Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

En kompis av meg ba meg komme på et Nu Skin møte her jeg bor også (Hvor han sa "dette kommer til å endre livet ditt). Måtte rett og slett le litt inni meg når han fyren som holdt møte skrøyt over hvor bra disse produktene er osv.

 

Han sa jo selv at det eneste du trenger og gjøre for å tjene penger er å rekrutere folk. Du selger ingenting. For så å hjelpe de du har rekrutert til å få med seg flere. Helt til det dannes en stor pyramide, hvor den som sitter øvert tjener mest.

 

Har sett på både Nu Skin og WorldVentures eller hva faen det kalles. Like latterlig begge to.

Mange som jeg kjenner holder på med dette, nettopp pga. de som holder disse møtene sier hvor lett det er å tjene gode penger, og hvor mye fritid du får ved å holde på med dette isteden for en vanlig jobb.

 

Ingen av de jeg kjenner klarer seg uten ekstra jobb, de har holdt på i 1-2 år med dette. Og jeg ler inni meg mtp. at de kastet bort over 7000kr på dette.

 

Men er du flink til å manipulere og lure folk, kan du tjene godt. Vet om noen som tjener over 1mill i året på dette.

Endret av Papirkurven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han sa jo selv at det eneste du trenger og gjøre for å tjene penger er å rekrutere folk. Du selger ingenting. For så å hjelpe de du har rekrutert til å få med seg flere. Helt til det dannes en stor pyramide, hvor den som sitter øvert tjener mest.

 

 

 

Kompisen din tar feil. All provisjon kommer fra produktsalg. Man får ingenting for rekruttering.

 

Og man får provisjon bare i seks nivåer. Det er lik mulighet for alle å nå toppen.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Du virker uansett ikke som typen til å bli rik på mlm Osmano. De som tjener penger på dette sitter ikke på diskusjon.no og diskuterer hvor vidt mlm er bra eller ikke, de er ute og drar med seg folk og holder møter.

 

Man kan gjøre to ting på en gang, vet du;-) Synes bare det står så mye tull rundt på alle diskusjonsforum fra mennesker som har fordommer mot mlm og ikke har vett nok til å sette seg inn det de diskuterer....

Lenke til kommentar

Jeg ser fremdeles ikke hvor du vil med dette. Nå har du satt deg inn i hvordan det fungerer. Man får vite alt dette før man starter. Alle har lik mulighet. Man får betalt i seks nivåer.

 

PS. Jeg ser også at tittelen på emnet er forandret. Pyramidespill er forbudt ved lov i Norge

Eg vil vise at eg veit korleis kompensasjonsplanen fungerar, samtidig som eg ser at det ikkje er riktig eller rettferdig.

 

Når det er sagt, har eg framleis mykje å lære, så du må gjerne utdjupe ditt utspel om at ein får betalt i 6 nivå.

 

Innspel til diskusjonen om avsluttande firma i Noreg: kan de vennligst kome med harde fakta i staden for å lyge eller anta ting? Etter eit kjapt søk på google fann eg dette:

 

50-60% av nyoppstarta norske firma vert avvikla i løpet av 5 år.

https://www.altinn.no/Global/Starte%20og%20drive%20bedrift/Guider/Kan_du_vil_du_bor_du.pdf

 

Denne viser konkurs og tvangsavvikling i 2011 og 2012:

http://www.forvalt.no/konkurs/Default.aspx

 

Sparar mykje unødvendige innlegg på denne måten. Det er forresten irrelevant å samanlikne tal mislykka distributørar med mislykka firma. Samanlikn heller mislykka MLM-firma med andre firma. Minst like mange MLM-firma som andre firma mislykkast. Ironien i denne posten blir at eg ikkje fann ei god kjelde om mislykka MLM-firma. Hjelp?

Lenke til kommentar

Kompisen din tar feil. All provisjon kommer fra produktsalg. Man får ingenting for rekruttering.

 

Og man får provisjon bare i seks nivåer. Det er lik mulighet for alle å nå toppen.

