Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Mer at forumbrukere som søker ut tråder om et produkt og har noe å si om det normalt sett har et problem.

That makes sense though, right?

 

Hvis 10% av eierne er engasjerte, både de med feil og de som er fornøyde, og av de 90% som er utenom er det 5% som har feil, er det vel større sjanse for at de i 5%ene søker seg frem til en diskusjonstråd som omhandler problemer/diskusjon angående produktet enn de resterende 85%ene?

 

Om du forstår hva jeg mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... stemmer på en spørreundersøkelse med valgene "fornøyd med produkt" og "ikke fornøyd" er representativt for alle eiere av produktet.

Nå er vel valgene om man har opplevd problemer med programvaren eller ikke? Tallet er som du påpeker ikke representativt, fordi det ikke er et tilfeldig utvalg, men et utvalg av personer som har tilstrekkelig interesse til å svare. Likevel mener jeg andelen som melder om problemet her er så høy at det åpenbart er et problem som rammer mange. Husk også at dette ikke er en tråd som er knyttet opp mot en artikkel om temaet. Det er ofte det en slik overrrepresentasjon er størst.

 

På wpcentral, eller Nokia community, jeg husker ikke helt, ligger det egne, lange tråder der man prøver å kartlegge feilene og ev knytte dem opp mot bruk av forskjellige tjenester som Gmail, Nokia Drive beta etc.

Behandlingen man får hos Nokia Care tyder for øvrig på det samme. Nesten før man har nevnt problem og 920 i samme setning får man beskjed om å vente på oppdateringen, som heldigvis ser ut til å ha løst problemet her (når den endelig kom).

Endret av teitur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Teitur: spot on, er enig i at det CLEARLY er et absurd stort problem som bør tas tak i av produsenten, da det er mange affekterte.

Men ikke de 40 prosentene noen her gir inntrykk av.

Selv et tall som 5% er absurd stort for et problem av den størrelsen.

 

Ang. BT: har ikke noe BT gear å teste det mot dessverre :( .

Skal reise bort i morgen. Mulig jeg for sjansen til å teste noe dersom jeg snubler over en måte å gjøre det på during my travels, skal holde øynene oppe :) .

 

Skal nevnes at jeg ikke har Portico enda, og er godt mulig jeg opplever problemer etter oppdateringen, det utelukker jeg ikke.

 

Dersom det skjer vil jeg kontakte nokia og håndtere det direkte med dem.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hei

 

Du har en tlf som fungerer perfekt i følge det jeg har lest. Samtidig mener jeg at du tidligere skrev at du ikke brukte bluetooth. Har du mulighet for å teste ut hvordan tlf din fungerer når du aktivt bruker bluetooth forbindelsen, gjerne i en bil eller med øreplugg?

 

Du spør en bestemt bruker her, men jeg svarer også: Fungerer helt topp, både til samtaler og musikk. Har bare hatt telefonen i 7 arbeidsdager dog. Bruker ikke til mail og annet fiksfakseri, men bruker kart og office endel.

 

Angående reboots osv. Hadde vært rart og vite om dette kommer mere fra tidligere batcher.

Lenke til kommentar

Du spør en bestemt bruker her, men jeg svarer også: Fungerer helt topp, både til samtaler og musikk. Har bare hatt telefonen i 7 arbeidsdager dog. Bruker ikke til mail og annet fiksfakseri, men bruker kart og office endel.

 

Ok, alle kan selvfølgelig svare :)

Jeg bruker mail også(Outlook) og har merket at når jeg får mail mens jeg bruker handsfree i bil tror forbindelsen at det er en samtale som kommer. Men det har jeg sagt før.

 

Noen som vet hvordan jeg flytter bilder fra SkyDrive over til telefonen. Etter at jeg satte tlf tilbake til fabrikkinnstillinger forsvant bildene på tlf og hadde vært greit å få dem tilbake igjen. Og jeg har de lagret på SkyDrive.

Lenke til kommentar

 

 

Ok, alle kan selvfølgelig svare :)

Jeg bruker mail også(Outlook) og har merket at når jeg får mail mens jeg bruker handsfree i bil tror forbindelsen at det er en samtale som kommer. Men det har jeg sagt før.

 

Noen som vet hvordan jeg flytter bilder fra SkyDrive over til telefonen. Etter at jeg satte tlf tilbake til fabrikkinnstillinger forsvant bildene på tlf og hadde vært greit å få dem tilbake igjen. Og jeg har de lagret på SkyDrive.

Har du lagt inn appen til Skydrive?

Du kan laste ned de du vil via den.

Bare sjekk innstillingene hvilken kvalitet bildene blir lastet opp/ned i. De er i innstillinger, programmer, kamera+Bilder

Større videoer må tas via pc

Lenke til kommentar

 

 

Hei

 

Du har en tlf som fungerer perfekt i følge det jeg har lest. Samtidig mener jeg at du tidligere skrev at du ikke brukte bluetooth. Har du mulighet for å teste ut hvordan tlf din fungerer når du aktivt bruker bluetooth forbindelsen, gjerne i en bil eller med øreplugg?

