Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Flere som har fått seg Lumia 1520 her? fikk min på mandag.. Men gleden var kortvarig, berøringen på skjermen tar helt av, avogtil.. Altså vist jeg skal trykke på et ikon så går den inn på en helt anna app.. Eller så flimrer skjermen helt sykt avogtil.

 

Har gjort noen endringer:

 

Oppdatert berøring

 

Satt berøring til normal

 

Tatt bort glance screen

 

Tatt bort dobbel tap

 

Så telefonen er så og si ubrukelig nå, siden dette skjer stortsett hele tiden.. Kan også hende at den ikke reagerer i det hele tatt når jeg trykker på den.

Ser at det er flere som har problemer med lumia 1520 her:

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-1520/261280-brightness-settings-screen-sensitivity-issue-solved.html

 

Hei

Jeg har hatt min siden desember og den har fungert helt uten problemer...

Fantastisk skjerm :)

Lenke til kommentar

Hei :) lurte på litt hjelp til å kanskje kjøpe en windows phone, hvem anbefaler dere?

har brukt ios og android(mest), og brukt windows phone litt. Men begynner å bli ganske lei av android og nekter å kjøpe iphone(så overpriset), liker konseptet med windows phone. Er jo ganske genialt lagt opp og de begynner jo å få alle appene man trenger.

Så noen tips? :)

Takker på forhånd :D

Lenke til kommentar

kanskje det, men den windows phonen jeg hadde var nokia 610 eller noe sånt, og den var sååå treg til å åpne apper, så vi ha en litt kraftig kanskje :)

 

ser på testene og den som er best er jo lumia 1020 og 925, den sistnevnte var jo ikke så dyr faktisk :)

Endret av heimsvik
Lenke til kommentar

Både 610 (som er Win 7.x) og 520/620 er trege til å starte apper i forholdt til dyrere telefoner, men når de først er i gang er ytelsen OK, spesielt i forhold til pris. Klart du får bedre telefon ved å legge på noen kroner, men for 600 tror jeg ikke du finner noe bedre enn den jeg lenket til over.

Lenke til kommentar

Jeg har lang erfaring med WM, og brukte WP 7.x en del for vel 2 år siden, og 8.x i vinter. App-utvalget har riktignok blitt litt bedre, men er fortsatt laaaangt unna de andre. Jeg finner bare en brøkdel av det jeg bruker i iOS og Android på WP.

 

Du kan ikke lage snarvei til alle på en flis, men du kan lage en flis på hjemmeskjermen for hver app. Dersom jeg har mange apper, ønsker jeg ikke å ha de jeg sjelden bruker på hjemmeskjermen, og det er da de blir vanskelig å finne. Det er søkemulighet, men ofte husker man bare hvordan ikonet ser ut, ikke hva appen heter. Gruppering eller mapper hadde vært en stor fordel, slik de andre har. For de som har få apper spiller dette ingen rolle.

Lenke til kommentar

neinei, det er sant:) men for min del hvertfall så har de spotify, tv2sumo, netflix, viber, etc..

 

åjaa, skjønner, kan fort bli litt mye ja. men du kan ikke laste ned enn app som gjør det? eller er wp låst?? :)

setter pris på at du svarer på mange dumme spørsmål :) , litt nysgjerrig for det virker veldig bra :)

 

en stor fordel da!

Endret av heimsvik
Lenke til kommentar

Jeg har lang erfaring med WM, og brukte WP 7.x en del for vel 2 år siden, og 8.x i vinter. App-utvalget har riktignok blitt litt bedre, men er fortsatt laaaangt unna de andre. Jeg finner bare en brøkdel av det jeg bruker i iOS og Android på WP.

 

Du kan ikke lage snarvei til alle på en flis, men du kan lage en flis på hjemmeskjermen for hver app. Dersom jeg har mange apper, ønsker jeg ikke å ha de jeg sjelden bruker på hjemmeskjermen, og det er da de blir vanskelig å finne. Det er søkemulighet, men ofte husker man bare hvordan ikonet ser ut, ikke hva appen heter. Gruppering eller mapper hadde vært en stor fordel, slik de andre har. For de som har få apper spiller dette ingen rolle.

Du kan lage en flis med mapper å ha på hjemmeskjermen med dei appene du vil. Du må ha appen "Mapper" ifra Nokia.

Lenke til kommentar

I forhold til iOS og Android har WP dårlig utvalg i apper. Jeg synes også at applisten til høyre for hjemmeskjermen fort blir oversiktlig når man har installert en del apper, da det ikke er mulig å sortere appene etter eget ønske (kategori for eks) eller gruppere de i mapper.

Er vel avhengig av hva man bruker av apper også, har alle jeg trenger og savner ingen fra Android. Mye i WP som allerede er i OS'et og ikke trenger apper. Men klart det er forskjell på 210000 og 1 million, men er jo ikke akkurat 1 million med høy kvalitet på alt heller...
Lenke til kommentar

ikke meningen å dobbelposte, men på den nokia tlfen jeg har, så er det sånn at du må ha litt annen type jack, på handsfreen, altså du kan ikke bruke de som funker på android/iphone? den er litt større, får brukt vanlig men bare på lyd.

På Lumiaserien er det standard Jack som fungerer sammen med stort sett alt bortsett fra det som blir laget til Apple. På eldre Nokia er pluggen litt anderledes.

OBS! På Lumia må pluggen trykkes "hardt" inn, merker et klikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...