Gå til innhold

Slik er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Misforstår du meg, eller er det et forsøk på en humor jeg ikke plukker opp på?

 

Gitt at det er det første:

Jeg burde kanskje vært mer tydelig på hva jeg mente med kabel. Altså den adapteren som gjør at du kan bruke ny telefon med (en del/mye/noe) eksisterende utstyr til tidligere modeller, ikke ledningen som lar deg lade telefonen.

 

 

-Deluze

 

Det var nok det første. Adapteren ser jeg på som en adapter/overgang, ikke en kabel :)

Men det at et en produsent tar betalt for en adapter som muliggjør bruk av andre produsenters utstyr er ikke unormalt vil jeg tro.

 

Jo, det er jo en måte å se på det. Selv tenker jeg, spesielt med Apple (siden telefonene og utstyret har vært så populært som det har vært, og er), at det vil sitte et utall med mennesker rundt omkring som nå må ut med en ekstrakostnad (sett at de kjøper telefonen) for å benytte seg av det utstyret de sitter med. Og dette er fordi en plugg har fått endret dimensjoner.

 

Med tanke på hvor lite en slik adapter koster å produsere (antar jeg) synes jeg det er litt dumt at den ikke følger med telefonen som en liten oppmerksomhet til kundene.

 

 

-Deluze

Det samme problemet har man hatt i alle år. Og microusb vil ikke vare evig. Forresten er microusb kablene puslete og svake. Hadde jeg ikke solgt galaxy nexus snart så hadde nok kontakten tatt kveld i løpet av noen måneder.

 

Du kan vel ikke dokumentere at micro usb kablene er puslete og svake ?

Lenke til kommentar

Jaja androidfansen får bruke tid på å surke på ett produkt de uansett ikke ville kjøpt. Jeg gleder meg i alle fall over å kunne velge alt som er av telefoner og os'er. Det er valgfrihet. Og jeg velger iPhone 5. Android 4.1.1 er greit nok, beste android til nå, men i mine øyne er ios mer behagelig for mitt bruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://9to5mac.com/2...-at-4-08-23-pm/

Ser ut som at LTE blir støttet i Norge. Stemmer ikke de frekvensene bra med blant annet telenor sitt kommende nett.?

I utgangspunktet er jo NetComs LTE-nett støttet på iPhone 5 på de stedene de bruker 1800 MHz på sitene.

Dette gjelder stort sett i grisgrente strøk. F.eks LTE-nettet i Oslo er det stort sett bare siter med 2600 MHz.

 

Vet ikke hvilken frekvens Telenor skal benytte på deres LTE-nett.

Lenke til kommentar

Ser at mange nevner ting som "Hvorfor skal jeg velge iPhone 5 og ikke Lumia 920" osv osv .. Det er ingenting banebrytende med iPhone 5, sant skal sies. Men det er ingenting banebrytende med Lumia 920, Galaxy S3 eller de andre telefonene på markedet heller i sådan.Det har stort sett vært en evolusjon i markedet i form av bedre spesifikasjoner år, for år nå. Det er ingen som har kommet å revolusjonert markedet med banebrytende telefoner på lenge. Og det er klart er du interessert i Android så velger du jo, og vurderer de Android alternativene du har, er du interessert i Windows Phone 8 så forstår jeg godt hvorfor Lumia 920 er langt mer interessant enn en iPhone 5 osv..Men det gjør jo ikke iPhone 5 til en dårlig telefon av den grunn, og de av oss som sitter å er fornøyde med iOS og vil fortsette med det, gi meg en god grunn til hvorfor jeg (vi) skal gå for alternativer som Lumia 920 og Galaxy S3 med et forskjellige mobiloperativsystem som jeg i utgangspunktet har liten interesse av?Så den argumentasjonen kan du jo dra begge veier, og skal du holde pusten til det neste store "revolusjonerende" så tror jeg du dessverre må belage deg på å holde pusten en god stund. Problemet til Apple er jo det at folk har fått det for seg at Apple skal revolusjonere markedet hvert bidige år, så når de kommer med evolusjonering av telefonene sine som stort sett alle andre så er det rett og slett ikke godt nok mener mange, av en eller annen grunn.

 

Spot on!

Lenke til kommentar

Skal være ærlig å si at jeg aldri har tenkt på iPhone som et lavkvalitetsprodukt. Spesielt ikke etter at iPhone 4 kom. Synes både designet og kvaliteten hvertfall ser bra ut.

