Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på oss tre så har du vel rett, selv om jeg ikke er sikker på at Zap deler din ikke-eksisterende definisjon på pyramidespill hva nå det enn er. Jeg har da i hvertfall 1/3 rett...

 

Hvis du regner med resten av verden (som jeg synes du bør) utenfor din lille tråd her på diskusjon.no så kan nok bildet litt anderledes. Jeg er i hvert fall helt sikker på at de vil vite din definisjon av et ulovlig pyramidespill.

 

Ja, det var en utfordring!:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på oss tre så har du vel rett, selv om jeg ikke er sikker på at Zap deler din ikke-eksisterende definisjon på pyramidespill hva nå det enn er. Jeg har da i hvertfall 1/3 rett...

 

Hvis du regner med resten av verden (som jeg synes du bør) utenfor din lille tråd her på diskusjon.no så kan nok bildet litt anderledes. Jeg er i hvert fall helt sikker på at de vil vite din definisjon av et ulovlig pyramidespill.

 

Ja, det var en utfordring!:-)

 

 

Når sa eg at nu skin er ulovelig? Du tar deg enorme friheter til å fortelle hva andre har sagt, mens du motsier deg selv.

Lenke til kommentar

Når sa eg at nu skin er ulovelig? Du tar deg enorme friheter til å fortelle hva andre har sagt, mens du motsier deg selv.

 

Fordi, min gode Priim, pyramidespill er ulovlig i Norge. Du kaller Nu Skin et pyramidespill. Ergo sier du at Nu Skin er ulovlig.

 

Når det gjelder mine enorme friheter til å fortelle hva andre har sagt så sier jeg vel: "selv om jeg ikke er sikker på at Zap deler din ikke-eksisterende definisjon på pyramidespill"

 

Jeg antyder at kanskje osv....

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Off Nu Skin og Forever... to selskaper som selger makedets beste produkter som er feilfrie, og er så fantastiske at du kan være tidenes dårligeste selger, men allikevel vil bli rik av å selge de, siden produktene er så bra at de selger seg av seg selv. Da jeg ble rekrutert for å selge Nu Skin hadde jeg ikke hørt om selskapet før, jeg skulle bli steinrik på 1-2-3, og hvis jeg ikke klarte å selge for 50 000 innen 2 mnd så skulle de henge opp et bilde av meg på hovedkontoret ´´ å se ham! det er han som ikke har klart det! haha ´´spøkte han fyren som fikk meg med på det(en som var visst langt oppe i systemet). Han fortalte om alle de som har tjent graps med penger, og har sagt opp sine topp stillinger i de beste jobbene og begynt å selge Nu Skin og nå tjener de bedre og har mer fritid. Han selv reiste på ferie i Dubai og bodde på det der 7 stjernes hotellet ( nå husker ikke jeg navnet) og snakket som om han hadde tørket seg i rompa med 1000 lapper. Jaja, det er flott det - tenkte jeg, bli med på laget hans og var klar for å tjene store penger, tenkte at siden jeg har en relativ stor salgserfaring vil dette gå rett opp.

Rett innpå facebook og snakke med venner og prøve å selge, men neida- halve vennelista har allerede spurt meg om det samme for noen uker, måneder siden for drøyt mange har holdt på med det fra før av. (dessverre av en eller annen merkelig grunn ingen av de har tjent 50 000 på 2mnd og heller ingen av de har blitt noe særlig rikere). Fikk ikke solgt en dritt, sitter ennå igjen med produktene. :p

Noe som jeg og likte var at jeg møttet den kaksen som rekruterte meg, og som reiste på ferie til Dubai eller valgte å tilbringe en lørdagskveld på Cuba med hote damer som danste salsa for ham. Jeg traff fyren utforbi en Rema 1000 butikk da han var på vei til å sette seg inn i en Toyota Avensis 2001 modell. Nå har ikke jeg noen fordommer mot bilen, men jeg tror at hvis jeg hadde hatt nok penger til å stikke til Dubai eller Cuba annen hver helg, så hadde jeg nok hatt penger og hadde prioritert å kjøre en nyere bil.

Takk for meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du blander sammen begrepene. PSV står for personlig salgsvolum, altså 100 psv pr måned (ca.- 700,-)

 

Du tenker nok på GSV som er samlet det jeg selv kjøper og det mine distributører/kunder kjøper.

 

Alt foregår elektronisk på nett så det burde vel være en smal sak å overvåke. Jeg skjønner ikke helt hva det motsatte vil si.....

