Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Angående reklamasjonen på telefonen:

Kjøpt i butikk, og klaget selvsagt direkte til forhandleren først. Forhandleren sier at det er Nokia som avgjør om jeg får en ny telefon eller ikke, og henvendelse/klage kan også sendes direkte til Nokia.

 

Jeg fikk et Nokia-servicenummer av forhandleren som jeg kunne bruke til klage hos Nokia direkte..

Klagen hjalp jo lite, siden jeg fikk tilbake telefonen med samme problemene.. Hvis de ikke gir meg en ny telefon nå, så skjønner jeg fint lite..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunden trenger ikke å forholde seg til importøren. Kunden kan, men må ikke. Så om det er enklere å forholde seg til butikken, så gjør man det. Er den kjøpt hos Elkjøp, så forholder man seg til Elkjøp. Det er i utgangspunktet Elkjøp som må forholde seg til Nokia. Men om Elkjøp sier at du KAN ta direkte kontakt med Nokia, og du ønsker dette, så er det selvsagt ok. Uansett har også selger rettigheter, og det er ingenting som tilser at Nokia må omlevere en telefon fordi noen klager på feil. Den kan, som du sikkert vet, kreve å bli reparert.

Lenke til kommentar

Angående reklamasjonen på telefonen:

Kjøpt i butikk, og klaget selvsagt direkte til forhandleren først. Forhandleren sier at det er Nokia som avgjør om jeg får en ny telefon eller ikke, og henvendelse/klage kan også sendes direkte til Nokia.

 

Jeg fikk et Nokia-servicenummer av forhandleren som jeg kunne bruke til klage hos Nokia direkte..

Klagen hjalp jo lite, siden jeg fikk tilbake telefonen med samme problemene.. Hvis de ikke gir meg en ny telefon nå, så skjønner jeg fint lite..

Ja, det er fordi Elkjøp sikkert sender den til rep. hos Nokia. Elkjøp reparerer ikke selv. Om Elkjøp får tilbakemelding fra Nokia om at feilen er vesentlig, og den IKKE kan utbedres, ja så får du ny telefon. Om feilen kan utbedres, så er man pliktig å la den bli reparert. Om feilen er uvesentlig, så kan man kreve prisavslag, dersom feilen har noe å si for den totale bruken. Det er IKKE så enkelt å tro at man bare får en ny telefon i hånda dersom det er noe feil med den. Slik er ikke Forbrukerkjøpsloven. Men les loven, skriv og dokumenter feilene; så skal du se at du får ny telefon. Og det selv om Nokia forsøker å være vanskelige. Men man må kunne dokumentere og man må kunne loven. Lykke til, og håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Newnick: sgs2 var årets mobiltelefon det året den kom, og en sykt populær telefon, som var fantastisk bra.

 

Poenget mitt var at den hadde problemer med syk batteridrain i rekkevidde av dlinkroutere, en veldig utbredt routerpeodusent.

Det tok laaaaaang tid før dette ble fikset.

Likevel ville jeg anbefalt telefonen, med fotnote om at den sliter mot dlinkroutere.

Det samme gjelder 920. Fantastisk telefon, men noen modeller har et problem med restarts, og dersom du får en enhet med feil må du få det fikset/erstattet.

 

Flere har skrevet til Elops epost, blitt kontaktet av en representant og fått modellen fikset/byttet.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min 920 i fire uker nå,uten ett eneste problem.

Det eneste jeg lurer på er om det er en måte å bytte Bing søk med Google. Bing er den mest elendige søkemotor jeg har vært borti. Jeg har Google som app, men skulle gjerne ha den på "søkeknappen". Er det noen som har en løsning på dette?

Endret av Rosa_
Lenke til kommentar

Newnick: sgs2 var årets mobiltelefon det året den kom, og en sykt populær telefon, som var fantastisk bra.

 

Poenget mitt var at den hadde problemer med syk batteridrain i rekkevidde av dlinkroutere, en veldig utbredt routerpeodusent.

Det tok laaaaaang tid før dette ble fikset.

Likevel ville jeg anbefalt telefonen, med fotnote om at den sliter mot dlinkroutere.

Det samme gjelder 920. Fantastisk telefon, men noen modeller har et problem med restarts, og dersom du får en enhet med feil må du få det fikset/erstattet.

 

Flere har skrevet til Elops epost, blitt kontaktet av en representant og fått modellen fikset/byttet.

