Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du fikk beskrivelsen fra en annen litt tidligere, går du inn på den skulle det gå greit, djuice er jo Telenor. Jeg har Netcom og der funker ikke det oppsettet.

 

Jepp. Har prøvd det som prøves kan, så nå er det service. Kjipt å måtte på service pga. mms ikke fungerer men

Lenke til kommentar

Noen som har blåtann på og klarer å unngå flatt batteri før lunsj?

 

Jeg fikk betydelig dårligere batteri etter jeg oppdaterte telefonen. Har funnet ut at det var BT som var synderen. Før oppdateringen var BT alltid på, og batteritiden akseptabel. Nå tappes den veldig fort. Tungvint..

Lenke til kommentar

Har dere lest dette da: http://www.dinside.n...erer-hos-netcom

 

Hva tror dere om salget av WP8 fremover? Håper ikke vi har kjøpt "katta i sekken" og sitter med et ubrukelig OS om noen måneder

 

Jeg kjøpte WP telefon når WP7 kom ut for første gang for snart 2,5 år siden, og WP sin død har blitt profetert siden dag 1. Jeg er på min 3 WP telefon, og er veldig godt fornøyd, og jeg tror ikke på noe snarlig død for systemet.

Jeg måtte sende min Chess/NetCom Lumia 920 inn til reparasjon i begynnelsen av januar, og fikk beskjed av verkstedet at jeg skulle få en ny telefon. Jeg venter fremdeles, så NetCom/Chess (Samme nettbutikk) kan ikke ha hatt mange telefoner inne på lager i januar eller februar. Internasjonalt skal WP salget økt med ca 150% i Januar.

Lenke til kommentar
Ok ser ikke ut som de har 920 heller, kun 820. (Lurer på hvorfor?) Men denne linken gjaldt alle windows phone-mobiler, ikke bare 920.

 

Nokia sliter med å levere nok Lumia 920 telefoner, og NetCom/Chess ser ut til å være langt nede på leveringslisten.

Forklaringen til Nokia har været at den internasjonale etterspørselen har vært mye større en forventet.

Eneste WP telefon som har vært til salgs i hele perioden hos NetCom er HTC 8X. (Den har i perioder vært utsolgt. Den sorte modellen er utsolgt hos NetCom pr i dag.)

Lumia 920 har vært utsolgt hele perioden, Samsung Ativ S kom for salg mot slutten av januar. HTC 8s og Lumia 820 kom har muligens vært for salg i siste del av Januar, litt usikker på når de kom inn til NetCom.

Endret av TheMoose
Lenke til kommentar

Fikk idag en telefon fra forhandler.. Har god grunn til å være svært negativ mot Nokia, for et møkkaselskap!

 

Fikk klart og tydelig (Og skriftlig) følgende av Nokia:

 

Siden kjøper ikke har klaget på telefonen innen 7 dager etter kjøp, avslås bytte av telefon!

 

HVA FAEN?! Dette er rett og slett komisk Nokia ("Frauding people........")!

Går det ann? Jeg må le...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk idag en telefon fra forhandler.. Har god grunn til å være svært negativ mot Nokia, for et møkkaselskap!

 

Fikk klart og tydelig (Og skriftlig) følgende av Nokia:

 

Siden kjøper ikke har klaget på telefonen innen 7 dager etter kjøp, avslås bytte av telefon!

 

HVA FAEN?! Dette er rett og slett komisk Nokia ("Frauding people........")!

Går det ann? Jeg må le...

 

Hvor lenge har du hatt telefonen da?

Jeg fikk samme beskjed fra Kjedehuset. DOA-tiden er vel noe leverandør/produsent fastsetter.

Forbrukerkjøpsloven sier jo at produsent har rett på 3 reparasjonsforsøk på samme feil også før man har krav på nytt produkt

Lenke til kommentar

De sier vel at DOA er utgått, men du kan like fullt levere telefonen til reparasjon og fortelle hva forrige reperasjon prøvde på uten hell. Etter tre forsøk får du en ny tlf dersom problemet vedvarer, mener jeg.

 

Ville sendt en epost til elop også, og forklare hva som har skjedd, inkludert hvis du har fått dårlig behandling av Nokia Norge.

Lenke til kommentar

Fikk idag en telefon fra forhandler.. Har god grunn til å være svært negativ mot Nokia, for et møkkaselskap!

 

Fikk klart og tydelig (Og skriftlig) følgende av Nokia:

 

Siden kjøper ikke har klaget på telefonen innen 7 dager etter kjøp, avslås bytte av telefon!

 

HVA FAEN?! Dette er rett og slett komisk Nokia ("Frauding people........")!

Går det ann? Jeg må le...

 

Ser ikke problemet. Du har en DOA på 7 dager, etter det har de rett til å forsøke å utbedre 3 ganger for samme feil, før de må gi deg ett nytt produkt. Egentlig en grei lov. Men skjønner at det er frustrerende. Skulle selv gjerne fått en ny tid da jeg leverte inn min pga bluescreen, men sånn er det bare.:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt mer om min telefon. Har enda ikke fått summet meg og levert den inn til sjekk. Sikkert til enkeltes STORE irritasjon her inne. Men nok om det. De tre siste døgnene(nå skjer det sikkert noe siden jeg skriver det) har den fungert helt supert. Ikke en eneste frys. Alt av tjenester står på, trådløs lading om natten, i det hele full pakke på telefonen. Har hatt samtaler på bluetooth i bilen uten at noe har klikket. Nesten som jeg ikke tror hva som skjer! :wee:

 

Det eneste jeg har gjort i det siste er å utføre dette tipset om å trekke ut den rammen der du setter inn sim kort. Samtidig vet jeg at det har kommet oppdatering på noen av de appene jeg har installert. Det siste som ble oppdatert var Amazing Weather HD appen.

 

Dermed blir jeg litt tvilende til at det er en hardware feil som forårsaker feilene jeg har hatt med min telefon. Tror heller at det må være software og enkelte apps som skaper krøll. Noen med litt mer peiling på ting her inne enn meg som vet om apper kan skape problemer med telefonen?

 

Er strålende fornøyd med telefonen og wp8 så lenge som alt fungerer greit og håper det vil fortsette slik :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...