Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff uff.. Det var ikke bra i det hele tatt. Håper du har kommet deg over sjokket da :p Det er ikke noe jeg ville likt heller, så jeg skjønner det godt dersom du er litt irritert og skuffet. Nå er den tida over på ITavisen, uansett :)

 

Hehe jeg er innom ItAvisen hver dag nesten, har bare holdt meg unna forumet. Var en av hovedgrunnen til at jeg i 2007 gikk over til Diskusjon.no. Mye mer seriøst. Heter StayPlation på ItAvisen BTW. Medlem siden 2004, men har hatt en konto før det også.

 

Åja.. det er deg det ja :p Heheh

 

Skal være enig i at Diskusjon.no er et bedre forum. På de få timene denne tråden har eksistert, har vi allerede hatt besøk av en administrator, en moderator og en forumveileder. Det er rett og slett utrolig bra, og svært imponerende i mine øyne.

Det er nå engang slik at vi har blitt glad i hverandre, vi som var på forumet helt til siste slutt. Derfor er det så bra at vi kan fortsette å prate tull her :)

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan skrive: "Grunnen er at vi føler at kommentarfeltene under artiklene våre godt nok ivaretar brukernes behov for å diskutere det vi skriver om."

 

Hvilken planet er det de har oppholdt seg på, hvis de mener forumet bare ble brukt til å diskutere saker? Forumet hadde jo faktisk en mening, det var et sted man kunne få hjelp, og veldig ofte få gode svar og løsninger på problemer.

 

Jeg kan ikke fatte å begripe at de tror vi var på den siden for å lese nyheter. Tror de oppriktig at de skriver gode nyheter?? Det er helt utrolig at den siden har vart så lenge som den har. Forumet var dens eneste lyspunkt, og nå er det borte. Snakk om å grave sin egen grav.

Endret av PolarBearKBG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fullstendig enig i det du skriver, PolarBear. Det du sier om at de skriver svært dårlige artikler, er etter min mening riktig. Det uttrykte jeg også ovenfor en annen bruker ved hjelp av modmailen. Var derfor Tore ble så sinna på meg. :p Fatter ikke hvordan de ikke kan se det selv.

 

Bare å se på hvordan de svarer på spørsmålene angående stengingen av forumet. De har svart på ett spørsmål blant 73 kommentarer. Det sier egentlig alt om hvor seriøst de tar dette.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Blir kanskje litt kjedelig å kommentere Apple i lengden ja hehe. Spesielt Trond Bie er glad i slike artikkler :green: Men Tore Neset skriver av og til egne meninger som er gøy å lese, og Thomas sine spill artikkler og anmeldelser er bra. Men mest av alt savner jeg "Klikk". Noen som husker det, med Martin Sivertsen og Øivind Idsø? Det var knall.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Velkommen skal dere være alle sammen!

Moderatorene her er flinke og holder man en saklig tone, så blir man også tatt seriøst. Da kan man også få omgjort en moderering skjedd hvis moderasjon har skjedd på feilaktige grunner. Men generelt har jeg et inntrykk av at moderatorene som oftes tar riktige avgjørelser - man bør uansett respektere avgjørelse når den er endelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klikk var bra ja :) Det var noe nytt. Tenk om de kunne fortsatt å fokusere på det. Da hadde de faktisk hatt noe unikt, men neida. Vet at det ikke var ITavisen sin skyld at det ble borte. Men det hadde vært utrolig moro hvis det hadde fortsatt.

 

Thomas sine skriverier var det eneste jeg leste på ITavisen. Det andre holdt jeg meg langt unna. Copy-Paste kan jeg lese andre steder.

 

Må også benytte sjansen til å skyte litt av Diskusjon.no, har ikke vært her så mye, da jeg var på ITavisen når jeg først skrev noe. Men har fått et veldig godt inntrykk nå i starten. Kudos til dere :) Gleder meg til å komme litt igang her. Så var det kanskje ikke så dumt at ITavisen er historie :)

Lenke til kommentar

Tore svarte på spørsmålet ditt, PolarBear.

 

''Spam var ikke problemet. Snarere en ufin tone. Vi er tre ansatte, jobber 8-16 mandag til fredag og har ikke kapasitet til 24/7-overvåking. Moderatorene gjorde hva de kunne, men av og til tippet også de over. Resultatet var at forumet fikk færre og færre brukere. Nå er vi altså nede på 900 i måneden, av ITavisens 500 000 brukere totalt. Det sier jo sitt.''

 

Moderatorne tippet over? Dummeste jeg har hørt. Hele grunnen til at ting gikk skeis var jo at det var alt for få moderatorer, og ingen ville ha drittjobben, noe jeg skjønner godt. De har jammen påført dette på dem selv. Det samme gjelder brukerantallet. Ingen vil jo være på et forum fullt av troll og sånt.

Lenke til kommentar

Tore svarte på spørsmålet ditt, PolarBear.

 

''Spam var ikke problemet. Snarere en ufin tone. Vi er tre ansatte, jobber 8-16 mandag til fredag og har ikke kapasitet til 24/7-overvåking. Moderatorene gjorde hva de kunne, men av og til tippet også de over. Resultatet var at forumet fikk færre og færre brukere. Nå er vi altså nede på 900 i måneden, av ITavisens 500 000 brukere totalt. Det sier jo sitt.''

