Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Et pyramidespill er absolutt en levedyktig forretningsmodell, så den faller fra kvarandre i første setninga.

 

Et pyramidespill er en forretningsmodell som danner seg ut i fra et reint rekruteringssymbol, det er en modell der selskapet bygger sitt renome og arbeider strategisk ut i fra å anskaffe seg 'medlemmer'

Et pyramidespill vil alltid jobbe opp mot en viss rekruteringsmodell der det handler om å anskaffe mennesker for å fremme et visst motiv eller eit produkt. Produktet kan være av ymsekvalitet men man må ha relasjoner eller tilknytning til pyramiden for å nå tak i produktene.

 

Pyramidespill handler rett og slett utelukkende om oppslutning av mennesker, dette er sånn Nu skin tjener sine penger, enten du liker det eller ikkje.

 

Hehe....Priims definisjon på pyramidespill....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaa, det er jo en litt drøy påstand, verden går ikke tom for idioter, vertfall ikke tom for folk som klarer å tjene penger på dem, nå snakker eg ikkje om dem som prøver å jobbe seg oppover stigen og bruker lang tid på dette, men dem som tar en fast-track og kommer dit og bare leecher på toppen.

 

Men det er mye rett i det du sier også.

Lenke til kommentar

Njaa, det er jo en litt drøy påstand, verden går ikke tom for idioter, vertfall ikke tom for folk som klarer å tjene penger på dem, nå snakker eg ikkje om dem som prøver å jobbe seg oppover stigen og bruker lang tid på dette, men dem som tar en fast-track og kommer dit og bare leecher på toppen.

 

Men det er mye rett i det du sier også.

 

Wow...hvordan tar man en fast-track....og hvordan leecher man?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg på mange punkter Zap. Men faktum er at dette er en forretningsmodell som både produktmessig og økonomisk har snudd livet til veldig mange mennesker. Antagelig både på godt og vondt, men det vil alltid være en fin måte å kunne tjene penger med lite risiko involvert. Selv om jeg ikke lenger driver som aktiv mlm distributør er jeg veldig glad for at jeg har vært innom.

 

Jeg lærte mye og det kostet meg veldig lite å komme i gang. Jeg ser også at du drar alle selskaper under en kam. I min periode i Herbalife tjente jeg 0,- på å rekruttere en person. Det eneste jeg tjente penger på var salg av produkter, samt fortjeneste på mine distributørers salg.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Først av alt: Imponerende post:-) Jeg har prøvd å svare på noen av påstandene dine.

 

Takk for det. Reknar med du i større grad ser kvifor eg bør takast seriøst no? :)

 

Jeg velger å stole på de sterke institusjonene som kommer med informasjonen

 

Hmm, her må du gjerne utdjupe. Slik eg tolkar det velger du blindt å stole på "sterke institusjonar" berre fordi dei er nettopp sterke og store. Fekk du ingenting ut av Madoff-eksempelet mitt?

 

Takker.

 

Hvordan øker man GSV? Selge flere produkter. Hundre mennesker som ikke gjør noe gir deg ingen provisjon

 

For det første er det feil. Ein auke i GSV får ein ved å rekruttere nye distributørar som igjen selger produkt. Hundre mennesker som ikkje selger ein dritt vil sjølvsagt ikkje gje deg provisjon nei, men hundre mennesker som selger og gjer deg provisjon vil fortsatt i stor grad vere eit resultat av rekruttering. At du ikkje skjønar dette viser truleg at du ikkje har vore med så lenge. Kor lenge var det igjen?

 

1. Jeg beklager at du ikke fikk all informasjon

2. Har svart

3. 100% av inntektene kommer fra produktsalg

 

1. Hehe, du treng jo ikkje beklage for at min "sponsor" ikkje gav meg nok informasjon. Du hadde ingenting med det å gjere. Det at du beklagar deg tolkar eg som at alle involvert i selskapet vil på vegne av selskapet beklage for ulike hendingar som ikkje har ein connection til deg. Leiarar i politikk går ut og beklagar seg om noko har skjedd i deira parti, men det er fordi dei er nettopp leiarar. Du er jo berre ei brikke i eit stort puslespel.

2. Korreksjon: du har ignorert eller prøvd å lede meg bort frå sanninga. Nu Skin og MLM har lett for å bruke "sjå ein rosa elefant"-teknikkar for å skjule sanninga.

3. Ja, det er jo sjølvsagt. Ser ikkje poenget.

Lenke til kommentar

For det første er det feil. Ein auke i GSV får ein ved å rekruttere nye distributørar som igjen selger produkt. Hundre mennesker som ikkje selger ein dritt vil sjølvsagt ikkje gje deg provisjon nei, men hundre mennesker som selger og gjer deg provisjon vil fortsatt i stor grad vere eit resultat av rekruttering. At du ikkje skjønar dette viser truleg at du ikkje har vore med så lenge. Kor lenge var det igjen?

