Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Rart med denne rebootingen.

 

Må også si at jeg stiller meg undrende til en del av de problemene det rapporteres om fra enkelte

hehe..det er vel bare sånn det er...noen kjøper en kaffetrakter som fungerer 100% mens neste mann kjøper den samme modellen og blir forbanna..

 

http://discussions.nokia.com/t5/forums/searchpage/tab/message?filter=labels%2Clocation&location=category%3ANokia_Support_Discussions&q=920+reboot

 

Slik jeg har forstått det, kom de aller første 920ène med flere barnesykdommer enn de man kjøper idag..

 

Min telefon er også rock solid, så lenge jeg har 4G skrudd av. ønsker å komme til bunns i problemet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på innstillinger, skyv til siden å se på "bakgrunnsoppgaver".

Slå av de applikasjonen som ikke behøver å kjøre i bakgrunnen.

 

Dersom det er en app du misstenker suger batteri, så åpne den å trykk deg tilbake helt til du er ute av den så den "stopper".

 

Ellers kan jeg anbefale en trådløs lader på nattbordet :) Men det skal selvsagt ikke være slik at den tappes i løpet av natten uansett.

Såvidt jeg husker har sambo allerede deaktivert omtrent rubbel og bit der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen applikasjoner suger unødvendig mye strøm, selv når det virker som de ikke er på. Det samme gjør konstant mobildatatilkobling, samt WIFI.

 

Har hatt noen episoder selv, akkurat nå faktisk. La inn "insider" appen igår...mulig det er den for min del. Verdt et forsøk å bare slette apper man nettopp har lagt inn, ser man forbedring er man ett skritt nærmere det å finne årsaken til batteridroppet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

litt gøyalt folkens, beste som har skjedd meg siden jeg kjøpte smart-telefon for et par-3 år siden!

 

aktiverte 4G igjen på min 920 for første gang på et en drøy måned, i håp om å få en re-boot eller 2, slik som sist...

denne gangen, enda bedre, hele dritten hang seg, og har siden vært hengt i 7 timer i "(lys) Nokia" - modus..post-268618-0-89751600-1371261228_thumb.jpg

 

Nå vet jeg at jeg har gleden av å sitte å kikke på "dette" i minst 10 (forhåpentligvis mer) timer til, før batteriet dør ut, slik at jeg kan re-sette telefonen og lese alle tapte anrop og meldinger - dvs minst 10 timer i himmelriket, for dette er gøy og dette er vakkert å se på!

 

 

Til Og Med : selv om dette skjer, digger jeg denne telefonen, men jeg vet nå at jeg virkelig må holde meg unna 4G!

Lenke til kommentar

Hihi...hjah, det er så lenge siden jeg prøvde sist og klarte ikke la vær :) Det er jo ingen krise :)

 

Ja jeg har prøvd, det var totalt låst :eek:

 

I dette øyeblikk tappet den seg tom slik at jeg fikk lagt den på ladern..når den igjen har nok strøm til å re-starte skal jeg, så kjapt som overhodet mulig, svitsje over til 3G igjen :w00t:

 

Edit: Der! Ahhh...back to life :green:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan få Live-mailen på telefonen til å synche bedre med Outlook?

 

Det er noen mailer jeg har lagt i forskjellige Foldere i Outlook på PC`n som henger igjen i inboxen på telefonen - Jeg må slette mailen på telefonen for å få den vekk og det er jo ikke akkurat noe jeg vil.

 

Jeg har også et lite problem med å synche foldere på telefonen. Jeg la nettopp en mail i en folder (dette ble gjort på PC`n) men den dukker ikke opp i folderen på telefonen.

Lenke til kommentar

Det er noen mailer jeg har lagt i forskjellige Foldere i Outlook på PC`n som henger igjen i inboxen på telefonen - Jeg må slette mailen på telefonen for å få den vekk og det er jo ikke akkurat noe jeg vil.

Om du sjekker mailen på nettet via netlleser i pc, ligger ting da i riktige mapper? Høres ut som om det du gjør i Outlook på maskinen ikke synces andre veien. Bruker du IMAP?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du sjekker mailen på nettet via netlleser i pc, ligger ting da i riktige mapper? Høres ut som om det du gjør i Outlook på maskinen ikke synces andre veien. Bruker du IMAP?