 

Sikter du til at den er laget i Kina?

Han sikter vel til glassskjermen som knuser bare du ser på den?

Nå bruker jo apple cornering gorilla glass de også så spesielt store forskjeller er det ikke.

 

Det står ingen plasser på Apple sin side at iPhone bruker Gorilla Glass.

 

Hvorfor skulle ikke Apple skrive det ned på sin side om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass om dem faktisk har det?

 

Det at en telefon har gorilla glass er jo et godt kjøptargument.

 

Så jeg har ingen tro på at iPhone 4 / 4S / 5 bruker gorilla glass så lenge det ikke står på Apple sin side.

Lenke til kommentar

Skal være ærlig å si at jeg aldri har tenkt på iPhone som et lavkvalitetsprodukt. Spesielt ikke etter at iPhone 4 kom. Synes både designet og kvaliteten hvertfall ser bra ut.

 

Sikter du til at den er laget i Kina?

Han sikter vel til glassskjermen som knuser bare du ser på den?

 

Har mistet min telefon utallige ganger og har forsatt ikke knust skjerm. Mistet den både inne og ute på stein og asfalt. Har et par riper, men det har vel de fleste telefoner etter nesten to års bruk.

 

Man kan jo være uheldig og miste den en gang og den knuser, men etter mine opplevelser så skal det en del til.

 

Samsung galaxy s3 knuser den også og er absolutt ingen tanks. At den ikke knuses like lett kan jeg være enig i.

Det var en liten overdrivelse å påstå at skjermen knuser bare en ser på den, men poenget er fortsatt at det er sprøtt (bokstavelig talt) mye glass på en iPhone 4.

 

Jeg har enda til gode å se en iPhone 4/4S som ikke har knust glass og har passert 6 måneders-merket, kanskje jeg ikke har møtt riktig person enda :p

 

EDIT:

Gorilla glass er på ingen måte mer støtsikkert enn vanlig glass, snarere motsatt.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Misforstår du meg, eller er det et forsøk på en humor jeg ikke plukker opp på?

 

Gitt at det er det første:

Jeg burde kanskje vært mer tydelig på hva jeg mente med kabel. Altså den adapteren som gjør at du kan bruke ny telefon med (en del/mye/noe) eksisterende utstyr til tidligere modeller, ikke ledningen som lar deg lade telefonen.

 

 

-Deluze

 

Det var nok det første. Adapteren ser jeg på som en adapter/overgang, ikke en kabel :)

Men det at et en produsent tar betalt for en adapter som muliggjør bruk av andre produsenters utstyr er ikke unormalt vil jeg tro.

 

Jo, det er jo en måte å se på det. Selv tenker jeg, spesielt med Apple (siden telefonene og utstyret har vært så populært som det har vært, og er), at det vil sitte et utall med mennesker rundt omkring som nå må ut med en ekstrakostnad (sett at de kjøper telefonen) for å benytte seg av det utstyret de sitter med. Og dette er fordi en plugg har fått endret dimensjoner.

 

Med tanke på hvor lite en slik adapter koster å produsere (antar jeg) synes jeg det er litt dumt at den ikke følger med telefonen som en liten oppmerksomhet til kundene.

 

 

-Deluze

Det samme problemet har man hatt i alle år. Og microusb vil ikke vare evig. Forresten er microusb kablene puslete og svake. Hadde jeg ikke solgt galaxy nexus snart så hadde nok kontakten tatt kveld i løpet av noen måneder.

 

Du kan vel ikke dokumentere at micro usb kablene er puslete og svake ?

Nei ikke nå mer enn det jeg observerer og kjenner. Har hatt 3 telefoner med microusb. Og ser man i en del av trådene rundt på forumet så er det mange med dårlige microusb kontakter. Så ikke noe mer dokumentasjon enn det finnes på at iPhone knuser bare man ser på den, og lignende "sannheter".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Misforstår du meg, eller er det et forsøk på en humor jeg ikke plukker opp på?

 

Gitt at det er det første:

Jeg burde kanskje vært mer tydelig på hva jeg mente med kabel. Altså den adapteren som gjør at du kan bruke ny telefon med (en del/mye/noe) eksisterende utstyr til tidligere modeller, ikke ledningen som lar deg lade telefonen.

