Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så det jeg skulle poste: Det ser ut som om Dustin har hatt de første Purity Pro-settene inne, i sort, og at de har røket rett ut igjen. Så da er det kanskje håp for at man kan få seg et etterhvert. Usikker på fargen, telefonen er gul, men det blir kanskje litt skjærende mot det jeg har av klær. Hvit kanskje.

 

Nå er jo Spotify ute i beta også, så da kommer det seg. Var nære på at jeg byttet til Wimp, men nå tror jeg at jeg blir værende.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Har helt ærlig ikke hatt problemer med telefonen. Har telenor 4G, og brukt den med alt fra 4G til ikke signal i det hele. Har også testet endel gratis apps. Eneste "problemet" var i går, da jeg lot den gå tom for strøm. Brukte kansje 30 minutter med lading før jeg fikk slå den på igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje vi burde ha en egen tråd om disse problemene? Jeg er enig med newnick her, det er viktig å få slike ting fram i lyset, det er kun vårt press som sikrer at de fikses. Samtidig drukner andre emner litt, emner som også fortjener fokus. Det er ulempen med slike samletråder selvsagt.

 

Geir :)

Helt enig i at ting bør fram, men det burde jo være greit å også klage/reklamere til riktig sted og faktisk få gjort noe med det.

Men at enkelte påstår at 40% har problemer og at resten lyver når de sier de ikke har problemer med en mobil, det blir rett og slett altfor dumt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk tilbake telefonen etter 2 uker på service.. De har ikke gjort en dritt med telefonen virker det som, samme problemene fortsatt! Reboots etter reboots!

 

Møkk lei! Skal man regne på hvor mye tid jeg har brukt dette tullet hadde jeg sikkert hatt råd til 5stk 920lumiaer. Snakka med Nokia på fredag, og hva sier de? Joda.. send inn telefonen på nytt!

 

:nei2: :nei2: :wallbash::thumbdown:

Lenke til kommentar

Har helt ærlig ikke hatt problemer med telefonen. Har telenor 4G, og brukt den med alt fra 4G til ikke signal i det hele. Har også testet endel gratis apps. Eneste "problemet" var i går, da jeg lot den gå tom for strøm. Brukte kansje 30 minutter med lading før jeg fikk slå den på igjen.

Det er dette som er det mest uforståelige for meg. Noen har ikke noen som helst problemer, mens andre har alle de mest kjente problemene. Og jeg tror deg når du sier at du ikke har problemer. Men da sitter vi egentlig igjen med HW feil. Det er nødt til å være noe riv ruskende galt med HW i en betydelig andel av Lumia 920. Noen som har sjekket om Nokia produserer 920 på forskjellige fabrikker? Eller om de bruker HW komponenter fra forskjellige underleverandører?

Lenke til kommentar

Det må nesten være en HW feil, det har vært den mest logiske forklaringen lenge.

 

Jeg er forresten enig i å få feil frem i lyset til Nokia så de kan gjøre noe med det.

Dog tror jeg ikke dette er en spesielt god plass å gjøre der på. Send brev til nokia, reklamer, osv.

Klart at å skremme folk fra å kjøpe mobilen med overdrevne tall som feks "40% opplever feil" er den beste måten å straffe firmaet på, men det er litt ræv gjort mot nye potentielle eiere.

 

That being said: har du problem med tlf, få en ny fra Nokia, send epost til Elop hvis du har hatt den til eep uten hjelp, forklar situasjonen, og se om de løser det.

Lenke til kommentar

Synd at det er folk som ikke får orden på telefonene sine, problemene som beskrives er godt kjent i alle markeder, så vi tviler ikke på dette. Men 40% er bare tull, de som har problemer er veldig aktive, det ser vi jo på det som skrives, det er de samme som går igjen.

 

Vi som ikke har problemer kan nok synes dette blir litt i overkant, men det er jo veldig irriterende med en telefon som feiler hele tiden da. Hadde vi snakket om 40% med feil, ville det ha vært en skandale og telefonen ville bli trukket fra markedet.

 

Når det gjelder newnick sine innlegg, synes jeg de er lite produktive. Ikke har han denne telefonen, og alle problemer blir overdrevet og beskrevet som en skandale og Nokia er helt på viddene osv. Hva er egentlig agendaen, benytte enhver anledning til å overdrive problemene og å idiotforklare Nokia, det blir bare for dumt

 

Hilsen fornøyd Nokia 920 eier og nei, jeg bløffer ikke, telefonen fungere meget nå, uten frys, reboot osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når beskriver jeg feilene og Nokia som skandale? At brukere prøver å tåkelegge problemene er vel det jeg kritiserer, og slikt er uheldig, da noen kunne kjøpe telefonen i den tro at den er "superduper", og så får di en telefon som rebooter av og til. For meg som er helt avhengig av en stabil telefon så vil denne være helt uaktuell. Og jeg tror faktisk ikke jeg er alene om å ha stabilitet som et absolutt krav.

