Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vært flink. Hatt samme telefon i 7 mnd. Å når jeg kjøpte nu kjøpte jeg billig bare for å se utviklingen til wp :-).

 

Hadde forresten en interessant samtale med en mobilselger her om dagen ang wp. Han var så ærlig at han sa at han turte ikke anbefale wp pga at folk med Android/ios så så ned på wp. Selv om han selv syntes wp var både bra, stabilt og lett og bruke. Han hadde hatt kunder som hadde kjøpt og som i grunnen var fornøyd, men kom og spurte om han hadde lurt dem til å kjøpe noe dritt fordi naboen hadde sagt at wp var elendig ifht android/ios. Jeg merker også en god drl skepsis når jeg anbefaler wp. Men sjelden at noen har gode argumenter når jeg begynner å spørre de ut. Jeg har kun app argumentet, så er litt spent på utviklingen der de 7 mnd siden jeg har testet wp ordentlig.

Lenke til kommentar

 

 

Har fått meg en WP. Jammen er det uvant. Men friskt. Tror jeg må lese et par artikler om hvordan alt fungerer. BTW, kommer ordlista noen gang til å lære seg "mine" ord?

 

 

Tror det tar litt tid før nye ord blir lagret,avhengig av hvor ofte du skriver dem.
I see. Jeg får gjenta meg selv da.

I see. Jeg får gjenta meg selv da.

Endret av Runcie
Lenke til kommentar

Ordlista blir mer og mer smart etterhvert, jeg kan stort sett trykke på linja med forslag når jeg skal skrive :)

For å legge til ord, trykk og merk. Da kommer det opp + foran ordet på forslagslinja, trykk for å legge til.

Sjekk også Hjelp + Tips og Nokia Care i applista, mye bra der.

Og gratulerer med ny mobil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men jeg fant den i applista på navnet, du har ikke fått slettet e-posten helt?

Nei, begge var der under instillinger for epostkontoer, men ikke i applisten eller som fliser, så jeg slettet den ene kontoen og la inn den på nytt. Og da fikk jeg fliser for begge to.

 

Ingen av dem er primære kontoer. Jeg tilbringer som selvstendig utvikler uansett mesteparten av dagen foran Mac'en, så jeg leser heller epost der, og sender normalt bare videre til telefonen det som måtte være relevant å ta med seg.

 

Geir :)

Merkelig at de var borte fra applista også, kanskje oppdateringen som har lagd til noe rariteter.

Bra du fikk ordnet det iallfall :)

 

 

Og da fant jeg ut hvordan det skjer, men ikke hvorfor. Det er når telefonen omstarter, enten ved en oppdatering eller fordi den går tom for strøm. (Eller antagelig om jeg slår den av og på, det har jeg ikke prøvet.) Da er pop3-kontoen forsvunnet fra applista, og flisen med den. Det samme skjer ikke med Google-mail, den blir værende. (Men når de var koblet til felles postkasse forsvant begge.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og da fant jeg ut hvordan det skjer, men ikke hvorfor. Det er når telefonen omstarter, enten ved en oppdatering eller fordi den går tom for strøm. (Eller antagelig om jeg slår den av og på, det har jeg ikke prøvet.) Da er pop3-kontoen forsvunnet fra applista, og flisen med den. Det samme skjer ikke med Google-mail, den blir værende. (Men når de var koblet til felles postkasse forsvant begge.)

 

Geir :)

 

 

Litt googling forteller meg at andre har hatt samme problemet. Ingen løsninger dog, annet enn forslag om factory reset. Men jeg fant en enklere måte å få den tilbake enn å slette og opprette kontoen på nytt: Gå inn på Google-mailen, koble postkassene, og så koble dem fra hverandre igjen. Da kommer pop3-kontoen tilbake i applisten og som flis.

