Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne her:

http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649

(catleap q270 se) (i hvit, det så jeg ikke før nå...)

 

Sammen med et 7970 kort og corsair 600w strømforsyning. Noen av dere som har erfaring med overklokking av oppdateringsfrekvens?

 

 

Hei,

 

jeg bestillte denne for litt siden - ble sendt fra Korea fredag kveld - kom på døra idag!!

Førsteinntrykket er wow, gikk fra en Dell 2405. Spiller ikke, men prøvd et par filmer som tok seg bra ut.

Må være MYE skjerm for 2000,- eneste jeg har å utsette er byggekvaliteten, her har de spart litt penger...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp denne(Crossover 27Q) som er basert på samme grunnlaget som Catleap. Fantastisk skjerm, men den blir utrolig varm. Skal jeg gjette ville jeg si en 50-60 grader. Er dette farlig? Har andre opplevd det samme med enten Catleap, Shimian Achieva eller Crossover?

 

Edit: Er det ikke typisk? Finner svar på det jeg lurer på rett etter at jeg lager en post om det. Har googlet mye uten å få napp, så finner jeg noe med en gang nå.

 

Det er visst veldig vanlig at Crossover q27 blir varm. De spekulerer i at det har med at den er laget med metall, som kan være positivt da det leder varmen bort fra de sensitive delene (?), samt at den har mindre pusterom. Link.

Endret av Velrox
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Achieva Shimian 27" 2560x1440.

post-54337-0-53868800-1345133122_thumb.jpg

Shimian 27" og Samsung 23"

 

Har lite sammenligningsgrunnlag da den skjermen jeg har fra før av er en 23'' samsung billig-skjerm, men jeg vil si at Shimian skjermen gjør godt i øynene.

Byggekvalitet og knappene er i stil til hva man betaler for, men totalt sett så synes jeg at det er vel verdt pengene.

Skjermen fungerte med engang jeg koblet den til og det første jeg la merke til var hvor sinnssykt dårlig oppløsning det var på loginskjermen i W7.

Skjermen fungere dessverre ikke i Linux Mint og tror det er det samme med andre distro.

 

Skjermen blir ikke så sinnssykt varm som ble nevnt at Crossover er, men jeg vil ikke påstå at den er av de kaldeste jeg har vært borti.

 

post-54337-0-29649100-1345133457_thumb.jpg

Her er innholdet i pakken minus strømforsyning som jeg glemte å ta med på bildet.

 

post-54337-0-60205600-1345133438_thumb.jpg

Her er DVI inngangen og strømtilkobling

 

post-54337-0-59255600-1345133625_thumb.jpg

Runde knappen er for å skru av/på skjermen, de 2 øverste er til å justere lysstyrke på skjermen og de 2 neste er jeg usikker på, men ser at dioden i hjørnet blinker når jeg bruker knappene. De 2 nederste har ingen funksjon.

 

post-54337-0-97489800-1345133604_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt denne! Crossover 2720MDP.

Det er denne som skal være av best byggekvalitet og har flest tilkoblingsmuligheter og OSD for å stille inn lysstyrke og kontrast osv..av de derre koreaskjermene, ut fra det jeg har lest på diverse fora og denne oversikten HER over de ulike skjermene som tilbys på ebay.

 

Kommer tilbake med en tilbakemelding når jeg har mottatt den.

Har kjøpt av samme selger som de andre her "dream-seller".

 

Gleder meg :)

Lenke til kommentar

Lurer på å kjøpe en Catleap 270Q, men har bare et powercolor 5770 kort. Vil jeg klare en skjerm på denne i full oppløsning?

 

Det skal ligge en oversikt over hvilke skjermkort som støtter skjermen. Med veldig mange skjermkort er ikke problemet at det blir få fps, men problemet er at skjermen ikke virker overhodet. Som sagt, selgerne pleier å ha en liste liggende på siden deres.

 

Var jeg deg ville jeg spandert på meg et nytt skjermkort hvis det trengs! Vill skjerm! :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp denne(Crossover 27Q) som er basert på samme grunnlaget som Catleap. Fantastisk skjerm, men den blir utrolig varm. Skal jeg gjette ville jeg si en 50-60 grader. Er dette farlig? Har andre opplevd det samme med enten Catleap, Shimian Achieva eller Crossover?

 

Edit: Er det ikke typisk? Finner svar på det jeg lurer på rett etter at jeg lager en post om det. Har googlet mye uten å få napp, så finner jeg noe med en gang nå.

 

Det er visst veldig vanlig at Crossover q27 blir varm. De spekulerer i at det har med at den er laget med metall, som kan være positivt da det leder varmen bort fra de sensitive delene (?), samt at den har mindre pusterom. Link.

 

Min Catleap blir ikke merkbart varm. Dvs at jeg ikke merker forskjell på den når den er av eller på.

 

 

 

btw. Hvis noen lurer :) jeg er knallfornøyd med hvit skjerm. Var usikker da jeg bestilte, men angrer ikke et sekund! Blir en helt annen følelse på rommet

Lenke til kommentar

Nå maser jeg veldig her.. Men bare et par kjappe tips til bestilling:

 

Ikke betal mer enn nødvendig! Poenget med denne skjermen er at det er billig. Ender du opp med å betale 4k har du gjort noe galt. Da anbefaler jeg deg å kjøpe noe i Norge pga. garanti osv. og A++ rated skjerm.

 

Dette er IKKE verdt pengene imo:

 

Pikselsjekk. Dette er en sjekk som passer på at du ikke får skjermer med 1-4 ødelagte piksler. Det er 3686400 piksler, og det skal godt gjøres å irritere seg over at en av dem er ødelagt.

 

Byggekvalitet: Catleap er (tror jeg) den billigste fordi den har simplest byggekvalitet. Skjermen skal stå stille på et bord. Hvorfor trenger man full pansring? Min Catleap gjør jobben sin: Fantastisk bilde uten å falle i gulvet. Dette er selvfølgelig min mening, men betaler man 1000kr for bedre byggekvalitet, mister kjøpet noe av hensikten.

 

HDMI i tillegg til dvi: Dette koster mye og øker input lag MYE! Bestill BARE hvis man vet at man trenger det. Elendig ide å ha det "i tilfelle"

 

Tempered glass: Brukes av it-cafeer fordi de er ekstra redde for utstyret sitt. På gutterommet har det ingen hensikt. Dette er et beskyttelsesgass.

 

Kommer ikke på mer atm. :) GODT KJØP!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De var ikke her 17:37. Folk var hjemme hos meg fra rett over 15:00 Det er snakk om DHL,

 

Er det mulig å hente hos DHL mon tro. Avdelingen deres ligger rett i nærheten av det ene kontoret mitt, men er så klart ikke på det kontoret i morgen :p

 

Ser frem til å få testa ut skjermen

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Catleap-skjerm fra dream-seller i forrige uke, men fikk beskjed om at det siste partiet de fikk inn var av ganske laber kvalitet. Derfor fikk jeg "oppgradert" til en Achieva ShiMian QH270-LITE med pikselgaranti (garantert ingen døde piksler). Prisen landet på rett under 2000 inkl. frakt, og skjermen er varslet å ankomme på mandag.

 

Gleder meg! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...