Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte 28.07 og ha fått svar om at min ikke blir sendt før 07.08 - dette fordi de hadde sommerferie i Korea... Fikk en kompensasjon på $5 fordi jeg måtte vente:) Ble litt skeptisk når jeg så beløpet var trukket fra konto. Men, alle gir Dream-seller de beste skussmål da er det vel ingen fare:) Jeg bestillte hvit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått min skjerm, en First FSM-270YG 27 med Tempered Glass. Leveransen tok 3 DAGER fra Sør-korea. Det er helt crazy. Den ble sendt tirsdag og jeg fikk den torsdag :) Det er jo ca likt med posten her hjemme. Fantastisk leveranse. I tillegg slapp jeg toll på produktet. Så totalt 2500 nkr for en slik skjerm er crazy. Prisen i Norge på denne hadde ligget på rundt 5000 +/-

1243180.jpeg

 

Hei

hvis det var DHL som kom med skjermen må du nok betale toll for den!

De kommer med en regning ca en uke etter at de har levert varen.

I mitt tilfelle var det 554,-

Så alt i alt kom skjemen på 2967+554 = 2521

Må si at det er rasende billig for en 27" IPS skjerm med god oppløsning!

Har ikke justert på farger/gamma/kontrast enda, men synes at det er litt "sterkt" lys, så jeg skal prøve å kalibrere den i helgen.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til First FSM, men generelt disse "27" Korea IPS" har samme panel (S-IPS fra LG), forskjellene ligger i:

 

- Panelgradering (A+, A, A- etc)

- Chassi (tilgang til VESA uten å måtte demontere slik som med Catleap Q270 f.eks)

- Tilkoblingsmuligheter

- Høyttalere

- Herdet glass foran

- PCB ("2B" PCBene som kunne overklokkes til 100Hz+ er ikke å skaffe lenger)

Lenke til kommentar

Aner ikke egentlig :) Bare tenkte jeg skulle teste de, så fungerte det. Det stod også i reviewen at det kanskje var mulig

 

Other models offer even more exotic possibilities. Some folks have actually been "overclocking" their monitors, ramping the refresh rates up from the default 60Hz to twice that. That prospect is... awe-inspiring. 120Hz refresh rates would be perfect for gaming.

Endret av Morgaur
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fulgt helt med på denne tråden, men den er absolutt interessant. Jeg lurer derfor på om noen kan svare meg på hvor mange dager det tok dere før skjermen ankom, etter bestilling?

 

Det tok 1 uke.

Bestilte den en mandags kveld, neste mandag ringte DHL meg og sa de hadde en pakke til meg.

Lenke til kommentar

Adapteret du leter etter: http://store.apple.c...roduct/MB570Z/A

 

Skal ikke være noe mer hokuspokus enn det. Hvilken Air har du? Det er jo ganske tøft for maskinen å skulle gå fra å tegne 1440*900 (evt 1280*800 på gamle modeller, eller 11") til å tegne det PLUSS 2560*1440.

Har mid 2012-modellen, 13 tommer, med Intel HD 4000 (ikke akkurat det beste skjermkortet, men en stor forbedring fra fjorårets).

 

Og hvordan er det med maksoppløsning på det adapteret du linket til? Støtter det 2560x1440?

Endret av GoldenHymn90
Lenke til kommentar

Hei! Har bestilt meg ein yamakasi Catleap q270. Sitter å vurderer å bestille enda ein! Kjøre dual screen.

Men på Infosidene til produktet står det at man trenger 2 double link DVI innganger. Skjermkortet mitt er gtx 670 og har 2 DVI på det, Men er usikker på om begge 2 er "double" link, Vil jo ha full oppløsning på begge skjermene i såfall!

 

Vil eit Gtx 670 være tilstrekkelig for 2 slike skjermer?

Resten av maskinvaren er

i5 2500k

16Gb ram

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...