Det stemmer sikkert det du sier, men som sagt har sgs2 aldri interessert meg så derfor er det helt uinteressant for meg hva som eventuelt feiler den. Lumia 920 er dog en telefon jeg er interessert i, og derfor følger jeg tråden. Men noe sier meg at det er smartest å styre unna, og vente på neste flaggskip fra nokia for å se om de eventuelt har klart å lage en telefon uten vesentlige feil og mangler ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde nå min første frys etter at jeg tilbakestilte telefonen min fredags kveld. Håper ikke enkelte blir alt for fornærmet over at jeg skriver det i denne tråden.

 

Men når jeg da resatte telefonen igjen ser jeg at det lå mange oppdateringer klar for nedlasting. Har dere andre også nettopp fått det?

 

Ellers skal jeg ikke skrive mer om problemene jeg har hatt til nå i denne tråden da det virker som det ødelegger nattesøvnen for enkelte lesere. Kommer til å levere den inn i løpet av uken da de tipsene jeg har fått den siste måneden her i tråden ikke har hjulpet på min telefon.

Lenke til kommentar

 

Det stemmer sikkert det du sier, men som sagt har sgs2 aldri interessert meg så derfor er det helt uinteressant for meg hva som eventuelt feiler den. Lumia 920 er dog en telefon jeg er interessert i, og derfor følger jeg tråden. Men noe sier meg at det er smartest å styre unna, og vente på neste flaggskip fra nokia for å se om de eventuelt har klart å lage en telefon uten vesentlige feil og mangler ...

 

Du sier at du ikke forstår hvordan folk kan anbefale 920.

 

Dette var en forklaring på hvordan man lett kan anbefale den, med et eksempel for å forklare litt nærmere.

Ikke et forsøk på å fortelle deg at du ville ha en sgs2.

 

Nokia har laget mange telefoner uten vesentlige feil og mangler, blandt annet 920, om man ser bort fra de stakkars få med defekte enheter.

Lenke til kommentar

 

 

Du sier at du ikke forstår hvordan folk kan anbefale 920.

 

Dette var en forklaring på hvordan man lett kan anbefale den, med et eksempel for å forklare litt nærmere.

Ikke et forsøk på å fortelle deg at du ville ha en sgs2.

 

Nokia har laget mange telefoner uten vesentlige feil og mangler, blandt annet 920, om man ser bort fra de stakkars få med defekte enheter.

Stakkars få, sier du. Hvordan kan du vite at det er et stakkars få dette gjelder? Her er hele problemet med din argumentasjon. Det eneste vi har å forholde oss til er spørreundersøkelsen i denne tråden, men den bortforklarer dere med at den ikke er gyldig, mest sannsynlig for at den ikke støtter opp om akkurat deres syn. Jeg har ingen andre tall enn disse å forholde meg til og de sier nå at i underkant 40 prosent opplever feil ved sin 920. Ikke akkurat et stakkarslig fåtall....

Lenke til kommentar

Du tror personene som oppsøker et forum og stemmer på en spørreundersøkelse med valgene "fornøyd med produkt" og "ikke fornøyd" er representativt for alle eiere av produktet.

 

Det er der jeg er uenig.

 

Google uansett produkt og se bort fra anmeldelser og reklame, så kan du se om de fleste forumposter angående produktet er av typen "alt er vel" eller om de er mer av typen "jeg har et problem".

 

Jeg kaller ikke det bortforklaring. Jeg kaller det oppklaring.

Å misbruke statistikk for å skremme eller lage styr syntes jeg har lite for seg.

 

Jeg bagatelliserer ikke problemet, men ut fra det jeg har sett på wpcentral ser det langt fra ut som om det er en virkelig stor andel brukere som sliter.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teitur:

Eh, er alt bra eller!?

 

Poenget mitt var at det er svært lite konstruktivt for andre å lese om at "nå driver min Lumia og re-booter", når det for n-te gang var nevnt at oppdateringen skulle fikse dette. Eller at mobilen fryser. Gjør den fortsatt rare ting etter Portico/ Nokia-oppdateringen, og du føler feilene ikke er til å leve med, ja så har man noe som heter å reklamere etter forbrukerkjøpsloven. Har du tips eller konstruktive forslag til løsning på problemer, ja så kom med de. Men følger man en tråd, så går det an å lese litt lengre bak, før man poster også. Mulig ting var nevn for 4-5 poster siden...

 

Det handler slett ikke om å male et rosenrødt bilde av et produkt, og klappe hverandre på ryggen som du kaller det. Men, det bør være noe matnyttig og konstruktivt også for forumlesere i ettertid å lese i denne tråden. Holder man seg i utgangspunktet til det, så blir tråden interessant.