 

Nei det gjer eg ikkje. Eg er fullt klar over kva GSV og PSV er. Men store delar av dit GSV vil vere andre sitt PSV, som er krevd å ha, dermed er dei ikkje dine kundar, men eit nytt ledd i spelet. Du har endå ikkje kommentert Nu Skin sine eigne uttalelsar om at ein må selje til minst 5 personar og at ein må konsumere/selje minst 80% før neste kjøp og korleis dette blir kontrollert. Ein kan ikkje umiddelbart stole på at folk gjer det fordi det står dei skal det.

 

Jeg har aldri sagt at pyramide er dårlig. Jeg refererte til T5PC som et eksempel på et klassisk pyramideSPILL. Pyramider er flott. Vi har det overalt.

 

Greit nok, godt me er einige om noko iallfall.

 

Problemet i et pyramidespill er jo at det ikke blir kjøpt faktiske produkter.

 

Tapsmessig for majoriteten av deltakarar i MLM versus pyramidespel er faktisk MLM verre enn pyramidespel. Rundt 90% tapar pengar på pyramidespel, i MLM er det som sagt over 99%. I tillegg sluttar 50-60% innan det første året. Etter 5 år er det vel 5% som fortsatt driv på. Dvs at om ein til dømes vil få 30 i sin downline, så må ein reise rundt og mase på rundt 1000 personar pga av churn-raten. Mykje arbeid for lite med andre ord.

Lenke til kommentar

Off Nu Skin og Forever... to selskaper som selger makedets beste produkter som er feilfrie, og er så fantastiske at du kan være tidenes dårligeste selger, men allikevel vil bli rik av å selge de, siden produktene er så bra at de selger seg av seg selv. Da jeg ble rekrutert for å selge Nu Skin hadde jeg ikke hørt om selskapet før, jeg skulle bli steinrik på 1-2-3, og hvis jeg ikke klarte å selge for 50 000 innen 2 mnd så skulle de henge opp et bilde av meg på hovedkontoret ´´ å se ham! det er han som ikke har klart det! haha ´´spøkte han fyren som fikk meg med på det(en som var visst langt oppe i systemet). Han fortalte om alle de som har tjent graps med penger, og har sagt opp sine topp stillinger i de beste jobbene og begynt å selge Nu Skin og nå tjener de bedre og har mer fritid. Han selv reiste på ferie i Dubai og bodde på det der 7 stjernes hotellet ( nå husker ikke jeg navnet) og snakket som om han hadde tørket seg i rompa med 1000 lapper. Jaja, det er flott det - tenkte jeg, bli med på laget hans og var klar for å tjene store penger, tenkte at siden jeg har en relativ stor salgserfaring vil dette gå rett opp.

Rett innpå facebook og snakke med venner og prøve å selge, men neida- halve vennelista har allerede spurt meg om det samme for noen uker, måneder siden for drøyt mange har holdt på med det fra før av. (dessverre av en eller annen merkelig grunn ingen av de har tjent 50 000 på 2mnd og heller ingen av de har blitt noe særlig rikere). Fikk ikke solgt en dritt, sitter ennå igjen med produktene. :p

Noe som jeg og likte var at jeg møttet den kaksen som rekruterte meg, og som reiste på ferie til Dubai eller valgte å tilbringe en lørdagskveld på Cuba med hote damer som danste salsa for ham. Jeg traff fyren utforbi en Rema 1000 butikk da han var på vei til å sette seg inn i en Toyota Avensis 2001 modell. Nå har ikke jeg noen fordommer mot bilen, men jeg tror at hvis jeg hadde hatt nok penger til å stikke til Dubai eller Cuba annen hver helg, så hadde jeg nok hatt penger og hadde prioritert å kjøre en nyere bil.

Takk for meg :)

 

Finfint innlegg! Viser at det er særs stor sannsynlighet for at mange historiar berre er anekdotar utan holdepunkt. Eg veit om ein som har 40 i sin downline (4 i frontline) og sa først etter eg spurde korleis det stod til med kontoen hans: "næss, det kommer det vettu". Deretter, når me begynte å diskutere meir, påsto han at han tente pengar no. Han har vore med i eitt år og jobbar framleis i ein kaffibar. Noko seier meg at han er hjernevaska.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har endå ikkje kommentert Nu Skin sine eigne uttalelsar om at ein må selje til minst 5 personar og at ein må konsumere/selje minst 80% før neste kjøp og korleis dette blir kontrollert. Ein kan ikkje umiddelbart stole på at folk gjer det fordi det står dei skal det.

