Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

What i thought.

 

Man trenger ikkje å finne opp krutter kvar gang for å forstå at det smeller.

 

Litt sånn er Nu skin også, du ser kontekstene og konturene, det er bygd som en pyramide men er peridag ikke dømt for noe, det betyr jo forsåvidt ikkje at det er verken lovelig eller ulovelig, kor vidt det er etisk eller uetisk er et annent spørsmål.

 

Du har jo mennesker som mange mener burde vært straffet fordi dem gjør ting mange mener er feil.

Mohyeldeen Mohammad, Mullah Krekar og Jens Stoltenberg er prakt eksempler.

 

Det er et pyramidespill, sett deg ned, tenk over hva jobben din er og fortell meg noe annent.

 

Imhen kommentar var fordi jeg syntes det var et usansynlig dumt spørsmål, men du tok ikke den:-)

 

Jeg har prøvd å fortelle deg noe annet i flere dager....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imhen kommentar var fordi jeg syntes det var et usansynlig dumt spørsmål, men du tok ikke den:-)

 

Jeg har prøvd å fortelle deg noe annet i flere dager....

 

Du har prøvd å vinkle unna en problemstilling du ikkje ønsker og innsjå.

 

Edit; Og det eneste eg kan sjå at du har klart å kokefram som en forskjell er at pyramidespill er ulovelig og at Nu skin er innefor lovensgrenser.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problemstilling. Det er det du som gjør og jeg som prøver å forklare deg at du tar feil. Men det er vanskelig siden du ikke vet noe om hva jeg gjør, og heller ikke er spesiellt intr. i å høre det heller.

 

Det handler veldig lite om deg, du er en som har latt deg lure.

 

Problemstillingen er ikkje kor vidt dette er lovelig eller ulovelig, kor vidt det er kult eller ukult, om produktene er bra eller dårlige, om du gjer det bra eller ikkje.

 

Det handler om etikk og god skikk, faktumet at det er tilrettelagt for at folk skal misslykkes og at det er pyramidespill, for jo, det er pyramidespill og at du benekter det er patetisk til og med mennesker som jobber med Nu skin går god for at det er pyramidespill.

 

Så lenge det er lovelig så kommer folk til å jobbe med det, akkurat det samme kan siest om mye gråsone-arbeid som blir gjort i Norge, inntil videre får vi ikkje og kan vi ikkje gjøre noe med det, oppslutningen rundt det er relativt lav også, så ingen ønsker å gjøre noe med det.

 

Men du ser ingen problemstilling fordi du bortforklarer og ignorerer den, for å se at jeg tar feil så kan vi ta en oppsumering.

 

Nu skin handler om å rekrutere mennesker -> im right

Du får kompensasjon for å rekrutere mennesker og deres omsetninger -> im right

Du er pålagt å omsette noe for at dem over deg skal tjene penger og får at systemet skal gå rundt -> im right.

Over 90% av dem som prøver seg er kalkulert og tilrettelagt for at skal skli ned i mellom -> im right.

 

 

Pyramidespill, enkelt og greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Men du ser ingen problemstilling fordi du bortforklarer og ignorerer den, for å se at jeg tar feil så kan vi ta en oppsumering.

 

Nu skin handler om å rekrutere mennesker -> im right

Du får kompensasjon for å rekrutere mennesker og deres omsetninger -> im right

Du er pålagt å omsette noe for at dem over deg skal tjene penger og får at systemet skal gå rundt -> im right.

Over 90% av dem som prøver seg er kalkulert og tilrettelagt for at skal skli ned i mellom -> im right.

 

 

Pyramidespill, enkelt og greit.

 

Fint å diskutere med seg selv. Man får alltid rett...;-)

Lenke til kommentar

Kort fortalt, rekruttering?

 

Hvordan tjener du penger siden du ikke en eneste gang der nevnte salg av Nu Skin produkter?

 

Så det var et lurespørsmål?........;-)

 

Jeg kjøper produkter, mine kunder kjøper produkter, mine downlines kjøper produkter, deres kunder kjøper produkter....ok?....

 

Hvorfor er det slik at slike tråder tiltrekker seg norges mest negative personer?

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Vet du hva mlm er?

Det vet eg, og blant seriøse MLM-selskaper er hovedfokuset salg av produkter til eksisterende og nye kunder. I Nu Skin er fokuset å rekruttere medlemmer, og så ligger det ett krav om pliktkjøp, som gjør at det kommer inntekter oppover i pyramiden uavhengig av tid brukt på salg. Derfor er rekrutteringen viktig, da det sørger for faste inntekter så lenge man har folk under seg. Som i en pyramide.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det vet eg, og blant seriøse MLM-selskaper er hovedfokuset salg av produkter til eksisterende og nye kunder. I Nu Skin er fokuset å rekruttere medlemmer, og så ligger det ett krav om pliktkjøp, som gjør at det kommer inntekter oppover i pyramiden uavhengig av tid brukt på salg. Derfor er rekrutteringen viktig, da det sørger for faste inntekter så lenge man har folk under seg. Som i en pyramide.

 

Ok da må jeg oversette:

 

Multi betyr flere

Level betyr nivå

 

Altså nivå med mennesker....det får man ikke ved bare selge produkter. Man samarbeider med andre om å selge produkter. Man får betalt for det som omsettes i sin organisajon. det er MLM

 

;-)

Lenke til kommentar

Ok da må jeg oversette:

 

Multi betyr flere

Level betyr nivå

 

Altså nivå med mennesker....det får man ikke ved bare selge produkter. Man samarbeider med andre om å selge produkter. Man får betalt for det som omsettes i sin organisajon. det er MLM

 

;-)

Du trenger ikke oversette noe. Det du beskriver der er en pyramide. Enkelt og greit. En pyramide har flere nivåer. Punktum.

Lenke til kommentar

Pyramide struktur finnes overalt. Det er ikke ulovlig. Ta Reitangruppen og franchise-systememet...det ligner også på en pyramide. Det meste gjør faktisk det.....

 

Nu Skins modell ligner mer på en halv pyramide med toppen kuttet av. det sitter ingen "Reitan" der, men derimot mange flotte mennesker som har jobbet for sine mål. Jeg skal snart være der selv...;-)

 

PyramideSPILL derimot......men så var det definisjonen da Priime

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...