Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at Elkjøp/Lefdal sin returrett ikke gjelder for mobiltelefoni (ei heller for software / filmer /spill eller andre varer som selges med abo. eller forsegling)). Så nei, man kan ikke bare kjøpe HTC 8X, bruke den noen uker for så å bytte den inn i en L920.

Ta deg en tur på google neste gang før du kommer med påstander som ikke stemmer.

 

Her prater dere vel forbi hverandre. Det Hiss sier er helt korrekt hvis du handler fysisk i en Elkjøp butikk. Men kjøper du i nettbutikken deres gjelder vanlig angrerett for internettkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at Elkjøp/Lefdal sin returrett ikke gjelder for mobiltelefoni (ei heller for software / filmer /spill eller andre varer som selges med abo. eller forsegling)). Så nei, man kan ikke bare kjøpe HTC 8X, bruke den noen uker for så å bytte den inn i en L920.

Ta deg en tur på google neste gang før du kommer med påstander som ikke stemmer.

 

Her prater dere vel forbi hverandre. Det Hiss sier er helt korrekt hvis du handler fysisk i en Elkjøp butikk. Men kjøper du i nettbutikken deres gjelder vanlig angrerett for internettkjøp.

I og med at det kun har vært snakk om kjøp hos Lefdal.no ol. så er det vel internettkjøp vi snakket om.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at Elkjøp/Lefdal sin returrett ikke gjelder for mobiltelefoni (ei heller for software / filmer /spill eller andre varer som selges med abo. eller forsegling)). Så nei, man kan ikke bare kjøpe HTC 8X, bruke den noen uker for så å bytte den inn i en L920.

Ta deg en tur på google neste gang før du kommer med påstander som ikke stemmer.

 

Her prater dere vel forbi hverandre. Det Hiss sier er helt korrekt hvis du handler fysisk i en Elkjøp butikk. Men kjøper du i nettbutikken deres gjelder vanlig angrerett for internettkjøp.

I og med at det kun har vært snakk om kjøp hos Lefdal.no ol. så er det vel internettkjøp vi snakket om.

 

Sitat fra Elkjøp`s nettside:

Elkjøps garantier

 

Prøv produktet i 30 dager - pengene igjen!

Hos oss har du alltid åpent kjøp i 30 dager. I «åpent kjøp» hos Elkjøp ligger det at du får prøve produktet hjemme, og likevel kunne returnere det om du ikke er fornøyd. Du får selvsagt pengene tilbake. Varene du ønsker å returnere må være komplette og fortsatt i god stand.

Vi har ingen prisgaranti i Elkjøp, men med 30 dager åpent kjøp kan du komme tilbake med varen om du finner den billigere noe annet sted.

Unntakene fra denne returretten er mobiltelefoner og varer solgt med abonnement. Spill, film og programvare må ha ubrutt emballasje for å kunne byttes.

 

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at Elkjøp/Lefdal sin returrett ikke gjelder for mobiltelefoni (ei heller for software / filmer /spill eller andre varer som selges med abo. eller forsegling)). Så nei, man kan ikke bare kjøpe HTC 8X, bruke den noen uker for så å bytte den inn i en L920.

Ta deg en tur på google neste gang før du kommer med påstander som ikke stemmer.

 

Tror du angrerettloven er ment som en slags gratis låneordning? Et slags gode? Vi har denne loven slik at personer som bestiller over nettet kan få muligheten til å se på og teste produktet, slik som i en fysisk butikk.

Jeg vil si at man missbruker angrerettloven dersom du bevisst kjøper en 8X som en "ventemobil", for så å returnere den og kjøpe L920.

 

Når det gjelder den andre delen av innlegget mitt, så vil jeg be deg "ta en tur på google" og sjekke Lefdal og Elkjøps hjemmesider. Se under "kundegarantier".

Endret av Hiss
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst, hold til tråden, driter i kjøpslov osv. På de forskjellige nettbutikkene.

 

Sitter med den i hånda nå :)

 

Er større enn det jeg trodde. Vil si at den er på størrelse med S3 og kanskje en anelse større.

 

Skjermen er bra merker jeg. Mye bedre enn Lumia 800.

