Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men jeg fant den i applista på navnet, du har ikke fått slettet e-posten helt?

 

Nei, begge var der under instillinger for epostkontoer, men ikke i applisten eller som fliser, så jeg slettet den ene kontoen og la inn den på nytt. Og da fikk jeg fliser for begge to.

 

Ingen av dem er primære kontoer. Jeg tilbringer som selvstendig utvikler uansett mesteparten av dagen foran Mac'en, så jeg leser heller epost der, og sender normalt bare videre til telefonen det som måtte være relevant å ta med seg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Men jeg fant den i applista på navnet, du har ikke fått slettet e-posten helt?

Nei, begge var der under instillinger for epostkontoer, men ikke i applisten eller som fliser, så jeg slettet den ene kontoen og la inn den på nytt. Og da fikk jeg fliser for begge to.

 

Ingen av dem er primære kontoer. Jeg tilbringer som selvstendig utvikler uansett mesteparten av dagen foran Mac'en, så jeg leser heller epost der, og sender normalt bare videre til telefonen det som måtte være relevant å ta med seg.

 

Geir :)

Merkelig at de var borte fra applista også, kanskje oppdateringen som har lagd til noe rariteter.

Bra du fikk ordnet det iallfall :)

Lenke til kommentar

Etter lekkasjene om WP 8.1 blir det mye å glede seg til :)

http://m.wpcentral.com/developers-leak-new-features-windows-phone-81-sdk

Med dette på plass forsvinner siste mulighet for at jeg går tilbake til Android :)

Vet man noe mer om når den kommer?

Mye av dette minsker avstanden mellom Android og Apple. Eneste som da mangler etter min mening blir da å utvikle apper raskere, slik at de dukker opp omtrent likt på alle platformer.

Lenke til kommentar
Legger inn lista med ting som er avslørt i Windows Phone 8.1 :)
  • NEW Audio/video transcoding, Hardware accelerated
  • NEW Media editing: audio and video; Audio effects, video effects; Slow motion video
  • NEW Apps can capture audio/video from themselves
  • NEW Stereoscopic 3d support
  • NEW Wi-Fi Direct, a Wi-Fi standard allowing direct peer-to-peer connections over Wi-Fi without an access point
  • NEW Windows Phone 8.1 apps won't run on 8.0 devices until they upgrade
  • NEW Documentation confirms ALL current Windows Phone 8 hardware to get 8.1
  • NEW Dev tools: SemanticZoom, DatePicker, TimePicker
  • NEW PlayTo support
  • NEW Single sign-in for apps (like on Windows 8) with Microsoft Account; sign in will persist across devices + apps with permissions prompt
  • NEW YouTube Player (see lede image) including HTML5 video support (video playback doesn't have to be full screen) And you get custom UI, so YouTube Closed Captions are in
  • NEW File picker (see above image)
  • NEW Geofencing API for location-based reminders
  • NEW Background tasks: Bluetooth signal strength, Chat message notification, Device connection change, Device use trigger, Gatt characteristic notification, Location, Push notification, Rfcomm connection, System event, Timer
  • NEW Slide down to close apps
  • NEW Navigation bar color selection
  • NEW USB choices
  • NEW Updated camera layout, similar to Windows 8.1 (see photo below)
  • Back button doesn't terminate the app
  • No more XAP, instead APPX
  • VPN (Virtual Private Network)
  • OneDrive (previously SkyDrive) with integrated file browser (just like Windows 8.1)
  • Filter through installed apps by usage/install date
  • Select multiple tiles when customising the Start screen [FALSE]
  • More efficient multitasking
  • Ability to install apps on inserted SD Cards
  • Internet Explorer 11 improved with WebGL and Normal mapping support
  • Separate volume controls for ringer, media, etc.
  • Bing smart search (similar search system as Windows 8.1)
  • Xbox Music and Xbox Video as standalone apps instead of the Music + Video Hub (allowing more updates to be pushed)
  • Redesigned Xbox Game Hub
  • Twitter integrated more deeply into the contacts Hub
  • Facebook account option REMOVED (updated)
  • Quick settings access (Wi-Fi, Bluetooth) by doing a quick swipe from the top of the screen
  • Action Center accessed by doing a full swipe from up to the bottom (separate from the Notification Center)
  • Silent notifications which go directly to the Action center
  • Possibility to mark a Live Tile as read by swiping from the left of said tile
  • Auto-updates for apps (just like Windows 8.1)
  • Better backup functionality
  • Improved keyboard
  • Bluetooth 4.0 LE (to non-Lumia Windows Phones)
  • Feature to mirror Windows Phone screens to TVs and/or monitors

Things not included in the SDK:

  • Cortana
  • Action Center + Notification Center
  • new gesture-based keyboard

Forventet Prieview for Developers er 2 - 4 april 2014, noe senere for vanlige folk. Men ALLE kan få oppdateringen så tidlig om de registrerer seg gratis og laster ned en app til telefonen. Trykk på "Start Building" her http://apps.windowsstore.com og registrer den primære Windows kontoen, og last deretter ned denne appen: http://tinyurl.com/kfljelu

Så får du oppdatering når den slippes tidlig april :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser virkelig fram til noen av disse opptateringene.
MEN er det ikke snart på tide det kommer noe mer ang kalender/office/mail etc?
Her er det jo masse som burde tilkomme eller forbedres.
"Ønskeliste" har vel vært nevnt tidligere i denne tråden også.
Kan ikke huske å ha fått noen oppdateringer på kalender/office etc siden WinPhone8 ble lansert.
(mulig det var noe småtjafs her i starten men husker ikke helt..)

WinPhone8 blir jo beskrevet som "The no-compromise smartphones for business" så
nå synes jeg det er på tide med litt mer ang office, mail, vedlegg, kalender, avtaler, osv, osv..


Lenke til kommentar

Hva jeg har sett av lekkasjer blir blant annet kalenderen oppdatert. Hvorvidt Office, mail osv blir oppdatert sier foreløpig ingen av lekkasjene noen ting om, men du skal ikke se bort ifra at disse også får oppdateringer med Windows 8.1.

Nå skal det også sies at disse lekkasjene er ifra utvikler SDK'en, og den er ikke et 100 % bilde av hvordan oppdateringen vil bli, men den inneholder svært mange nye funksjoner.

Jeg holder en knapp på at det du nevner får en oppdatering, men at vi sannsynligvis må vente til tidlig april for å se hva som er endret (om det ikke dukker opp noen lekkasjer på veien). :)

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med Storgauder !

Jeg har etterlyst de samme tingene her i forumet og brukt alle mine stemmer på uservoice forumet for de officefunksjonene. Kanskje MSFTs nye CEO med sin Corp/Business bakgrunn vil tenke mer i de baner og

se at noe må gjøres for å oppnå nettopp det som ble skrevet overnfor "The no-compromise smartphones for business".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da er Lumia 1520 bestilt,gleder meg som en unge,og etter at jeg har lest hva som er ventet i 8.1 blir jeg veldig glad for å ha valgt å bli på Windows Mobile.

 

Gratulerer med kjøpet! Da er det bare å glede seg til den kommer :w00t:

 

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte min Lumia 925, og når jeg skal ha ny telefon, kommer jeg nok til å fortsette med WP :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...