Gå til innhold

Nuskin - og generelt om pyramidespill


Anbefalte innlegg

Aldri hørt om det. Kan du forklare hva det er så jeg kan kommentere?.... :)

 

Alså, det er et veldig enkelt system egentlig, det går ut ifra at du "rekruterer 4 stykker"

 

Det handler om å ta 4 stykker i slenger, du videreformidler denne beskjeden til alle,

 

Eg tar med meg deg og 3 kompiser, dere tar med dere 4 kompiser hver, som tar med seg 4 kompiser som tar med seg 4 kompiser, når alle dissa 4 kompisane har fått med seg noen har allerede du fått 4 nye inn, på samme prinsippet.

 

Litt rotete forklart men tror nuskin brukte navnet "ruby-ruten" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt vil de som ikke fikser jobben tape. Det vil enhver som starter egen bedrift gjøre hvis de ikke jobber nok og treffer markedet

 

Men ingen av dere har snakket om hvor mye man taper. Fra det du skriver virker det som om det er voldsomme tall....

 

Det er ikkje sjølvsagt at 99,7% av Nu Skin sine aktive og inaktive distributørar tapar pengar. Ein vanleg business fungerar rett og slett ikkje slik. Og dess meir ein investerer, dess meir tapar ein som regel.

 

;-)...det ante meg.....

Din synske luring.

Lenke til kommentar

Alså, det er et veldig enkelt system egentlig, det går ut ifra at du "rekruterer 4 stykker"

 

Det handler om å ta 4 stykker i slenger, du videreformidler denne beskjeden til alle,

 

Eg tar med meg deg og 3 kompiser, dere tar med dere 4 kompiser hver, som tar med seg 4 kompiser som tar med seg 4 kompiser, når alle dissa 4 kompisane har fått med seg noen har allerede du fått 4 nye inn, på samme prinsippet.

 

Litt rotete forklart men tror nuskin brukte navnet "ruby-ruten" eller noe sånt.

Jepp. Er akkurat dette det går ut på. Var det de sa på Nu Skin møte jeg var på. Akkurat samma gjelder andre MlM som WorldVentures f.eks.

Lenke til kommentar

Osmano: i følge Nu Skin sjølv (side 4) må ein konsumere eller selge minst 80% av ditt månedlige innkjøp før ein kjøper meir. Som nevnt tidlegare las eg også at ein må selje til minst 5 personar og at Nu Skin gjer tilfeldige sjekk på at dette føregår. At det i 2012 ikkje fins eit system for dette er merkverdig.

 

Følger du denne regelen? Og veit du nokon som har blitt sjekka?

Lenke til kommentar

Osmano: i følge Nu Skin sjølv (side 4) må ein konsumere eller selge minst 80% av ditt månedlige innkjøp før ein kjøper meir. Som nevnt tidlegare las eg også at ein må selje til minst 5 personar og at Nu Skin gjer tilfeldige sjekk på at dette føregår. At det i 2012 ikkje fins eit system for dette er merkverdig.

 

Følger du denne regelen? Og veit du nokon som har blitt sjekka?

 

På engelsk betyr "inventory" lager. Vi har ikke lager lenger. Dette er for de som driver "homepartys"

 

Kommer tilbake med mere...;-) Vært ute å skaffet meg en LOI...;-)

Lenke til kommentar

På engelsk betyr "inventory" lager. Vi har ikke lager lenger. Dette er for de som driver "homepartys"

 

Kommer tilbake med mere...;-) Vært ute å skaffet meg en LOI...;-)

 

Så du driv med engelskleksjon no. Takk, eg klarar meg fint utan. Du svarte ikkje på spørsmålet mitt forresten. Følger du regelen om 80% konsumering/sal og sal til minst 5 personar? Og har du eller andre nokon gong blitt sjekka for dette?

Lenke til kommentar

Beklager sent svar men jeg har vært ute og rekruttert en ny LOI:-)

 

 

@Priim

 

 

'Denne Ruby-metoden du snakker om er faktisk den metoden vi optimalt bruker for å bygge en sterkt organisasjon på. Man starter med sine 4 første frontlines og hjelper de (man må hjelpe andre før man lykkes selv;-)) til å starte å bygge sine organisasjoner. Så går man videre til de 4 neste og gjør det samme.

 

 

Du får det til å virke enkelt men her er det essensielt å finne de riktige motiverte menneskene for å kunne bygge en stødig organisasjon.

 

 

@zapticon

 

 

Som jeg prøver å forklare deg så foregår alt salg på nett, jeg har ikke noe lager. Alle (flere enn 5) mine kunder kjøper på nett selv. Nei, aldri blitt sjekket.

 

 

Så…

 

 

@priim,@zapticon : Jeg har hele tiden syntes det manglet en sammenheng i argumentasjonen deres. Og nå vet jeg jo hvorfor: Dere stiller vel likt når det gjelder egen erfaring fra innsiden av denne bransjen. Altså ingenting;-) Dere minner meg litt om de guttene som står utenfor vinduet og strekker seg på tå for se inn og ikke skjønner helt hva som skjer. Og er litt for redd til å gå inn og spørre.

