Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

 

 

HELT ENIG!

 

Jeg hadde i hele 2011 noe feil med min 2010-modell Volvo V70. Etter mye reklamasjonsrep inn og ut av verkestedet; så fikk vi til slutt en splitter ny 2013 modell Volvo V70 D3!!!! Nå er Bilbutikk1 i Fredrikstad eksepsjonelt gode på service, men det viser at det går an...

 

Så om du har store feil og problemer med telefonen, slutt å syt om dette her på forumet. Klag til der du handlet.

 

For småfeil, triks, fix og praktisk hjelp til å få til ting som kan være vanskelig; så er forumet fint å bruke.

 

Hvor mange "jeg har en Lumia det er noe feil med"-postinger skal vi måtte pine oss igjennom her inne, da!?!? :hrm:

Hva i all verden er nå feil med det da? En slik tråd er da for f**n ikke noe sted der man bare skal lovprise telefonen opp og i mente og klappe hverandre på ryggen. Hvor går forresten grensen mellom små feil og alvorlige problemer? Jeg mener det er helt naturlig å ta opp slike ting i en slik tråd, spesielt når problemet ser ut til å være såpass utbredt som her. Det er alltid en mulighet for at noen har tips å komme med som kan løse/redusere problemet.

For en som faktisk opplever denne feilen opplever det som forbanna nedlatende og arrogant å få høre fra folk som ikke har problemer at f.eks. "noen får problemer uansett hvilken telefon de har", underforstått at de er inkompetente idioter, eller ikke kan ta vare på tingene sine. Ev at dette må være et lite utbredt problem siden man ikke har merket noe til det selv.

Har man ikke noe konstruktivt å bidra med, holder man kjeft og leser videre på neste post. Det er nå engang sånn at det ofte er de som har problemer som også er de som går til skrittet å skrive om det.

 

Min samboer syns for øvrig at lumiaen er en knalltelefon, men disse problemene tok nesten vekk hele gleden. Når den nye telefonen er like ustabil som den gamle som man byttet ut, og Nokia ikke har annet å komme med enn at man må vente på neste programoppatering, blir man fort frustrert.

 

Kjøper man en ny telefon, forventer man, etter min mening med rette, at den skal fungere. Spesielt når det dreier seg om en stor og seriøs aktør som Nokia. Man bør også kunne forvente et seriøst svar fra kundebehandlerne når man henvender seg til Nokia for å melde fra om problemet. Som tidligere nevnt hadde ikke vedkommende hos Nokia Care noe annet forslag enn å vente på neste oppdatering. Etter mye om og men kom det fram at man kunne komme til NC i Oslo med telefonen, men det virket ikke som det kom til å skje annet der enn at de kom til å flaske siste oppdatering manuelt. Det er heller ikke alltid like lett å få organisert med å levere den inn, med alle ulemper det inbebærer.

 

Nå har oppdateringen kommet OTA, og det ser heldigvis foreløpig ut til at den har lyst problemene med reboot og frys i tide og utide på min samboers telefon. Jeg håper det varer.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teitur:

Eh, er alt bra eller!?

 

Poenget mitt var at det er svært lite konstruktivt for andre å lese om at "nå driver min Lumia og re-booter", når det for n-te gang var nevnt at oppdateringen skulle fikse dette. Eller at mobilen fryser. Gjør den fortsatt rare ting etter Portico/ Nokia-oppdateringen, og du føler feilene ikke er til å leve med, ja så har man noe som heter å reklamere etter forbrukerkjøpsloven. Har du tips eller konstruktive forslag til løsning på problemer, ja så kom med de. Men følger man en tråd, så går det an å lese litt lengre bak, før man poster også. Mulig ting var nevn for 4-5 poster siden...

 

Det handler slett ikke om å male et rosenrødt bilde av et produkt, og klappe hverandre på ryggen som du kaller det. Men, det bør være noe matnyttig og konstruktivt også for forumlesere i ettertid å lese i denne tråden. Holder man seg i utgangspunktet til det, så blir tråden interessant.

