Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si meg, har du overhodet sett hva de skriver, og ikke minst hørt hva de sier i videoene, om f. eks. "ageloc"?

 

Det ante meg at kilden var deg.

 

Sett deg inn i teknologien, så kan vi diskutere.

 

Jeg ble faktisk lurt med på et NuSkin møte for en måned siden, og fikk høre om Ageloc. Jeg forstod prinsippet, men har ikke tro på at det går an å manipulere hvordan genene vises på kroppen.

 

Uansett, metodene som brukes for å få folk med på møter er ofte latterlige og det blir for meg lavmål. Og når distributører gjør dette, ødelegger de for hele miljøet.

Lenke til kommentar

Det at du har møtt noen overivrige distributører som kanskje ikke har skjønt hvordan man skal gjøre dette gjør ikke NuSkin til useriøs. Selskapet er gjenomsolid og leverer det de skal.

 

Desverre så er det slik at en del som starter med dette ikke følger retningslinjene for hvordan man skal gjøre dette. Disse menneskene kommer ofte fort inn og går like fort ut av buisnessen....

Deg trur eg det kan vere interessant å diskutere med. Eit par spørsmål: Når vart du "distributør" for Nu Skin? Og kor mykje tener du i dag? Då medrekna samtlige utgifter.

Lenke til kommentar

Det at du har møtt noen overivrige distributører som kanskje ikke har skjønt hvordan man skal gjøre dette gjør ikke NuSkin til useriøs. Selskapet er gjenomsolid og leverer det de skal.

 

Desverre så er det slik at en del som starter med dette ikke følger retningslinjene for hvordan man skal gjøre dette. Disse menneskene kommer ofte fort inn og går like fort ut av buisnessen....

Deg trur eg det kan vere interessant å diskutere med. Eit par spørsmål: Når vart du "distributør" for Nu Skin? Og kor mykje tener du i dag? Då medrekna samtlige utgifter.

 

Jeg startet rett før sommeren men har vel ikke startet ordentlig før i september. Jeg har brukt en del tid på å bli kjent med selskapet og businessen, noe andre også burde gjøre før de uttalelser seg....;) Jeg har ikke kommet langt men har kommet på andre nivå (av totalt seks) og ser at systemet virker. Jeg vil ikke komme inn på tall men har vel nå gått i null. Innsatsen er liten og potensialet stort. Man får betalt for innsats og kan ikke lene seg på andre.

Lenke til kommentar

Fersk i businessen der altså, spennande. Når har du planlagt å tene pengar på dette? Og kor mange har du no i din downline? Las du var kome til 2. nivå, men kunne vore interessant å visst kor mange du no har rekruttert, og kor mange som har takka nei.

 

Eg kjenner ganske godt til selskapet sjølv, så ikkje prøv deg på å vere hovmodig.

Lenke til kommentar

Fersk i businessen der altså, spennande. Når har du planlagt å tene pengar på dette? Og kor mange har du no i din downline? Las du var kome til 2. nivå, men kunne vore interessant å visst kor mange du no har rekruttert, og kor mange som har takka nei.

 

Eg kjenner ganske godt til selskapet sjølv, så ikkje prøv deg på å vere hovmodig.

 

Hva er det du vil fram til? Det er vel samme faen hvor langt han har kommet eller hvor mye penger han tjener på dette. Alle vil jo ikke nå toppnivå, det sier seg selv. Noen er fornøyd med litt ekstra hver måned, andre gjør det kanskje for å komme i kontakt med flere mennesker, noen for å tjene mange penger.

 

Du sier du kjenner godt til selskapet, da vet du jo også hvor mange ganger man må få et nei for å få et ja. Antall nei man får er etter min mening målestokk på suksess. Jo flere jo bedre. For det betyr at man er i kontakt med mennesker og i hvert fall prøver.

Lenke til kommentar

Fersk i businessen der altså, spennande. Når har du planlagt å tene pengar på dette? Og kor mange har du no i din downline? Las du var kome til 2. nivå, men kunne vore interessant å visst kor mange du no har rekruttert, og kor mange som har takka nei.

 

Eg kjenner ganske godt til selskapet sjølv, så ikkje prøv deg på å vere hovmodig.

 

Hva er det du vil fram til? Det er vel samme faen hvor langt han har kommet eller hvor mye penger han tjener på dette. Alle vil jo ikke nå toppnivå, det sier seg selv. Noen er fornøyd med litt ekstra hver måned, andre gjør det kanskje for å komme i kontakt med flere mennesker, noen for å tjene mange penger.

 

Du sier du kjenner godt til selskapet, da vet du jo også hvor mange ganger man må få et nei for å få et ja. Antall nei man får er etter min mening målestokk på suksess. Jo flere jo bedre. For det betyr at man er i kontakt med mennesker og i hvert fall prøver.

