Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok 8.1 blir bra :)

En eller annen form for hurtigtilgang til tilkoblinger kommer også, eneste jeg savner fra Android.

Varsligssenter skal også komme, ser ikke helt behovet selv, holder med varslinger på flisene for min del.

Men er jo selvfølgelig greit å ha hvis man har mange spill og div. flere apper enn de som er på startskjermen.

Lastet ned appen Nokia Treasure Tags i går, da er det bare å vente til taggene kommer... :)

Lenke til kommentar

WP 8.1, ja

Det verserer mange "leaks" i diverse fora om hva som skal komme - så det er jo spennende i seg selv.

Men, det er ingenting av det som har lekket i det siste som jeg virkelig har savnet - det er mer i kategorien "kjekt å ha" og en innspurt for å ta igjen IOS/A på det som egentlig er selvfølgeligheter.

Personlig venter jeg i spenning på at kalender ikke automatisk sletter avtaler som er mer enn 3 uker gamle (med unntak av repeterende avtaler) - dette gjelder exchange kalendere såvel som live/outlook.com kalendere.

Og at det skal være mulig å redigere mailer som skal videresendes, herunder fjerne mottakere i opprinnelig melding før videresending.

Det begynner å bli en OS-breaker for meg ... har vært i menigheten siden 2006 med Windows Phone HTC Tytn/Tytn II/Touch Pro og da hadde man nettopp de funksjonene (!) og som jeg nå savner med WP8.

 

God helg

Lenke til kommentar

Ting jeg ønsker meg i Windows 8.1:

- Separate voluminnstillinger
- At tredjepartskalendere kan vise private avtaler fra Exchange
- Hurtigmeny for tilkoblinger
- Varslingssenter
- Sortering av menylisten (mest brukt, sist installert osv.)
- Søk som fungerer på hele telefonen
- Redigering av mail som videresendes
- Ukenummer i kalenderen (samt en noe mer oversiktlig kalender)
- "Speed dial", at man kan taste nummeret mens kontaktene kommer opp
- Raskere notifikasjoner om applikasjonsoppdateringer
- Flere muligheter med Skydrive applikasjonen (sortering osv.)
- Ny versjon av IE, hvor blant annet "åpne i ny fane" blir liggende i bakgrunn.
- Flere videoformater

 

Det er vel det jeg sånn umiddelbart kommer på... Noe av dette er vel avslørt at allerede kommer, resten er bare ønsketenkning som ikke er en dealbreaker for min del. Jeg har planer om å holde meg til WP.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

- Ny versjon av IE med blant annet hakket mer synligere tabs

- Flash. I know...men så lenge alt for mange sider bruker det, hvorfor ikke

Du vet du kan sette knappen ved sidenav adresselinja til å være en tabs-knapp?

 

Flash finnes hverken på nyere Android eller iOS, og er på vei til å fases ut. Så tviler på det er noe MS eller Adobe vil bruke ressurser på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ønsker endel av det samme som TheMoonMan.

I tillegg vil jeg ha dette:

Tidsstyrte profiler.

Innmelding i domene... (det var det på Windows phone 6.5 og da kan flere bruke samme telefon).

Mulighet for å slå av mediaspilleren. (ala stopp the music).

Lenke til kommentar

 

- Ny versjon av IE med blant annet hakket mer synligere tabs

- Flash. I know...men så lenge alt for mange sider bruker det, hvorfor ikke

Du vet du kan sette knappen ved sidenav adresselinja til å være en tabs-knapp?

 

Flash finnes hverken på nyere Android eller iOS, og er på vei til å fases ut. Så tviler på det er noe MS eller Adobe vil bruke ressurser på.

 

Ja, er klar over det :)

Kunne bare tenkt meg at de var fremme, men hvordan er jeg usikker på. Er litt synd å måtte gå inn på menyen for å finne de funksjonene jeg bruker mest i IE. Fanene, slik de er i dag kan jeg forøvrig leve med.