 

Og er man jævlig misfornøyd pga masse feil, bytt den i en ny eller reparer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er slike som på død og liv skal dysse ned alvorlige mangler ved en telefon, som ødelegger for oss andre. 920 var en av de telefonene jeg vurderte da jeg sist byttet telefon, og den er fremdeles en jeg vurderer. Men alle feil som blir rapportert, har egentlig fått meg til å legge denne på is, og jeg er evig takknemlige for alle som er ærlige i sine tilbakemeldinger. Slike som du, chrisAK, gjør slike tråder en pest og en plage for oss som ikke sitter og ber til en mobilgud. Vi vil ha objektiv informasjon, og ikke hyllester, der feil blir bagatellisert og forsøkt skjult. At du er frekk nokk til å "kjefte" på de som er objektive, er egentlig for dumt til å kommentere. Men la nå folk gi ærlige tilbakemeldinger, på godt og på vondt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er slike som på død og liv skal dysse ned alvorlige mangler ved en telefon, som ødelegger for oss andre. 920 var en av de telefonene jeg vurderte da jeg sist byttet telefon, og den er fremdeles en jeg vurderer. Men alle feil som blir rapportert, har egentlig fått meg til å legge denne på is, og jeg er evig takknemlige for alle som er ærlige i sine tilbakemeldinger. Slike som du, chrisAK, gjør slike tråder en pest og en plage for oss som ikke sitter og ber til en mobilgud. Vi vil ha objektiv informasjon, og ikke hyllester, der feil blir bagatellisert og forsøkt skjult. At du er frekk nokk til å "kjefte" på de som er objektive, er egentlig for dumt til å kommentere. Men la nå folk gi ærlige tilbakemeldinger, på godt og på vondt.

 

Skal være litt frekk her.Har du sett på Samsung Ativ S?Har hatt 3 stk av den telefonen og ikke hatt noen feil eller reeboter med noen av dem.Den er lettere en nokia920,har plass til minnekort,er kjapp som faan,har større skjerm,har bedre batteri og har en superskjerm.Har hatt begge telefonene og synes ativen er bedre(sikkert mange som skriker og mener det motsatte men da har de ikke prøvd ativen)

Lenke til kommentar

Det er slike som på død og liv skal dysse ned alvorlige mangler ved en telefon, som ødelegger for oss andre. 920 var en av de telefonene jeg vurderte da jeg sist byttet telefon, og den er fremdeles en jeg vurderer. Men alle feil som blir rapportert, har egentlig fått meg til å legge denne på is, og jeg er evig takknemlige for alle som er ærlige i sine tilbakemeldinger. Slike som du, chrisAK, gjør slike tråder en pest og en plage for oss som ikke sitter og ber til en mobilgud. Vi vil ha objektiv informasjon, og ikke hyllester, der feil blir bagatellisert og forsøkt skjult. At du er frekk nokk til å "kjefte" på de som er objektive, er egentlig for dumt til å kommentere. Men la nå folk gi ærlige tilbakemeldinger, på godt og på vondt.

Hva faen! Har du overhodet lest noe av de bemerkningene jeg har hatt til 920?!! Tydeligvis ikke. Jeg har bemerket re-boots og skuffende skarphet på kamera. Ber til en mobil-gud!? Greit nok at det er temperatur i en tråd, men det kan vel for faen i meg være på et saklig nivå. Mulig du er 17 år, men som voksen forventer jeg litt mer saklighet og løsningsorientert. Å bli tilagt ting jeg verken har sagt eller meninger jeg ikke innehar, finner jeg meg rett og slett ikke i. Og om du mener at tråden er best tjent med at absolutt alle som finner en feil med sin 920 skal poste den her; som ble gjort FØR portico-oppdateringa; og det uansett hvor mange ganger det ble påpekt at fix var på vei. Vel, så tror jeg ikke jeg er alene om å synes at tråden bli vel ensporet og lite interessant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis Ativ er så pålitelig, hvorfor har du hatt 3 av dem?

 

Har denne superskjermen god synlighet, selv i sollys?

Jeg bruker ofte min Samsung Galaxy S2 utendørs, til nettsurfing og sport. Skjermen er håpløs i sola. Har hørt fine ting om Lumia 920... Mener du at Ativ er ennå bedre?

 

Hvorfor jag har hatt 3 av dem er fordi jeg skifter mobiltelefoner VELDIG ofte:)Har ikke hatt noe problemer med Ativen i sollys.Jeg mener den er bedre.Sikkert noen som sier det motsatte men de har ikke prøvd den regner jeg med.Så er du ute etter en windows telefon hadde jeg sett på den.Sjekk videoer på youtube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver at du har hatt 3 stk. Samsung Ativ S.

Hva er vitsen med å bytte til en annen, identisk mobil?

Om de er forskjellige, hva er forskjellen på Samsung Ativ S og Samsung Ativ S?

 

Kan du si:)Den første kjøpte jeg,den andre vant jeg i en konkuranse og den siste bytte jeg til meg.Eneste minuset ved windows er at de ikke har greid og få ut TV2 sport.Det skal vel ikke være så vanskelig TV2 eller.....

