Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst på denne. Har hatt Iphone i flere år. Nå har jeg sjekket marketplace, og ser det ikke er hverken altibox eller fjernkontroll til tv (har Sony smart-tv) Disse brukes daglig, og er redd for at mangelen på diverse apper gjør at jeg ikke går for wp8. Noen med wp som kan berolige meg med at det kanskje kommer?

 

Jo flere brukere jo større sjangse for at de kommer fler apps. Send mail til altibox å be dem om å lage app da:) Fjernkontroll til Sony TV tror jeg det kan bli værre med så lenge Sony ikke har noe Windows Phone selv, men regner med at Samsung sikkert kommer med fjernkontroll til sine TVer.

Både Microsoft og Nokia pusher hardt på utviklere for å få appsene til WP, så tror nok vi kommer til å se fler av de største appene i tiden framover :)

Ja, får håpe at det kommer snart. Sony har jo app til iphone, så der kan det jo se lysende ut og..
Lenke til kommentar
Har veldig lyst på denne. Har hatt Iphone i flere år. Nå har jeg sjekket marketplace, og ser det ikke er hverken altibox eller fjernkontroll til tv (har Sony smart-tv) Disse brukes daglig, og er redd for at mangelen på diverse apper gjør at jeg ikke går for wp8. Noen med wp som kan berolige meg med at det kanskje kommer?
Jo flere brukere jo større sjangse for at de kommer fler apps. Send mail til altibox å be dem om å lage app da:) Fjernkontroll til Sony TV tror jeg det kan bli værre med så lenge Sony ikke har noe Windows Phone selv, men regner med at Samsung sikkert kommer med fjernkontroll til sine TVer. Både Microsoft og Nokia pusher hardt på utviklere for å få appsene til WP, så tror nok vi kommer til å se fler av de største appene i tiden framover :)

 

Jeg er forsovet enig med det du sier, men for ham så har det nok mest bety hva som vil vær tilgjengelig umiddelbart/snart. Det vil nok komme app fra Altibox dersom platformen tar av, men jeg vil forvente at dette tar tid uansett. Så jeg vil tro du må vær villig til å inngå litt komprimiss.

 

Du får et nytt og spennende OS samt overlegne kamerafunksjoner. Ikke minst så er mobildesignet ulikt alt annet fra på andre platformer. For meg så er jeg villig til å si farvel til Spotify og Instagram. Disse kommer nok med tiden men det er ikke noen dealbreaker for meg. Xbox Music skal visstnok ha nesten dobbelt så mange sanger som Spotify, så om ikke annet vil det vær bedre.

Lenke til kommentar

Her er et videopptak tatt med Lumia 920 på konsert. Det er ikke totalt overkill av bass og lyd!! Genialt :)

 

 

Tja.. ifølge det jeg har hørt er 920 kun istand til å ta opp lyd i mono (ikke stereo slik 808 gjør), isåfall er det ikke noe særlig bra... Noen som har fått bekreftet dette ?

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ja virker som det er kun mono så langt, men at telefon skal vist nok inneholde tre microfoner for filmopptak og at begrensingen ligger i software.

Mulig WP8 ikke er klart for å ta opp i Stereo enda men at de jobber med saken. Uansett så har hvist 920 samme Lyde opptaks teknikk som 808 og vil vel derfor eie alt annet på markede når det kommer til opptak ved höyt volum, selv om det ikke er stereo. (liten vits med stereo hvis man ikke hörer noe uansett)

Lenke til kommentar

Ja virker som det er kun mono så langt, men at telefon skal vist nok inneholde tre microfoner for filmopptak og at begrensingen ligger i software.

Mulig WP8 ikke er klart for å ta opp i Stereo enda men at de jobber med saken. Uansett så har hvist 920 samme Lyde opptaks teknikk som 808 og vil vel derfor eie alt annet på markede når det kommer til opptak ved höyt volum, selv om det ikke er stereo. (liten vits med stereo hvis man ikke hörer noe uansett)

 

Ja jeg mener og å ha hørt att det er OSèt til 920 som legger begrensninger på dette....

Ellers skal 920 ha tilsvarende Rich-recording som 808 ja, men helt det samme blir det ikke sålenge det er i mono nei...