 

Riktig..:-) Det er en "numbers game". Vi vet at man må ha 12 frontlines for å nå toppnivået. Spørsmålet da blir hvilke tall man har:

Hvor mange må gå i kvalifisering for å få en levedyktig leder >

Hvor mange presentasjoner må du ha for å få én i kvalifisering >

Hvor mange må du kontakte for å få en presentasjon

 

Hvis du gjør dette riktig og fører ditt eget "regnskap" så kan du regne ut hvor mange mennesker du må ta kontakt med for nå toppnivået.

Da kan man også regne ut hvor mye tid man må bruke avhengig av hvor mange man kontakter pr dag/uke

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Fersk i businessen der altså, spennande. Når har du planlagt å tene pengar på dette? Og kor mange har du no i din downline? Las du var kome til 2. nivå, men kunne vore interessant å visst kor mange du no har rekruttert, og kor mange som har takka nei.

 

Eg kjenner ganske godt til selskapet sjølv, så ikkje prøv deg på å vere hovmodig.

 

Hva er det du vil fram til? Det er vel samme faen hvor langt han har kommet eller hvor mye penger han tjener på dette. Alle vil jo ikke nå toppnivå, det sier seg selv. Noen er fornøyd med litt ekstra hver måned, andre gjør det kanskje for å komme i kontakt med flere mennesker, noen for å tjene mange penger.

 

Du sier du kjenner godt til selskapet, da vet du jo også hvor mange ganger man må få et nei for å få et ja. Antall nei man får er etter min mening målestokk på suksess. Jo flere jo bedre. For det betyr at man er i kontakt med mennesker og i hvert fall prøver.

 

Riktig..:-) Det er en "numbers game". Vi vet at man må ha 12 frontlines for å nå toppnivået. Spørsmålet da blir hvilke tall man har:

Hvor mange må gå i kvalifisering for å få en levedyktig leder >

Hvor mange presentasjoner må du ha for å få én i kvalifisering >

Hvor mange må du kontakte for å få en presentasjon

 

Hvis du gjør dette riktig og fører ditt eget "regnskap" så kan du regne ut hvor mange mennesker du må ta kontakt med for nå toppnivået.

Da kan man også regne ut hvor mye tid man må bruke avhengig av hvor mange man kontakter pr dag/uke

Jadå, korrekt det. Men kor trur du pengane du vil tene kjem frå? Jo, alle dei 99,7 prosentane av aktive og inaktive distributørar som tapar pengar på det. Sjekk ut www.mlm-thetruth.com. Jon M Taylor har drive med research rundt MLM og Nu Skin i 18 år og har kome fram til store eller små tap for nesten 100% av dei som blir med i Nu Skin.

Lenke til kommentar

Pengene kommer fra produktsalg. Jeg vet nå at jeg vil tjene penger på dette og vet også at dette er noe av det mest rettferdige system jeg har sett. Man får betalt for jobben man legger ned og inngangsprisen er latterlig lav i forhold til å starte sitt eget firma.

 

Nå vet ikke jeg hvilken agenda du har men jeg går ut i fra at du er en av mange som har prøvd dette og har gitt opp. Jeg vet at det finnes mange av dere. Men ærlig talt, hvor mye tapte du?

 

Når du nevner aktive og passive distributører så vet jeg ikke helt hva du mener. Jeg har mennesker som er registrert som ikke gjør/handler noe. De hverken taper eller tjener noe. Så har jeg distributører som bare er ute etter veldig gode produkter. Det tjener man heller selvfølgelig ikke på, annet en bedre helse.

Så er det de som prøver seg i kvalifisering og gir opp. De taper innsatsen men får en hel pakke med kvalitetsprodukter.

Og så til slutt de som har utholdenhet og lærevillighet til å lykkes. Alle disse blir definert som distributører og går nok inn i et slikt regnskap du henviser til.

Lenke til kommentar

Pengene kommer fra produktsalg. Jeg vet nå at jeg vil tjene penger på dette og vet også at dette er noe av det mest rettferdige system jeg har sett. Man får betalt for jobben man legger ned og inngangsprisen er latterlig lav i forhold til å starte sitt eget firma.

 

Nå vet ikke jeg hvilken agenda du har men jeg går ut i fra at du er en av mange som har prøvd dette og har gitt opp. Jeg vet at det finnes mange av dere. Men ærlig talt, hvor mye tapte du?

 

Når du nevner aktive og passive distributører så vet jeg ikke helt hva du mener. Jeg har mennesker som er registrert som ikke gjør/handler noe. De hverken taper eller tjener noe. Så har jeg distributører som bare er ute etter veldig gode produkter. Det tjener man heller selvfølgelig ikke på, annet en bedre helse.

Så er det de som prøver seg i kvalifisering og gir opp. De taper innsatsen men får en hel pakke med kvalitetsprodukter.

Og så til slutt de som har utholdenhet og lærevillighet til å lykkes. Alle disse blir definert som distributører og går nok inn i et slikt regnskap du henviser til.

 

Så det at MLM selskaper faktisk budsjetterer med at 97% av deres franschise takere skal mislykkes er svada og bullshit?

