Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To ganger har dette skjedd: Skrur på pcen, skjermen er svart helt til innloggingsskjerm (ikke vanlig), da blir den dekket av vertikale striper. Skru av og på hjelper ikke, ta inn og ut strøm hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å ta inn og ut dvi kabelen (som var skrudd godt fast).

Håper ikke dette er første steg mot en defekt skjerm :S

Lenke til kommentar

Jeg blir forvirret av alle disse forskjellige modellene. I utgangspunktet var jeg ute etter en 27" skjerm med 2560x1400 oppløsning og DVI-D + Displayport inngang. De to inngangene fordi jeg ønsker å koble skjermen til to maskiner. Men etter å ha sett prisen på en del av disse vurderer jeg å heller hoppe på en av disse fremfor f.eks en Dell 27". Problemet jeg har er som sagt at jeg ikke har peiling på hvilken jeg burde gå for. Bruksområdet blir bilderedigering, men også spilling.

Lenke til kommentar

Jeg blir forvirret av alle disse forskjellige modellene. I utgangspunktet var jeg ute etter en 27" skjerm med 2560x1400 oppløsning og DVI-D + Displayport inngang. De to inngangene fordi jeg ønsker å koble skjermen til to maskiner. Men etter å ha sett prisen på en del av disse vurderer jeg å heller hoppe på en av disse fremfor f.eks en Dell 27". Problemet jeg har er som sagt at jeg ikke har peiling på hvilken jeg burde gå for. Bruksområdet blir bilderedigering, men også spilling.

 

Panelene er akkurat de samme, bare i forskjellig innpaking som yamakasi catleap,Achieva Shimian, Matrix Neo, Fineforce, First FSM osv....

 

Er vel bare litt forskjell i byggkvalitet på de enkelte, men hvilken som er best er ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Det er veldig få av de som selges nå som kan overklokkes. "2B" PCB-en som kunne dette tidligere, ble ikke lenger produsert. Nå har det akkurat kommet skjermer igjen med tilsvarende PCB som også kan overklokkes. Skjermene koster vesentlig ekstra pga denne PCBen, type 550$ kontra 300.

 

Begrensningen ligger altså i PCBen (opp til rundt 120Hz), og ikke panelene. Det er samme panel i OC versjonene også.

 

To ganger har dette skjedd: Skrur på pcen, skjermen er svart helt til innloggingsskjerm (ikke vanlig), da blir den dekket av vertikale striper. Skru av og på hjelper ikke, ta inn og ut strøm hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å ta inn og ut dvi kabelen (som var skrudd godt fast).

Håper ikke dette er første steg mot en defekt skjerm :S

 

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny kabel. Jeg har hatt samme feil, og har lest om mange som hadde samme feil inntil de kjøpte ny kabel. Den som følger med er ikke akkurat av ypperste kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må spørre om råd her nesten.

 

For ca $400 får jeg en feilfri Crossover med 0 døde pixler, men uten overklokkingsmuligheter. For $550 har 120hz.net Catleaps som kan overklokkes, men ingen garanti mot døde piksler - og døde piksler irriterer meg.

 

Hvordan ligger det an med døde piksler hos dere som har kjøpt disse skjermene her inne? Og er det noen som har hørt noe mer om disse overklokkende PCBene i løssalg? Kom over en tråd hvor det ble sagt at det ble jobbet med.

Lenke til kommentar

Det er folka bak 120Hz.net som også er drivkraft for å få igang salg av 120Hz PCBer løst. Foreløpig vil alle gå til ferdige skjermer, da de ennå har bestillinger som skal dekkes der.

 

Når tilgangen på PCBene blir større vil det nok åpne for løssalg, prisen er jo uviss.

 

Jeg kjøpte min First FSM-270GY og fikk et eksemplar uten døde pixler, og tro meg når jeg sier at jeg har sjekket :) Baklyset på min er også veldig bra så jeg kunne jo ikke vært gladere, betalte rundt 310$ og fikk nå faktura på 560 for mva fra UPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...