 

jepp, på PC`n ligger alt ok..

et par mail jeg har fått svar på av en kompis, lagt i "hans mappe" + noen jeg har lagt i div. andre mapper ligger fremdeles i innboxen på telefonen..

ingen krise, bare litt irriterende når ting kun fungerer 98%

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke legge til et nytt ord, jeg skal endre et ord som alltid popper opp som førstevalg automatisk. Og det ordet står med kun store bokstaver

 

Er det noen som har funnet ut av det her? (det står et par problemløsninger på side 276-277)

Det er meget irriterende at det er slik i en ellers meget godt fungerende smart-ordliste..

 

Jeg og får et par ganske vanlige ord i stor-vokstav-versjon hver gang, og når jeg side-scroller for å finne ordet i små-bokstaver finner jeg det ikke..

 

Jeg opplever også at noen ord ikke lar seg legge til (+ord) når jeg markerer det..

 

noen som har hørt noe ang. en oppdatering?

 

 

EDIT: :tease:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ord du trykker på som ikke har + foran ligger allerede i ordlisten.

Ett par av mine ord dukker også opp med store bokstaver. Alternativt kan man slå av automatisk utskifting av ord, og heller trykke selv dersom man ser korrekt ord dukke opp (om man ikke skriver det riktig med en gang).

 

Foreløpig er det ingen rykter angående en oppdatering av dette, men du skal nok ikke se bort ifra at det dukker opp i neste store oppdatering fra MS. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste ordet det skjer meg med er "oi", så høres alltid ekstra overrasket ut. :p

 

Tror dessverre ikke det finnes noen løsning på det som er varig. Man kan ikke legge til ordet med små bokstaver siden det finnes med store. Det man derimot kan er om det er faste ord det skjer på er å trykke i selve skrivefeltet før man trykker mellomrom om man skriver et ord man veit det skjer med.

F. eks. skriver jeg "o" og "i", den vil autokorrigere til "OI", men jeg trykker bare i tekstfeltet og så fjerner den forslagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ord du trykker på som ikke har + foran ligger allerede i ordlisten.

 

Niks, ikke i alle tilfeller. Det er visse ord, spesielt en del av de lange ordene, som ikke vil la seg +`e til i ordlista. Jeg kan høyrescrolle for å lete, uten hell, og de vil altså ikke la seg lagre som andre ord ved å få en + foran seg. (sa jeg den samme tingen 2 ganger nå mon tro... :huh: )

 

Jeg aksepterer det, greit å få bekrefta at man ikke er helt idiot...hver gang ihvertfall.. :rofl:

 

 

Foreløpig er det ingen rykter angående en oppdatering av dette, men du skal nok ikke se bort ifra at det dukker opp i neste store oppdatering fra MS. :)

 

Fyttikætta jeg gleder meg til "O Den Store"!

Det jeg nesten gleder meg mest til blir å lese om den, for å få et innblikk i hva slags godsæker man kan vente seg :dribble:

 

Gir alle på side 285 en + :xmas: jeg, for å feire at mandag straks er over :)

Lenke til kommentar

Kjipt nok er min på tur inn for tredje gang pga. Reparasjon. Tror jeg hever kjøpet for min ahr ofte restartet seg og ikke spurt om pinkode, da har jeg gått veltroende om at ingen har kontakta meg før jeg etter 6 timer fatta mistanken.Utrolig irriterende og synd! Jeg er android mann og skulle gi WP og nokia en sjanse...

 

litt gøyalt folkens, beste som har skjedd meg siden jeg kjøpte smart-telefon for et par-3 år siden!

 

aktiverte 4G igjen på min 920 for første gang på et en drøy måned, i håp om å få en re-boot eller 2, slik som sist...

denne gangen, enda bedre, hele dritten hang seg, og har siden vært hengt i 7 timer i "(lys) Nokia" - modus..post-268618-0-89751600-1371261228_thumb.jpg

 

Nå vet jeg at jeg har gleden av å sitte å kikke på "dette" i minst 10 (forhåpentligvis mer) timer til, før batteriet dør ut, slik at jeg kan re-sette telefonen og lese alle tapte anrop og meldinger - dvs minst 10 timer i himmelriket, for dette er gøy og dette er vakkert å se på!

 

 

Til Og Med : selv om dette skjer, digger jeg denne telefonen, men jeg vet nå at jeg virkelig må holde meg unna 4G!

 

Du trenger ikke vente, om du holder inne volumknapp ned og av/på knappen så tar du en softreset, da starter telefonen på nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...