Gå til innhold

Yamakasi Catleap


wholmen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en Catleap-skjerm fra dream-seller i forrige uke, men fikk beskjed om at det siste partiet de fikk inn var av ganske laber kvalitet. Derfor fikk jeg "oppgradert" til en Achieva ShiMian QH270-LITE med pikselgaranti (garantert ingen døde piksler). Prisen landet på rett under 2000 inkl. frakt, og skjermen er varslet å ankomme på mandag.

 

Gleder meg! :dribble:

 

Da spørs det om en svart pixel går som død. Slik som jeg har forstått så definerer ikke LG en svart pixel som død.

Lenke til kommentar

Da spørs det om en svart pixel går som død. Slik som jeg har forstått så definerer ikke LG en svart pixel som død.

 

Ja, det gjenstår vel å se. Så vidt jeg forstår er det de uavhengige selgerne som personlig står for disse garantiene, så det er vel deres definisjoner det kommer an på. Uansett tror jeg ikke jeg gidder å ta meg bryet med å sende den tilbake om det er et par døde (eller sorte, eller rosa) piksler. Vi får se.

Lenke til kommentar

Fikk min catleap i dag. For 295 dollar inkl frakt. Hvit versjon, og med kun én død pixel (blå subpixel er alltid på). Mildt sagt megafornøyd. Litt mindre fornøyd med mitt 7970 som ikke støtter vga og dual dvi samtidig. Kun en dual dvi/vga utgang, og hdmi-dvi overgangen støtter kun single dvi :( Så kun én skjerm fra nå av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer begge to!

 

Min skjerm skulle kommet i dag før klokka seks. Ifølge FedEx var den på Gardermoen halv ni i morges, men etter det har det ikke skjedd noe, ikke engang en melding om at den ikke vil bli levert som antatt. Tsk tsk. Regner med å få den i morgen.

Lenke til kommentar

Min skjerm kom igår! DHL leverte på kveldstid, selv om de egentlig ikke gjør det. Den var også på gardemoen igår tidlig. (Jeg bor i Trondheim)

 

Jeg valgte First FSM-270YG av den enkle årsak at en annen forumbruker hadde fått en versjon som kunne overklokkes til 120Hz. Det kan dessverre ikke min. Uansett er jeg kjempefornøyd, herlig med litt ekstra oppløsning.

 

Ser også ut som om jeg har fått en "perfekt" skjerm, ingen døde/stuck pixels. Bakgrunnsbelysningen er også veldig bra, litt bleed oppe i hjørnet bare. Eneste som mangler er egentlig å få den kalibrert for det er ikke så mye kontraster i det sorte området.

 

Kjører bra her på mitt 5850 Black edition, eneste er at jeg hadde random freeze når jeg spilte Diablo igår. Veldig frustrerende, må få undersøkt hva det kan være :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Achieva ShiMian QH270 i dag! :w00t:

 

Jeg ble litt bekymret til å begynne med da jeg tilsynelatende ikke fikk noe signal i det hele tatt. LEDen blinket blått, som visstnok indikerer at den ikke får sync. Jeg koblet den andre skjermutgangen til en annen skjerm så begge var koblet til samtidig og rebootet, og da fikk jeg sync med en gang. Nå fungerer den ypperlig på egen hånd. Usikker på hva det kom av.

 

Jeg fant én piksel som satt fast på rød og har bittelitt "baklys-blødning" langs den øverste kanten, men alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har min på veggen og det ser veldig bra ut :)

 

At den ikke støttes av 5770 er nok "VGA Mode" som betyr at du ikke får se POST osv, der man kan gå inn i BIOS. Slik er det i alle fall med mitt 5850

Ok, ja er nok det som er grunnen. Skjermen skrur seg ikke på før siste steg på windowslogoen. Sikkert da en får full oppløsning. Får heller bare plugge i en annen skjerm dersom jeg skal inn i bios.

 

 

Hvordan var det å skru av feste? Har sett et par guides og det så skummelt ut. Måtte du av med noen kabler der bak?

Lenke til kommentar

Den tar nok ikke skade av å prøve nei, men hvis ikke du har kjøpt skjermen for en stund siden (jeg mener å ha lest rundt februar), har du ikke 2B kortet som gjør overklokking utover 67-68Hz mulig.

 

120Hz.net jobber med å få tak i selve PCB'ene slik at de kan selges løst og monteres. Da kan vi andre få overklokket også ser det ut til :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp denne(Crossover 27Q) som er basert på samme grunnlaget som Catleap. Fantastisk skjerm, men den blir utrolig varm. Skal jeg gjette ville jeg si en 50-60 grader. Er dette farlig? Har andre opplevd det samme med enten Catleap, Shimian Achieva eller Crossover?

 

Edit: Er det ikke typisk? Finner svar på det jeg lurer på rett etter at jeg lager en post om det. Har googlet mye uten å få napp, så finner jeg noe med en gang nå.

 

Det er visst veldig vanlig at Crossover q27 blir varm. De spekulerer i at det har med at den er laget med metall, som kan være positivt da det leder varmen bort fra de sensitive delene (?), samt at den har mindre pusterom. Link.

 

 

Tenkte jeg skulle komme med en mulig løsning for de som sliter med samme problem som meg!

 

Jeg prøvde å stille ned brightness i nvidia control panel uten særlig forandring i temperatur. Det som funket var derimot å stille ned brightness på selve skjermen. Etter at jeg gjorde dette er den kun lunket+, ikke "ta ut grandisen uten grytekluter"-varm.

 

Nå som heller ikke grafikkortet har noen problemer lengre med visse spill og kjører alt helt smooth er jeg storfornøyd med min nye pc! :w00t:

 

Er det forresten vanlig for grafikkort å måtte "kjøre seg inn"? Det har blitt mye mer stabilt enn det var helt i starten.

Lenke til kommentar

Jeg fikk klokket min skjerm opp til 100hz med å lage min egen profile i catalyst driverne. Når jeg nå oppdaterte til siste nvidia driver greide jeg å bare presse den opp til 80hz. Merker egentlig ikke noen forskjell hehe så jeg driter i det.

 

har forøvrig samme First skjermen som Mixy. Bestilte du av samme person som meg Mixy? Husker ikke navnet i forbifarten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...