Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Min restartet seg selv også, og tredje rep så fikk jeg hevet kjøpet og pengene tilbake.

 

Min kones 920 holder på med akkurat det samme, og den er nå inne til 1.rep. Da jeg kjørte en fabrikk reboot på telefonen hennes for å slette alt før jeg leverte den inn, så hang den seg og den kom ikke tilbake til menyen. Kun disse tannhjulene som gikk rundt og rundt. Forsøkte med soft reset knappene også, men tannhjulet var tilbake med en gang. Så den ble levert Telekiosken med telefonen i full heng.

 

Nokia vet nok ikke hvordan de fikser problemet med random reboots. De som har blitt bedre etter siste firmware, er ren tilfeldighet tror jeg. Feilen er i hvertfall så vesentlig, at også konas telefon skal reklameres fullt ut dersom den fortsetter med re starter. Ikke holdbart. Og om det bedrer seg ved å kutte 4G, så blir det omtrent som å kjøpe seg en ny sprek bil, men du kan ikke bruke 3. giret ved forbikjøring...helt uaktuelt, Nokia!

 

Ikke imponert over Nokia. Telefonen som skulle vinne kunder, tror jeg heller har skremt veldig mange. 925 er bare et knepp bedre enn 920, og tror jeg ikke kommer til å gjøre noen stor forskjell på Nokias allerede skakk-kjørte økonomi. Men for all de,l, WP8 var greit nok. men i mobilmarkedet nytter det ikke å komme med halvfabrikater. Da straffes de hardt. Noe Nokia må merke. Hvorfor velge Nokia WP når det finnes langt bedre Android mobiler og Apple mobiler der ute??

Endret av chrisAK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå 4 Lumia 920 i hus og ingen restarter.

Mulig flaks, eller andre har uflaks?

Kanskje noen av samsungkomponentene som krøller? ;)

Har min gule inne til rep pga batteri og etter halvannen uke på Android nå er jeg ikke i tvil...

Aldri mer Android, eneste jeg savner derfra er hurtiginnstillinger til nettverk...

Lenke til kommentar

Kan jo gjøre masse på Android, men tror jeg rett og slett er lei av å tweake og roote. Blir for mye (for meg) unødvendig. Har pc som jeg stadig bygger om og holder med det, mobil vil jeg bare skal virke til det jeg bruker den til uten altfor mange innstillinger.

Liker bare UI'et i WP veldig mye bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det følelsen, mangelen på en total flytende opplevelse, det lite gjennomgående designspråket. Det fremstår bare litt rotete iblant.

 

Har hatt Android i mange år, vet det har vokst og blitt mer modent, men likevel er det noe som gjør at jeg ikke vil tilbake. Selv det at man kan modifisere og gjøre hva som helst med utseende får meg rett og slett ikke tilbake dit.

 

Samtidig har jeg aldri hatt en Androidtelefon som har fungert like bra 6 måneder etter kjøp. Det føles ut som et OS som går saktere jo mer jeg bruker det. Hos WP har jeg et helt annet syn, det holder stand, selv 7 måneder etter kjøp merker jeg ikke at jeg har fyllt den opp med apps, musikk eller bilder. Designet er minimalistisk og etter min smak, jeg får lyst til å bruke den :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fair enough :)

 

Jeg har ikke merket noe til at det sakker ned ved bruk selv. Dog bytter jeg tlf etter 6 mnd generelt sett.

Ikke enorm på rooting selv.

 

Selv var det litt småting som irriterte meg ved wp til min bruk. Feks nedlasting av filer. Men som "ringe/sms/youtube/facebook" device funker det jo supernice.

 

Blir vel litt sånn at wp/ios er telefoner med smartfunksjoner og android er som en minipc man kan ringe med. På en måte.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Fair enough :) Jeg har ikke merket noe til at det sakker ned ved bruk selv. Dog bytter jeg tlf etter 6 mnd generelt sett. Ikke enorm på rooting selv. Selv var det litt småting som irriterte meg ved wp til min bruk. Feks nedlasting av filer. Men som "ringe/sms/youtube/facebook" device funker det jo supernice. Blir vel litt sånn at wp/ios er telefoner med smartfunksjoner og android er som en minipc man kan ringe med. På en måte.

