Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/nokia-lumia-920-review-50009101/#camera

Ser ut til at kameraet skuffer på kvaliteten under normale forhold, mye stöy reduksjon som fjerner detaljer.

Håper dette er noe Nokia kan fikse gjennom software.

Under mörke forhold virker det ekstremt overbevisende ut fra de bildene jeg har sett.

Batteriet ser og ut til å väre litt i svakeste laget, men ikke så mye värre enn andre telefoner på markede.

Hadde håpet på litt mer ut av det uansett siden det er 2000mAH. Kanskje muligheter for tweaks i software for å forbedre det.

Ellers ser det ut til at de som har testet den så langt er meget fornöyd med resten av telefonen:)

 

Har nå forhåndsbestilt og kommer til å teste den för jeg tar endelig avgjörelse, men må si at Kameraet og batteriet var hovedpunktene for å ta denne over 8X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://reviews.cnet....0009101/#camera

Ser ut til at kameraet skuffer på kvaliteten under normale forhold, mye stöy reduksjon som fjerner detaljer.

Håper dette er noe Nokia kan fikse gjennom software.

Under mörke forhold virker det ekstremt overbevisende ut fra de bildene jeg har sett.

Batteriet ser og ut til å väre litt i svakeste laget, men ikke så mye värre enn andre telefoner på markede.

Hadde håpet på litt mer ut av det uansett siden det er 2000mAH. Kanskje muligheter for tweaks i software for å forbedre det.

Ellers ser det ut til at de som har testet den så langt er meget fornöyd med resten av telefonen:)

 

Har nå forhåndsbestilt og kommer til å teste den för jeg tar endelig avgjörelse, men må si at Kameraet og batteriet var hovedpunktene for å ta denne over 8X.

 

Ingen tvil om att Iphone har det beste bildet her mht detaljnivå. Forøvrig syns jeg ikke noen av disse bildene var spesiellt bra. Mulig Nokia har hypet opp kamera på 920 unødvendig mye ?

Ang. fargene er det vanskelig å si når man ikke ser det original motivet foran seg, men det stemmer nok att Lumia`n er bedre akkuratt på det området.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor mye Nokia ønsker at dette skal bli bra, så tror jeg de kommer til å fortsette å optimalisere kamera og diverse andre ting "fortløpende". Synes ikke kamera var så fryktelig dårlig, et ENORMT steg videre fra der jeg er nå. I mørkere forhold overkjører den jo alle andre telefoner, og det er jo en god ting :)

 

Hadde egentlig ikke forventet et batteri som banker alle andre, men jeg tror enkle innstillinger vil gjøre det ganske greit. Selv setter jeg som regel telefonen på en lysstyrke, det har ofte mye å si på batteribruk.

 

Så langt virker det iallefall som at vi jeg og andre her har gjort det riktige valget ved å forhåndsbestille den :)

Lenke til kommentar

Det jeg mener Nokia bør legge til (eller tredjepartsprogrammer) er å endre shutter-tiden. Den trenger ikke å være like lang om dagen. Det, sammen med en optimalisert algoritme for bilder tatt i godt lys, vil nok gjøre sitt til at Lumia 920 kan gruse iPhone 5 på dagbilder også. Det er kun programvaren som gjør noen bilder utydelige.

Lenke til kommentar

Det jeg mener Nokia bør legge til (eller tredjepartsprogrammer) er å endre shutter-tiden. Den trenger ikke å være like lang om dagen. Det, sammen med en optimalisert algoritme for bilder tatt i godt lys, vil nok gjøre sitt til at Lumia 920 kan gruse iPhone 5 på dagbilder også. Det er kun programvaren som gjør noen bilder utydelige.

 

Jeg har aldri hatt Windows Phone, men er det ikke mulig å laste ned en kamera-app? Vil dette endre noe som helst i form av kameraets ytelse dersom det er for mye støyreduksjon ved standardinnstillinger? Hvordan er det med oppdatering av kamerafunksjonene? Kan Nokia gjøre dette når som helst eller må man potensielt sett vente på Windows Phone 8,1?

Lenke til kommentar

Det jeg mener Nokia bør legge til (eller tredjepartsprogrammer) er å endre shutter-tiden. Den trenger ikke å være like lang om dagen. Det, sammen med en optimalisert algoritme for bilder tatt i godt lys, vil nok gjøre sitt til at Lumia 920 kan gruse iPhone 5 på dagbilder også. Det er kun programvaren som gjør noen bilder utydelige.

 

Jeg har aldri hatt Windows Phone, men er det ikke mulig å laste ned en kamera-app? Vil dette endre noe som helst i form av kameraets ytelse dersom det er for mye støyreduksjon ved standardinnstillinger? Hvordan er det med oppdatering av kamerafunksjonene? Kan Nokia gjøre dette når som helst eller må man potensielt sett vente på Windows Phone 8,1?

 

Vil tro att Nokia gjør det som kan gjøres før mobilen slippes på markedet, noe annet ville vært rart da Nokia har stort press på seg mht "pureview" merkevaren..

Men jeg begriper ikke hvorfor Nokia ikke implementerer "ekte" pureview i 920, de har jo fått sinnsykt mye god omtale/oppmerksomhet for dette fra 808. Pixelbinning er jo som en "støvsuger" for støy i bildene....

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, det er ikke noe problem å vente. Har lyst på N4 fordi jeg synes at Android virker som et mer komplett OS enn WP8 for øyeblikket, men snuser samtidig på Lumia 920 fordi jeg alltid har vært fornøyd med Nokia's maskinvare. Og så er det kamera+mer lagring enn på N4, som er viktig for meg. Batterilevetid er også en faktor. Å lese det Cnet skrev var ikke akkurat oppløftende.

 

Får lese anmeldelser før jeg bestemmer meg.

Endret av Cutters
Lenke til kommentar

Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet ja. Slik det ser ut nå kommer den nok ikke før tidligst slutten av november. Ser at bla komplett og netshop har endret til "ubekreftet 28.11". Jeg har bestilt fra One Call, men tviler vel egentlig på at de kommer til å få den inn før. Man kan jo undre seg over hvorfor Nokia ikke klarer å levere raskere nå som også WP8 systemet er avdekket. Men har tro på at det er en knallgod telefon, så kommer til å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...