Gå til innhold

Slik er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel bare Apple som tar en syk pris/GB og samtidig ikke gir mulighet til å sette inn et minne selv.

 

De er nok i en særstilling prismessig ja. Hold på å dette av stolen når jeg så at de skulle ha 100 dollar ekstra (rundt 575 norske kroner) for versjonen med 32GB i forholdt til den med 16GB. To helt identiske telefoner - den eneste forskjellen er minnet. Dette er en oppgradering som via minnekort koster under en norsk hundrelapp og som koster Apple langt mindre enn det.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

Misforstår du meg, eller er det et forsøk på en humor jeg ikke plukker opp på?

 

Gitt at det er det første:

Jeg burde kanskje vært mer tydelig på hva jeg mente med kabel. Altså den adapteren som gjør at du kan bruke ny telefon med (en del/mye/noe) eksisterende utstyr til tidligere modeller, ikke ledningen som lar deg lade telefonen.

 

 

-Deluze

 

Det var nok det første. Adapteren ser jeg på som en adapter/overgang, ikke en kabel :)

Men det at et en produsent tar betalt for en adapter som muliggjør bruk av andre produsenters utstyr er ikke unormalt vil jeg tro.

 

Jo, det er jo en måte å se på det. Selv tenker jeg, spesielt med Apple (siden telefonene og utstyret har vært så populært som det har vært, og er), at det vil sitte et utall med mennesker rundt omkring som nå må ut med en ekstrakostnad (sett at de kjøper telefonen) for å benytte seg av det utstyret de sitter med. Og dette er fordi en plugg har fått endret dimensjoner.

 

Med tanke på hvor lite en slik adapter koster å produsere (antar jeg) synes jeg det er litt dumt at den ikke følger med telefonen som en liten oppmerksomhet til kundene.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

Misforstår du meg, eller er det et forsøk på en humor jeg ikke plukker opp på?

 

Gitt at det er det første:

Jeg burde kanskje vært mer tydelig på hva jeg mente med kabel. Altså den adapteren som gjør at du kan bruke ny telefon med (en del/mye/noe) eksisterende utstyr til tidligere modeller, ikke ledningen som lar deg lade telefonen.

 

 

-Deluze

 

Det var nok det første. Adapteren ser jeg på som en adapter/overgang, ikke en kabel :)

Men det at et en produsent tar betalt for en adapter som muliggjør bruk av andre produsenters utstyr er ikke unormalt vil jeg tro.

 

Jo, det er jo en måte å se på det. Selv tenker jeg, spesielt med Apple (siden telefonene og utstyret har vært så populært som det har vært, og er), at det vil sitte et utall med mennesker rundt omkring som nå må ut med en ekstrakostnad (sett at de kjøper telefonen) for å benytte seg av det utstyret de sitter med. Og dette er fordi en plugg har fått endret dimensjoner.

 

Med tanke på hvor lite en slik adapter koster å produsere (antar jeg) synes jeg det er litt dumt at den ikke følger med telefonen som en liten oppmerksomhet til kundene.

 

 

-Deluze

Det samme problemet har man hatt i alle år. Og microusb vil ikke vare evig. Forresten er microusb kablene puslete og svake. Hadde jeg ikke solgt galaxy nexus snart så hadde nok kontakten tatt kveld i løpet av noen måneder.

Lenke til kommentar

Under middels kvalitet er de definitivt, og lever ikke opp til forventningene som tidligere Apple-produkter har levert. Nei jeg sikter ikke til produsentland, det aller meste i dag involverer kinesiskproduserte komponenter i mindre eller større grad. Disse telefonene er såpass lite holdbare at det har vokst opp et eget lite marked rundt reparasjoner av de, og kvaliteten står ikke i stil med prisen. Hadde de kostet 2000 kr så skulle jeg ikke sagt noe på det.

Edit: Ja Arni, blant annet ;)

Endret av efikkan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal være ærlig å si at jeg aldri har tenkt på iPhone som et lavkvalitetsprodukt. Spesielt ikke etter at iPhone 4 kom. Synes både designet og kvaliteten hvertfall ser bra ut.

 

Sikter du til at den er laget i Kina?

Han sikter vel til glassskjermen som knuser bare du ser på den?

Nå bruker jo apple cornering gorilla glass de også så spesielt store forskjeller er det ikke.

Lenke til kommentar

FIkk ikke med meg noe om mindre sim-kort eller at 3,5mm jack ingangen blir flyttet til bunnen? Var dette bare rykter? De sa heller ingenting om SIRI på norsk så langt jeg har forstått? Litt skuffet, men sikkert mest pga ikke noe nytt av ryktene jeg har hørt. Kommer enda til å kjøpe, kjent med iOS-en pga ipod touchen min, men har aldri hatt en iphone før, når er det mulig å bestille fra apple.no?? :)

 

Har du ikke sett på bildene?

