Gå til innhold

Slik er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en grunn på hvorfor det koster mye mere å forsikre en iPhone over en annen vanlig smarttelefon.

 

 

Det skyldes da hovedsaklig at iPhone ikke repareres, så kunden ved en forsikringssak vil alltid ende opp med en helt ny telefon.

 

Betaler jeg Netcom (som jeg har nå) en egenandel på 500 kroner (ja har NetCom Forsikring Medium) om jeg får en skade på mobilen min (Samsung Galaxy Note), så kan jeg faktisk få en helt ny mobil der også.

 

Så den eneste grunnen til at forsikringen er dyrere er fordi det er mye mere skader på iPhones.

 

Hvorfor tror du forsikringene på enkelte BMW modeller er skyhøye i forhold til andre BMW modeller?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Aiaiai, dette var skuffende. Ingen NFC. Ingen Xenon flash. Og ingen FM-radio igjen? Hva med oss arbeidsfolk som liker å høre på riksdekkende radio eller lokalradio mens vi jobber? Streaming er utelukket da det koster penger og suger batteri som fy. Ble ingen iPhone på meg denne ganger heller da.

 

Det er vel strengt tatt få telefoner som leveres med xenon flash. Er det kommet noen etter Nokia N8?

 

Dumt den ikke har NFC, men dette er vel lite i praktisk bruk ennå, så det spørs i kvilken grad de telefonene som har denne teknologien får benyttet seg av den.

 

Radio er viktig for en del. Har en iPod Nano med radio; og den fungerer flott. Burde vært i iPhone også.

 

Synes dessuten IOS burde fått en ansiktsløftning.

 

Ellers en interessant telefon, iPhone 5

Lenke til kommentar

Er en grunn på hvorfor det koster mye mere å forsikre en iPhone over en annen vanlig smarttelefon.

 

 

Det skyldes da hovedsaklig at iPhone ikke repareres, så kunden ved en forsikringssak vil alltid ende opp med en helt ny telefon.

 

Betaler jeg Netcom (som jeg har nå) en egenandel på 500 kroner (ja har NetCom Forsikring Medium) om jeg får en skade på mobilen min (Samsung Galaxy Note), så kan jeg faktisk få en helt ny mobil der også.

 

Så den eneste grunnen til at forsikringen er dyrere er fordi det er mye mere skader på iPhones.

 

Hvorfor tror du forsikringene på enkelte BMW modeller er skyhøye i forhold til anre BMW modeller?

 

 

Det er ikke du som bestemmer om du får ny telefon eller ikke om det er det du tror, det blir helt opp til serviceverksted å avgjøre om det er mest hensikstmessig å reparere eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter ikke igjen med noen må-ha-følelse i år heller. Når jeg tenker meg om, så har jeg ikke kjent den følelsen siden iPhone 4 kom. Håper det kommer noen lekre Windows-mobiler utover. :)

 

 

Jeg var ganske skuffet i fjor, men oppgraderte til iPhone 4S fordi den hadde bedre kamera og bedre antenne (til telefoni) enn iPhone 4. Ellers var det skuffende lite nytt, og utseendemessig var det omtrent ikke noe nytt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har generelt hatt lite av problemer med kablene jeg eier, det gjelder både usb , micro usb og apple kabelen til iphone/ipad/ipod. Den siste kabelen jeg hadde problemer med var den første magsafe kabelen til macbook pro.

 

Når er det micro usb blir byttet ut sa du ?

 

Det er nå ellers trivelig å se at du har erstattet Sony med Apple :)

Så hyggelig for deg. Men om du tar opp en microusb plugg å sjekker den litt ut. Er puslete og svak helt på trynet å si? Er den solid? For alt jeg vet så kan jo den nye Lightening pluggen være helt på trynet over tid. Hvem vet.

Og om man ser på historien til mobilladekontakter og USB så byttes det jo jevnlig. Så microusb er nok ikke evig, og den vil nok aldri vare så lenge som det Apple's 30 pins kontakt har.

 

Og det er nå ellers hyggelig om du slutter med vås som den siste linjen din. Eller er det der du ønsker å legge lista?