 

 

I stedet for går dere til noen andre som har meninger om det vi driver med. Jeg tenker da på din «venn» Zap, Dr. J. M. Taylor….sitat:

 

 

"Some critics see my analyses of the MLM industry resulting from a 'sour grapes' attitude after failing at MLM. I can only respond that I was successful as one of the company's top 1% of distributors, but that such success was not reflected in any profits -- after all purchases and operating expenses were subtracted”

 

 

Jeg vil si at han valgte feil selskap…men det er kanskje en negativ oppfatning?;-)

 

 

For…

 

 

Det er da slik i vår fantastiske verden at en sak kan sees på fra forskjellige synspunkter, i hvert fall 2: En som er positiv og en som er negativ. Dere har da tatt den lettvinte veien og gå for den negative siden. Den siden man ikke trenger å ha mot til å ta stilling til noe. Og enda bedre blir det jo når man vet at det engang ikke er deres egne negative synspunkter dere bruker. Neida, dere bruker andres.

 

 

Dere vil nok en gang lære at å bruke egne erfaringer og å komme med sine egne meninger kan faktisk føre til at man lærer noe .....

;)

 

 

Jeg på min side ER på innsiden og kan rapportere ut til dere om hvordan det ser ut herfra. Det er en verden med flotte positive og motiverende mennesker som jobber med et selskap som har de verdiene jeg kan stå for. Jeg har nå også møtt flere av menneskene bak selskapet og de bare bekrefter og forsterker mitt valg. Det var ingen av dere som kommenterte

http://www.forceforgood.org det passet vel ikke «saken ders»….;-)

 

 

Jeg tror ikke jeg skal dra den lenger for denne gang. Jeg gleder meg til å se hva dere koker sammen som svar til dette. Jeg følte meg bare så inspirert siden jeg tross alt er et skritt nærmere mitt mål….:-)

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Beklager sent svar men jeg har vært ute og rekruttert en ny LOI:-)

 

Gratulérar med å ha lurt endå ein person med i spelet.

 

Du får det til å virke enkelt men her er det essensielt å finne de riktige motiverte menneskene for å kunne bygge en stødig organisasjon.

 

Det er da slik i vår fantastiske verden at en sak kan sees på fra forskjellige synspunkter, i hvert fall 2: En som er positiv og en som er negativ. Dere har da tatt den lettvinte veien og gå for den negative siden. Den siden man ikke trenger å ha mot til å ta stilling til noe. Og enda bedre blir det jo når man vet at det engang ikke er deres egne negative synspunkter dere bruker. Neida, dere bruker andres.

 

Eg skal ærleg innrømme at eg sit her og ler litt småfrustrert. Takk for at du gjev meg humor og energi. Du seier me får det til å virke så enkelt, og så påstår du at verda er så enkel som at ein har enten positive eller negative personar. Snevert.

 

At me ikkje treng ta stilling til noko er heilt feil. Me er nødt å lese og drive masse research for å komme med gode argument som viser at det du driv med ikkje er så bra som du skal ha det til. For deg er det enkelt, du treng berre følge ein kult og ei oppskrift. Det blir som med ateisme vs kristne, dei kristne er overbevist om at det finst ein Gud, og slår seg til ro med det. Enkelte ateistar vil heller søke etter meir informasjon og finne fleire og fleire svar på ting.

 

Me bruker ikkje andre sine meiningar, me er einige i andre sin research og støtta deira meiningar. Igjen kjem du med eit merkeleg argument. Du bruker jo andre sine meiningar i mykje større grad enn oss. Du følger ein allereie gått vei og får karismatiske historiar og feilinformasjon putta inn i den merkelige hjernen din. Så ikkje kom å sei at det er me som bruker andre sine meiningar, det er det i større grad du som gjer.

 

Som jeg prøver å forklare deg så foregår alt salg på nett, jeg har ikke noe lager. Alle (flere enn 5) mine kunder kjøper på nett selv. Nei, aldri blitt sjekket.

 

Supert, takk for det. Veit du om andre som har blitt sjekka? Lurer også på korleis salet av din PSV fungerer i praksis. Har du ikkje-partisiperande kundar som mottar produkta med deg som mellomledd? Kor mykje betalar forresten du for produkta i forhold til dine kundar?

 

[...] Dere stiller vel likt når det gjelder egen erfaring fra innsiden av denne bransjen. Altså ingenting;-) [...]

 

Og ingenting frå vår historie viser at det av og til kan vere grunn til å ikkje stole på erfaring? Jeez, come on. Les avsnitt 4-6 i denne artikkelen. Ein kan ikkje alltid stole på sansar og persepsjon.

