Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Da ble det en Achieva Shimian fra green-sum på Ebay til 298$

 

Valgte denne selgeren da han hadde bedre karakterer enn Dreamseller har.

 

Dream-seller (Karakterer 3987 hvorav 63 er negative 42 nøytrale) 98.4% Score

green-sum (Karakterer 8173 hvorav 27 er negative 55 nøytrale) 99.5% score

 

I tilegg kjøpte jeg dette skjermkortet:

 

http://www.dustinhome.no/product/5010653273/sapphire-radeon-hd7950-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle skjermene bruker samme panel, så sånn sett kan du kjøpe hvilken du vil. Jeg kjøpte meg en Catleap med muligheten for 120Hz, men det er neppe noe du vil trenge for poker.

 

Har anbefalt denne før og gjør det gjerne igjen. Har ikke noen erfaring med den personlig, men leser at den skal ha svært god byggekvalitet. Best av "Koreaskjermene".

Lenke til kommentar

Ok, og hvor mye koster det å få sendt den + toll/mva?

ser at den kommer på rett under 2000 fra selger, totalt rundt 3.000 da?

 

edit, bør/må man gå for en "perfect" skjerm for å få 0 pixelfeil, eller hender det (ofte?) at de som ikke er merket perfect også er uten pixelfeil?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Mange av de har gratis frakt, men gjennom tollen får du nok en ekstra gebyr på rundt 500kr.

 

Jeg kjøpte en skjerm som ikke var pixel perfect, men den var perfekt likevel. Om du tolererer et par døde piksler (maks 5) blant 3,7millioner er opp til deg. Selv synes jeg hvor lite skjermene koster veier opp for noen få døde piksler. Det skal også sies at de fleste får skjermer med 1 eller mindre død piksel, og som regel er den ene ute på kanten.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min Achieva Shimian og mitt Radeon 7950 kort, men jeg har ett merkelig problem.

 

Når jeg har installert Amd sine drivere og starter på nytt, får jeg plutselig en flimmrende skjerm med 10-12 små skjermbilder, starter deretter opp i sikker modus og avinstallerer driverne og det fungerer fint, har prøvd dette flere ganger og det fungerer fint hver gang.

 

Hva kan dette være? kan det være kabelen som følger med som ikke takler Amd sine drivere?

Lenke til kommentar

Fikk det til, jeg koplet den andre skjermen til via Hdmi til Dvi og da hadde jeg bilde på begge skjermene, kun i 1920x1080, men det var nå bilde, deretter gikk jeg på Sapphire sine sider og lastet ned noe driver greier derfra og fiklet litt, da fikk jeg det nå til å fungere i maks oppløsning med kun Achieva skjermen tilkoplet :)

 

Ingen døde piksler så vidt jeg kan se :) :)

Lenke til kommentar

Bruker du HDMI til Shimianen? DVI er tingen...

 

Er ikke Hdmi inngang på den, men om du tenkte på adapter fra Dvi til Hdmi så nei, brukte Hdmi til Dvi når jeg hadde min Gammle Benq 27 skjerm tilkoplet, men bare for å avinstallere drivere og installere nye.

 

Skjermen fungerer helt supert nå, men det var litt uvant med sånn liten skrift i nettleseren så jeg har skrudd opp tekststørrelsen til 125%

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å oppgradere min slitne Samsung 226bw. Jeg bruker laptop som min hovedpc. Den pcen jeg har nå har vga og hdmi. Så spørsmålet blir om jeg får full oppløsning via hdmi? Laptopen er ca. 2 år.

 

Hvis ikke, hva slags tilkoblinger trenger man på en pc for at dette skal fungere?

 

Takk.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å oppgradere min slitne Samsung 226bw. Jeg bruker laptop som min hovedpc. Den pcen jeg har nå har vga og hdmi. Så spørsmålet blir om jeg får full oppløsning via hdmi? Laptopen er ca. 2 år.

 

Hvis ikke, hva slags tilkoblinger trenger man på en pc for at dette skal fungere?

 

Takk.

 

Kan ikke bruke laptop uansett hvilken tilkopling du har, da må du kjøpe en versjon med Hdmi,Displayport,Vga og Dvi.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å oppgradere min slitne Samsung 226bw. Jeg bruker laptop som min hovedpc. Den pcen jeg har nå har vga og hdmi. Så spørsmålet blir om jeg får full oppløsning via hdmi? Laptopen er ca. 2 år.

 

Hvis ikke, hva slags tilkoblinger trenger man på en pc for at dette skal fungere?

 

Takk.

 

Kan ikke bruke laptop uansett hvilken tilkopling du har, da må du kjøpe en versjon med Hdmi,Displayport,Vga og Dvi.

 

Stemmer ikke.

 

...no inputs other than DL-DVI...

Although it's often problematic with non-Apple displays, Apple's mini-DP to dual-link DVI adapter actually worked perfectly with the Achieva display.

http://www.anandtech.com/show/5885/the-achieva-shimian-qh270-a-350-27inch-wqhd-sips-display

Lenke til kommentar

Mottok min 'perfect pixel' kjapt og greit etter et lite tollpåslag.

 

Ved første oppstart ble det snart til flimring før bildet frøs. Viste seg at DVI-kabelen ikke satt skikkelig i skjermen, en av skruene var litt kort slik at gjengene ikke tok i festet. Fikk ordnet på det. Ingen kvalitetsfølelse i skjerminnfatning og kabel - mye myk plast.

 

Kurrant bilde og hyggelig oppløsning, men skuffet over at man ikke kan stille annet enn lysstyrke - ikke kontrast, farger, etc.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel bare om man er interessert i å betale 3-4000 kroner mer for justeringsmuligheter og kvalitetsfølelse.

 

Det kan du gjerne si, hvor ofte sitter man og tar på skjermen eller flytter på den? jeg solgte min Benq M2700HD til fordel for denne og jeg vil si at Achieva Shimian'en er finere og ser bedre ut.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel bare om man er interessert i å betale 3-4000 kroner mer for justeringsmuligheter og kvalitetsfølelse.

Ja. Som det klokt er skrevet tidligere i tråden, så er hele poenget her at skjermen skal være så billig som mulig. Hvis man nærmer seg 4000,- for en slik Koreansk skjerm, så er plutselig argumentet ganske tynt mtp på at man får bedre skjermer her i Norge for en brøkdel mer, pluss norske garantier.

Endret av nortridge
Lenke til kommentar

Ja, mer enn 2500,- ville ikke jeg betalt. Synes Yamakasien sin fot er vell vinglete. I tillegg er plastikken av så dårlig kvalitet at den får riper bare av å se på den. Sliter også med klistermerker flekker over hele ramma. Skjermen kommer med ørten klister og tar du dem av så er det umulig å bli kvitt limen på baksiden. Synes også det var i overkant mye "inngravert" tekst på rammen. Ser ikke noe poeng i og reklamere for widescreen i 2012.

 

Kommer skjermen på over 2,5k så synes jeg Dell sin nye 27" til 4,2k inkludert frakt er et bedre valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...