Lenke til kommentar

Er det noen som har forsøkt å sende en kontakt-opplysning via sms? Med kona sin 920 sendte ho meg en kontakt på sms. Da jeg mottok den og skulle åpne, sto det at telefonen ikke kunne lese innholdet??

 

Litt av det samme skjedde da jeg lastet opp en video i selskapsrommet vårt. Med kona sin Lumia sto det da ho forsøkte åpne videoen: kan ikke lese denne filtypen. Heh!? Videoen var jo lagd med 920, en WP8 mobil, og så kan ikke filen leses.

 

Er det noe feil jeg gjør, innstillinger eller feil i OSet?

Lenke til kommentar

 

Hva faen! Har du overhodet lest noe av de bemerkningene jeg har hatt til 920?!! Tydeligvis ikke. Jeg har bemerket re-boots og skuffende skarphet på kamera. Ber til en mobil-gud!? Greit nok at det er temperatur i en tråd, men det kan vel for faen i meg være på et saklig nivå. Mulig du er 17 år, men som voksen forventer jeg litt mer saklighet og løsningsorientert. Å bli tilagt ting jeg verken har sagt eller meninger jeg ikke innehar, finner jeg meg rett og slett ikke i. Og om du mener at tråden er best tjent med at absolutt alle som finner en feil med sin 920 skal poste den her; som ble gjort FØR portico-oppdateringa; og det uansett hvor mange ganger det ble påpekt at fix var på vei. Vel, så tror jeg ikke jeg er alene om å synes at tråden bli vel ensporet og lite interessant.

"Don't feed the TROLL" heter det gjerne i engelskspråklige forum... ;)

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

 

Hva faen! Har du overhodet lest noe av de bemerkningene jeg har hatt til 920?!! Tydeligvis ikke. Jeg har bemerket re-boots og skuffende skarphet på kamera. Ber til en mobil-gud!? Greit nok at det er temperatur i en tråd, men det kan vel for faen i meg være på et saklig nivå. Mulig du er 17 år, men som voksen forventer jeg litt mer saklighet og løsningsorientert. Å bli tilagt ting jeg verken har sagt eller meninger jeg ikke innehar, finner jeg meg rett og slett ikke i. Og om du mener at tråden er best tjent med at absolutt alle som finner en feil med sin 920 skal poste den her; som ble gjort FØR portico-oppdateringa; og det uansett hvor mange ganger det ble påpekt at fix var på vei. Vel, så tror jeg ikke jeg er alene om å synes at tråden bli vel ensporet og lite interessant.

Du mener jo at man ikke skal rapportere feil der det ryktes at det er en fiks på tur? Det finner du lite konstruktivt. Vel, nå er det ganske mange som ikke ble hjulpet av siste oppdatering, og det må da vel bekymre deg litt at de med andre wp8 telefoner ikke rapporterer like alvorlige feil og mangler. Men du vil altså ikke at man skal omtale disse feilene for ofte. Jeg er helt uenig. Få feilene og manglene opp i dagslyset, slik at Nokia blir nødt til å gjøre noe med dem.

Egentlig litt rart at ikke amobil har hatt flere artikler om disse feilene. Vi husker vel hvordan apple fikk svi da deres produkt viste seg å ha problemer med antennen? En bagatell i forhold til hva ca 40 prosent av lumia brukerne i denne tråden opplever... Eller rettere sagt; 40% som er ærlige i sine tilbakemeldinger i denne tråden. Jeg er redd for at det er langt flere som opplever feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du mener jo at man ikke skal rapportere feil der det ryktes at det er en fiks på tur? Det finner du lite konstruktivt. Vel, nå er det ganske mange som ikke ble hjulpet av siste oppdatering, og det må da vel bekymre deg litt at de med andre wp8 telefoner ikke rapporterer like alvorlige feil og mangler. Men du vil altså ikke at man skal omtale disse feilene for ofte. Jeg er helt uenig. Få feilene og manglene opp i dagslyset, slik at Nokia blir nødt til å gjøre noe med dem.

Egentlig litt rart at ikke amobil har hatt flere artikler om disse feilene. Vi husker vel hvordan apple fikk svi da deres produkt viste seg å ha problemer med antennen? En bagatell i forhold til hva ca 40 prosent av lumia brukerne i denne tråden opplever... Eller rettere sagt; 40% som er ærlige i sine tilbakemeldinger i denne tråden. Jeg er redd for at det er langt flere som opplever feil.

TROLL...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...