Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Siden selskapet har eksistert siden -80 tallet så finnes det vell tråder, men fuck it, i'll make another one.

 

Det steppet opp en kar på mitt kontor her en dag og spurte om "eg ønsket å tjene gode penger"

Han mente eg hadde utmerket meg i min bransje og han ønsket å rekrutere meg i et selskap eg kunne fått hentet ut mitt fulle potensial i fra sofakroken hjemme.

Som kvar en anna bygdetulling som har vokst opp uten verken tv eller internett setter eg meg litt små skeptisk men alikavell åpen til kva tullingen har å by på, her kom jøden med "nuskin"

 

Han mente bla at en mann med min kontaktkrets hadde lett klart å etablere seg til 'toppranken' bluediamond på "no time" og eg ville tjene minimum 50 mill på mindre en et halvt år, som om skepsisen ikkje blei noke mindre..

 

Det eg lurer på er rett og slett, kva i svarte innste helvete er dette for noke?

 

Det fekk eg forsåvidt svar på også.

 

Det virka som om det besto av rein rekrutering, eg trengte å gå inn med maks 7500 kroner for å starte lederkvalikken, da fikk eg en start pakke med jøgleri.

 

Etter det så måtte eg rekruterte mennesker frem til eg fekk 5000 poeng, da startet eg leder kvalliken og ville da bli "gold"

Derifra skulle en bare rekrutere mennesker via og finne tak i kontakter som gjorde samme prossesen uten at en egentlig gjor noe selv.

 

 

Så var det mye halleluja om at dette var lovelig og detta var børsnotert og her var gratis penger.

 

 

Noen som har noen erfaringer? Halleluja erfaringer kan en holde seg utenfor, men føler dette trenger en diskusjon.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dei kan kalle det kva dei vil, men dette er eit pyramidespel.

Produktet som skal selgast har liten eller ingen verdi, verdien i selskapet ligger i å rekrutere andre til å betale deg for at dei også kan få lov til å selge og rekrutere nye selgarar.

 

Her kan du heilt klart tjene penger dersom du har mange nok venner og famile som du er villig til å lure.

Men du vil tjene penger på deira bekostning då dei som blir rekrutert vil ha store problemer med å finne nye personer å rekrutere. Enten fordi det ikkje er fleire personer i nærheita som vil bli med i eit slikt pyramidespel eller fordi alle i nærheita alt er medlemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette opplegget som så mange andre lignende er jo basert på at folk er dumme og lettlurte. Folk som kjøper ting de ikke trenger uten å være klar over hvor idiotisk det er.

 

Hvorfor i all verden kjøpe krem via et opplegg som dette? Akkurat som sminke fra TV-shop som er i samme kaliber.. Overprisede produkter som ikke holder mål i forhold til ting som er å få kjøpt via vanlige forretninger og internettbutikker.

 

Flott historie forresten, virket som en entusiastisk selger. Haha.

Lenke til kommentar

Dette opplegget som så mange andre lignende er jo basert på at folk er dumme og lettlurte. Folk som kjøper ting de ikke trenger uten å være klar over hvor idiotisk det er.

 

Hvorfor i all verden kjøpe krem via et opplegg som dette? Akkurat som sminke fra TV-shop som er i samme kaliber.. Overprisede produkter som ikke holder mål i forhold til ting som er å få kjøpt via vanlige forretninger og internettbutikker.

 

Flott historie forresten, virket som en entusiastisk selger. Haha.

 

Hører vell med historien at eg jobber med salg selv, og hadde solgt han inn innefor det eg som jobber med perdagsdato :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjenner Nu Skin godt og det er et veldig solid selskap. Derimot synes jeg vel at han som prøvde å rekruttere deg kanskje smurte litt tykt på for å si det mildt.

 

Det handler selvfølgelig om nettverksmarkedsføring, mlm, social buisnessmodell...kjært barn har mange navn. Dette er fullt lovlig og min spådom er at dette vil det bli mere og mere av. Konseptet har noe frynsete rykte pga av diverse useriøse aktører. Alle husker vel "The 5 % community".