Hehe, du er tydeligvis ny i gamet. Du får alt frå rekruttering. Dess fleire ein har i sin downline, dess lengre opp i stigen klatrar ein, og dess meir får ein i kommisjon samt bonusar. Sjå side 5 i denne linken.

 

PSV vil alltid ligge på 100, med mindre ein ansolutt har lyst å selje meir. Så rekruttering er essensielt for å tene pengar, då det er dei i din downline som sørger for din kommisjon/provisjon.

 

Du må gjerne utdjupe meir om dei 6 nivåene. Forresten, er det ikkje også eit krav om ein dyr startpakke?

De fleste mlm firma er startet i amerika. Du må nok lete der. Noe sier meg at det ikke er på langt nær så mange som det er vanlige firma, men jeg har ingen oversikt.

 

Du kunne like greitt ha droppa dette innlegget. Din magefølelse om statistikk og kor MLM-firma generelt er starta fører ikkje debatten nokon stad.

 

Men takk for tipset, eg får ta meg ein tur til USA og leite.

Lenke til kommentar

 

Hehe, du er tydeligvis ny i gamet. Du får alt frå rekruttering. Dess fleire ein har i sin downline, dess lengre opp i stigen klatrar ein, og dess meir får ein i kommisjon samt bonusar. Sjå side 5 i denne linken.

 

PSV vil alltid ligge på 100, med mindre ein ansolutt har lyst å selje meir. Så rekruttering er essensielt for å tene pengar, då det er dei i din downline som sørger for din kommisjon/provisjon.

 

 

 

Feil igjen. Du får ingenting for rekruttering. Du får provisjon for all omsetning i din organisasjon. Som sagt før, all provisjon kommer fra produktsalg.

 

Startpakken kalles et buisnesskit og er satt sammen av Nu Skins mest populære produkter. Altså igjen: Produktsalg

 

Kommer tilbake til de seks nivåene....;-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Var jo ikke det han som jeg snakka med sa. Han har komme til rubi (?) tror jeg og tjente relativt bra med Nu Skin. Han sa selv at det ENESTE du gjør er å rekrutere folk. Du selger ingenting. Du får bare noe produkt ved å bli "medlem". Du går ikke rundt og selger dette? Han sa iallefall at grunnen til at du får disse tingene er å bli kjent med produktene.

 

Det han sa er at Nu Skin bruker ikke penger på reklame o.l. De bruker oss som kjøper denne pakka og rekrutere andre til å være "reklame" for NuSkin.

 

Har du rekrutert 8 stk tjener du så mye, har de igjen rekrutert 8 stk, tjener du enda mere, og sånn går det.

Lenke til kommentar

Feil igjen. Du får ingenting for rekruttering. Du får provisjon for all omsetning i din organisasjon. Som sagt før, all provisjon kommer fra produktsalg.

 

Startpakken kalles et buisnesskit og er satt sammen av Nu Skins mest populære produkter. Altså igjen: Produktsalg

 

Kommer tilbake til de seks nivåene....;-)

Kommisjon for GSV (Group Sales Volume) altså. Og kva må til for å få stort GSV? Hmm.

 

Hugs: du eig ikkje din eigen organisasjon, du er eit ledd i eit stort firma som vil tene pengar.

 

Fortell gjerne meir om dei 6 nivåene og korleis det er oppnåeleg. Eg kan jo starte berre for moro skyld:

 

I eit klassisk 2-4-8-pyramidespel vil ein få 62 under seg om ein når 6 nivå. Men "innovative" Nu Skin tenkjer større. Kva om ein har fleire i sin eigen "front line" eller det første nivået? Då vil det jo spre seg som ild i tørt gras.

 

Ok, vidare. For å nå Gold, Lapis, Ruby, Emerald, Diamond eller Blue Diamond (LINK) må ein ha executives i sin "front line". Dess høgare opp ein kjem, dess fleire executives blir krevd. For å nå Blue Diamond, treng ein 12 "front line executives". Det er bevist at for å kunne gjere profitt i Nu Skin (netto), må ein nå Lapis-nivå (LINK sjå side 138). Ut frå kalkulasjonar gjort av Dr. Jon M Taylor tilsvarar Lapis og oppover ca 2 % av aktive distributørar. Tar ein med alle inaktive distributørar, er det kun 0,2% som tener pengar.