 

Jeg tror det ikke er mulig, per dags dato, å finne et OS som virkelig gir full uttelling på ALT man ønsker :) Det finnes alltid noe å sette fingeren på, men det er jo nesten litt godt iblant...slik at vi som forbrukere presser litt på produsentene. :)

Lenke til kommentar

Andre som sliter med masse kråketegn på mailen når man svarer på mail fra telefonen ?

Skjer omentrent hver eneste gang at mottaker klager på masse kråketegn. Ganske ugunstig kan man si

 

hmm...testet nå, sendte fra telefonen, til både outlook og gmail og la i tillegg ved en rekke forskjellige smileys...

strøkent...da er det nok en eller annen innstilling..

Prøvd å sende til deg selv for å sjekke? ikke sikkert det er "du" som er problemet.

 

Har du slått av funksjonen "Translate to Arabic"?

Lenke til kommentar

hmm...testet nå, sendte fra telefonen, til både outlook og gmail og la i tillegg ved en rekke forskjellige smileys...

strøkent...da er det nok en eller annen innstilling..

Prøvd å sende til deg selv for å sjekke? ikke sikkert det er "du" som er problemet.

 

Har du slått av funksjonen "Translate to Arabic"?

 

Og hvor finner man den da ?

Har egentlig ikke funnet noe mønster i dette.. virker som det er enkelte adresser det ikke fungerer på

Lenke til kommentar

Og hvor finner man den da ?

 

 

Den siste setningen min der var nok et dårlig forsøk på å være morsom...beklager..:)

Har egentlig ikke funnet noe mønster i dette.. virker som det er enkelte adresser det ikke fungerer på

 

Da høres det ut som om det ikke er deg/avsender som er problemet,

Jeg ville sendt en mail til meg selv og deretter åpnet den i forskjellige nettlesere for å se hva som skjedde.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å få klare bilder på min 920... Når den fokuserer ser alt 100% sharp ut, men i d øyebliklet jeg tar bildet, blir det litt "tåkete"... Veldig irriterende... Noen som vet en løsning?

Pro shot, camera pro... Husker ikke helt navnet, vært mye om det på wpcentral. Det meste kan visst stilles på med denne appen.

Evnt. neste oppfatering, ;) ,skal visst komme i juli og komme med forbedringer til kamera også...

Lenke til kommentar

Sliter litt med å få klare bilder på min 920... Når den fokuserer ser alt 100% sharp ut, men i d øyebliklet jeg tar bildet, blir det litt "tåkete"... Veldig irriterende... Noen som vet en løsning?

 

Hadde det samme problemet tidligere da jeg tok en del nærbilder.

 

Når du tar nærbilder ser alt helt strøkent ut, helt til du skal kikke på det i albumet, da er det blitt grøtete.

Velg i tilfellet close-up i foto-settings når du har kameraet "slått på".

 

Blire strøkent se.. :)

Lenke til kommentar

 

 

Hadde det samme problemet tidligere da jeg tok en del nærbilder.

 

Når du tar nærbilder ser alt helt strøkent ut, helt til du skal kikke på det i albumet, da er det blitt grøtete.

Velg i tilfellet close-up i foto-settings når du har kameraet "slått på".

 

Blire strøkent se.. :)

 

det er på alt av bilder... Ogaå portretter, landskap etcetc... :(

Lenke til kommentar

Sliter litt med å få klare bilder på min 920... Når den fokuserer ser alt 100% sharp ut, men i d øyebliklet jeg tar bildet, blir det litt "tåkete"... Veldig irriterende... Noen som vet en løsning?

 

Har du prøvd appen HD Photo Viewer, med den skal du kunne se bildene slik du tar de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...