 

 

 

 

Tja, hvordan hadde du tenkt at det skulle kontrolleres i praksis da? Jeg tror fremdeles at dette er for de som driver på "gammelmåten" med "Homepartys" så de ikke skal sitte på store lagre. For oss som bare kjøper selv til eget forbruk vil ikke dette være noe problem.

 

At man selger til 5 personer er lett å kontrollere via nett. Alt blir registrert.

 

For videre informasjon foreslår jeg at du tar kontakt med kundeservice på

800 36 010

De er veldig hyggelige:-)

Lenke til kommentar

Hiver meg på her, ettersom jeg interesserer meg veldig for emnet.

 

Jeg har ingen kjennskap til Nu Skin, men dog en del andre varianter som Amway og Zinzino. Sistnevnte ble jeg prøvd rekruttert til, og dette var salg av kaffe og kaffemaskiner. Vært på "husmøter"/"parties" eller hva man kaller det også. På tidspunktet jeg ble forsøkt rekruttert visste jeg veldig lite om MLM, pyramidespill osv.

 

Har utdannelse innen markedsføring og økonomi, så har hatt litt om ponzi scheme o.l, uten at det behøver å ha så mye å si i denne sammenheng.

 

Inngangsbilletten syntes jeg var skrekkelig høy. 5000-7000kr måtte man ut med for å bli med, da i form av kjøp av kaffemaskin og diverse kaffeampuller. Kaffemaskinen var "top-notch" og man fant ikke bedre i prisklassen. Kaffen var også "rolls-royce".

 

Selve fokuset på produktene savnet jeg, da jeg er en typisk person som liker gode produkter og innovative ideer osv. Det var utrolig mye fokus på hvordan man skulle rekruttere, og hvordan få flest med seg ved noen smarte metoder under selve møtet med den nye "potensielle rekrutten".

 

Så alt hørtes rart ut. Jeg gikk rundt for å snakke med folk som var i gamet, og når jeg stilte spm. om hvor mye de har tjent osv, var fellesnevneren "like før nå!". Kun de karismatiske talerne hadde visstnok tjent en god del.

 

Jeg er alltid skeptisk, så jeg sa pent nei for denne gang og bestemte meg for å gjøre en rask bakgrunnssjekk.

 

1. Kaffemaskinen fant jeg på Ebay til rundt 800-1200kr. Man betalte muligens rundt 2-3000kr for samme maskin i dette konseptet. Det var eksakt samme maskin jeg fant på Ebay.

 

2. Man måtte belaste sitt personlige nettverk mye for å bli med. Ringe rundt til 100stk i kontaktlisten og "selge inn konseptet" byr raskt på sure miner og dårlig stemning.

 

3. Jeg fant ut følgende på nett: Om er konsept har mer fokus på å rekruttere enn å faktisk selge produktene, er det som oftest et pyramidespill.

 

4. Jeg fant også ut at de fleste pyramidespill baserer seg på å hente kontantstrømmer fra bunn og oppover, gjerne via høye innmeldingsavgifter, gjerne igjen kamuflert som "kjøp av nødvendig utstyr" som er et krav for å være med. Det er altså dette som livnærer pyramidespillene.

 

Det min opplevelse av det hele er, at alt skrytes opp i været. Du kan bli rik på ei uke, og det er så lett, så lett. Det var halleluja-stemning på partyene, hvor karismatiske presentatører står og hjernevasker med feil bruk av statistikk og merkelige utsagn. Men karismatiske, det var de jaggu meg, og de fikk med seg hele rommet på dette, til og med meg som hadde en generell skeptisk holdning. Man skulle bli rik på "no-time".

 

Nå er jeg av den oppfatning at det er ingenting som er lett, og spesielt ikke fort gjort. Og når jeg hører noe som er for godt til å være sant, da er det som regel det og. Det er få snarveier til rask suksess.

 

Forresten, en meget nyttig tråd her på Diskusjon fra 2002 som har en svært god førstepost som bør leses. Veit ikke om den er blitt linket hit enda, men om den allerede er gjort det, beklager at jeg poster den igjen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=62456

Endret av AnaXyd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi, min gode Priim, pyramidespill er ulovlig i Norge. Du kaller Nu Skin et pyramidespill. Ergo sier du at Nu Skin er ulovlig.

 

Når det gjelder mine enorme friheter til å fortelle hva andre har sagt så sier jeg vel: "selv om jeg ikke er sikker på at Zap deler din ikke-eksisterende definisjon på pyramidespill"

 

Jeg antyder at kanskje osv....

