Gå til innhold

Slik er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke iOS 6 er så særlig mye kjappere på iPhone 5 enn på 4S. Siden resten av hardware (skjerm og kamera) er mer eller mindre likt (bortsett fra "en ekstra rad med apps"), er det ikke den store gevinsten å kjøpe iPhone 5 kontra 4S.

 

Du tror ja. Og du må nesten fortsette å tro inntill det faktisk er noen som har fått prøve den i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke iOS 6 er så særlig mye kjappere på iPhone 5 enn på 4S. Siden resten av hardware (skjerm og kamera) er mer eller mindre likt (bortsett fra "en ekstra rad med apps"), er det ikke den store gevinsten å kjøpe iPhone 5 kontra 4S.

Men den har fått ny prosessor som er dobbelt så rask, så mest sannsynlig vil den være raskere :)

Lenke til kommentar

Men PL610: Syns du virkelig det er innovativt og nyskapende det som kommer fra Apple nå? Joda, HW messig øker jo alle produsentene fra forrige modell, det er jo en selvfølge, men etter iPhone 4 har det ikke akkurat skjedd mye ... eller?

Personlig (som sagt før) tror jeg Apple begynner å slite på det feltet mye pga de ikke har Steve Jobs i sine rekker lengre. Man kan si mye om han, men han var drivkraften og idemakeren kan det virke som.

Lenke til kommentar

Men PL610: Syns du virkelig det er innovativt og nyskapende det som kommer fra Apple nå? Joda, HW messig øker jo alle produsentene fra forrige modell, det er jo en selvfølge, men etter iPhone 4 har det ikke akkurat skjedd mye ... eller?

Personlig (som sagt før) tror jeg Apple begynner å slite på det feltet mye pga de ikke har Steve Jobs i sine rekker lengre. Man kan si mye om han, men han var drivkraften og idemakeren kan det virke som.

Steve Jobs var selgeren for Apple ;)

Jeg vil si meg enig i at lite spennende kommer fra Apple nå, men det var mest sannsynlig ikke Jobs som designet produktene.

Lenke til kommentar

Men PL610: Syns du virkelig det er innovativt og nyskapende det som kommer fra Apple nå? Joda, HW messig øker jo alle produsentene fra forrige modell, det er jo en selvfølge, men etter iPhone 4 har det ikke akkurat skjedd mye ... eller?

 

Du snakker selvfølgelig nå bare om utseende og ikke det som faktisk er inni, må jeg virkelig håpe.

Lenke til kommentar

Tja, det som er inni merker ikke brukeren så mye til - bare det er kjapt og 'smooth' - det er det jo på alle nye tlf. 99% har 0 peiling på det. Så det innovative og nyskapene for ola og kari er hvor?

 

For min del høres det mer ut som du bekrefter det jeg skrev i forrige post

 

For min del er det det samme hvilken produsent det er - har ikke skiftet ut min S2 heller til S3, da det bare er bedre HW ... som at det er en grunn liksom - S2 er jo kjempetlf og merker ikke mye til bedre HW i S3 tror jeg. Samme tror jeg om iPhone

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Men PL610: Syns du virkelig det er innovativt og nyskapende det som kommer fra Apple nå? Joda, HW messig øker jo alle produsentene fra forrige modell, det er jo en selvfølge, men etter iPhone 4 har det ikke akkurat skjedd mye ... eller?

Personlig (som sagt før) tror jeg Apple begynner å slite på det feltet mye pga de ikke har Steve Jobs i sine rekker lengre. Man kan si mye om han, men han var drivkraften og idemakeren kan det virke som.

Steve Jobs var selgeren for Apple ;)

Jeg vil si meg enig i at lite spennende kommer fra Apple nå, men det var mest sannsynlig ikke Jobs som designet produktene.

 

Jobs var gründeren, visjonæren og oppfinneren i Apple, og var det siden 70-tallet. At hans slentrende og arrogante stil også var selgende er absolutt riktig.

 

Om det var han som faktisk designet produktene er nok verre å si noe om, men han var nok sterkt involvert...

 

 

Lenke til kommentar

Ja, man så jo når han ble 'kastet' ut fra Apple hvordan det gikk. Fra stigende selskap til ned i søla. Først når han kom tilbake ble Apple igjen dratt ut fra søla og ble til det det er idag. Med hjelp fra MS klarte de seg.

Ser man på hvordan de (ikke) har utviklet seg fra iPhone 4 til idag, så trenger de virkelig å få inn en ny 'Jobs'. Han klarte å kjøre hard linje mot konkurrenter samtidig som han hadde en(flere) visjon(er). Det virker som Apple idag bare er hard linje mot konkurrenter og så kopierer de selv istedet for å følge hans linje - være nyskapene og innovativ

Lenke til kommentar

Apple er nok i gang. Jobs har forhåpentlig lagt igjen en sterkere kultur etter seg denne gangen enn når han måtte forlate skuta første gang.

 

Men man kan allikevel ikke forvente at et selskap skal revolusjonere markedet ved hver eneste lansering, slik Apple har klart tidligere ved enkelte anledninger. Egentlig er det vel noen andre sin tur neste gang, kanskje en eller annen Android- eller Windows-basert produsent kunne komme opp med noe virkelig revolusjonerende og ikke bare kopier. Da kunne det blitt interessant...

 

 

 

Lenke til kommentar

Men PL610: Syns du virkelig det er innovativt og nyskapende det som kommer fra Apple nå? Joda, HW messig øker jo alle produsentene fra forrige modell, det er jo en selvfølge, men etter iPhone 4 har det ikke akkurat skjedd mye ... eller?

Personlig (som sagt før) tror jeg Apple begynner å slite på det feltet mye pga de ikke har Steve Jobs i sine rekker lengre. Man kan si mye om han, men han var drivkraften og idemakeren kan det virke som.

Steve Jobs var selgeren for Apple ;)

Jeg vil si meg enig i at lite spennende kommer fra Apple nå, men det var mest sannsynlig ikke Jobs som designet produktene.

 

Jobs var gründeren, visjonæren og oppfinneren i Apple, og var det siden 70-tallet. At hans slentrende og arrogante stil også var selgende er absolutt riktig.

 

Om det var han som faktisk designet produktene er nok verre å si noe om, men han var nok sterkt involvert...

 

Tror de har bl.a en britisk designer. Men Steve Jobs kan jo også ha hatt en finger med i spillet.

 

Apple var nok mer idealistisk med Jobs; nå er det kun big business, eller? De har jo absolutt fått det til de siste åra :)

 

Jeg har MacBook'er, iPhones, iPods, iPads og div. utstyr, og er godt fornøyd med Apple. Det mest sexy er en MacBook Air, som jeg kjøpte i sommer.

 

Blir nok en iPhone 5 på meg også. Satt klar med et par dåser Ringes da showet startet onsdag kveld, men det ble ikke noen jubelstemning da iPhone 5 ble lansert. Likevel har den 5 nok å fare med til at den skal gjøre god nytte for seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...