 

Det kan jeg leve med, siden jeg bare omstarter telefonen unntaksvis.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ordlista blir mer og mer smart etterhvert, jeg kan stort sett trykke på linja med forslag når jeg skal skrive :)

For å legge til ord, trykk og merk. Da kommer det opp + foran ordet på forslagslinja, trykk for å legge til.

Sjekk også Hjelp + Tips og Nokia Care i applista, mye bra der.

Og gratulerer med ny mobil :)

Dette var dagens tips fordi jeg visste ikke at det gikk ann å legge inn nye ord,takk :)

 

Ellers så fikk jeg min Lumia 1520 i dag,men gleden var kortvarig da jeg fant ut at det trengs nano SIM i steden for micro SIM som jeg har på 920.

Noen som har prøvd å trimme micro SIM til å passe i nano SIM luken?

Lenke til kommentar

 

Ordlista blir mer og mer smart etterhvert, jeg kan stort sett trykke på linja med forslag når jeg skal skrive :)

For å legge til ord, trykk og merk. Da kommer det opp + foran ordet på forslagslinja, trykk for å legge til.

Sjekk også Hjelp + Tips og Nokia Care i applista, mye bra der.

Og gratulerer med ny mobil :)

Dette var dagens tips fordi jeg visste ikke at det gikk ann å legge inn nye ord,takk :)

 

Ellers så fikk jeg min Lumia 1520 i dag,men gleden var kortvarig da jeg fant ut at det trengs nano SIM i steden for micro SIM som jeg har på 920.

Noen som har prøvd å trimme micro SIM til å passe i nano SIM luken?

 

Det går, selve chippen er like stor.

 

Om du bruker en saks og en stødig hånd, samtidig som du gjør den mindre og mindre til den passer (gjerne bruk mål du finner på internett) så skal det ikke være noe problem. Har gjort det selv ett par ganger.

 

Men bestill nytt for sikkerhetsskyld, så slipper du å være så fryktelig lenge uten telefon :)

Lenke til kommentar

 

 

Ordlista blir mer og mer smart etterhvert, jeg kan stort sett trykke på linja med forslag når jeg skal skrive :)

For å legge til ord, trykk og merk. Da kommer det opp + foran ordet på forslagslinja, trykk for å legge til.

Sjekk også Hjelp + Tips og Nokia Care i applista, mye bra der.

Og gratulerer med ny mobil :)

Dette var dagens tips fordi jeg visste ikke at det gikk ann å legge inn nye ord,takk :)

 

Ellers så fikk jeg min Lumia 1520 i dag,men gleden var kortvarig da jeg fant ut at det trengs nano SIM i steden for micro SIM som jeg har på 920.

Noen som har prøvd å trimme micro SIM til å passe i nano SIM luken?

 

Det går, selve chippen er like stor.

 

Om du bruker en saks og en stødig hånd, samtidig som du gjør den mindre og mindre til den passer (gjerne bruk mål du finner på internett) så skal det ikke være noe problem. Har gjort det selv ett par ganger.

 

Men bestill nytt for sikkerhetsskyld, så slipper du å være så fryktelig lenge uten telefon :)

 

Fant mål på internett,da skjærte jeg ned til nano størrelse og det funka helt fint.Telefonen er topp! :)

Lenke til kommentar

Flere som har fått seg Lumia 1520 her? fikk min på mandag.. Men gleden var kortvarig, berøringen på skjermen tar helt av, avogtil.. Altså vist jeg skal trykke på et ikon så går den inn på en helt anna app.. Eller så flimrer skjermen helt sykt avogtil.

 

Har gjort noen endringer:

 

Oppdatert berøring

 

Satt berøring til normal

 

Tatt bort glance screen

 

Tatt bort dobbel tap

 

Så telefonen er så og si ubrukelig nå, siden dette skjer stortsett hele tiden.. Kan også hende at den ikke reagerer i det hele tatt når jeg trykker på den.

Ser at det er flere som har problemer med lumia 1520 her:

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-1520/261280-brightness-settings-screen-sensitivity-issue-solved.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...