Lenke til kommentar

Jo, du misforstår. Slevfølgelig skal man ikke sammenlikne intrnminne mot internminne - jeg kom ikke med en påstand om at Apple overpriset internminnet mer enn andre produsenter. Jeg konstaterte ganske enkelt at du slipper med en åttendedel av prisen om du velger noe som støtter SD-kort. Verre er det ikke.

ser at jeg misforsto hva som egentlig ble diskutert. Minnekort og mulighet for dette gir jo alltid en mye bedre pris per gb. Men hvordan priser andre produsenter som Samsung disse 64 gb versjonene? Gjør de som Apple å tar en ekstra premium pris fordi de kan??
Lenke til kommentar

Er en grunn på hvorfor det koster mye mere å forsikre en iPhone over en annen vanlig smarttelefon.

 

 

Det skyldes da hovedsaklig at iPhone ikke repareres, så kunden ved en forsikringssak vil alltid ende opp med en helt ny telefon.

 

Betaler jeg Netcom (som jeg har nå) en egenandel på 500 kroner (ja har NetCom Forsikring Medium) om jeg får en skade på mobilen min (Samsung Galaxy Note), så kan jeg faktisk få en helt ny mobil der også.

 

Så den eneste grunnen til at forsikringen er dyrere er fordi det er mye mere skader på iPhones.

 

Hvorfor tror du forsikringene på enkelte BMW modeller er skyhøye i forhold til anre BMW modeller?

 

 

Det er ikke du som bestemmer om du får ny telefon eller ikke om det er det du tror, det blir helt opp til serviceverksted å avgjøre om det er mest hensikstmessig å reparere eller ikke.

 

I så fall så gjelder jo det samme for iPhones også. Jeg har vært innom en av de 2 Netcom butikkene vi har her i Ålesund mange ganger hvor folk har fått tilbake sin iPhone etter at den har blitt reparert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg har generelt hatt lite av problemer med kablene jeg eier, det gjelder både usb , micro usb og apple kabelen til iphone/ipad/ipod. Den siste kabelen jeg hadde problemer med var den første magsafe kabelen til macbook pro.

 

Når er det micro usb blir byttet ut sa du ?

 

Det er nå ellers trivelig å se at du har erstattet Sony med Apple :)

Så hyggelig for deg. Men om du tar opp en microusb plugg å sjekker den litt ut. Er puslete og svak helt på trynet å si? Er den solid? For alt jeg vet så kan jo den nye Lightening pluggen være helt på trynet over tid. Hvem vet.

Og om man ser på historien til mobilladekontakter og USB så byttes det jo jevnlig. Så microusb er nok ikke evig, og den vil nok aldri vare så lenge som det Apple's 30 pins kontakt har.

 

Og det er nå ellers hyggelig om du slutter med vås som den siste linjen din. Eller er det der du ønsker å legge lista?

 

Jeg kan godt spørre deg igjen, hvor er dokumentasjonen din ? Hvis det skulle være slik at micro usb kabler er kjent for å være "puslete og svak" så vil jo dette være omtalt som et gigantisk problem og godt dokumentert. Så da er det vel ikke verre enn at du dokumenterer påstanden. Hvis du ikke kan dokumentere det, så er det vel bare til å droppe gnålet ditt.

 

Hva var galt med kommentaren ?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle erstatte min iPhone 3GS med iPhone 5 for å fortsatt kunne bruke iPhone-ledningen i bilen og dockingstasjon, men nå ble det plutselig uinteressant. Noen som med litt peiling som kan anbefale en mobil til ca. samme pris? Samsung S3 eller noe sånt som er the shit? (Har ikke peiling)

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ha kastet ut den iPhone-ledningen og erstattet den med en Aux-kabel eller med en bilstereo som støtter 3.5mm lydkabel / USB kabel i fronten. For da hadde du sluppet dette tullet med egne kabler og slikt dritt.

 

Men Samsung Galaxy S III er jo et godt alternativ da. Om du vil ha noe større, så er jo Galaxy Note 2 en knallgod mobil.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste igjennom hele tråden, og her er det ekstremt mye svada fra "fans" av andoid, selv om jeg overhodet ikke skjønner at det er mulig å være fan av et småelekstrisk apparat.

 

Myte 1:

"iphone har dårlig kvalitet"

fasit: iPhone har lavest reklamasjonsrate av samtlige telefoner som har vært på markedet de siste 10 årene, det er nesten aldri feil på en iphone ut av boksen, og det oppstår svært sjeldent feil på produktet av seg selv.