Har også en 920 som heldigvis funker som den skal. Bruker en Sony Ericsson MW600 (fm-radio Bluetooth handsfree) som erstatning for manglende radio i 920'n og den fungerer bra. Kunne vært bedre lyd, men grei. Bruker den daglig og har ikke hatt problemer bortsett fra et par frakoblinger, mulig jeg kom for langt unna mobilen.

Merker heller ikke forskjell på batteriet om Bluetooth står på hele dagen og fornøyd med det (litt overrasket, da min forrige tappet batteriet kjapt med Bluetooth på...)

Er vel egentlig eneste jeg savner på 920, at det ikke er radio (er visst radio, men ikke aktivert...)

Lenke til kommentar

Oppdaget nå nettopp at jeg ikke kan sende SMS til alle på lista. Mange kommer ikke opp når jeg søker for å legge til nr det skal sendes til. Får heller ikke opp valget å sende SMS når jeg går inn på de på kontaktene. Hva må gjøres for å få fiksa det?

Bare sånn for sikkerhetsskyld - du har definert disse nummerne som mobil?

post-206045-0-85576000-1360569327_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei

 

Du har en tlf som fungerer perfekt i følge det jeg har lest. Samtidig mener jeg at du tidligere skrev at du ikke brukte bluetooth. Har du mulighet for å teste ut hvordan tlf din fungerer når du aktivt bruker bluetooth forbindelsen, gjerne i en bil eller med øreplugg?

 

Hei!

 

Jeg bruker 920 via blåtann i bilen. Så langt har det fungert veldig bra hver eneste gang. Det eneste jeg kommer på som kanskje er litt kjipt er at det ikke er separat innstilling på lyden, da det er kjedelig å glemme å skru ned fra volum 30 når man er ute av bilen igjen.

 

Rent bortsett fra det har det så langt fungert smertefritt, som musikkavspiller og som telefon. :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg kobla telefonen til bilen i går, men jeg får ikke spillt musikk. er det noen som har en kjapp løsning på problemet?

 

Sjekk at lyden på telefonen er iallefall opp mot 28 - 30. Spill av noe musikk. Se til at du har rett innstilling på bilanlegget, og ikke minst at lydinnstillingene dine der er i orden. Dersom du ser at telefonen er tilkoblet på telefonen og anlegget, men at du fortsatt ikke får noe lyd, sjekk bruksanvisningen på bilstereoen. :)

Lenke til kommentar

Vi har kjøpt noen av disse på jobben og jeg var litt bekymret etter å ha lest her inne. Men av de 9 som er i bruk hos oss har vi kun hatt en med problemer. Ikke noen som beskrevet her, men trøbbel med batteriet. Den skal være fikset nå. Jeg forstår ikke hvordan nesten alle våre kan være problemfrie, mens så mange andre sliter. Skulle jo tro det var samme maskinvare, samme software etc. Kan det rett og slett være et fåtall som skriker veldig høyt og veldig mye, mens de aller fleste fungerer fint, eller har vi vært griseheldige?

 

Dette har nok noe med at mange av de som kommer inn på dette forumet og skriver er de med problemer. Jeg har minimalt med problemer med telefonen, spess etter Portico oppdateringen, men har vel egentlig ikke skrevet det her. Syns det blir litt dumt også hvis alle som ikke har problemer legger inn en egen post med "jeg har ingen problemer" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering om mine erfaringer med Portico oppdateringen.

 

Før oppdateringen var mobilen min ganske så stabil. Jeg hadde noen problemer med frys/heng mot Bluetooth i en 2007 BMW. Mobilen ble litt mer ustabil etter at jeg la inn "4G hacken" da jeg har en ulåst mobil.

 

Etter Portico oppdateringen har jeg hatt en heng/frys og det var mot Bluetooth i bilen, samme dag som jeg hadde lagt inn oppdateringen. Har ikke hatt problemer siden.

 

To ting Portico oppdateringen har fikset som jeg ikke har lest om andre steder:

1. I bilen ville adresseboken sorteres på etternavn, selv om jeg hadde sortert på fornavn på mobilen. Dette er nå fikset :)

2. På WP 7.X og 8.0 hadde jeg ett problem hvis jeg kom til bilen med Bluetooth aktiver, men pratet i headsettet. Når jeg skrudde på motoren og Bluetooth enhetene fant hverandre så ble det over 10 sekunder hvor jeg ikke kunne kommunisere med de i andre enden av linjen mens Bluetoothen koblet seg opp. Etter Portico oppdateringen så virker det som den ikke prøver å automatisk flytte over samtalen til Bluetooth, og jeg kan heller gjøre det selv. Dette virker å fungere mye bedre, dog har jeg bare fått testet det en gang.

 

Ellers er mobilen stabil, rask og fin nå :)

Endret av Selectaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...