Jeg ser også att Nokia ikke bruker "rich-recording" tittelen på 920 så mulig det er en forskjell der allikevell ?

Men uansett, rich-recording er sinnsykt bra på spesiellt konsertopptak, har selv brukt det endel på 808, sammen med lossless-zoom som 808 har er det sykt imponerende :)

 

For de som er intressert i pureview-teknologien til Nokia er denne nettsiden fin, her legges ut nyheter/artikler hele tiden:

http://pureviewclub.com/

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Tja.. ifølge det jeg har hørt er 920 kun istand til å ta opp lyd i mono (ikke stereo slik 808 gjør), isåfall er det ikke noe særlig bra... Noen som har fått bekreftet dette ?

 

Det stemmer utifra hva jeg har lest, men synes likevel lyden fra konserten jeg linket til var vesentlig bedre enn hva jeg noensinne har fått til med telefoner. Vanligvis blir det bare skurr og ulyd, spesielt bassen ser ut til å ta drepen på de fleste opptak hos andre telefoner.

 

Nå tviler jeg ikke på 808 er helt overlegen der igjen, de klippene jeg har sjekket ut er virkelig bra :)

Lenke til kommentar

TheMoonMan:

Lyden din i opptaket er meget bra til å være en mobiltelefon, man skulle nesten tro det var ekstern mikrofon :). Må sjekke hvordan dette er i andre nye telefoner og har det blitt såpass bra nå så må jeg vel ha ny telefon også av den årsaken hehe. På 920 skal mono begrensningen være i software, ergo er det kanskje etterhvert håp for Stereo.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

TheMoonMan:

Lyden din i opptaket er meget bra til å være en mobiltelefon, man skulle nesten tro det var ekstern mikrofon :). Må sjekke hvordan dette er i andre nye telefoner og har det blitt såpass bra nå så må jeg vel ha ny telefon også av den årsaken hehe. På 920 skal mono begrensningen være i software, ergo er det kanskje etterhvert håp for Stereo.

 

Andre mobiler er ikke i nærheten når det gjelder konsertopptak, se video under som sammenligner med Galaxy S3 og 808, det er som natt og dag...

 

http://www.youtube.com/watch?v=qYRPWPfcCqg

 

Her er ett glimrende eksempel på ett konsertopptak med sinnsyk zoom og full Rich-recording, dette er helt optimalt for en mobil :)

 

http://youtu.be/5ay8Z47GRZU?hd=1

Endret av leirdueredet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

På lydsiden er Nokia 808 i en klasse helt for seg selv, jeg vil dra det så langt å si 2-3 klasser over alle mobiler som er lansert. Videobildet under konsertforhold er også ekstremt bra (sitter på en godt kalibrert U2711 samt godt lydkort og lydannlegg). Jeg vil tro det er på høyde med et godt kompakt FullHD videokamera.

 

(husk å skift kvalitet til 1080p)

http://www.youtu.be/jqKeIMnWKIQ

http://www.youtu.be/O6cVzRU6U-k

 

Jeg kunne fint ha sett på en hel konsert filmet med 808 på 50" FullHD (helst da på stativ for optimalt bilde), men det hadde ikke vært aktuelt med andre nye telefoner.

"Drømmetelefonen" hvor video og lydkvalitet er viktig hadde jo vært en 808 med et mer moderne smarttelefon OS, men det kan være at spesialisert OS er tingen for dette.

 

Nå får jeg bare se om jeg finner opptak av favorittbandene med 808 ;). "Brit Floyd" opptakt med 808 hadde vært kjekt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

På lydsiden er 808 i en klasse helt for seg selv på mobiler ja. Videobildet under konsertforhold er også ekstremt bra.

 

Kvaliteten er i grunn såpass imponerende bra at man fint kunne brukt dette til rent lyttemateriale i eks. bil etc. "drømmetelefonen" hvor video og lydkvalitet er viktig hadde jo vært en 808 med et mer moderne OS.

 

Nå får jeg bare se om jeg finner opptak av favorittbandene med 808 ;).

Ja det er imponerende hva den får til, men kan vi holde oss til topic, Nokia Lumia 920 ?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...