 

Og er man jævlig misfornøyd pga masse feil, bytt den i en ny eller reparer!

Alt bra her, men blir forbanna over folk som prøver å bagatellisere alvorlige problemer. At noen tyter om og om igjen om samme problem (jeg har imidlertid ikke gjort det) er noe man bare må finne seg i på slike fora, så det beste man kan gjøre er å hoppe til neste innlegg.

 

Reklamere til Nokia er prøvd, men som tidligere nevnt var det eneste svaret jeg fikk (fra en god kandidat til tidenes mest matleie kundebehandler) der at man pent måtte vente på oppdateringen. En oppdatering som etter min mening burde vært sluppet for lenge siden også her, når den kom før jul i USA.

 

Når det tydeligvis er et så godt kjent problem for kundebehandlerne hos Nokia at de bare henviser til denne, er det neppe snakk om et marginalt problem slik en del her tydeligvis mener. Det var først på dorekte spørsmål fra meg om innsending for undersøkelse/reparasjon at vedkommende jeg snakket med nevnte at man kunne ta med telefonen til Nokia Care i Oslo for sjekk, eller rettere sagt manuell flashing av oppdateringen. Det virket ikke som vedkommende trodde det kunne være noe annet feil med den.

 

I vårt tilfelle var det ikke lett å få organisert innsending, så min samboer måtte pent leve med telefonen slik den var. Nå som oppdateringen endelig har kommet, ser det heldigvis ut som telefonen kan friskmeldes. Det kan kanskje være verdt å nevne at telefonen er stilt inn til å bruke maks 3G, et tips jeg plukket opp enten her eller på et engelsk forum.

 

For de som mener man skal reklamere til butikken der telefonen er kjøpt, kan jeg nevne at man som forbruker står fritt til å reklamere direkte til importører eller produsent (dit butikk/importører kan rette kravet videre) hvis det er hensiktsmessig. Eiere av Xbox med problemer vil nok kjenne seg igjen her. De fikk vel til og med beskjed fra salgsstedet om å ta det direkte med Microsofts support.

 

Til slutt kan jeg si til de som eventuelt synd jeg er veldig negativ, at telefonen virker knall nå som den faktisk fungerer, og sambo er storfornøyd. Spesielt etter at Spotify ble tilgjengelig..:)

 

Lenke til kommentar

Google uansett produkt og se bort fra anmeldelser og reklame, så kan du se om de fleste forumposter angående produktet er av typen "alt er vel" eller om de er mer av typen "jeg har et problem".

Google:

"Lumia 920": 128 000 000 treff (EDIT: fjerner vi anmeldelser og reklame står vi igjen med 48 200 000 treff)

"Lumia 920 freeze": 433 000 treff

"Lumia 920 random reboot": 283 000 treff

Endret av helsten2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror personene som oppsøker et forum og stemmer på en spørreundersøkelse med valgene "fornøyd med produkt" og "ikke fornøyd" er representativt for alle eiere av produktet.

 

Det er der jeg er uenig.

 

Google uansett produkt og se bort fra anmeldelser og reklame, så kan du se om de fleste forumposter angående produktet er av typen "alt er vel" eller om de er mer av typen "jeg har et problem".

 

Jeg kaller ikke det bortforklaring. Jeg kaller det oppklaring.

Å misbruke statistikk for å skremme eller lage styr syntes jeg har lite for seg.

 

Jeg bagatelliserer ikke problemet, men ut fra det jeg har sett på wpcentral ser det langt fra ut som om det er en virkelig stor andel brukere som sliter.

Jeg vil tro at også de her på forumet har fått et representativt utvalg av 920er slik at det gjenspeiler virkeligheten, også blant de som aldri er på et forum. Eller mener du at forumbrukerne her har vært mere uheldig enn de som ikke bruker dette forumet? Tja, det kan jo hende, men det blir litt søkt, spør du meg...

Jeg tror hvis man skal pirke og bruke din retorikk, så tror jeg bildet er helt motsatt. Det er her på forumet du treffer fanboysa som vil beskytte sitt kjære produkt inn i graven, om så skulle bli nødvendig, og jeg tror en ekte fanboy ikke ville innrømmet feil selv på en anonym avstemming. Eller hva tror du?

Ps jeg kaller deg ikke for fanboy nå, og ikke vet jeg om det er slike i denne tråden heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...