Lenke til kommentar

Foreslår at du leser igjennom alle dine innlegg da burde det være klart hva jeg mener.

 

Jeg er også 100% avhengig av telefonen i jobben. Den må også synce problemfritt med exchange. Til å begynne med tok jeg med min gamle telefon på jobben, grunnet alt det som ble skrevet på dette forumet. Det har vist seg å være unødvendig.

 

Nå kom Spotify også og den fungerer helt suverent. Venter i spenning på bedre kalender, mail og telefonlogg så vil det bli perfekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har kjøpt noen av disse på jobben og jeg var litt bekymret etter å ha lest her inne. Men av de 9 som er i bruk hos oss har vi kun hatt en med problemer. Ikke noen som beskrevet her, men trøbbel med batteriet. Den skal være fikset nå. Jeg forstår ikke hvordan nesten alle våre kan være problemfrie, mens så mange andre sliter. Skulle jo tro det var samme maskinvare, samme software etc. Kan det rett og slett være et fåtall som skriker veldig høyt og veldig mye, mens de aller fleste fungerer fint, eller har vi vært griseheldige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når beskriver jeg feilene og Nokia som skandale? At brukere prøver å tåkelegge problemene er vel det jeg kritiserer, og slikt er uheldig, da noen kunne kjøpe telefonen i den tro at den er "superduper", og så får di en telefon som rebooter av og til. For meg som er helt avhengig av en stabil telefon så vil denne være helt uaktuell. Og jeg tror faktisk ikke jeg er alene om å ha stabilitet som et absolutt krav.

Nå var jeg en av de du kritiserte, og som du tydelig mente "tåkelegger problemene". Du slår også fast lengre opp at: "Det er nødt til å være noe riv ruskende galt med HW i en betydelig andel av Lumia 920." Det er det faktisk ikke holdepunkter for. Det MÅ nemlig ikke være det.

 

Og om noen kun har hatt småfeil med sine, som man kanskje har fått rettet på; så betyr ikke det nødvendigvis at man forsøker å "tåkelegge" problemene for andre. Og jeg synes faktisk at Nokia Lumia 920 er "super-duper".

 

Men som Gadget58 skriver over her...stemmer det at du ikke en gang eier en Lumia 920? Så det vil si at du har ikke noen personlig erfaring med det som er bra eller det som måtte være av problemer med 920?? Akkurat :hmm:

 

Men bare så det er sagt. Jeg har beskrevet tidligere at jeg hadde null problemer med re-booting den første måneden jeg fikk min (29.november). Men de siste 3 ukene så har den re-bootet 1-3 ganger i løpet av en dag. Ikke alle dager heller. MEN, etter at jeg gjorde "trikset" med sim-kortet (tips fra en engelsk forum) så har telefonen IKKE re-bootet nå på 1 uke :) Jeg har aldri hatt noen frys på min telefon eller andre problemer heller. Det er godt mulig at det er tilfeldig, men nå har jeg altså ikke re-boots.

 

Og bare for å slå det helt fast en gang for all. Jeg har ALDRI sagt eller ment at man ikke skal ta opp feil eller beskrive feil med sin Lumia her inne. Men når det for n-te gang kommer en ny-postet setning med: "min 920 har akkurat re-bootet flere ganger. Hva gjør jeg nå? Er det flere som opplever dette?" Og slikt kommer ETTER at det er nevnt en rekke ganger at dette er et kjent problem, OG Nokia/ MS hadde annonsert fix via Portico. Da går det f.eks an å lese seg opp litt i noen sider bakover i tråden (om ikke alle 234 sidene) så kanskje 10-20 sider. Evt Google problemet. DET var det jeg mente :)

Endret av chrisAK
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Les nå hva AudiA3 opplever. Mener du virkelig det ikke er grunn til bekymring, og denne telefonen egentlig bør flagges som en "styr unna" mobil, inntil Nokia løser problemene på en fornuftig måte?

Hadde det vært et enkeltilfelle hadde vel Nokia gitt ham ny telefon. Nei her er det noe som virkelig skurrer....

Lenke til kommentar

Nokia har gitt ny tlf i flere tilfeller hvor det har vært hw feil.

 

Absolutt ingen "styr unna" mobil, bare fordi en lav andel mobiler har problemer.

 

SGS2 hadde enormt batteroproblem på samtlige modeller ift WiFi (dlink routere), og den ble ikke sett på som en "styr unna" mobil.

Endret av Slai
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Les nå hva AudiA3 opplever. Mener du virkelig det ikke er grunn til bekymring, og denne telefonen egentlig bør flagges som en "styr unna" mobil, inntil Nokia løser problemene på en fornuftig måte?