Lenke til kommentar

Skal være ærlig å si at jeg aldri har tenkt på iPhone som et lavkvalitetsprodukt. Spesielt ikke etter at iPhone 4 kom. Synes både designet og kvaliteten hvertfall ser bra ut.

 

Sikter du til at den er laget i Kina?

Han sikter vel til glassskjermen som knuser bare du ser på den?

Nå bruker jo apple cornering gorilla glass de også så spesielt store forskjeller er det ikke.

Fun fact: gorilla glass knuser rimelig lett.

Apple bruker også mye mer gorilla glass på sin iPhone 4S enn andre produsenter, det er en grunn til at de fleste Android-telefoner har et lag med myk plast.

Lenke til kommentar

Mye butthurt fra android-fanboysen, som vanlig her på mobilforumet.

 

Personlig synes jeg det ser ut som ei helt grei oppgradering av noe som allerede i dag fungerer bra. Jeg blir nok å skifte ut iPhone 4en min med en femmer, men det er mest fordi jeg vil ha mer lagringsplass enn det jeg har i dag. HW-spesifikasjoner gir jeg faen i, det er brukeropplevelsen og programvaren som betyr noe for meg.

 

Det var det også når Samsung viste frem Note 2 og SIII så iphone fanboys sutret like mye også eller faktisk mer. "nahh SIII er altfor stor, iphone 4S er perfekt" "Samsung er dritt, iphone er best" Har salgstall noe å si hvem som er best? Jeg tror det er opptil brukerene og folkene der ute, selvom jeg vet allerede svaret.

 

Jeg personlig synes en skjerm på 4" er lite på en mobil når min PS Vita 5" og min Samsung Galaxy SII har 4.3"

 

Samt oppløsninga på denne var dårligere en SIII, burde vært mye bedre!

Jeg er lei brukergrensesnittet på en iphone, er akkurat som min ipod 3.gen, like grått og kjedelig som alltid.

 

Pr dags dato kan jeg velge flere merker over Iphone fordi jeg har aldri blitt bitt av hypen og aldri vil jeg bli det heller

Dere får kose dere med iphone 5 når den kommer :)

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var det også når Samsung viste frem Note 2 og SIII så iphone fanboys sutret like mye også eller faktisk mer. "nahh SIII er altfor stor, iphone 4S er perfekt" "Samsung er dritt, iphone er best" Har salgstall noe å si hvem som er best. Hos meg er den som er best den som har en digg flott fargeskjerm "hint" Galaxy SII

Jeg kan ikke snakke på vegne av sutrete iPhone-fanboys. Jeg oppsøker ikke tråder om mobiler jeg ikke bryr meg om, for å skape kvalme. That said: Jeg synes faktisk det er negativt at telefonene skal være så jævla store. Skal jeg se film og slikt, har jeg uansett flere andre enheter som er bedre egnet. Salgstall har mye å si på hva folk faktisk vil ha. Hadde iPhone sugd like mye som enkelte fanboys skal ha det til, hadde den ikke solgt en brøkdel så mye som den gjør.

 

Jeg personlig synes en skjerm på 4" er lite på en mobil når min PS Vita 5" og min Samsung Galaxy SII har 4.3"

 

Samt oppløsninga på denne var dårligere en SIII, burde vært mye bedre!

Jeg er uenig, og synes iPhone 4 har perfekt størrelse på skjermen. Er faktisk litt spent på å se om jeg liker størrelsen på iPhone 5.

 

Jeg er lei brukergrensesnittet på en iphone, er akkurat som min ipod 3.gen, like grått og kjedelig som aldri før

 

Pr dags dato kan jeg velge flere merker over Iphone fordi jeg har aldri blitt bitt av hypen og aldri vil jeg bli det heller

Dere får kose dere med iphone 5 når den kommer

Mens jeg synes brukergrensesnittet er helt greit. Kanskje ikke superfancy, men det gjør jobben sin som det skal, uten for mye tull og fanterier. Det er viktigst for meg. Your milage may vary...

Lenke til kommentar

Skal være ærlig å si at jeg aldri har tenkt på iPhone som et lavkvalitetsprodukt. Spesielt ikke etter at iPhone 4 kom. Synes både designet og kvaliteten hvertfall ser bra ut.

 

Sikter du til at den er laget i Kina?

Han sikter vel til glassskjermen som knuser bare du ser på den?

 

Har mistet min telefon utallige ganger og har forsatt ikke knust skjerm. Mistet den både inne og ute på stein og asfalt. Har et par riper, men det har vel de fleste telefoner etter nesten to års bruk.

 

Man kan jo være uheldig og miste den en gang og den knuser, men etter mine opplevelser så skal det en del til.

 

Samsung galaxy s3 knuser den også og er absolutt ingen tanks. At den ikke knuses like lett kan jeg være enig i.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...