 

Hersketeknikker og du legger ord i min munn, fantastisk diskusjonsskikk, en pyramidespiller verdig.

Lenke til kommentar

Hiver meg på her, ettersom jeg interesserer meg veldig for emnet.

 

Jeg er alltid skeptisk, så jeg sa pent nei for denne gang og bestemte meg for å gjøre en rask bakgrunnssjekk.

 

Det er her ein del slenger seg for lett på. Ingen bakgrunnssjekk, men tillitt til at allereie hjernevaska venner/nære har nok informasjon. Det er som regel feil.

 

Forresten, en meget nyttig tråd her på Diskusjon fra 2002 som har en svært god førstepost som bør leses. Veit ikke om den er blitt linket hit enda, men om den allerede er gjort det, beklager at jeg poster den igjen. http://www.diskusjon...showtopic=62456

 

Las den sjølv og prøvde å dra igang tråden igjen. Einig i at det var god førstepost.

 

Tja, hvordan hadde du tenkt at det skulle kontrolleres i praksis da? Jeg tror fremdeles at dette er for de som driver på "gammelmåten" med "Homepartys" så de ikke skal sitte på store lagre. For oss som bare kjøper selv til eget forbruk vil ikke dette være noe problem.

 

At man selger til 5 personer er lett å kontrollere via nett. Alt blir registrert.

 

For videre informasjon foreslår jeg at du tar kontakt med kundeservice på

800 36 010

De er veldig hyggelige:-)

 

Det er det eg spør deg om. Det virkar igrunn som ei ganske enkel greie. Sende inn nokre elektroniske skjema osv. Greit nok, det at Nu Skin seier ein må selje til minst 5 personar kan vere eit definisjonsspørsmål. Eg meiner det er din eigen PSV som bør seljast, medan andre meiner at sine nye distributørar blir sine eigne kundar, sjølv om dei eigentleg skal starte sin eigen business og er påkrevd kjøpet du sjølv kallar kjøp frå deg.

 

Hehe, Nu Skin kundeservice ja. Lurer på kor lenge eg klarar å snakke med dei før dei finner ut at eg berre vil ha informasjon av dei. Får ta ein telefon ein dag. Tips om kva eg bør spørje om? :)

 

Skulle forresten gjerne hatt alderen din, greit å vite kven ein diskuterer med.

 

Edit: prøv å unngå for mykje off-topic og personangrep no då. Å påstå at dette er eit pyramidespel punktum kjem ein ikkje langt med. Å påstå at dette er eit produktbasert pyramidespel der aktuelle distributørar blir insentivert til å kjøpe produkt for dyre til å selje på vanleg marknad derimot, det er meir korrekt.

Endret av Zapticon
Lenke til kommentar

Jeg syntes ihvertfall det er veldig synd at mange lokkes av dette spillet, akkurat som det skulle vært en religiøs sekt eller lignende, hvor det er umulig å overtale de til å forstå hva dette faktisk er, og handler om. Dette er utnyttelse på høyt nivå, hvor kun gjengen i toppen soper inn "inngangsprisen" nye rekrutter betaler for å være med, noe som blir ganske mye når konseptet er på flere titalls tusen medlemmer. Det er vel akkurat sånn de gamle pyramidespillene også fungerte, så om man luker bort alt med produkter, abonnementer og annet dilldall, står man altså igjen med det samme som har gått igjen i flere år - at det er inngangsprisen som det er fokus på, det er den alle tjener pengene på, derav det ekstreme fokuset på å rekruttere nye - ikke produktene som selges, som bare er en coverup av hva dette egentlig er.

 

Syntes dette er veldig uetisk form for næringsliv. Er det slik verdiskapningen skal foregå fremover?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes dette er veldig uetisk form for næringsliv. Er det slik verdiskapningen skal foregå fremover?

 

Korrekt. Men diverre så trur eg at så lenge det finst dumme/lettlurte personar der ute, så vil dette kunne fortsetje å pågå (med mindre det skjer ei lovendring). Eit stort problem er at folk som sluttar med MLM som regel framleis trur på at det er ein bra business, berre at det "passa ikkje heilt for meg", eller "eg fekk det ikkje til, men andre gjer sikkert det". Dei er kanskje også skuffa etter å ha slutta, og snakkar ikkje om det. Dei som fekk dei med, og som dei har tillitt til, vil prøve å ha forståelse for at dei slutta, men fortsetje å finne nye distributørar.

 

Håpar at eg ein dag får sjå eit fall av eit stort MLM-firma. Håpar også media i større grad vil ta tak i dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...