 

Myte 2:

Skjermen tåler ingenting

fasit: Skjermen på iphone 4s tåler ca like mye som konkurrentene. Og ser man salgstall mot innleverte knuste telefoner, er tallene ganske like.

 

Myte 3:

Folk ønsker minnekort, åpent OS osv.

fasit: Dette gjelder i beste fall 10% av kundene, de aller fleste ønsker en brukervennlig telefon, som tar ok bilder og som bare fungerer.

 

Myte 4:

Folk ønsker stor skjerm

fasit: De fleste synes selv iphone 4s er for stor. Og svært mange velger bort HTC one X/Samsung S3 grunnet fysisk størrelse

 

Jeg har jobbet i bransjen i ca 10 år, og har erfaringer fra alle typer kunder.

 

Når det er sagt, ville jeg heller valgt en S3, nettopp fordi jeg foretrekker stor skjerm, og får tilgang til endel programvare som ikke finnes i appstore.

Endret av zaico
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan godt spørre deg igjen, hvor er dokumentasjonen din ? Hvis det skulle være slik at micro usb kabler er kjent for å være "puslete og svak" så vil jo dette være omtalt som et gigantisk problem og godt dokumentert. Så da er det vel ikke verre enn at du dokumenterer påstanden. Hvis du ikke kan dokumentere det, så er det vel bare til å droppe gnålet ditt.

 

Hva var galt med kommentaren ?

Du får gå tilbake å lese svaret igjen om det ikke registrerte. Egne observasjoner og erfaringer samt observasjoner på forumet. Ellers vet jeg ikke om noen vitenskaplige tester hvor de ser hvor mange gram trykk kontaktene og pluggen tåler. Spesielt kraftig virker den ikke å være.

Har du noe bevis på at dem ikke er puslete og svake? Og da mener jeg ikke at de stopper å fungere eller at de knekker for ingenting. Det er bare galaxy nexus pluggen min som begynner å bli dårlig, x10 og HTC Desire pluggen og kontakten virket helt fint. Uansett så virker microusb kontakten og pluggen puslete og svake ut. Har du noen problemer med det så får du finne på noe annet å gnåle om. Det er bare min mening og ikke noe mer. Jeg tipper neste utgave microusb vil være kraftigere, tror det trengs med tanke på hvor mye mobilene settes i ladere, dockingstasjoner osv. Vi er kanskje ikke så mange årene unna en telefon uten lade/data kontakt. Trådløs lading og overføring kan kanskje erstatte kabelen over tid.

 

Lenke til kommentar

Leste igjennom hele tråden, og her er det ekstremt mye svada fra "fans" av andoid, selv om jeg overhodet ikke skjønner at det er mulig å være fan av et småelekstrisk apparat.

 

Myte 1:

"iphone har dårlig kvalitet"

fasit: iPhone har lavest reklamasjonsrate av samtlige telefoner som har vært på markedet de siste 10 årene, det er nesten aldri feil på en iphone ut av boksen, og det oppstår svært sjeldent feil på produktet av seg selv.

 

Myte 2:

Skjermen tåler ingenting

fasit: Skjermen på iphone 4s tåler ca like mye som konkurrentene. Og ser man salgstall mot innleverte knuste telefoner, er tallene ganske like.

 

Myte 3:

Folk ønsker minnekort, åpent OS osv.

fasit: Dette gjelder i beste fall 10% av kundene, de aller fleste ønsker en brukervennlig telefon, som tar ok bilder og som bare fungerer.

 

Myte 4:

Folk ønsker stor skjerm

fasit: De fleste synes selv iphone 4s er for stor. Og svært mange velger bort HTC one X/Samsung S3 grunnet fysisk størrelse

 

Jeg har jobbet i bransjen i ca 10 år, og har erfaringer fra alle typer kunder.

 

Når det er sagt, ville jeg heller valgt en S3, nettopp fordi jeg foretrekker stor skjerm, og får tilgang til endel programvare som ikke finnes i appstore.

pøh til dine 10 år med erfaring. Jeg har en venn med knust iPhone, en venn med en buggete iPhone som slår seg av, 1 venn som fyller mobilen sin med 20 hd episoder glee og en venn som bruker galaxy tab 7 som mobil fordi note er for liten.

