Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HDMI versjonen har nok en skalerer. Denne skalereren vil doble om ikke mangedoble forsinkelsen. Det er ikke anbefalt å velge hdmi/DP just in case.

 

Legger til: Her ser du hvor mye en dårlig skalerer kan øke forsinkelsen(blått).

Input%20Lag_575px.png

Det blå er tiden DSP-en bruker. Dette er uavhengig av hvilken type digital input du har. Det røde er hvor lang tid pixelene på skjermen bruker på å reagere, også uavhengig av input.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøpe meg en av disse skjermene jeg også, men er usikker på 27 eller 30. og om det blir 30, hvilken av disse:

Crossover 30" 30Q5 pro for 550 $ eller 3020 for 700 $

 

Takk for tipset, har lagt inn en bestilling på en 30Q5 med expedited delivery. Kom på 570 total ble plutslig mye mer enn jeg hadde tenkt å bruke, men jeg var veldig i tvil om det var vits å gå fra 24" til 27" dermed ble 30" bankers!

 

Venter i spenning.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, har lagt inn en bestilling på en 30Q5 med expedited delivery. Kom på 570 total ble plutslig mye mer enn jeg hadde tenkt å bruke, men jeg var veldig i tvil om det var vits å gå fra 24" til 27" dermed ble 30" bankers!

 

Venter i spenning.

 

Nå er det jo ikke sikkert at bildekvaliteten på 30" er like bra som 27" i og med at 27" panelene er de samme som i Apple sine display.

Lenke til kommentar

Size is king, bruker 3x24" idag derfor var det viktig for meg at det å gå fra 3x24" til 2xSkjerm oppsett gir meg mest mulig arbeidsflate, og ikke bare høy ppi.

 

 

Skal uansett bli gøy å se hva jeg får utav skjermen, som er nevnt tidligere i tråden så er jo hele meningen "most bang for the buck" :)

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Fikk min Crossover 30Q5 30" idag, da jeg bestilte var jeg litt i tvil ang kvalitet, men dette er helt rått kvalitet er over all forventning! Har lett en stund etter døde pixler men klarer ikke finne noen så er mega happy.

 

Og skal jammen si å gå fra 24" til 30" var en stor oppgradering, pluss at jeg kan fremdeles bruke 2 gamle 24" sammen med den nye skjermen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

De bruker de samme IPS panelene ja, "Der Kommissar". De er "avviste" paneler fra LG, som produseres for Apple, osv. D.V.S. at de ikke møter A+ standarden, ved at det er litt for mye "lys blødning" ut i bildet, døde piksler, eller fargeskjer i bildet. Det betyr ikke at A eller A- panelene er så ille. Er du heldig så kan du få en uten døde piksler, og med minimal lys blødning.

Jeg valgte å gå for en Crossover 27QD-P her om dagen. Valgte en "Pixel Perfect" som kostet litt mer. Bare håper at det ikke er for mye lys blødning..

Lenke til kommentar

snap

 

Er spent på hvordan pikslene og blødningen er på skjermen jeg får. Regner med å få den før helga, kan gi tilbakemelding da :)

Håper på å få en uten fargeskjær, men dette skal visst ha vært fikset med et nytt PCB kort (gammel: blå, ny: grønn). Det skal være fort gjort å finne ut ved å lyse med en lommelykt inn på baksiden.

 

De fleste er veldig fornøyd med skjermene sine. Men så er det noen som klager over litt lysblødning i mørke scener. Men det er det på nesten alle LCD skjermer..

 

Forresten, så fant jeg ut at red-cap @ ebay er billigst, ihvertfall på "PP" Crossover 27QD-P.

Han var også veldig villig til å sette ned prisen og merke pakka som en gave. Håper jeg slipper å betale toll/moms :)

Endret av iNtensimilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forresten, så fant jeg ut at red-cap @ ebay er billigst, ihvertfall på "PP" Crossover 27QD-P.

Han var også veldig villig til å sette ned prisen og merke pakka som en gave. Håper jeg slipper å betale toll/moms :)

 

Pixel Perfect er jo flott til ~$400, takk for tipset om selgeren. Gleder meg til tilbakemeldingen din (også på spørsmål om toll, hehe), ser ut som en lovende skjerm av det jeg har lest av reviews.