 

I stedet for går dere til noen andre som har meninger om det vi driver med. Jeg tenker da på din «venn» Zap, Dr. J. M. Taylor….sitat:

 

 

"Some critics see my analyses of the MLM industry resulting from a 'sour grapes' attitude after failing at MLM. I can only respond that I was successful as one of the company's top 1% of distributors, but that such success was not reflected in any profits -- after all purchases and operating expenses were subtracted”

 

 

Jeg vil si at han valgte feil selskap…men det er kanskje en negativ oppfatning?;-)

 

Hehe, på tide å gjere litt research. Du er klar over at Taylor kom seg innafor denne eine prosenten i det same firma som du no er i? Så du meiner dermed at ditt eige selskap er feil.

 

Dere vil nok en gang lære at å bruke egne erfaringer og å komme med sine egne meninger kan faktisk føre til at man lærer noe ..... ;)

 

Det har eg allereie lært. Eg har erfart at Nu Skin-distributørar har ein kult-tendens og ein viss ignoranse. At du påstår eg ikkje har mine eigne meiningar er som å påstå at alle i verda har sine heilt unike meiningar. Me vil sjølvsagt dele meiningar med andre, iallfall innanfor eit konsept som er over 60 år gamalt og der folk har drive med research og har meir erfaring enn me nokon gong vil få. Me må jo stole på dei med riktig bakgrunn, utdanning og erfaring.

 

Jeg på min side ER på innsiden og kan rapportere ut til dere om hvordan det ser ut herfra. Det er en verden med flotte positive og motiverende mennesker som jobber med et selskap som har de verdiene jeg kan stå for. Jeg har nå også møtt flere av menneskene bak selskapet og de bare bekrefter og forsterker mitt valg. Det var ingen av dere som kommenterte http://www.forceforgood.org det passet vel ikke «saken ders»….;-)

 

Sjølvsagt er de positive og motiverte, de lever i ein illusjon om å tene mykje pengar.

 

Når det gjeld forceforgood er det ein av dei bedre tingene Nu Skin driv med, det er eg einig i, og det viser at dei gjer noko godt. Men alle selskap med nok pengar og eit stort namn kan danne ein veldedighetsorganisasjon. Det faktum at dei faktisk gjer det vil eg påstå viser meir at dei må gjere slike ting for å kome med argument som "men me driv jo med ForceForGood".

 

Jeg tror ikke jeg skal dra den lenger for denne gang. Jeg gleder meg til å se hva dere koker sammen som svar til dette. Jeg følte meg bare så inspirert siden jeg tross alt er et skritt nærmere mitt mål….:-)

 

Då må eg nesten spørje deg om desse målene dine. Har du óg eit mål om ein fin bil og eit stort hus du skal kjøpe?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Supert, takk for det. Veit du om andre som har blitt sjekka? Lurer også på korleis salet av din PSV fungerer i praksis. Har du ikkje-partisiperande kundar som mottar produkta med deg som mellomledd? Kor mykje betalar forresten du for produkta i forhold til dine kundar?

 

 

 

 

 

 

 

Som jeg igjen prøver å forklare deg. Alle kunder kjøper selv på nett. Jeg videreselger ingenting. Jeg og kundene mine betaler samme pris. 30% avslag på fullpris.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, på tide å gjere litt research. Du er klar over at Taylor kom seg innafor denne eine prosenten i det same firma som du no er i? Så du meiner dermed at ditt eige selskap er feil.

 

 

 

 

Jeg ser han skriver det ja. Men jeg tviler sterkt. Jeg kjenner mange, veldig mange, meg selv medregnet (fra neste måned), som har gått i overskudd og vel så det. Det er derfor min ERFARING sier meg at man kanskje ikke skal stole blindt på alt som står på nett.

Lenke til kommentar

Dette er jo akkurat samme som "vemma"?

 

Jobber som selger, å en svensk kollega prøver å rekruttere til andre på arbeidsplassen. Forferdelig? Ja.

 

Kjøp en "startpakke" for 7000kr, rekrutter, å tjen "50 000kr i mnd".

 

Hun sa til og med at "Vemma" kunne kurere kreft.. Pyramidespill og løgn går hånd i hånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kommentar....

 

What i thought.

 

Man trenger ikkje å finne opp krutter kvar gang for å forstå at det smeller.

 

Litt sånn er Nu skin også, du ser kontekstene og konturene, det er bygd som en pyramide men er peridag ikke dømt for noe, det betyr jo forsåvidt ikkje at det er verken lovelig eller ulovelig, kor vidt det er etisk eller uetisk er et annent spørsmål.

 

Du har jo mennesker som mange mener burde vært straffet fordi dem gjør ting mange mener er feil.

Mohyeldeen Mohammad, Mullah Krekar og Jens Stoltenberg er prakt eksempler.

 

Det er et pyramidespill, sett deg ned, tenk over hva jobben din er og fortell meg noe annent.

 

Dette gjelder også for øvrige pyramidespill som ecology og andre som jeg også er interressert i å få en diskusjon om.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...