Lenke til kommentar

Pengene kommer fra produktsalg. Jeg vet nå at jeg vil tjene penger på dette og vet også at dette er noe av det mest rettferdige system jeg har sett. Man får betalt for jobben man legger ned og inngangsprisen er latterlig lav i forhold til å starte sitt eget firma.

 

Nå vet ikke jeg hvilken agenda du har men jeg går ut i fra at du er en av mange som har prøvd dette og har gitt opp. Jeg vet at det finnes mange av dere. Men ærlig talt, hvor mye tapte du?

 

Når du nevner aktive og passive distributører så vet jeg ikke helt hva du mener. Jeg har mennesker som er registrert som ikke gjør/handler noe. De hverken taper eller tjener noe. Så har jeg distributører som bare er ute etter veldig gode produkter. Det tjener man heller selvfølgelig ikke på, annet en bedre helse.

Så er det de som prøver seg i kvalifisering og gir opp. De taper innsatsen men får en hel pakke med kvalitetsprodukter.

Og så til slutt de som har utholdenhet og lærevillighet til å lykkes. Alle disse blir definert som distributører og går nok inn i et slikt regnskap du henviser til.

 

Så det at MLM selskaper faktisk budsjetterer med at 97% av deres franschise takere skal mislykkes er svada og bullshit?

 

Det er fakta.

Lenke til kommentar

Så det at MLM selskaper faktisk budsjetterer med at 97% av deres franschise takere skal mislykkes er svada og bullshit?

Det har jeg ingen forutsetning å svare på. Men det jeg vet er at av alle tradisjonelle bedrifter som blir starter i Norge i dag går 95% konkurs inenn 1 til 10 år.

 

Jeg får mer og mer følelsen av at man tror at man kan betale startpakken i en nettverksbasert buisness og så skal man bli rik.

 

Dette krever faktisk jobb på samme måte som tradisjonell forretningsvirksomhet. Forskjellen er at risikoen i nettverksbasert bedrift er så mye mindre.

 

 

Bedre helse? Haha

 

Jeg bruker produktene, gjør du?

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Pengene kommer fra produktsalg. Jeg vet nå at jeg vil tjene penger på dette og vet også at dette er noe av det mest rettferdige system jeg har sett. Man får betalt for jobben man legger ned og inngangsprisen er latterlig lav i forhold til å starte sitt eget firma.

 

Kva grunnlag har du for å seie at det er det mest rettferdige systemet du har sett? At 99,7% av Nu Skin sine aktive og inaktive (burde seie seg sjølv kva det betyr) TAPAR pengar er eit bevis på at det er det MINST rettferdige business-systemet som finst. Dei på toppen tener enormt med pengar, medan dei på botnen tapar.

 

Nå vet ikke jeg hvilken agenda du har men jeg går ut i fra at du er en av mange som har prøvd dette og har gitt opp. Jeg vet at det finnes mange av dere. Men ærlig talt, hvor mye tapte du?

Eg tapte 0,- kroner fordi eg var lur nok til å gjere research før eg blindt kasta meg inn i dette. Det førte til at eg med ope sinn var på seminar, og dette berre støtta opp om alt eg hadde lese på førehand. Det er som ein religion (negativt meint).

 

Når du nevner aktive og passive distributører så vet jeg ikke helt hva du mener. Jeg har mennesker som er registrert som ikke gjør/handler noe. De hverken taper eller tjener noe. Så har jeg distributører som bare er ute etter veldig gode produkter. Det tjener man heller selvfølgelig ikke på, annet en bedre helse.

Så er det de som prøver seg i kvalifisering og gir opp. De taper innsatsen men får en hel pakke med kvalitetsprodukter.

Og så til slutt de som har utholdenhet og lærevillighet til å lykkes. Alle disse blir definert som distributører og går nok inn i et slikt regnskap du henviser til.

Forskjellen på aktive og inaktive distributørar bør du forstå ved å tenke ørlitt. At dine registrerte distributørar ikkje gjer noko og heller ikkje tener eller tapar pengar ser eg ikkje poenget i å trekke fram.

 

Lykkes.. Du får det til å høyrest ut som det er ein bra ting. Viss eg "lykkast" i å robbe ein bank etter uthald og lærevillighet til å lykkast, vil det då vere rett? Nei. Eg vil tene pengar på andre sine tap, akkurat som i Nu Skin og andre MLM-firma.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det gjør jeg ikke. Og om du tror dine personlige erfaringer (eller mine) er relevant overhodet skjønner jeg jo at det ikke er så veldig hensiktsmessig å snakke om helseeffekten av noen behandling som helst.

Produktene har effekt, det treng ein ikkje å betvile. Dei har hundrevis av produkt som er utvikla av hjernane bak firmaet, mesteparten innanfor kosthald og kosmetikk. At produkta er så bra er einaste grunnen til at akkurat Nu Skin er av dei største MLM-firma.

 

Utan produkta ville Nu Skin vore eit reint pyramidespel, men det er det lite fokus på. Pyramide er fy fy, fysjom. Derfor kallar dei det heller multi-level-marketing eller berre network marketing. Høyrest jo heilt fantastisk ut, eller kva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...