Gå til innhold

Slik er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Jeg har forøvrig ventet på iPhone 5 lansering en stund nå, og gleder meg stort til å vende tilbake til iOS-universet etter noen måneder i Android eksil ;) Den nye telefonen virker å være akkurat det jeg trenger - hadde jeg derimot hatt en 4S fra før så ville jeg nok ikke tatt meg bryet med å oppgradere, den gjorde jo også alt jeg trengte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånar du veldig ofte vekk telefonen din til folk med små hender/jenter? Veldig generøst av deg å ta det med i di vurdering i så fall!

 

Har faktisk store hender, men 3,5 tommer syntes jeg passer fint. (og ja, dama låner tlf av og til :p) Jeg kan bruke en hånd og fortsatt trekke ned statusmenyen fra toppen av telefonen. Dette tror jeg de fleste kommer til å slite med å få til med en hånd (uten å måtte bytte grep) og 4 tommer skjerm... Vi får se...

Lenke til kommentar

Lånar du veldig ofte vekk telefonen din til folk med små hender/jenter? Veldig generøst av deg å ta det med i di vurdering i så fall!

 

Har faktisk store hender, men 3,5 tommer syntes jeg passer fint. (og ja, dama låner tlf av og til :p) Jeg kan bruke en hånd og fortsatt trekke ned statusmenyen fra toppen av telefonen. Dette tror jeg de fleste kommer til å slite med å få til med en hånd (uten å måtte bytte grep) og 4 tommer skjerm... Vi får se...

Hvis hendene dine er store nok til at du klarer å nå alt på en 3.5" perfekt, men vil slite med en 4", har du ikke egentlig store hender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har faktisk store hender, men 3,5 tommer syntes jeg passer fint. (og ja, dama låner tlf av og til :p) Jeg kan bruke en hånd og fortsatt trekke ned statusmenyen fra toppen av telefonen. Dette tror jeg de fleste kommer til å slite med å få til med en hånd (uten å måtte bytte grep) og 4 tommer skjerm... Vi får se...

 

Små hender, altså.

 

Har null problem med å trekke ned statuslinjen på S3 - har heller aldri sett på hendene mine som særlig store...

Lenke til kommentar

Lånar du veldig ofte vekk telefonen din til folk med små hender/jenter? Veldig generøst av deg å ta det med i di vurdering i så fall!

 

Har faktisk store hender, men 3,5 tommer syntes jeg passer fint. (og ja, dama låner tlf av og til :p) Jeg kan bruke en hånd og fortsatt trekke ned statusmenyen fra toppen av telefonen. Dette tror jeg de fleste kommer til å slite med å få til med en hånd (uten å måtte bytte grep) og 4 tommer skjerm... Vi får se...

 

Jeg har 4,2'', relativt små hender og oppfatter ikke skjermen som for stor. Og jeg gikk fra 3,5'', som i realiteten ble for smått til min bruk. Dog var jeg faktisk svært skeptisk til såpass stor skjerm, og utsatte kjøp av ny telefon i påvente av 3,7 - 4,0'' med OK specs. Men så tok jeg sjansen på virkelig å prøve en med større skjerm, og selv om ikke alt fungerer optimalt, så var plussene langt flere enn minusene. Har siden også brukt en Galaxy SIII (4,8'') over en ukes tid, til og med den gikk greitt å venne seg til (selv om den faktisk er noe for stor til meg). Prøver jeg med min gamle på 3,5'' så blir det meste litt håpløst.

 

Min erfaring er at dette altså er relativt, selv om man synes en størrelse er perfekt, så viser det seg ofte at når man prøver en større størrelse at man etter kort tid har justert seg i forhold endringene og aldri kunne tenke seg å gå tilbake.

 

Husk at iPhone 5 faktisk ikke er mer en 7,6 mm høyere (det er ikke særlig mye). Den er også tynnere, noe som medfører litt endring av grepet helt naturlig. Derfor blir det faktisk litt dumt å si at man kommer til å slite med 4'' uten faktisk å ha tatt seg tid til å prøve skikkelig. Jeg var akkurat like bastant i forhold til størrelse, men som sagt akkurat det måtte jeg bite i meg.

 

@UrgeLoL:

 

Behov og synspunkter bør da ikke være skrevet i stein. Personlig oppfatter jeg det som ikke å være ignorant å si at man ikke oppfatter større skjerm som noe problem og forteller det. Personlig er jeg glad for at min bastanthet knyttet til størrelse faktisk ble utfordret.

Lenke til kommentar

@UrgeLoL:

 

Behov og synspunkter bør da ikke være skrevet i stein. Personlig oppfatter jeg det som ikke å være ignorant å si at man ikke oppfatter større skjerm som noe problem og forteller det. Personlig er jeg glad for at min bastanthet knyttet til størrelse faktisk ble utfordret.

Absolutt. Blir bare for dumt at når en bruker sir han har store hender, blir fortalt i neste innlegg altså, små hender. Bare fordi noen fjortiser blir butthurt fordi han ikke mener det samme som dem. Jeg gikk selv fra 3,5 " til 4,65. Litt for stort, medium hender, men rundt 4 tror jeg blir bra.

Lenke til kommentar

Søksmål blir vel levert inn i morgen. Samsung har vel en del patenter på 4G teknologien. Dette er et søksmål som de fleste av oss kommer til å støtte, da det dreier seg om en reell ny teknologi, som de som har utviklet har brukt masse tid og resurser på. Ikke en svada patent som går på rektangulær form med avrundede hjørner. På tide Apple får seg en skikkelig smekk på fingrene ;)

Ikke vet jeg, men sto da en artikkel her på amobil om akkurat det forholdet.