 

Thangman, som flere har spurt, hvor kjøpte du fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere om størrelsen og vekten på telefonen da? Synes å lese i samtlige tester at det er snakk om en ganske svær sak - og en av dem gruet seg hver gang han måtte bruke den med én hånd. Jeg har for øyeblikket en Samsung Galaxy S (i9000) og ser at det blir en ganske annerledes hverdag.

 

Kan for sammenligne størrelser her: http://www.phonearena.com/phones/Nokia-Lumia-920_id7471/size

 

Er det bare meg, eller er Lumia 920 den minste av de tre toppmodellene (HTC 8X og Samsung Ativ S)?

Er nok kanskje noe tyngre, men foretrekker en mobil jeg slipper å bruke skall/case... på.

+ at jeg har muskler nok til å løfte hele 183 GRAM.

På en del andre fisher-pricemobiler som ikke tåler så mye før de er oppripet og ødelagt, blir vel vekten omtrent den samme med case på...

 

Lenke til kommentar

Hva synes dere om størrelsen og vekten på telefonen da? Synes å lese i samtlige tester at det er snakk om en ganske svær sak - og en av dem gruet seg hver gang han måtte bruke den med én hånd. Jeg har for øyeblikket en Samsung Galaxy S (i9000) og ser at det blir en ganske annerledes hverdag.

 

Kan for sammenligne størrelser her: http://www.phonearen...920_id7471/size

 

Er det bare meg, eller er Lumia 920 den minste av de tre toppmodellene (HTC 8X og Samsung Ativ S)?

Er nok kanskje noe tyngre, men foretrekker en mobil jeg slipper å bruke skall/case... på.

+ at jeg har muskler nok til å løfte hele 183 GRAM.

På en del andre fisher-pricemobiler som ikke tåler så mye før de er oppripet og ødelagt, blir vel vekten omtrent den samme med case på...

 

Fisher Price er et merke som vanligvis forbinnes med veldig høy kvalitet. La en Fisher Price- leke ligge på bunnen av havet i 30 år, ta den opp, blås den ren og fortsett der leken slapp for 30 år siden.

 

Jeg har veldig lyst på WP8- telefon, og det burde passet veldig bra på grunn av at jeg trenger ny mobil nå snart. Men de telefonene som er lansert så langt gjør det ikke lett for meg. 920 er nok absolutt den modellen som, så langt, virker å være nærmest et potensielt kjøp. Men jeg må nok stikke i butikken og leke litt med den først. Innen den tid er kanskje flere modeller lansert der man slipper å veie kompromisser opp mot hverandre.

Endret av StorPeder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere om størrelsen og vekten på telefonen da? Synes å lese i samtlige tester at det er snakk om en ganske svær sak - og en av dem gruet seg hver gang han måtte bruke den med én hånd. Jeg har for øyeblikket en Samsung Galaxy S (i9000) og ser at det blir en ganske annerledes hverdag.

 

Kan for sammenligne størrelser her: http://www.phonearen...920_id7471/size

 

Er det bare meg, eller er Lumia 920 den minste av de tre toppmodellene (HTC 8X og Samsung Ativ S)?

Er nok kanskje noe tyngre, men foretrekker en mobil jeg slipper å bruke skall/case... på.

+ at jeg har muskler nok til å løfte hele 183 GRAM.

På en del andre fisher-pricemobiler som ikke tåler så mye før de er oppripet og ødelagt, blir vel vekten omtrent den samme med case på...

 

Høy vekt er en bakdel om den blir mistet i bakken, tenk deg den interne påkjenningen av nesten 200gram som dundrer i asfalten....

På en annen side er sannsynligvis en tyngre mobil bygget mer solid, men det skulle også bare mangle..

Jeg tipper 920 kommer til å få mye kritikk i tester pga den sinnsyke vekten, spesiellt i disse dager hvor andre produsenter jobber mot å få mobiler lettest mulig (eks iphone5 som nærmer seg 100gram...)

Lenke til kommentar

Hva synes dere om størrelsen og vekten på telefonen da? Synes å lese i samtlige tester at det er snakk om en ganske svær sak - og en av dem gruet seg hver gang han måtte bruke den med én hånd. Jeg har for øyeblikket en Samsung Galaxy S (i9000) og ser at det blir en ganske annerledes hverdag.