 

 

-Deluze

 

Det var nok det første. Adapteren ser jeg på som en adapter/overgang, ikke en kabel :)

Men det at et en produsent tar betalt for en adapter som muliggjør bruk av andre produsenters utstyr er ikke unormalt vil jeg tro.

 

Jo, det er jo en måte å se på det. Selv tenker jeg, spesielt med Apple (siden telefonene og utstyret har vært så populært som det har vært, og er), at det vil sitte et utall med mennesker rundt omkring som nå må ut med en ekstrakostnad (sett at de kjøper telefonen) for å benytte seg av det utstyret de sitter med. Og dette er fordi en plugg har fått endret dimensjoner.

 

Med tanke på hvor lite en slik adapter koster å produsere (antar jeg) synes jeg det er litt dumt at den ikke følger med telefonen som en liten oppmerksomhet til kundene.

 

 

-Deluze

Det samme problemet har man hatt i alle år. Og microusb vil ikke vare evig. Forresten er microusb kablene puslete og svake. Hadde jeg ikke solgt galaxy nexus snart så hadde nok kontakten tatt kveld i løpet av noen måneder.

 

Du kan vel ikke dokumentere at micro usb kablene er puslete og svake ?

Nei ikke nå mer enn det jeg observerer og kjenner. Har hatt 3 telefoner med microusb. Og ser man i en del av trådene rundt på forumet så er det mange med dårlige microusb kontakter. Så ikke noe mer dokumentasjon enn det finnes på at iPhone knuser bare man ser på den, og lignende "sannheter".

 

Så du misliker slike "sannheter" men mener det er helt ok å bruke tilsvarende for å forsvare eget syn.

 

Jaja.

Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se en iPhone 4/4S som ikke har knust glass og har passert 6 måneders-merket, kanskje jeg ikke har møtt riktig person enda :p

 

Hvor bor du? Min iPhone 4 blir snart to år, og den har ikke knust, verken foran eller bak. :)

 

Samme her... Min ble kjøpt sommeren 2010 og har siden da stiftet bekjentskap med moder jord utallige ganger. Skjønner ikke hvordan folk klarer å knuse telefonene sine :p

Lenke til kommentar

 

Det står ingen plasser på Apple sin side at iPhone bruker Gorilla Glass.

 

Hvorfor skulle ikke Apple skrive det ned på sin side om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass om dem faktisk har det?

 

Det at en telefon har gorilla glass er jo et godt kjøptargument.

 

Så jeg har ingen tro på at iPhone 4 / 4S / 5 bruker gorilla glass så lenge det ikke står på Apple sin side.

http://9to5mac.com/2012/03/02/apple-acknowledges-use-of-corning-gorilla-glass-on-iphone-means-gorilla-glass-2-likely-for-iphone-5/

Lenke til kommentar

Skal være ærlig å si at jeg aldri har tenkt på iPhone som et lavkvalitetsprodukt. Spesielt ikke etter at iPhone 4 kom. Synes både designet og kvaliteten hvertfall ser bra ut.

 

Sikter du til at den er laget i Kina?

Han sikter vel til glassskjermen som knuser bare du ser på den?

 

Har mistet min telefon utallige ganger og har forsatt ikke knust skjerm. Mistet den både inne og ute på stein og asfalt. Har et par riper, men det har vel de fleste telefoner etter nesten to års bruk.

 

Man kan jo være uheldig og miste den en gang og den knuser, men etter mine opplevelser så skal det en del til.

 

Samsung galaxy s3 knuser den også og er absolutt ingen tanks. At den ikke knuses like lett kan jeg være enig i.

Det var en liten overdrivelse å påstå at skjermen knuser bare en ser på den, men poenget er fortsatt at det er sprøtt (bokstavelig talt) mye glass på en iPhone 4.

 

Jeg har enda til gode å se en iPhone 4/4S som ikke har knust glass og har passert 6 måneders-merket, kanskje jeg ikke har møtt riktig person enda :p

 

EDIT:

Gorilla glass er på ingen måte mer støtsikkert enn vanlig glass, snarere motsatt.

 

Skjønte at det var en overdrivelse ja :)

 

Da har du enda ikke møtt min familie. Har forholdsvis tre iPhone 4 (sponset av jobb) og en iPhone 4s (også fra jobb) hvor ingen av dem har knust skjerm.