 

Samsung har ikke pantenter på 4G teknologi. Det er utviklet av ITU for alle å bruke. Samsung hadde vel å merke den første kommersielle 4G radiomottakeren da.

 

Leste en artikkel som påstod samsung hadde en del patenter rundt 4g og satt klar med søksmålet hvis ip5 hadde denne teknologien. Hvem mener du har patentene på 4g?

Lenke til kommentar

Søksmål blir vel levert inn i morgen. Samsung har vel en del patenter på 4G teknologien. Dette er et søksmål som de fleste av oss kommer til å støtte, da det dreier seg om en reell ny teknologi, som de som har utviklet har brukt masse tid og resurser på. Ikke en svada patent som går på rektangulær form med avrundede hjørner. På tide Apple får seg en skikkelig smekk på fingrene ;)

Ikke vet jeg, men sto da en artikkel her på amobil om akkurat det forholdet.

 

Samsung har ikke pantenter på 4G teknologi. Det er utviklet av ITU for alle å bruke. Samsung hadde vel å merke den første kommersielle 4G radiomottakeren da.

 

Leste en artikkel som påstod samsung hadde en del patenter rundt 4g og satt klar med søksmålet hvis ip5 hadde denne teknologien. Hvem mener du har patentene på 4g?

 

Vi snakker her om LTE og ikke 4G (reell 4G), det er to ulike ting. Samsung har en lang rekke LTE-patenter og har truet Apple med disse. Ellers så har ikke ITU et eneste patent som det påstås her. ITU driver bare standardisering, patentene vil ligge hos den som har utviklet implementasjoner. Dog vil patenter som er omfattet av en standard som oftest måtte deles på FRAND-vilkår. Et punkt der f.eks Samsung beskyldes for ikke å opptre korrekt. LTE står så vidt jeg vet ikke like sterkt standardmessig, noe som klart vil påvirke virkningen av patenter.

 

Personlig tror jeg nok Apple her er helt i grenselandet (akkurat som alle andre i denne bransjen) når det gjelder patentbrudd. Det er så vidt jeg har forstått umulig å lage produkter med LTE uten å være i det grenselandet.

 

@UrgeLoL:

 

Er det noen som ikke er fjortis på dette forumet så er det arni90.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare oppførselen i akkurat det innlegget da.

HAHA

Syns du virker BUTTHURT selv ass, LOL!!!1!

 

Det var et helt enkelt utsagn ment å påpeke at 3.5" føles rimelig klaustrofobisk med litt større hender.

 

Blir spennende å se om Apple får til en avtale om bruk av 4G med HTC eller Samsung eller om denne funksjonaliteten blir avskrudd i en patch fra dag 1.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må jeg på død og liv dokumentere påstanden min, som jeg har basert på min erfaring med produktet.det blir jo som om at jeg skulle få deg til å dokumentere at htc sensation kræsjer mere en galaxy s3 fordi du har erfart det. Blir jo en umulig oppgave. Synes fremdeles microusb er en puslete og svak plug. Etter å ha sett nærbilder av lightening pluggen så ser den også noe svak ut. Den microusb/lightning adapteret de har kommet med ser i alle fall svak ut. Men vi får se.

 

Fordi dette er ett diskusjonsforum der de fleste ikke kjenner hverandre og uten dokumentasjon så kan alle her si at de har solgt telefoner i 50 åt og baserer det på egen erfaring.

 

Edit: Selvsagt MÅ man ikke dokumentere men jo flere påstander som kommer fra samme person basert på "erfaring" som "tilfeldigvis" passer det man diskuterer uten noen form for dokumentasjon eller noe som støtter påstanden man har jo mindre seriøst vil folk ta deg.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@UrgeLoL:

 

Behov og synspunkter bør da ikke være skrevet i stein. Personlig oppfatter jeg det som ikke å være ignorant å si at man ikke oppfatter større skjerm som noe problem og forteller det. Personlig er jeg glad for at min bastanthet knyttet til størrelse faktisk ble utfordret.

Absolutt. Blir bare for dumt at når en bruker sir han har store hender, blir fortalt i neste innlegg altså, små hender. Bare fordi noen fjortiser blir butthurt fordi han ikke mener det samme som dem. Jeg gikk selv fra 3,5 " til 4,65. Litt for stort, medium hender, men rundt 4 tror jeg blir bra.

Nå er ikke størrelsen på hender et subjektiv oppfatning. Størrelsen på hender, så langt som jeg har forstått det, kan absolutt måles. &--#60;Legg dem gjerne i verdier som "liten, medium, stor". Og denne personen mener da at hvis en ikke klarer å bruke en 4" skjerm, har man ikke, legg merke til ordet 'store', store hender. Så denne "fjortisen" har rett på alle mulige måter, angående håndstørrelse. Ser det ikke som noe nødvendighet å gå inn i fanboy diskusjon, bare fordi du blir såret. Etter et års bruk av S2, mener jeg at denne skjermen er for liten for min bruk (surfing, e-bøker osv), og jeg har store hender.

 

But this year, for the first time, on your iphone, you can have 5 rows of apps! This changes everything :scared: Syns at det er bare komisk jeg, viser bare at det skal ikke mye til for å imponere saueflokken :innocent:

Endret av MadRos
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...