 

Kan for sammenligne størrelser her: http://www.phonearen...920_id7471/size

 

Er det bare meg, eller er Lumia 920 den minste av de tre toppmodellene (HTC 8X og Samsung Ativ S)?

Er nok kanskje noe tyngre, men foretrekker en mobil jeg slipper å bruke skall/case... på.

+ at jeg har muskler nok til å løfte hele 183 GRAM.

På en del andre fisher-pricemobiler som ikke tåler så mye før de er oppripet og ødelagt, blir vel vekten omtrent den samme med case på...

 

Høy vekt er en bakdel om den blir mistet i bakken, tenk deg den interne påkjenningen av nesten 200gram som dundrer i asfalten....

På en annen side er sannsynligvis en tyngre mobil bygget mer solid, men det skulle også bare mangle..

Jeg tipper 920 kommer til å få mye kritikk i tester pga den sinnsyke vekten, spesiellt i disse dager hvor andre produsenter jobber mot å få mobiler lettest mulig (eks iphone5 som nærmer seg 100gram...)

Sinnsyk vekt...?

Har lest en del tester og vekten er tatt opp ja... men ser ikke ut som testerne så langt har sett det som noe problem. Og det er ikke værre enn at hvis noen sliter med at den er tyngre kan man jo bare kjøpe en annen mobil.

Jeg går i allefall for 920 :-)

Lenke til kommentar

Hva synes dere om størrelsen og vekten på telefonen da? Synes å lese i samtlige tester at det er snakk om en ganske svær sak - og en av dem gruet seg hver gang han måtte bruke den med én hånd. Jeg har for øyeblikket en Samsung Galaxy S (i9000) og ser at det blir en ganske annerledes hverdag.

 

Kan for sammenligne størrelser her: http://www.phonearen...920_id7471/size

 

Er det bare meg, eller er Lumia 920 den minste av de tre toppmodellene (HTC 8X og Samsung Ativ S)?

Er nok kanskje noe tyngre, men foretrekker en mobil jeg slipper å bruke skall/case... på.

+ at jeg har muskler nok til å løfte hele 183 GRAM.

På en del andre fisher-pricemobiler som ikke tåler så mye før de er oppripet og ødelagt, blir vel vekten omtrent den samme med case på...

 

Fisher Price er et merke som vanligvis forbinnes med veldig høy kvalitet. La en Fisher Price- leke ligge på bunnen av havet i 30 år, ta den opp, blås den ren og fortsett der leken slapp for 30 år siden.

 

Jeg har veldig lyst på WP8- telefon, og det burde passet veldig bra på grunn av at jeg trenger ny mobil nå snart. Men de telefonene som er lansert så langt gjør det ikke lett for meg. 920 er nok absolutt den modellen som, så langt, virker å være nærmest et potensielt kjøp. Men jeg må nok stikke i butikken og leke litt med den først. Innen den tid er kanskje flere modeller lansert der man slipper å veie kompromisser opp mot hverandre.

Tenkte mer på Fisher Price = leketøy ;-)

Ja, Fisher Price ER solid.

Det samme er Lego.

Gleder meg til min gule legokloss-lignende Lumia 920 (farge, kantet, fliser, solid...) Elsker Lego... ;-)

Lenke til kommentar

Sinnsyk vekt...?

Har lest en del tester og vekten er tatt opp ja... men ser ikke ut som testerne så langt har sett det som noe problem. Og det er ikke værre enn at hvis noen sliter med at den er tyngre kan man jo bare kjøpe en annen mobil.

Jeg går i allefall for 920 :-)

 

Ja det er sinnsykt høy vekt til å være en mobil... Nokia 808 fikk veldig mye kritikk på vekta i de fleste tester og den er ca 20gram lettere enn 920. Jeg har selv 808 og syns det går greitt men tror ikke jeg ville hatt noe særlig tyngre heller..

Jeg sier ikke att det er ett problem for alle, men det er garantert ett punkt som kommer til å bli trukket på i de fleste tester o.l...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Sinnsyk vekt...?

Har lest en del tester og vekten er tatt opp ja... men ser ikke ut som testerne så langt har sett det som noe problem. Og det er ikke værre enn at hvis noen sliter med at den er tyngre kan man jo bare kjøpe en annen mobil.

