Gå til innhold

Slik er iPhone 5


Anbefalte innlegg

Ja, hva er problemet med at dem ikke skriver ned på informasjonssiden om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass da?

 

Igjen, så lenge dem ikke skriver slikt ned på web siden demmes, så tror jeg ikke på at dem har gorilla glass.

Du vet at gorilla glass ikke egentlig er voldsomt annerledes enn annet glass?

Det er bare snakk om en spesiell variant av rimelig herdet glass for å forhindre skrapemerker.

 

Gorilla Glass tåler mere enn det helt vanlig glass gjør.

 

Med tanke på hvor mange som har iPhone som har knust skjerm og så ser man på hvor mange som har Galaxy S II som har knust skjermen sin, så tror jeg at man vil skjønne på hvorfor det neppe kan være noe kvalitets glass i iPhone.

 

Er en grunn på hvorfor det koster mye mere å forsikre en iPhone over en annen vanlig smarttelefon.

 

EDIT: Mulig den lave vekten på iPhone 5 vil hjelpe MYE på at glasset ikke går så fort i 1000000 knas.

 

Ja, hva er problemet med at dem ikke skriver ned på informasjonssiden om iPhone 4S / 5 at dem har gorilla glass da?

 

Igjen, så lenge dem ikke skriver slikt ned på web siden demmes, så tror jeg ikke på at dem har gorilla glass.

Du vet at gorilla glass ikke egentlig er voldsomt annerledes enn annet glass?

Det er bare snakk om en spesiell variant av rimelig herdet glass for å forhindre skrapemerker.

må du ikke knuse hjertet hans. Han har jo hauset det opp som noe spesielt eksklusivt til telefonene hans. Det å få høre at det har vært på de lett knusende iPhones er tungt.

 

Wow, nå var du kul.

 

Dårlig forsøk på å virke som at du er noe spesiell her?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er prisforskjellen mellom 16 gb og 64 gb Samsung galaxy s3? Internminnet selvsagt'

Men det er jo der du misforstår (med vilje, mistenker jeg). Det som er selvsagt, er at man heller kjøper et microsd-kort til under 200kr for 32 GB, eller ~400kr for 64GB (som gir deg totalt 80GB). Et minnkort du i tillegg kan ta med deg videre til neste telefon du kjøper, eller putte i kameraet, bruke som minnepinne med en 2$ kortleser etc. Man er jo rett og slett dum om man betaler for mer internminne i stedet for å kjøpe et rimelig SD-kort. Mangel på SD-kort er forøvrig ikke noe jeg bare holder mot iPhone - det var grunnen til at gikk for S2 i stedet for den siste Nexusen, f.eks.

 

red: Angående knust skjerm-diskusjonen, er det nok heller den mye støre massetettheten som gjør iPhone mer utstt, kombinert med at det er fullstendig ubeskyttet. Plast vs. metall har nok ingen ting å si bortsett fra vekten.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg liker iPhone fordi jeg foretrekker iOS, fordi jeg liker fokuset på detaljer og design, og fordi den oppfyller mine krav. Jeg mener ikke det er den perfekte telefonen for alle (for det er ingen telefon som er perfekt for alle), eller den absolutt beste på markedet, men for meg er den best, og jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe den etterhvert.

Jepp, og det kan da være andre som digger iOS også, men som kunne tenkt seg litt mer mulighet for plass f.eks. DU hadde ikke merket store forskjellen, men h*n hadde det. Det er snakk om å prøve å gi flere valgfriheten - Du er ikke nødt til å bruke valgene du.

 

DET er grunnen til at jeg ikke velger iOS, de er så sære og vil styre alle til å bruke bare det de vil. De kunne gitt en annen produsent anledning til iOSet da i det minste, slik at folk hadde fått valg, også med iOS, men neida.

Det blir som forumet deres her - hvis dere hadde kjørt denne linjen så hadde det gått på rævva over tid. Det hjelper lite å være 'in' og mange brukere hvis man skal bestemme alt og ikke gi folk valg og muligheter hvis de vil ha det. Da svinner populariteten raskt og man kan ende dårlig - nokia er et eksempel. ER man ikke med i tiden og hører på brukerne, så er det fare på ferde - det var heller ikke akkurat mye nyskapende og innovativt denne gangen heller - det var vel mer kopiering av andre.

Lenke til kommentar

Hva er prisforskjellen mellom 16 gb og 64 gb Samsung galaxy s3? Internminnet selvsagt'

Men det er jo der du misforstår (med vilje, mistenker jeg). Det som er selvsagt, er at man heller kjøper et microsd-kort til under 200kr for 32 GB, eller ~400kr for 64GB (som gir deg totalt 80GB). Et minnkort du i tillegg kan ta med deg videre til neste telefon du kjøper, eller putte i kameraet, bruke som minnepinne med en 2$ kortleser etc. Man er jo rett og slett dum om man betaler for mer internminne i stedet for å kjøpe et rimelig SD-kort. Mangel på SD-kort er forøvrig ikke noe jeg bare holder mot iPhone - det var grunnen til at gikk for S2 i stedet for den siste Nexusen, f.eks.

