Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Super kommentar, Polarbear. Er enig i at forumet kunne vært oppe den dag i dag om Tore & Co hadde lagt inn en liten innsats. Problemet var at vi ikke var verdt det i deres øyne.. og da får det bare være.

 

Syns vi har blitt tatt godt imot her. Tror vi kommer til å trives godt her på diskusjon.no. :)

 

Fristet slett ikke å gjøre sitt ytterste når det ikke var en eneste sjel som satte pris på det.

 

Jeg satte stor pris på jobben du og de andre moderatorene gjorde! Tro meg, det er mange som satte pris på jobben. Problemet er at dere sjeldent fikk ros, men ris fikk dere hele tiden fra misfornøyde brukere og troll!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visst svarte fortjener vi svar. Det er hverdagen vår de kludrer med her :p Heheh.. Nei, men sånn seriøst. Det er bare å skrive hva du mener. De har godt av å høre sannheten noen ganger. Før eller senere må de ta til seg kritikken, og svare på den.

 

@iGlenn: Tusen takk for det :D Hyggelig at dere satte pris på jobben jeg, og ikke minst alle de andre moderatorne gjorde. Det var modsene som holdte forumet oppe, spør du meg.

Endret av Kiriev
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, han viser virkelig hva som er viktig for dem nå. Virker som han har gått helt inn i forsvars modus, og kaster all skyld ut alle kriker og kroker han finner.

 

Han klager på at det var personlig skjitkasting på forumet. Også henger han selv ut personer i kommentarfeltet på den samme nyhetsaken der kan klager over det. For ikke å snakke om bildet i saken. Ikke at innholdet er verdens undergang. Men ut av sammenheng er det ikke et godt bilde. Og det at han i det hele tatt bruker et bilde med fulle forum-nick i den saken her er bare helt utrolig.

Lenke til kommentar

Hei hei folkens! ^^

 

Har ikke vært aktiv på itavisen etter de la ned klikk dessverre, men lest forumet har jeg ofte gjort. Flott jobb fra de aller fleste moderatorer! Problemet var redaksjonen. Ble utestengt fra forumet fordi jeg ved en feil fikk samme profilbilde som en moderator (Redaksjonen som bannet, ikke moderator).

 

Kanskje jeg får henge meg på her å bli kjent med de gamle itavisen folkene! :)

 

 

Som et side-note: Savner virkelig podcasten dems. *Sukk* Gode gamle dager ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyggelig å hilse på deg, oleerik. Hva var nicket ditt på ITavisen?

Jeg savner virkelig Klikk jeg også.. det var jo et hyggelig høydepunkt for oss tekno-interesserte.

Når Klikk ble lagt ned søkte jeg lykken i en amerikansk podcast, som gjorde mye av det samme som Klikk.

 

Podcasten jeg snakker om heter Diggnation. Det er to typer som hovedsaklig snakker om historier fra Digg.com, mens de drikker øl og koser deg. Var virkelig en mye bedre podcast enn Klikk når jeg mimrer tilbake.. den anbefales dersom du ikke har noe annet å gjøre, eller bare vil kose deg med en morsom podcast. Programlederne er lett å bli glad i. :)

NB: Podcasten produseres ikke lengre, og det er jo veldig synd. Personene som var involvert i podcasten hadde dessverre ikke nok tid til å produsere den lengre. Så du får liksom ikke se/høre noe "nytt" i den though.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan skrive: "Grunnen er at vi føler at kommentarfeltene under artiklene våre godt nok ivaretar brukernes behov for å diskutere det vi skriver om."

 

Hvilken planet er det de har oppholdt seg på, hvis de mener forumet bare ble brukt til å diskutere saker? Forumet hadde jo faktisk en mening, det var et sted man kunne få hjelp, og veldig ofte få gode svar og løsninger på problemer.

Nå har ikke jeg vært noe fast inventar på ITavisens forum, men jeg er helt enig med det du sier. Tror mange redaksjoner kanskje undervurderer forum og overvurderer kommentarfeltene sine. Et kommentarfelt vil aldri kunne bre seg ut til å faktisk omfatte flere og gjerne dypere emner på lik linje som et forum. Det vil som regel ikke bli noe bedre enn det artikkelen i seg selv er. Diskusjonene under artikkelen på et forum er veldig ofte bedre enn selve artikkelen. Her på Diskusjon.no f.eks er jeg ikke medlem fordi jeg synes sidene tilknyttet til forumet er så utrolig gode, men fordi jeg vet at under enhver middels godt skrevet artikkel dukker det opp folk med god kunnskap og et kritisk blikk. Artikkelen i seg selv blir ikke bedre av å være tilknyttet et forum, men nytteverdien for den som leser det vil gjerne være mye større. Et kommentarfelt kan aldri bli dette (tror jeg).