Jeg går i allefall for 920 :-)

 

Ja det er sinnsykt høy vekt til å være en mobil... Nokia 808 fikk veldig mye kritikk på vekta i de fleste tester og den er ca 20gram lettere enn 920. Jeg har selv 808 og syns det går greitt men tror ikke jeg ville hatt noe særlig tyngre heller..

Jeg sier ikke att det er ett problem for alle, men det er garantert ett punkt som kommer til å bli trukket på i de flester tester o.l...

OK, gleder meg til jeg får min sinnsyke mobil... ;-)

Lenke til kommentar

Må si jeg syns litt synd idere som avbestilte fra Lefdal. Fikk svar i dag:

 

"

Hei og takk for din henvendelse.

Vi ber fortsatt om at du forholder deg til den datoen du har fått fra oss - 15. november. Datoene som kommer på nettsiden gjelder for de nye kundene som ønsker å bestille telefonen. Vi får inn telefonene i flere partier.

Vi ønsker deg en fortsatt fin dag, og du er hjertelig velkommen til å kontakte oss igjen!

Med vennlig hilsen

Benedicte

Kundesenteret

"

Lenke til kommentar

Synes ikke det er VELDIG rart dersom Norge ikke blir prioritert blant de første. Slik har det vært med telefoner fra Apple, HTC og Samsung også. De store får før lille Norge.

Det er ikke nødvendigvis sant da Norge har en enormt høy andel smarttelefoner per innbygger og vi har penger vi er villige til å bruke på slikt. For Apple sin del så er Norge alltid i pulje nr 2 (Etter USA)

Hvilke tall baserer du dette på? De går selvfølgelig etter land som kan selge enheter i stort volum. Spør dine venner om de har brukt eller hørt om Windows Phone, eller en tilfeldig 20 personer i målgruppen. Jeg ville vært overasket om 10% hadde hørt og prøvd det. Hadde vært ytterligere overasket om 5% kunne vurdert å kjøpe seg en.

 

http://www.kampanje....icle6061921.ece

 

edit: Nå er vel markedsandelen til winphone foreløpig under 5% så

Endret av Gromit
Lenke til kommentar

Det siste jeg hørte fra OneCall var 31.10.12. Ikke et knyst siden. Har aldri handlet fra dem før, så jeg vet ikke hvordan det pleier å fungere.

 

Angående vekten, så er jeg ikke bekymret for den når telefonen er i bruk. Det er mer når jeg ikke bruker den og har den i lommen. Kan jo alltids gå til innkjøp av de moteriktige skinn-etuiene man fester på beltet, dersom lommene ikke skulle være store nok.

 

EDIT: Husker ikke om noen har postet testen fra Engadget enda (http://www.engadget.com/2012/11/02/nokia-lumia-920-review/), men for de som ikke gidder å lese den og er bekymret for kameraets ytelse i dagslys skriver de følgende:

 

"We made doubly sure the lens was smudge-free and tested on four separate 920s to be sure, but on each we saw the same symptoms. It's as if the lens mechanism isn't quite focusing correctly. We spoke with Nokia at length about this and were told it's at least in part thanks to some pending software tweaks to increase sharpness -- but that doesn't explain why we didn't see any such aberrations when we visited Finland to test a 920 last month."

 

De er altså klar over problemene og jobber med en softwareoppdatering angående dette. Spent på å se resultatet etter den.

Endret av IceImp
Lenke til kommentar

Tipper årsaken til at denne modellen forsinkes er den overraskende store etterspørselen i Frankrike, Italia og Canada. Nokia har kan hende blitt tatt litt på senga her, og da må de omdirigere leveranser til dit behovet er størst. Produksjonskapasiteten til Nokia er neppe på høyde med Samsung og Apple på nåværende tidspunkt. Jeg har selv reservert 920 på Lefdal, har ikke hørt ett pip derfra ennå. Og det spiller heller ingen stor rolle om jeg får den denne eller neste måned, jeg har greit utstyr allerede i dag og ønsket egentlig bare gi nokia en ny sjanse nå. Har for første gang på 10 år tro på noe de leverer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...