Lenke til kommentar

Men det gjør jo ikke iPhone 5 til en dårlig telefon av den grunn, og de av oss som sitter å er fornøyde med iOS og vil fortsette med det, gi meg en god grunn til hvorfor jeg (vi) skal gå for alternativer som Lumia 920 og Galaxy S3 med et forskjellige mobiloperativsystem som jeg i utgangspunktet har liten interesse av?

Tja, du betaler ikke 1600kr for 48GB ekstra minne, f.eks. Du kjøper den md 16GB minne og kjøper et class 10 microsdkort på 32GB til under to hundre kroner. Du kan bytte ut tastaturet med et som paser bedre, og kan velge hvor symboler og ulike ting skal være, slik at det passer deg best. De er billigere. Du er ikke låst til en Appstore. Du kan ta med deg appene og hele økosystemet til en ny produsent, om du ser noe bede en annen kant.

 

iOS har (fortsatt) en høyer prislapp en de fleste andre smarttelefoner, og har en god del flere begrensninger ogå. Da må den i mine øyne rett og slett ha det noe ekstra for å i det hele tatt bli vurdert. Det har IMO ikke iPhone5. Den er ingen premium-mobil slik 4rn tross alt kunne sies å være. (Personlig mener jeg riktignok at iPhone og iOS sluttet å være interessant med 3GS. Men meg om det, sannsynligvis.) For å si det sånn: Den eneste jeg ville anbefale å kjøpe en iPhone i dag (eller om noen uker da), er den som har en iPhone fra før. Jeg kan rett og slett ikke komme på noen grunner til å anbefale den til noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du misliker slike "sannheter" men mener det er helt ok å bruke tilsvarende for å forsvare eget syn.

 

Jaja.

Så du er uenig i at microusb er puslete og svak? Mener du at den er kraftig og laget for å vare på en mobil som blir plugget inn og ut minst en gang i døgnet. Poenget mitt var uansett at microusb ikke er den perfekte kabel. Den har også eksistert i mobilverden i få år, og vil sikkert bli byttet ut snart. DA skal du se på ramaskrik når 1 milliard android eiere må bytte ut alt de har av utstyr :p

Lenke til kommentar

Det står ingen plasser på Apple sin side at iPhone bruker Gorilla Glass.

 

Hvorfor skulle ikke Apple skrive det ned på sin side om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass om dem faktisk har det?

 

Det at en telefon har gorilla glass er jo et godt kjøptargument.

 

Så jeg har ingen tro på at iPhone 4 / 4S / 5 bruker gorilla glass så lenge det ikke står på Apple sin side.

http://9to5mac.com/2...y-for-iphone-5/

 

Ja, hva er problemet med at dem ikke skriver ned på informasjonssiden om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass da?

 

Igjen, så lenge dem ikke skriver slikt ned på web siden demmes, så tror jeg ikke på at dem har gorilla glass.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hva er prisforskjellen mellom 16 gb og 64 gb Samsung galaxy s3? Internminnet selvsagt'

 

Ja, hva er problemet med at dem ikke skriver ned på informasjonssiden om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass da?

 

Igjen, så lenge dem ikke skriver slikt ned på web siden demmes, så tror jeg ikke på noe som ble gjort i 2006.

Tror du noen her inne bryt seg om hva du tror? Google det selv så ser du.

Lenke til kommentar

Ja, hva er problemet med at dem ikke skriver ned på informasjonssiden om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass da?

 

Igjen, så lenge dem ikke skriver slikt ned på web siden demmes, så tror jeg ikke på at dem har gorilla glass.

Du vet at gorilla glass ikke egentlig er voldsomt annerledes enn annet glass?

Det er bare snakk om en spesiell variant av rimelig herdet glass for å forhindre skrapemerker.

 

EDIT:

Det er også ganske innlysende at en iPhone har herdet glass, egenskapene det har er veldig likt gorilla glass også.

Og herdet glass knuser lett.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ja, hva er problemet med at dem ikke skriver ned på informasjonssiden om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass da?

 

Igjen, så lenge dem ikke skriver slikt ned på web siden demmes, så tror jeg ikke på at dem har gorilla glass.

Du vet at gorilla glass ikke egentlig er voldsomt annerledes enn annet glass?

Det er bare snakk om en spesiell variant av rimelig herdet glass for å forhindre skrapemerker.

må du ikke knuse hjertet hans. Han har jo hauset det opp som noe spesielt eksklusivt til telefonene hans. Det å få høre at det har vært på de lett knusende iPhones er tungt.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...