Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Ja? Og Statoil har aldri vært nystartet og hatt ti første år?

 

Tallet er det samme, forskjellen er hvilket år de startet i. ALLE firmaer har vært nystartet og har da ifølge duden hatt 95% sjanse til å gå konkurs i løpet av de første ti år. Og det er bare feil. Tallet er nærmere 5%

 

Så du mener 95% av alle nyoppstartede bedrifter lykkes? Har du en kilde til dette eller dro du bare ett tall ut av løse luften?

 

Lykkes? Nei. De aller aller fleste legges ned helt vanlig. Rundt 20-40% lykkes. Under 5% går konkurs.

 

Ja? Og Statoil har aldri vært nystartet og hatt ti første år?

 

Tallet er det samme, forskjellen er hvilket år de startet i. ALLE firmaer har vært nystartet og har da ifølge duden hatt 95% sjanse til å gå konkurs i løpet av de første ti år. Og det er bare feil. Tallet er nærmere 5%

Igjen, en helt fantastisk tallforståelse.

Jeg sier ikke at 95% er riktig eller galt, jeg har ikke sett statistikk, men dine argumenter er helt bak mål. Tallene dine også.

I følge intrum (et av de større inkassobyråene) så er tallet seks av ti de første tre årene (http://www.intrum.co...ere-gar-konkurs). Du er velkommen til å finne andre tall, men ikke dra dem ut av ræva di slik du har gjort med 5%.

 

Går dukken != konkurs. Som sagt legges de fleste ned på helt vanlig måte.

 

Og dette er så off topic som det går an å bli!

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den samme som den er alle andre steder i verden, selvsagt! Avvikling av firma! Konkurs er en offentlig prosess som innebærer ombudsmann, advokater og rettssaker!

Avvikling av firma innebærer et skjema til brreg!

 

Herregud, folkens!

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Konkurs

https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Avvikle/Opphor/Hvordan-avvikler-vi-et-selskap/

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, så poenget ditt var altså å flisespikke på forskjellen mellom konkurs og styrt avvikling? Da kunne du sagt det i første omgang kanskje, og ikke begynne å bable om Statoil, "alle selskaper har jo en gang vært nye" osv.

Det er nemlig særdeles liten forskjell på en konkurs og en styrt avvikling av selskapet (forskjellen er at i sistnevnte tilfelle er ikke selskapet insolvent helt ennå, og i dagligtale brukes de to gjerne om hverandre. Det var tilfelle her. Du ga ved ditt rot om Statoil og alle selskaper inntrykk av at en mye større andel av selskapene klarte seg i lengden, hvilket altså ikke er tilfelle. Å skille mellom konkurs og styrt avvikling i en slik diskusjon gir ingen mening, ettersom poenget er at 10 år etter oppstart er bare et lite mindretall av alle selskaper "i live".

Lenke til kommentar

Joda, langt de fleste selskapene klarer seg lenger enn det han sa. Hovedgrunnen til avvikling er ikke at firmaet går i minus, men at det ikke går bra nok. Stor forskjell.

 

Og når jeg ser noe VILT FEIL, så retter jeg på det. Hvis du syntes det er et problem, så får du heller rapportere det. Å begynne å flisespikke var det du som gjorde.

Lenke til kommentar

Til...?

Vi bygger distribusjonsnettverket for Nu Skin. Vi får provisjon av salget. Vi selger til de som vil ha disse produktene.

 

Eg tjener meg rik på å rane gulsmeden, eg tjener ikkje penger å rane han, men på å selge kvalitetsprodukter.

Den skjønte ikke jeg

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Nei, du selger til folk som har betalt for å bli "medlem". Thus disproving your point.

 

Jeg ser du også har satt deg godt inn i dette ja. Vi har ingen medlemmer. Vi har distributører som entene bare er vanlige kunder eller de som velger å gjøre buisness. De starter ved å kjøpe en produktpakke. Altså salg av produkter.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...