Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Nei, det gjør jeg ikke. Og om du tror dine personlige erfaringer (eller mine) er relevant overhodet skjønner jeg jo at det ikke er så veldig hensiktsmessig å snakke om helseeffekten av noen behandling som helst.

Produktene har effekt, det treng ein ikkje å betvile. Dei har hundrevis av produkt som er utvikla av hjernane bak firmaet, mesteparten innanfor kosthald og kosmetikk. At produkta er så bra er einaste grunnen til at akkurat Nu Skin er av dei største MLM-firma.

 

Utan produkta ville Nu Skin vore eit reint pyramidespel, men det er det lite fokus på. Pyramide er fy fy, fysjom. Derfor kallar dei det heller multi-level-marketing eller berre network marketing. Høyrest jo heilt fantastisk ut, eller kva?

 

Produktene har ingenting med bedømmelsen av kor vidt det er eit pyramidespel eller ikkje, for det er det, det følger en klar og strategisk pyramide-modul.

 

Men det er fortsatt lovlig. Når det kommer til effekten av produktene er det vel ikkje noke bedre en noko anna som finnes på markede, uansett kva anti-aging firma du spørr seier dei omtrent det samme, uavhengig av markedsføringsmodul.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva grunnlag har du for å seie at det er det mest rettferdige systemet du har sett? At 99,7% av Nu Skin sine aktive og inaktive (burde seie seg sjølv kva det betyr) TAPAR pengar er eit bevis på at det er det MINST rettferdige business-systemet som finst. Dei på toppen tener enormt med pengar, medan dei på botnen tapar.

 

Du avslører deg igjen på at du ikke har peiling på Nu Skins kompensasjonsplan

 

 

 

Lykkes.. Du får det til å høyrest ut som det er ein bra ting. Viss eg "lykkast" i å robbe ein bank etter uthald og lærevillighet til å lykkast, vil det då vere rett? Nei. Eg vil tene pengar på andre sine tap, akkurat som i Nu Skin og andre MLM-firma.

 

Wow....gidder ikke svare på dette. Sett deg inn i hva du snakker om og kom med saklige argumenter.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Det er faktisk et veldig godt argument, for det å tjene penger på å lykkes betyr ikkje at du lykkes i noko ærlig.

 

Vi fjerner vel oss litt fra saken. Definisjonen på ordet å lykkes kan vel tas i et annet forum.

 

Å lykkes i forretningslivet er vel et ganske vanlig uttrykk

 

Lykkes med sport kan sammenlignes.. Der har du doping :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk et veldig godt argument, for det å tjene penger på å lykkes betyr ikkje at du lykkes i noko ærlig.

 

Vi fjerner vel oss litt fra saken. Definisjonen på ordet å lykkes kan vel tas i et annet forum.

 

Å lykkes i forretningslivet er vel et ganske vanlig uttrykk

 

Lykkes med sport kan sammenlignes.. Der har du doping :)

 

Desverre ja

Lenke til kommentar

Du avslører deg igjen på at du ikke har peiling på Nu Skins kompensasjonsplan

Forklar meg korleis eg her "avslører" meg. Fleire truverdige kjelder stadfester at godt over 99% av distributørar i mange MLM-firma tapar pengar, og du meiner det er det mest rettferdige systemet som finst? Jeez.

 

Wow....gidder ikke svare på dette. Sett deg inn i hva du snakker om og kom med saklige argumenter.

Typisk. Når ein er tom for argument snur ein ryggen til. At du ikkje gidder å svare viser jo berre at du ikkje klarer å motseie mine argument.

 

Her er litt god lesning for deg: http://mlm-thetruth....shocking-stats/

Lenke til kommentar

@zapticon

 

Jeg sier å du ikke kjenner NuSkins kompensasjonsplan. Du kommer bare med den samme gamle likså om at en sitter på toppen og håver inn alle pengene.....og i tilegg sammenligner du meg med en bankraner....skal jeg ta deg seriøst?

Korrigering: eg samanliknar ikkje DEG med ein bankranar, eg samanliknar konseptet MLM med det å lære seg dei riktige teknikkane osv for å ha suksess i å rane ein bank. Drøye samanlikningar må til for å få fram eit bodskap.

 

Nu Skin sin kompensasjonsplan: går ut på rekruttering i fleire ledd under seg. Nu Skin anbefalar ein PSV på 100 i månaden etter å ha kjøpt startpakke (på ca 7000,-). Ditt GSV vil naturligvis auke etter kvart som ein får nye distributørar under seg. Når ein 50.000 eller over det i GSV får ein 15% kommisjon som ein Executive. Pengane rullar inn i større grad etter kvart som ein når henholdsvis Gold, Lapis, Ruby, Emerald, Diamond og Blue Diamond. Om ein når Ruby får ein reise på "suksessreise", og vil få ny tur for kvart nye oppnådde ledd.