 

Jeg kunne forstått at de ønsket å legge ned forumet fordi det var "for lite", men det å trekke inn manglende tid til å moderere syne jeg var litt rart. Spesielt når de samtidig sier at forumet var såpass lite. Her på Diskusjon.no f.eks er mer eller mindre 98% av alle veiledere, moderatorer og administratorer frivillige og har verken noen arbeidstid som må følges eller noe lønn for strevet. Om ITavisen valgte å ikke stole på moderatorene sine og tok all - eller det meste av - denne jobben selv er det jo ikke rart det ikke gikk bra. De sier det jo selv: De kan ikke følge med 24/7 - noe en frivillig stab kan.

 

Tror jeg skrev litt rotete :confused:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, han viser virkelig hva som er viktig for dem nå. Virker som han har gått helt inn i forsvars modus, og kaster all skyld ut alle kriker og kroker han finner.

 

Han klager på at det var personlig skjitkasting på forumet. Også henger han selv ut personer i kommentarfeltet på den samme nyhetsaken der kan klager over det. For ikke å snakke om bildet i saken. Ikke at innholdet er verdens undergang. Men ut av sammenheng er det ikke et godt bilde. Og det at han i det hele tatt bruker et bilde med fulle forum-nick i den saken her er bare helt utrolig.

Det er artikklene og antall klikk som er viktigt for han. Forumet var vel bare en verkebull for han på slutten.

 

Akuratt, han er ikke hakket bedre selv. Snakk om å "bæsje" på leggen. Bilde er uskuldigt det, hvis du vet hva det handler om, men ut fra sammenheng, så ser det stein gale ut. Og jeg tror det var bevist, med tanke på nick som vises der ;)

 

Ser ikke ut som at han er voksen nok, til å svare på kritikken han får.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten, folkens. Apple har invitert til pressekonferanse :p :p

 

Da har ITavisen stoff noen uker til ihvertfall.

 

Vel, i mine øyne er det nettopp det de ikke får.

De har jo pumpet ut artikler basert på rykter i en evighet nå, men nå som Apple avslører alt ser jeg ikke helt hva de skal skrive om. La oss se en måned frem i tid, om iPhone 5 er lansert, hva skal ITavisen skrive om da? Fortsette med Samsung vs. Apple-artikler eller..? :)

Lenke til kommentar

Hey folkens. Im Sexy Shayla.

 

Svakt av ITavisen-ledelsen. Dem hadde mange muligheter på å fikse problemstillingen, men valgte heller den enkle løsningen som å skyve det under matta.

Hadde dem fremmet forumet istendenfor så folk kunne se at det faktisk var et forum der så hadde forumet aldri tapt seg. Èn feil jeg må gi moderatorne er de idiotiske trådene som Skjitprattråden og nekting av å opprette tråder for enkelte spill. Skjitprattråden stjal all aktivitet mens mangel på spilltråder ikke hjalp på aktiviteten. Det var min kritikk til dere, no heart feelings, men den største kritikken ligger hos ledelsen. Dem tok heller ikke til seg tips fra både erfarne og andre som hadde gode tips.

 

Men uansett... nytter jo ikke hva man sier til dem. Dem har nok allerede bestemt seg for å stenge forumet.

Nå må man se progresjon og vilje hos ITavisen. Flere artikler per dag, mindre skrivefeil og andre temaer enn gadgets og OS. Det tviler jeg på kommer til å skje.

 

Dem sier dem er 3 ansatte som skriver artikler. Fakta er at dem er 3 ansatte som kopierer og oversetter artikler. I dag er det publisert 12 artikler (+1 digi.no). Dvs. 4 artikler per ansatt, noe som igjen betyr at dem bruker igjennomsnitt 2,5 time per artikkel. Det er ikke godt nok.

Lenke til kommentar
Ble utestengt fra forumet fordi jeg ved en feil fikk samme profilbilde som en moderator (Redaksjonen som bannet, ikke moderator).
Tuller du, hva slags grunn er det?

 

Nei,tuller ikke. Ble riktignok åpnet igjen etter telefon til Martin. Kul fyr!

 

Ser ut til at få troll har blitt med over hit, herlig :-D

Lenke til kommentar

ITavisen er en "last" resort side om jeg har gått igjennom alt det andre. Bare synd at det tar somregel under 1 minutt å se om der er noe interresant. Noe som det nesten aldri er.

Litt for mye nazi er de i kommentarfeltet også, skal ikke få lov å uttrykke seg selv på noen som helst måte

 

Sant så sant. Tek.no er langt bedre når det kommer til både diskutering og artikler generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...