 

Nu Skin derimot er seriøse og har kun kvalitetsprodukter. Det man må vite før man gjør noe sånt er at man må jobbe....det finnes ikke noe som heter "gratis penger"....Jo større innsikt og lærevillighet jo bedre sjanser har man til å lage seg en god forreting....det er bare å se muligheten. Nu Skin har nettopp kommet med en ny teknologi innefor antialdring som spås å bli veldig stor. Samtidig som det markedet er det størst voksende for tiden.

 

Muligheter?....for den som ikke er redd for å jobbe og tørre å gå utenfor komfortsonen....ja absolutt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner Nu Skin godt og det er et veldig solid selskap. Derimot synes jeg vel at han som prøvde å rekruttere deg kanskje smurte litt tykt på for å si det mildt.

 

Det handler selvfølgelig om nettverksmarkedsføring, mlm, social buisnessmodell...kjært barn har mange navn. Dette er fullt lovlig og min spådom er at dette vil det bli mere og mere av. Konseptet har noe frynsete rykte pga av diverse useriøse aktører. Alle husker vel "The 5 % community".

 

Nu Skin derimot er seriøse og har kun kvalitetsprodukter. Det man må vite før man gjør noe sånt er at man må jobbe....det finnes ikke noe som heter "gratis penger"....Jo større innsikt og lærevillighet jo bedre sjanser har man til å lage seg en god forreting....det er bare å se muligheten. Nu Skin har nettopp kommet med en ny teknologi innefor antialdring som spås å bli veldig stor. Samtidig som det markedet er det størst voksende for tiden.

 

Muligheter?....for den som ikke er redd for å jobbe og tørre å gå utenfor komfortsonen....ja absolutt!

 

 

Konseptet er råttent, det kommer aldri til å bli stort og utviklet som et standard leder hierarki pågrunn av ulønnsomheten. For ja, Nu skin og andre pyramidespill tjener mesteparten av pengene sine på idioter som aldri kommer opp og fram i systemet.

 

 

Det er råttent.

 

 

Edit; Tenker eg må underbygge påstaden min litt

 

97 % vil mislykkes

Dette er et tall som mange, også innen MLM-bransjen opererer med. 97% kommer til å mislykkes. Innenfor forklarer man gjerne dette med at mange er inkompetente, eller at de ikke fulgte systemet. De leste ikke bøkene, de hørte ikke på motivasjons-cdene, de valgte å se på Hotel Cæsar i stedet for å være ute og rekruttere.

Imidlertid er tallet langt høyere.

 

Steven Butterfield, i boken "Amway – the cult of free enterprise", viser til at selskapet kunne rapportere om en økning på 750.000 nye distributører i årsrapporten fra1980. Første trinn i pyramiden var å få status som direktedistributør, noe som gjerne tar noen måneder med hardt arbeid. Imidlertid var det rekruttert 6433 nye direktedistributører, noe som tilsvarer 2,57%. Dette var imidlertid ikke nok til å tjene til livets opphold, skulle en kunne si opp jobben måtte en bli diamantdistributør. I 1980 oppnådde 120 denne statusen, altså 0,04%.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mere på dine uttalelser:

 

Konseptet er råttent, det kommer aldri til å bli stort og utviklet som et standard leder hierarki pågrunn av ulønnsomheten. For ja, Nu skin og andre pyramidespill tjener mesteparten av pengene sine på idioter som aldri kommer opp og fram i systemet.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mere på dine utalelser:

Konseptet er råttent, det kommer aldri til å bli stort og utviklet som et standard leder hierarki pågrunn av ulønnsomheten. For ja, Nu skin og andre pyramidespill tjener mesteparten av pengene sine på idioter som aldri kommer opp og fram i systemet.

 

 

Det er råttent.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner Nu Skin godt og det er et veldig solid selskap. Derimot synes jeg vel at han som prøvde å rekruttere deg kanskje smurte litt tykt på for å si det mildt.