Nei misforstår ikke i det hele tatt. Men skal vi diskutere hvorfor prisforskjellen er så stor mellom 16-64 gb internminnet i iPhone, så kunne det jo være greit å sammenligne med andre merker også. At de tar seg godt betalt er sikkert uansett. Selv har jeg ikke så stor behov for lagringsplass. Derfor gikk jeg for galaxy nexus, det og stock android. Og jeg har alltid kjøpt 16gb iPhone.

Lenke til kommentar

Gorilla Glass tåler mere enn det helt vanlig glass gjør.

Nei, det reagerer mindre på skrapebevegelser, men det reagerer desto mer på harde slag og rykk.

Med tanke på hvor mange som har iPhone som har knust skjerm og så ser man på hvor mange som har Galaxy S II som har knust skjermen sin, så tror jeg at man vil skjønne på hvorfor det neppe kan være noe kvalitets glass i iPhone.

Gorilla glass er herdet glass.

 

Herdet glass er sprøtt og knuser lett.

Er en grunn på hvorfor det koster mye mere å forsikre en iPhone over en annen vanlig smarttelefon.

Ja, fordi den bruker veldig mye herdet glass for å forhindre skrapemerker fra nøkler og lignende, det er innlysende at en iPhone vil få flere skader når den er bygget for å knuses.

EDIT: Mulig den lave vekten på iPhone 5 vil hjelpe MYE på at glasset ikke går så fort i 1000000 knas.

Det vil hjelpe, men jeg tviler på at det er nok for å hindre at skjermen eller ryggen vil knuse etter et fall på 100 cm mot stein/asfalt/betong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermen til samsung galaxy s3 knuses også rimelig lett.

 

Ja men det er Galaxy S III det. Er litt for tidlig å si noe om hvor ofte glasset på den knuses nå.

 

Jeg snakker nå i hovedsak om Galaxy S II som har vært lenge ute nå hvor man kan få et klarere bilde på skadeomfanget til den.

Sikkert samme glasset, bare materiellet rundt som er forskjellig. Plasten rundt skjermen redder galaxy s2. På iPhone 4(s) er skjermen mer utsatt. Allikevel er det ingenting som antyder at dette er 2 forskjellige glassvarianter.

Lenke til kommentar

Skjermen til samsung galaxy s3 knuses også rimelig lett.

 

Ja men det er Galaxy S III det. Er litt for tidlig å si noe om hvor ofte glasset på den knuses nå.

 

Jeg snakker nå i hovedsak om Galaxy S II som har vært lenge ute nå hvor man kan få et klarere bilde på skadeomfanget til den.

 

Har vel vært ute i snart fire måneder nå så vil ikke si at det er for tidlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Så du misliker slike "sannheter" men mener det er helt ok å bruke tilsvarende for å forsvare eget syn.

 

Jaja.

Så du er uenig i at microusb er puslete og svak? Mener du at den er kraftig og laget for å vare på en mobil som blir plugget inn og ut minst en gang i døgnet. Poenget mitt var uansett at microusb ikke er den perfekte kabel. Den har også eksistert i mobilverden i få år, og vil sikkert bli byttet ut snart. DA skal du se på ramaskrik når 1 milliard android eiere må bytte ut alt de har av utstyr :p

 

Jeg har generelt hatt lite av problemer med kablene jeg eier, det gjelder både usb , micro usb og apple kabelen til iphone/ipad/ipod. Den siste kabelen jeg hadde problemer med var den første magsafe kabelen til macbook pro.

 

Når er det micro usb blir byttet ut sa du ?

 

Det er nå ellers trivelig å se at du har erstattet Sony med Apple :)

Lenke til kommentar

Nei misforstår ikke i det hele tatt. Men skal vi diskutere hvorfor prisforskjellen er så stor mellom 16-64 gb internminnet i iPhone, så kunne det jo være greit å sammenligne med andre merker også. At de tar seg godt betalt er sikkert uansett. Selv har jeg ikke så stor behov for lagringsplass. Derfor gikk jeg for galaxy nexus, det og stock android. Og jeg har alltid kjøpt 16gb iPhone.

Jo, du misforstår. Slevfølgelig skal man ikke sammenlikne intrnminne mot internminne - jeg kom ikke med en påstand om at Apple overpriset internminnet mer enn andre produsenter. Jeg konstaterte ganske enkelt at du slipper med en åttendedel av prisen om du velger noe som støtter SD-kort. Verre er det ikke. :)

 

@RamGuy: "Ingen" sperrer IMEI på sjålne telefoner (det er svare strev å få gjort det hos vårt kjære Politi) og "ingen" sjekker registeret over stjålne IMEI-koder. I tillegg kan IMEI-koden enkelt skiftes på de aller fleste mobiler med riktig utstyr.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Dette med Gorilla glass og dens styrke.

 

Tatt i fra Gorilla glass sin egen web side.

 

New Corning® Gorilla® Glass 2

 

The damage resistance you demand, at a thinness that will astound you.

 

Corning Gorilla Glass 2 is as tough and scratch resistant as ever to withstand the unexpected abuses of everyday life. But now it's thinner, enabling slimmer and sleeker devices, brighter images, and greater touch sensitivity. Look for it on the world's coolest smartphones, tablets, and PCs.

 

Boldet 2 ting dere burde innse, og det er at Gorilla Glass / Gorilla Glass 2 er både sterkere enn vanlig glass og scratch resistant.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...