Lenke til kommentar

 

Pixel garantien går utpå at de sjekker skjermen for døde piksler før den blir sendt avgårde. Får man døde piksler, så skal man kunne returnere skjermen. Men hvor nøye de gjennomfører kontrollene sine, er uvisst. Iflg. red-cap sine annonser så skal de sjekke skjermene på 50cm avstand.. Uten noe utstyr virker det som. Så risikoen er der for at man kan få en skjerm med døde piksler selv om man kjøper "PP".

Lys blødning osv. er det ingen garanti for. Men man får vanlig 1 års garanti hvor noe annet skulle skje..

Lenke til kommentar

Joda jeg er klar over at de tester (påstår de) men jeg har sett i flere forum at ikke alle er fornøyd anngående den pixel garantien og fått skjermer med mange døde pixler.

 

Koreanerne kan tydeligvis ha mye mer pixelfeil enn vi kan her i Norge også.

 

Når det gjelder å sende disse i retur, regn med en 1000,- i frakt utgifter.

 

Selv kjøpte jeg en Achieva Shimian som ikke var garantert for pixelfeil men jeg kan ikke si at jeg kan se noen døde pixler heller, en arbeidskollega bestillte den samme skjermen fra samme plass og kunne telle 7 døde pixler, men det sjenerte ikke han så voldsomt, det er jo tross alt flere millioner pixler det er snakk om, sålenge du ikke plasserer trynet helt oppi skjermen så er det ikke så godt å se.

 

Men om man vil brenne av noen ekstra $ på pixel garanti så værsågod, jeg hadde ikke giddet å brydd meg om den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det varierer nok fra selger til selger..

 

Hvis du kjøper uten "PP", så har de fleste selgere en garanti for antall døde piksler også. Noen har maks 5, andre maks 10, osv.

Det er mange som ber selgerne om å se etter light bleed og fargeskjær, og da må man ofte ut med ekstra avgifter for det, mens hvis man betaler for "PP" så er det lettere å få det inkludert i prisen, hvis man spør.

 

Men ja, man risikerer alltid at det er noen døde piksler osv. Men det gjør man uansett hvor man kjøper skjerm.

Det sto også noe om at hvis man ikke er fornøyd(men ikke vil sende pakken i retur) så kan man få en kompenasjon, hvis skjermen ikke fyller kravene. (mener det var red-cap som hadde skrevet dette i annonsen)

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

"Dear

We are sending this message about delay on your order

All the monitors didn?t meet with our quality standard ( some buyers received a message about this)

Crossover (manufacturer) told us today that the next batch will be supplied after a week from today.

We are ready to send you the full refund

Please let us know your opinion and we apologize for this trouble

Thank you"

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Har en irun skjerm billigste som var på ebay, og sikkert kjappest levering med ca 600km/t i snittfart fra jeg betalte til den var på døra (!)

kan ikke finne noen døde pixler, ei heller lys lekasje. Skjermen er glossy og har et par knapper som ikke er i bruk. Foten er ikke den dårligste heller. 2 kontakter, DVI og Strøm +(3.5mm jack)

MEN, den brummer. Ikke mye, men den brummer bittelitt slik at det høres om det er helt stille i rommet. Lyden varierer med hvor mye svart man har i bildet, slik at det blir litt spesiell effekt når man scroller nettsider og slikt.

Ellers billig og bra, ingen toll, skatt mva eller slike ufyseligheter, proff selger og god service.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Da var Crossover 27QD-P endelig i hus! Tok godt over 2 uker å få den, men ventetiden var verdt det :)

 

"100% Pixel Perfect" garantien til Red-Cap holder ord. Ingen døde piksler å se..

Eneste light bleed er littegrann på midten på toppen. Ikke noe man legger merke til, i forhold til min 2 år gamle Asus 24 tommer, som blør lys fra alle kanter..

Ser at skjermen må kalibreres, men ikke noe "yellow tint" som mange har fått på tidligere skjermer.

Testa et par runder i Battlefield 3. Deilig med stor og oversiktelig skjerm, med 1440p :dribble:

Prøvde å se etter treg responstid mens jeg fløy helikopter, men la ikke merke til noe..

 

Vet ikke om jeg må betale toll og moms enda. Måtte ikke betale noe når jeg mottok pakken, så det virker som at pakka gikk igjennom, med hjelp fra selgeren som var veldig behjelpelig ved å sette ned verdien på pakken og merke den som en gave. Ser prisen har gått opp med 20$ siden 1. januar. Prisene kommer vel til å fortsette å stige, så nå er det på tide å gjøre et kupp, dere andre der ute!

Vurderer om jeg skal kjøpe en til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...