 

Tilbake til kompensasjonsplanen. Klarar ein å nå Blue Diamond-nivå vil ein ha 12 i sin frontline og dette vidareført i 6 nivå. Skal vi se.. 12 opphøgd i sjette = 2 985 984 distributørar under seg. Dette er kun i teorien, men det seier seg sjølv at enormt mykje arbeid må leggjast ned for å nå Blue Diamond. Og når ein kombinerer dette med at 50-60% sluttar etter eitt år, og ca 95% sluttar etter 5 år, så kan ein begynne å rekne på kor mange møter ein må ha for å klatre oppover i stigen.

Lenke til kommentar

 

 

Tilbake til kompensasjonsplanen. Klarar ein å nå Blue Diamond-nivå vil ein ha 12 i sin frontline og dette vidareført i 6 nivå. Skal vi se.. 12 opphøgd i sjette = 2 985 984 distributørar under seg. Dette er kun i teorien, men det seier seg sjølv at enormt mykje arbeid må leggjast ned for å nå Blue Diamond. Og når ein kombinerer dette med at 50-60% sluttar etter eitt år, og ca 95% sluttar etter 5 år, så kan ein begynne å rekne på kor mange møter ein må ha for å klatre oppover i stigen.

 

Du har jo forstått dette du! Men du må jo huske at man ikke gjør denne jobben alene. Man "utdanner" sine leder til å bygge sine organisasjoner. Hvis man jobber riktig vil organisasjonen leve sitt eget liv uten deg.

 

Jeg kjenner mange personer som er Blue Diamond. Det er begrenset i 6 nivåer nedover men ingen begrensning i hvor mange frontlines du kan ha. Jeg vet om noen som har 38....

 

Igjen så vil jeg si at alle har lik mulighet. det er en jobb som må gjøres. Detter er fremtiden...;-)

 

Foresten blir jeg Lapis neste måned....

Lenke til kommentar

Men da faller liksom de fleste argumentene for at MLM er bedre enn "vanlige selskap". Ja, bare 3 av 10 selskap holder ut i lengden (eller hva nå tallet er), men hvor mange som satser på MLM tjener penger på det om 5/10 år da?

 

Tallene er sikkert ikke så ulike. Den største forskjellen mellom MLM og vanlige selskap er at invisteringen er mye lavere og dermed risikoen mye mindre.

Lenke til kommentar

Du har jo forstått dette du! Men du må jo huske at man ikke gjør denne jobben alene. Man "utdanner" sine leder til å bygge sine organisasjoner. Hvis man jobber riktig vil organisasjonen leve sitt eget liv uten deg.

 

Jeg kjenner mange personer som er Blue Diamond. Det er begrenset i 6 nivåer nedover men ingen begrensning i hvor mange frontlines du kan ha. Jeg vet om noen som har 38....

 

Igjen så vil jeg si at alle har lik mulighet. det er en jobb som må gjøres. Detter er fremtiden...;-)

 

Foresten blir jeg Lapis neste måned....

Ja det har eg, men eg meiner framleis ikkje at det er ein lovleg businessmodell.

 

38 i frontlinen gitt, ikkje verst. Veit du kor lenge han har drive på? Og gratulérar som komande Lapis, fleire og fleire tapar pengar på din manipulasjon, kult.

 

Men for å vere litt ydmyk: lar meg imponere av ditt pågangsmot, og er heilt einig i at ein ikkje kan gjere jobben åleine og at ingenting kjem gratis. Likevel, det å robbe ein høgt sikra bank er også vanskeleg å gjere åleine. Poenget mitt er at slike argument som at "ingenting kjem gratis" og "ein kan ikkje gjere jobben åleine" ikkje er relevant for kor vidt MLM-firma er gode og rettferdige eller ikkje.

 

Forresten, du hadde vore med i ca eit halvt år no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...