 

Ikkje fortell meg at eg ikkje kjenner Nu Skin.

 

Og ja, du burde ta meg seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med noen NuSkin produkter. Ikke fordi jeg er med på dette, men fordi jeg kjenner ei som er med for å få tilgang til produktene.

 

De produktene jeg har testet, er tannkremen og en fotkrem. Begge produktene opplevde jeg som svært gode. Fotkremen gjorde at all hard hud under føttene forsvant iløpet av et par dager. Tannkremen har jeg ikke noen annet resultat enn en ren subjektiv følelse av at tennene var renere og holdt seg renere i en lengre periode enn vanlig "butikktannkrem".

 

Dude, fyren tror at 95% av alle firmaer i Norge går konkurs i løpet av ti år. Det er han som ikke bør tas seriøst.

 

Da leste du feil.

Han sa at 95% av NYSTARTEDE firmaer går konkurs.

Altså en STOR forskjell fra det du skriver.

(aner forresten ikke om tallet stemmer, poengterer bare at du har missforstått hva han skrev)

Lenke til kommentar

Alle firmaer startes før eller senere. Det er dermed nøyaktig det samme som det jeg skrev.

Wow, bra tallforståelse.

 

Nei, det er ikke det samme. Dette året finnes det x aksjeselskap i landet, men bare ax av dem er nyoppstartede. a er en konstant mindre enn 1. Usikker på hvor stor a er, men den er ganske liten. Når påstanden er at 95% av alle nyoppstartede firmaer går konkurs i løpet av 10 år, så er det et mye mindre tall enn samme andel av alle firma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@zapticon

 

Jeg sier å du ikke kjenner NuSkins kompensasjonsplan. Du kommer bare med den samme gamle likså om at en sitter på toppen og håver inn alle pengene.....og i tilegg sammenligner du meg med en bankraner....skal jeg ta deg seriøst?

 

 

Korrigering: eg samanliknar ikkje DEG med ein bankranar, eg samanliknar konseptet MLM med det å lære seg dei riktige teknikkane osv for å ha suksess i å rane ein bank. Drøye samanlikningar må til for å få fram eit bodskap.

 

Nu Skin sin kompensasjonsplan: går ut på rekruttering i fleire ledd under seg. Nu Skin anbefalar ein PSV på 100 i månaden etter å ha kjøpt startpakke (på ca 7000,-). Ditt GSV vil naturligvis auke etter kvart som ein får nye distributørar under seg. Når ein 50.000 eller over det i GSV får ein 15% kommisjon som ein Executive. Pengane rullar inn i større grad etter kvart som ein når henholdsvis Gold, Lapis, Ruby, Emerald, Diamond og Blue Diamond. Om ein når Ruby får ein reise på "suksessreise", og vil få ny tur for kvart nye oppnådde ledd.

 

Ikkje fortell meg at eg ikkje kjenner Nu Skin.

 

Og ja, du burde ta meg seriøst.

 

Jeg ser fremdeles ikke hvor du vil med dette. Nå har du satt deg inn i hvordan det fungerer. Man får vite alt dette før man starter. Alle har lik mulighet. Man får betalt i seks nivåer.

 

PS. Jeg ser også at tittelen på emnet er forandret. Pyramidespill er forbudt ved lov i Norge

Lenke til kommentar

Ja? Og Statoil har aldri vært nystartet og hatt ti første år?

 

Tallet er det samme, forskjellen er hvilket år de startet i. ALLE firmaer har vært nystartet og har da ifølge duden hatt 95% sjanse til å gå konkurs i løpet av de første ti år. Og det er bare feil. Tallet er nærmere 5%

 

Så du mener 95% av alle nyoppstartede bedrifter lykkes? Har du en kilde til dette eller dro du bare ett tall ut av løse luften?

Lenke til kommentar

Ja? Og Statoil har aldri vært nystartet og hatt ti første år?

 

Tallet er det samme, forskjellen er hvilket år de startet i. ALLE firmaer har vært nystartet og har da ifølge duden hatt 95% sjanse til å gå konkurs i løpet av de første ti år. Og det er bare feil. Tallet er nærmere 5%

Igjen, en helt fantastisk tallforståelse.

Jeg sier ikke at 95% er riktig eller galt, jeg har ikke sett statistikk, men dine argumenter er helt bak mål. Tallene dine også.

I følge intrum (et av de større inkassobyråene) så er tallet seks av ti de første tre årene (http://www.intrum.com/no/Presse_og_nyheter/Nyheter/Nyhetsarkiv/Mange-grundere-gar-konkurs). Du er velkommen til å finne andre tall, men ikke dra dem ut av ræva di slik du har gjort med 5%.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...