 

 

 

Ikke enig:-) Definisjonspørmål. Selvsagt avhenger det av rekruttering, men man får ikke noe for selve rekrutteringen. Man samarbeider med andre om å anbefale og selge produkter.

 

Snart et halvt år. Startet i juni

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Njaa, det er jo en litt drøy påstand, verden går ikke tom for idioter, vertfall ikke tom for folk som klarer å tjene penger på dem, nå snakker eg ikkje om dem som prøver å jobbe seg oppover stigen og bruker lang tid på dette, men dem som tar en fast-track og kommer dit og bare leecher på toppen.

 

Men det er mye rett i det du sier også.

 

Korrekt. Eller dvs verda går ikkje tom for folk som utan grunnlag stoler på andre. Kjeldekritikk og skepsis er det stor mangel på. Erfaring kan ein heller ikkje alltid stole på.

 

Det som er skummelt er at MLM-firma faktisk har ein større prosenandel "taparar" enn pyramidespel. Rundt 90% tapar pengar i pyramidespel, men pga produkta og kompleksiteten til MLM-firma, tapar over 99% pengar i dette konseptet. Eit anna problem er at når ein fyrst har mislykka trur ein kanskje framleis at det er eit godt konsept, og prøver gjerne andre MLM-firma, det finst jo fleire tusen. Akse er eit godt eksempel på dette.

 

Jeg er enig med deg på mange punkter Zap. Men faktum er at dette er en forretningsmodell som både produktmessig og økonomisk har snudd livet til veldig mange mennesker. Antagelig både på godt og vondt, men det vil alltid være en fin måte å kunne tjene penger med lite risiko involvert. Selv om jeg ikke lenger driver som aktiv mlm distributør er jeg veldig glad for at jeg har vært innom.

 

Jeg lærte mye og det kostet meg veldig lite å komme i gang. Jeg ser også at du drar alle selskaper under en kam. I min periode i Herbalife tjente jeg 0,- på å rekruttere en person. Det eneste jeg tjente penger på var salg av produkter, samt fortjeneste på mine distributørers salg.

 

Du er der nesten, berre litt til no så er du på mi og mange andre si side.

 

Ja, mange MLM-firma har snudd livet til mange mennesker, og det stort sett på vondt. Hugs; over 99% opplever økonomisk tap og skuffelse.

 

For det første: det heiter å skjære alle over ein kam. For det andre: det er fordi det er så store likheitar med mange MLM-firma. Statistikkar lyg ikkje.

Lenke til kommentar

Ikke enig:-) Definisjonspørmål. Selvsagt avhenger det av rekruttering, men man får ikke noe for selve rekrutteringen. Man samarbeider med andre om å anbefale og selge produkter.

Snart et halvt år. Startet i juni

 

Gratulérar med det, du er på god veg til å bli hjernevaska. Glad for at du innrømmer at det avhenger av rekruttering. Sjølve rekrutteringen er jo alt som skal til. Få den LOI- og ADR-kontrakten signert og mykje er i boks.

 

Skjønner ennå ikke helt hvilken sannhet du snakker om.

 

Den som Nu Skin og andre MLM-firma unngår å snakke om. Gjennomsnittleg inntekt, store tapstal, stor andel av folk som sluttar osv. Gå inn på www.mlm-thetruth.com, der vil du finne mykje nyttig.

Lenke til kommentar

Litt nysgjerrig, hva er din bakgrunn og hvor lenge?

 

Min bakgrunn: eg vart introdusert for Nu Skin for litt over ein månad sidan. Først eit møte, deretter eit seminar to dagar seinare. Heldigvis kjende eg ikkje personen som ville overbevise meg, dermed ingen tillitt til det han sa. Eg gjorde min eigen research før seminaret, og etter seminaret var eg ganske sikker på at eg ikkje ville bli med på dette.

 

Det faktum at eg berre har lest om dette i éin månad og likevel klarar å diskutere med deg i høgste grad viser ignoransen din.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Den som Nu Skin og andre MLM-firma unngår å snakke om. Gjennomsnittleg inntekt, store tapstal, stor andel av folk som sluttar osv. Gå inn på www.mlm-thetruth.com, der vil du finne mykje nyttig.

 

Selvsagt vil de som ikke fikser jobben tape. Det vil enhver som starter egen bedrift gjøre hvis de ikke jobber nok og treffer markedet

 

Men ingen av dere har snakket om hvor mye man taper. Fra det du skriver virker det som om det er voldsomme tall....

 

Min bakgrunn: eg vart introdusert for Nu Skin for litt over ein månad sidan. Først eit møte, deretter eit seminar to dagar seinare. Heldigvis kjende eg ikkje personen som ville overbevise meg, dermed ingen tillitt til det han sa. Eg gjorde min eigen research før seminaret, og etter seminaret var eg ganske sikker på at eg ikkje ville bli med på dette.

 

Det faktum at eg berre har lest om dette i éin månad og likevel klarar å diskutere med deg i høgste grad viser ignoransen din.

 

;-)...det ante meg.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...