Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 3"-17,6cm mellom hullene på min

 

Takk! Da passer veggfestet jeg har :) Hørtes litt smalt ut til en så stor skjerm (regner med at du mente 7,6cm og ikke 17,6), men det holder vel :)

 

Blir nok ny skjerm ila neste par månedene! Hvis man vil ha 100Hz+ så må man gå for den "dyre" skjermen til ca dobbelte av den som snakkes om her? Eller er det mulig å få det på disse skjermene også?

Lenke til kommentar

Fikk denne skjermen nå selv. Endte med å betale 1950kr. Måtte heller ikke betale moms eller fortolling.

 

Ble den sendt med FedEx eller UPS vil du nok snart se at det kommer en faktura i posten på mva og gebyr.

 

DHL kom den med.

 

Men jeg har noe driver problem med skjermen min nå. Var ikke kabelen min det var feil på i starten her som jeg trodde. Bare det at når jeg kjører 2 skjermer fungerer Catleapen perfekt, men når jeg kjører den singel stopper dispaly driveren å virke ca hvert 30 sec. Har oppdatert driver, men får bare sitte å kåle litt så finner jeg nok ut av det. Som sakt når jeg kobler på den andre skjermen i dual mode så fungerer begge skjermene perfekt.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har skjønt det, er det bare noen helt spesielle skjermer som kan overklokkes til 100mhz+, men med dette risikerer du at den ikke overklokker mer enn rundt 70mhz, og at den begynner å hoppe over bilder av og til. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men det er sånn jeg har forstått det

Lenke til kommentar

Det tok akkurat 1 uke, vis du kjøpte fra en Dream-seller, så åpner dem å tester skjermen før den sendes, Å ja prisen er kannon :)

Er bare å glede seg.

 

Hei og takk for svar,

 

 

Ja det fulgte med en dvi kabel

kjøpte av Dream-seller. Fikk du med dual-dvi kabel?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også å kjøpe en slik skjerm! Høres ut som en ypperlig pris. Noen som vet hvor mye av sRGB den støtter osv? For min del vil den nok bli mye brukt til bilderedigering. Jeg vurderte lenge Dell U2711.

 

Og hvilke skjermkort bruker dere som har denne kombinert med flere skjermer(multiskjermoppsett)?

Jeg har et par skjermer fra før, og er litt skeptisk på om jeg får koblet til alle 3 sånn rent praktisk, men det hadde vært fint å kunne bruke 2 ihvertfall. Per dags dato har jeg integrert skjermkort + et ATI Radeon HD4650 kort, ganske billig, så det er ikke krise å investere i et nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

Sånn jeg har skjønt det, er det bare noen helt spesielle skjermer som kan overklokkes til 100mhz+, men med dette risikerer du at den ikke overklokker mer enn rundt 70mhz, og at den begynner å hoppe over bilder av og til. Jeg har ikke satt meg så veldig inn i det, men det er sånn jeg har forstått det

Eneste stedet du får i tak i ekte 120 hz versjon inntil videre er groupbuys på 120hz.net

De som er på Ebay hopper over bilder (selv om de tar blodpris).

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

DHL kom den med.

 

Men jeg har noe driver problem med skjermen min nå. Var ikke kabelen min det var feil på i starten her som jeg trodde. Bare det at når jeg kjører 2 skjermer fungerer Catleapen perfekt, men når jeg kjører den singel stopper dispaly driveren å virke ca hvert 30 sec. Har oppdatert driver, men får bare sitte å kåle litt så finner jeg nok ut av det. Som sakt når jeg kobler på den andre skjermen i dual mode så fungerer begge skjermene perfekt.

Hei!

Fikk min i dag, nøyaktig en uke etter at jeg bestilte den. Bestilte fra greensum(http://www.ebay.com/itm/New-YAMAKASI-CATLEAP-Q270-SE-LED-27-2560X1440-WQHD-DVI-D-White-Computer-Monitor-/110897718002?pt=Computer_Monitors&hash=item19d204e2f2)

 

Knotet litt for å få bilde jeg også. Først prøvde jeg bare med catleap skjermen, ingenting skjedde, "power" lampen blinket grønt. Slik den gjør når man ikke har signal til monitoren, byttet dvi utgang på grafikk kortet (AMD 6970)samme feil, koblet en monitor til opp og da fant jeg skjermen!

Satt Catleap som primary og koblet fra den andre, alt vel!

 

Har bare sjekket litt i BF3 men er til nå godt fornøyd med oppløsning og farger, har ikke funnet noen døde piksler enda!

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke bestemme meg for denne skjermen eller ikke.. Hadde bestemt meg for å gå for en 120Hz i oppgradering av den jeg har nå, og det hadde vært så perfekt om disse kunne overklokkes slik de tidligere modellene kunne.

 

Samtidig er det jo et helt utrolig tilbud, 27" IPS til rundt 2000 før mva er jo utrolig, 60Hz eller ei :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min skjerm, en First FSM-270YG 27 med Tempered Glass. Leveransen tok 3 DAGER fra Sør-korea. Det er helt crazy. Den ble sendt tirsdag og jeg fikk den torsdag :) Det er jo ca likt med posten her hjemme. Fantastisk leveranse. I tillegg slapp jeg toll på produktet. Så totalt 2500 nkr for en slik skjerm er crazy. Prisen i Norge på denne hadde ligget på rundt 5000 +/-

 

Når det gjelder skjermen så er bildet HELT fantastisk. Øynene mine fikk orgasme når jeg så på den, og dama sto bare å sa "wow" om igjen og om igjen. Han som reviewet denne skjermen løy ikke når han skrev "When you hook it up and turn it on, the monitor will shoot rainbows directly into your rods and cones, triggering a fit of ecstasy unprecedented in human history"...

 

Nå har jeg testet skjemen i BF3, Tera, Wargame, og en del andre spill og jeg må si den fungerer utmerket. Merker ingen problemer og 680 kortet mitt drar alt på full pupp noe som er konge. Skal se om jeg kan klokke den litt for å få opp hz. Har lest at det ikke skal være noe problem med 680 kortene.

 

Eneste problemet jeg har er en ørliten bit isopor som har greid å lure seg bak skjermflaten oppe til venstre i hjørnet. Den har sikkert greid å lure seg inn der under transporten. don't ask me how. Lurer på om jeg kan åpne skjermen for å fjerne den. Heldigvis er den ikke sjenerende i og med at den ligger så langt oppe i venstre hjørnet.

 

På bildet kan du se skjermen. Men den lar seg desverre ikke gjengi. Se hva jeg skrev ovenfor om rainbows into you eyerods

 

Sitter du på gjerdet og lurer på om du skal kjøpe deg en ny skjerm så kan jeg anbefale deg en slik IPS skjerm fra Sør-korea. Og lurer du på hvem du skal kjøpe den av så kan jeg anbefale selgeren Dream-seller på Ebay. Han testet skjermen for pixelfeil før han sendte den :)

 

1243180.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...