Hadde det vært et enkeltilfelle hadde vel Nokia gitt ham ny telefon. Nei her er det noe som virkelig skurrer....

 

Bare en liten tilleggsinfo; Var en på Nokia Care som faktisk innrømte at jeg ikke var den eneste som har problemer med reboots.... Forsnakket seg litt tydeligvis, endret tema ganske kjapt!

Lenke til kommentar

Les nå hva AudiA3 opplever. Mener du virkelig det ikke er grunn til bekymring, og denne telefonen egentlig bør flagges som en "styr unna" mobil, inntil Nokia løser problemene på en fornuftig måte?

Hadde det vært et enkeltilfelle hadde vel Nokia gitt ham ny telefon. Nei her er det noe som virkelig skurrer....

For det første så skal man i utgangspunktet ikke henvende seg direkte til Nokia når det er noe galt med mobilen innenfor reklamasjonstid. Man skal henvende seg til butikken man kjøpte den. Derfor er det ikke noe krav eller logisk at Nokia ikke gir mannen en ny mobil. Slik fungerer det jo ikke. Om du ikke kan regler for reklamasjon i Norge, så bør du sette deg inn i det. Det er både ansvar hos selger, men også plikter hos kjøper. Begge har rettigheter her, og hadde det ikke vært slik, kunne ingen ha drevet butikk.

 

Om Nokia skal løse problemet, må det først slåes fast at det er en generell eller en spesiell HW-feil. Det kan også være et SW-problem som Microsoft må løse. De løser problemene fortløpende med software oppdateringer.

 

Men at AudiA3 sin problem-telefon kvalifiserer til at Lumia 920, på et generelt grunnlag, blir en så kalt "styr-unna-mobil, blir jo totalt useriøst. Skulle man ha fulgt denne logikken, så hvilken mobil skal du velge da. Av millioner produserte enheter av forskjellige merker, så vil det alltid være feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nokia har gitt ny tlf i flere tilfeller hvor det har vært hw feil.

 

Absolutt ingen "styr unna" mobil, bare fordi en lav andel mobiler har problemer.

 

SGS2 hadde enormt batteroproblem på samtlige modeller ift WiFi (dlink routere), og den ble ikke sett på som en "styr unna" mobil.

Jeg kjenner ikke til noen alvorlige problemer med sgs2, og den telefonen ha egentlig aldri interessert meg heller. Forrige telefon jeg hadde viste seg å ha elendig byggekvalitet, selv om den fikk toppkarakter i de fleste testene. Men jeg kunne aldri i mitt liv anbefalt telefonen til noen, og jeg har postet mitt synspunkt i tilhørende tråd her på amobil, uten at noen "tok av" og nærmest ba meg ryke og reise...

Lenke til kommentar

Bare en liten tilleggsinfo; Var en på Nokia Care som faktisk innrømte at jeg ikke var den eneste som har problemer med reboots.... Forsnakket seg litt tydeligvis, endret tema ganske kjapt!

 

Han du snakket med har vel ikke akkurat betalt for å si at det også er andre som har hatt trøbbel, men han taper ikke noe på litt ærlighet :) Bra!

 

Dersom jeg opplever problemer eller feil med en vare eller tjeneste, pleier jeg ofte å søke/forhøre meg på nettet for å finne ut om det gjelder andre også, og i hvilken grad. Dermed stiller jeg sterkere når jeg kontakter butikk eller leverandør. Har gjerne med et par utskrifter fra nettet, eller skjermdumper tatt med mobilen, slik at jeg fort kan vise til dette.

 

Nettet er også ideelt å bruke før en kjøper varer eller tjenester. En research-innsats kan avdekke om produktet holder mål, både fra testresultater og kundetilbakemeldinger.

 

Når det gjelder Nokia, må de bare høvle på som faen for å ordne opp i problemer kunder har hatt med hensyn til reboots og andre ting. De er igjen i utfordrerposisjon i mobilmarkedet, og har lite å vinne på å skaffe seg dårlig reklame. Det er jo så mye annet å velge mellom.

Lenke til kommentar

 

For det første så skal man i utgangspunktet ikke henvende seg direkte til Nokia når det er noe galt med mobilen innenfor reklamasjonstid. Man skal henvende seg til butikken man kjøpte den. Derfor er det ikke noe krav eller logisk at Nokia ikke gir mannen en ny mobil. Slik fungerer det jo ikke. Om du ikke kan regler for reklamasjon i Norge, så bør du sette deg inn i det. Det er både ansvar hos selger, men også plikter hos kjøper. Begge har rettigheter her, og hadde det ikke vært slik, kunne ingen ha drevet butikk.

 

 

Tror heller du må lese deg opp litt. Importør og selger har et felles ansvar, men det er naturlig å reklamere til selger. Men det fritar overhodet ikke importør for ansvar, og du kan velge å reklamere rett til importør, i dette tilfelle Nokia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...