 

 

Beklager måtte bare.. Godt innlegg zaico.

Lenke til kommentar

Myte 4:

Folk ønsker stor skjerm

fasit: De fleste synes selv iphone 4s er for stor.

 

Reknar ikkje med du seier dette av erfaring og ikkje har faktiske undersøkelsar å komme med?

 

Edit: Det kom ut litt frekt. Eg er berre oppriktig interessert i ein slik undersøkelse.

Endret av LMH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Myte 2:

Skjermen tåler ingenting

fasit: Skjermen på iphone 4s tåler ca like mye som konkurrentene. Og ser man salgstall mot innleverte knuste telefoner, er tallene ganske like.

 

http://www.youtube.com/watch?v=elKxgsrJFhw

 

Erfaringen min tilsier det samme..

 

 

Myte 3:

Folk ønsker minnekort, åpent OS osv.

fasit: Dette gjelder i beste fall 10% av kundene, de aller fleste ønsker en brukervennlig telefon, som tar ok bilder og som bare fungerer.

 

Kanskje de gjelder litt mer enn 10% av befolkningen når de skjønner konsekvensen av minnekort ---> langt billigere lagringsplass enn å kjøpe en ferdig telefon med tilsvarende, dessuten tror jeg de fleste fint klarer å fylle opp det meste idag, minnekort er løsningen

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

En slik drop test sier nada, selv om jeg tror at S2 tåler mer pga plastikk som gir etter/svikter kontra iPhone sitt harde 'skall' og vekten er medvirkende. Skal ikke være nødvendig å pakke inn en tlf, så 'følelsen' av kvalitet er ikke det samme som kvalitet i praksis.

 

Rett skal være rett - hadde noen kommet med det samme der iPhone har kommet best ut, så hadde det også vært nada 'bevis' for noe som helst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg kan godt spørre deg igjen, hvor er dokumentasjonen din ? Hvis det skulle være slik at micro usb kabler er kjent for å være "puslete og svak" så vil jo dette være omtalt som et gigantisk problem og godt dokumentert. Så da er det vel ikke verre enn at du dokumenterer påstanden. Hvis du ikke kan dokumentere det, så er det vel bare til å droppe gnålet ditt.

 

Hva var galt med kommentaren ?

Du får gå tilbake å lese svaret igjen om det ikke registrerte. Egne observasjoner og erfaringer samt observasjoner på forumet. Ellers vet jeg ikke om noen vitenskaplige tester hvor de ser hvor mange gram trykk kontaktene og pluggen tåler. Spesielt kraftig virker den ikke å være.

Har du noe bevis på at dem ikke er puslete og svake? Og da mener jeg ikke at de stopper å fungere eller at de knekker for ingenting. Det er bare galaxy nexus pluggen min som begynner å bli dårlig, x10 og HTC Desire pluggen og kontakten virket helt fint. Uansett så virker microusb kontakten og pluggen puslete og svake ut. Har du noen problemer med det så får du finne på noe annet å gnåle om. Det er bare min mening og ikke noe mer. Jeg tipper neste utgave microusb vil være kraftigere, tror det trengs med tanke på hvor mye mobilene settes i ladere, dockingstasjoner osv. Vi er kanskje ikke så mange årene unna en telefon uten lade/data kontakt. Trådløs lading og overføring kan kanskje erstatte kabelen over tid.

 

Egne observasjoner og erfaringer, samt noen dårlige erfaringer på diskusjon.no betyr selvsagt ikke at micro usb kabler generelt er "puslete og svake". Det er forholdsvis ukomplisert, du kommer med en påstand om at micro usb kabler er "puslete og svake", når du blir spurt om å dokumentere påstanden prøver du å vri deg unna ved å sikte til folk her på forumet som har opplevd problemer, når du så blir spurt atter en gang så begynner du å spørre om dokumentasjon på at kablene ikke er "puslete og svake". Hvis micro usb kabler er kjent for å være "puslete og svake" så burde vel en som deg lett klare å dokumentere det.

 

Ellers er det jo selvsagt beklagelig at du misliker at noen ber deg om å dokumentere påstandene dine, jeg håper du klarer deg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...