Til sammenligning tror jeg vi har 1 i administrator med 15%, resten jobber frivillig.

Mulig det er prosentsatsen er noe feil, husker ikke helt i farten...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor dere som har holdt dere på itavisen sitt forum frem til nå ikke har bytta for lenge siden. Hadde bruker der for en del år siden, men ble bannlyst. Takket være det oppdaget jeg diskusjon.no. Kan avsløre at andelen trolling er mye mindre her, og at man sjeldent får personangrep slengt etter seg.

 

Velkommen anyways.

Endret av tobias6666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tore svarte på spørsmålet ditt, PolarBear.

 

''Spam var ikke problemet. Snarere en ufin tone. Vi er tre ansatte, jobber 8-16 mandag til fredag og har ikke kapasitet til 24/7-overvåking. Moderatorene gjorde hva de kunne, men av og til tippet også de over. Resultatet var at forumet fikk færre og færre brukere. Nå er vi altså nede på 900 i måneden, av ITavisens 500 000 brukere totalt. Det sier jo sitt.''

Til sammenligning tror jeg vi har 1 i administrator med 15%, resten jobber frivillig.

Mulig det er prosentsatsen er noe feil, husker ikke helt i farten...

 

Men så blir vel kanskje moderatorne her mer verdsatt enn det vi ble? Vi brukte å si at det var verdens mest utakknemlige jobb, og jammen var det sant. Kun klaging fra både brukere og redaksjon. Fristet slett ikke å gjøre sitt ytterste når det ikke var en eneste sjel som satte pris på det.

Endret av Kiriev
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tore svarte på spørsmålet ditt, PolarBear.

 

''Spam var ikke problemet. Snarere en ufin tone. Vi er tre ansatte, jobber 8-16 mandag til fredag og har ikke kapasitet til 24/7-overvåking. Moderatorene gjorde hva de kunne, men av og til tippet også de over. Resultatet var at forumet fikk færre og færre brukere. Nå er vi altså nede på 900 i måneden, av ITavisens 500 000 brukere totalt. Det sier jo sitt.''

 

Moderatorne tippet over? Dummeste jeg har hørt. Hele grunnen til at ting gikk skeis var jo at det var alt for få moderatorer, og ingen ville ha drittjobben, noe jeg skjønner godt. De har jammen påført dette på dem selv. Det samme gjelder brukerantallet. Ingen vil jo være på et forum fullt av troll og sånt.

 

Takk for at du sa ifra ;) Svarte han nå:

 

Jeg har full forståelse for at dere i redaksjonen ikke kan holde styr på forumet. Men det er jo akkurat derfor dere hadde frivillige moderatorer. Mange av dem har vært moderatorer i mange år, men nå de siste månedene har alle sluttet. Tyder ikke det på at det har skjedd noe i kommunikasjonen mellom redaksjon og frivillige moderatorer?

 

Jeg er heller ikke helt sikker på hvorfor du skriver i saken at kommentarfeltene er tilstrekkelig for å kommentere sakene dere skriver. Forumet ble ikke primært brukt til å kommentere saker. Det ble brukt som en møteplass mellom datainteresserte brukere fra hele landet. Og et sted der folk kunne få hjelp hvis de trengte det.

 

Du sier at en ufin tone var problemet. Da har jeg et spørsmål. Hvorfor kan man gå tilbake og lese artikler på nyhetsiden som er fulle av ufine og useriøse kommentarer. Dere må jo se at det ikke er rart vi brukere tror dere ønsker "flamewars" og lignende rundt artikler for å få opp klikkene.

 

Jeg har snakket med flere moderatorer som liker veldig dårlig hvordan de ble behandlet og fikk tøyler for hva de kunne gjøre. Hvorfor var det slik?

 

Så vidt jeg vet var ITavisen sitt forum et av de største rene dataforumene i Norge. Du sier dere bare hadde 900, men man skal ikke gå langt tilbake i tid før vi var mange fler. Det låter fint med 900 vs 500 000. Men problemet startet ikke i dag, så tallet 900 er ganske irrelevant. Dette er en utvikling som har holdt på lenge.

 

Hvor mange brukere hadde forumet i sine glansdager?

 

Jeg syntes det er veldig uprofesjonelt og behandle brukerene på denne måten. Dere ga oss ikke engang en forvarsel. Det ble bare lagt ned.

 

For deres del så håper jeg ITavisen består, men jeg ser ikke lenger noe her som er verdt å beholde. Jeg er ikke interessert i å være med i et samfunn der brukere og moderatorer blir behandler slikt som jeg har fått inntrykk av de siste månedene.

 

Og til sist, dere har vært helt tause når vi har diskutert hva som skjer her på siden. Hvorfor har dere ikke blitt med på diskusjonen? Vi kunne vært en ressurs og hjulpet dere. Men dere har ikke vist noen interesse for oss på forumet. Det er rett og slett skuffende.

Endret av PolarBearKBG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...