 

Det handler selvfølgelig om nettverksmarkedsføring, mlm, social buisnessmodell...kjært barn har mange navn. Dette er fullt lovlig og min spådom er at dette vil det bli mere og mere av. Konseptet har noe frynsete rykte pga av diverse useriøse aktører. Alle husker vel "The 5 % community".

 

Nu Skin derimot er seriøse og har kun kvalitetsprodukter. Det man må vite før man gjør noe sånt er at man må jobbe....det finnes ikke noe som heter "gratis penger"....Jo større innsikt og lærevillighet jo bedre sjanser har man til å lage seg en god forreting....det er bare å se muligheten. Nu Skin har nettopp kommet med en ny teknologi innefor antialdring som spås å bli veldig stor. Samtidig som det markedet er det størst voksende for tiden.

 

Muligheter?....for den som ikke er redd for å jobbe og tørre å gå utenfor komfortsonen....ja absolutt!

 

Konseptet er råttent, det kommer aldri til å bli stort og utviklet som et standard leder hierarki pågrunn av ulønnsomheten. For ja, Nu skin og andre pyramidespill tjener mesteparten av pengene sine på idioter som aldri kommer opp og fram i systemet.

 

Aldri stort og lønnsomt? Vel, mlm har jo allerede vært en milliardbusiness i flere tiår, så det var en merkelig påstand.

 

Årsaken til at 97% av de som melder seg inn ikke tjener noe særlig med penger på det er av den enkle årsak at de som selger et distributørskap overselger det. Folk melder seg inn og tror at de kan bli rike kjapt, for det er jo drømmen til folk flest.

 

Realiteten er at det tar ca 2 år med hard prospecting hver dag for å lykkes. Og dette hvis man har en mentor som allerede er på toppnivå som kan lære en. Hvis mentoren er på lavt nivå er sjansene for å lykkes latterlige.

 

Det kreves minst like mye arbeid som å starte et vanlig firma, forskjellen er jo at inngangsbilletten er mye billigere, og derfor kan flere bli med.

 

edit: Jeg har vært med i noe lignende, og tjente litt, men det var rett og slett for mye arbeid for meg. Jeg kommer muligens til å begynne igjen senere, for businessmodellen er veldig fin, og det er ofte gode produkter som omsettes.

Endret av Akse
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det baserer jeg på erfaring, da jeg har blitt forsøkt vervet av folk derifra altfor mange ganger, samt vært på møter. Samma jalla jippo som går igjen hos alle MLM-folk, og alle MLM-møter jeg har vært på. Gedigen hype, du blir fortalt at akkurat DU er spesiell (energisk, smart, måldrevet, stort kontaktnett osv), jehovas vitner tilstand på møtene, og lovnader om raske penger som aldri blir holdt.

 

Men jeg må, igjen, få poengtere, at tar man MLM for det det er, ikke ser seg blind på hypen og alle tullingene som driver med det, og er beredt på å legge ned ihvertfall ti ganger så mye tid som du blir fortalt er tilstrekkelig, så er det mulig å gjøre penger på det.

Lenke til kommentar

Det at du har møtt noen overivrige distributører som kanskje ikke har skjønt hvordan man skal gjøre dette gjør ikke NuSkin til useriøs. Selskapet er gjenomsolid og leverer det de skal.

 

Desverre så er det slik at en del som starter med dette ikke følger retningslinjene for hvordan man skal gjøre dette. Disse menneskene kommer ofte fort inn og går like fort ut av buisnessen....

Lenke til kommentar

Det at du har møtt noen overivrige distributører som kanskje ikke har skjønt hvordan man skal gjøre dette gjør ikke NuSkin til useriøs. Selskapet er gjenomsolid og leverer det de skal.

 

Desverre så er det slik at en del som starter med dette ikke følger retningslinjene for hvordan man skal gjøre dette. Disse menneskene kommer ofte fort inn og går like fort ut av buisnessen....

 

Jeg forstår at du har joina NuSkin. Det er selvfølgelig et seriøst selskap, men alle distributører representerer nok ikke et selskap i den grad de bør. Jeg skal bli glad den dagen jeg kommer på et mlm møte og de faktisk sier hvor hardt man må arbeide for å komme noen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...