 

Det jeg kanskje mest vil ha på IE, som jeg burde ha skrevet isteden, er at når jeg trykker "åpne i ny fane" ville jeg helst at den åpnet den i en fane uten at jeg forsvant fra siden jeg er på og inn i den fanen. Mulig det bare er meg, men når jeg leser aviser på data, nettbrett osv. så åpner jeg alltid saker i en ny fane. Når jeg da har kommet helt ned til bunnen av siden, har jeg åpnet og gjort klar alle sakene jeg vil lese. Nå må jeg hoppe frem og tilbake hele tiden. :)

Lenke til kommentar

 

- Flash. I know...men så lenge alt for mange sider bruker det, hvorfor ikke

 

Jeg ønsker meg ikke Flash. Jo flere som stopper Flash-støtte, jo fortere blir vi kvitt faenskapen. Lista for øvrig er jeg enig i.

 

Hehe, jeg er enig. En del av de lugubre sidene jeg er inne på bruker videoformat som telefonen ikke støtter, så fjernet flash og la til det ønsket isteden :)

Lenke til kommentar

Ønsker endel av det samme som TheMoonMan.

I tillegg vil jeg ha dette:

Tidsstyrte profiler.

Innmelding i domene... (det var det på Windows phone 6.5 og da kan flere bruke samme telefon).

Mulighet for å slå av mediaspilleren. (ala stopp the music).

Det med at mediaspilleren ikke forsvinner (når man bruker volumknappene) misstenker jeg at bare er en bug. Men det burde vært fiksa! :)

Lenke til kommentar

Er det ryktet om en ny lumia med full hd bortsett fra 1520? Syns skjermen blir litt for stor...

Vet ikke om/når denne kommer til Norge...

http://m.wpcentral.com/nokia-lumia-icon-verizon-february-20th

 

Verizon Nokia Lumia Icon (929)

Windows Phone 8 Update 3, Lumia Black

5 1080P AMOLED Display

2.2 GHz Quad-Core Snapdragon 800 CPU

32 GB internal Storage

2 GB RAM

20 MP PureView camera with dual LED flash

Qi-Wireless charging

2510 mAh battery

880 hours Standby; 13.83 hours Talk Time

Dimensions: 5.37 in (H): 2.81 in (W): 0.41 in

Lenke til kommentar

Er det ryktet om en ny lumia med full hd bortsett fra 1520? Syns skjermen blir litt for stor...

 

 

Har forstått at NL Icon er exclusive til Verizon på samme måte som NL 928 var/er.

Men, det påstås at Nokia lanserer NL1820 på MWC i Barcelona senere denne mnd, 5'2 skjerm, Ultra HD,

Snapdragon QCom 805, 3400 mAh battery, 3G minne - etc etc.

 

http://www.phonearena.com/phones/Nokia-Lumia-1820_id8331

 

I tillegg kommer visstnok en oppgradering til NL 1520 som blir NL 1525.

 

Om det er sant/bekreftes kan det jo ta mndr før de kommer til Norge ....

Rolf

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar

Hjelp! På en eller annen måte er epost-programmet forsvunnet fra min 1020. Der start-tilen var var det plutselig tomt, og jeg finner det ikke igjen i app-listen heller. Ikke finner jeg det i Store for å laste ned på nytt igjen heller. Så hva gjør jeg?

 

Aner ikke hvrdan det skjedde, så det plutselig etter at jeg hadde oppdatert telefonen. (Det var der før det, jeg sendte testmails til det.)

 

Hvordan får jeg det installert igjen?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror jeg vet hva som skjedde: Jeg slo sammen to kontoer til én felles innboks. Da får de visstnok en ny flis. Men den er sporløst borte. Kanskje jeg rett g slett fjernet den fordi jeg ikke visste va det var. Ser ikke ut som jeg kan få satt opp noen ny flis for en eksisterde konto.

 

Må kanskje slette kontoen og sette den opp på nytt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...