Gå til innhold

Anmeldelse: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Det er jo ikkje eit klasseystem? Eller er det det som er problemet? Det vil kanskje uansett glede deg å høyre at Funcom har laga singleplayerspel ganske lenge: Drømmefall og Den Lengste Reisen, båe skrivne av Ragnar Tørnquist (same karen som er produsent og regissør og manusforfattar og det meste for TSW), vart godt mottekne både her og internasjonalt - og er gode spel. :)

 

Skulle skrive "igjen" en plass inni der. runda begge ^^ nydelige spill. jeg har bare ikke tro på deres mmoer, ikke noe mye med spillet å gjøre, men det å lage content fort nok samt vedlikeholde og patche det kan de ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig forventet en 7'er eller sånn over average karakter. Ser Norge har fått opp øynene for spillet, men det er jo Funcom, så det er er ikke helt uforventet heller. http://www.google.com/trends/?q=guild+wars+2,+secret+world

 

Blir godt å se når hypen legger seg å hva folk står igjen med :)

 

Greit nok spill, men UI'en gjør såre øyne på oss som har luksusen å komme fra GW2. Det hele virker som en rotete nødløsning, med lite design og vettighet i tankene.

Blir ikke mange timene i dette spillet når GW2 er på døra.

Lenke til kommentar

Ventet i 4år på TSW....

 

Driter i alle anmeldelser og spiller spillet for det det er.... På godt og vondt.

Det vonde være seg at jeg ikke liker høyreklikk-for-å-styre-retningen manuvrering, og grafikken ikke er allverden og at EA måtte inn i bildet.

 

Men det er alt for mye å like, kommer til å fortsette til det er over, synd det er sommer og for lite timer på klokka...

 

Er jo trivialt at jeg må ut av spillet av og til å google reele myter og ekte personer for å løse oppgavene...

vivaldi du lizzom, sikker på det var beethoven jeg... :fun:

 

Vet å bruke laaang tid, funcom kommer alltid med kose-spill...

Drømmefall-plakaten i åpningscenene var en selvfølge og en liten lolz...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svak anmeldelse. Hvor mye tid har anmelder brukt på spille når han klager på at man ikke kan angripe fiender som er bak seg? Det at man ikke skjønner forskjell på «Impaired», «Weakened», «Hindered», og «Afflicted» er vel fordi man ikke vil? Hvis du klikker på f.eks Impaired i forklaringen til egenskapen så får du opp en tooltip om hva det faktisk er.

 

Karakteren er forsåvidt grei, men anmelder er jo helt på jordet når det kommer til ting som trekkes fram som negativt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

.Det vonde være seg at jeg ikke liker høyreklikk-for-å-styre-retningen manuvrering,

Det finnes en work-around for dette for autohotkey som gjør at du kan klikke med høyre museknapp for å "skru på" at du holder den inne også kan du klikke igjen for å skru det "av". Vurderer sterkt å innstallere scriptet for å si det sånn.

 

Skjønner forresten ikke kommentarene om grafikken? Med dx11, alt på ultra og tesselation skrudd på så ser det jo rimelig fett ut?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan har gamer.no klart å publisere en anmeldelse av spillet så kort tid etter lanseringen med tanke på det faktum at et onlinespill skal tilby langvarig innhold? Jeg har ikke spilt mye av spillet enda men det virker som et interessant spill.

 

På en annen side så vil kun tiden vise om det er nok end-game innhold for å holde på spillerne - eller om spillet kommer i det hele tatt til å få en stor nok oppslutning. Dersom man tar utgangspunkt i metacritic så ser det ikke lyst ut for spillets nåværende situasjon (med mindre den øker med tiden). På en annen side så scorer brukerne selv spillet høyt.

Lenke til kommentar

Ganske enig med anmelder. Spillet har en flott setting, atmosfære, grafikk og lyd, men kampsystemet er 'grindy' og minner om systemer i andre nye MMO spill, men i "light" utgave. Altså ikke like morsomt å kjempe mot monstre som det er i f.eks GW2 beta'n. Hvis Funcom polerer kampsystemet og den sosiale delen av spillet, så kan de fort ha en vinner. Men spillere i dag er ulojale og finner kjapt noe nytt. For min del liker jeg spillet, og jeg ELSKER settingen og atmosfæren, men er ikke villig til å abbonere på det over tid. Kommer til å følge med på spillet dog, og vente på innholdspatcher og slikt.

Lenke til kommentar

Kødder du? Combaten er så mye bedre i TSW at du ikke skulle tro det var Funcom som har laget spillet. Har selv spillt og raidet litt i AoC (ble ikke så mye da spillet ikke var noe særlig bra.). Alt i TSW er så mye bedre enn AoC, det er ingen tvil om at Funcom har gjort syvmilsteg her. Beste mmoet jeg har spillt, i alle aspekter :) Har selv unsubba DCuo, Tera og SW pga av dette spillet + kanselering av GW2. Så bra er det.

 

Nei, jeg "kødder" ikke. Vel og merke skal jeg ikke argumentere mot at du likte tsw bedre enn aoc, jeg tviler ikke på det, men det er direkte feil å si at kamp i tsw er bedre enn i aoc.

 

La oss ta noen konkrete eksempler:

 

active dodge

-tsw ability som lar deg hoppe unna noen utvalgte angrip, har cooldown, ingen ressurs

-aoc 4 forskjellige abilities som lar deg hoppe unna angrip og gir bonuser avhengig av hvilken retning du dodger, ingen cooldown, bruker ressurs. Aoc har også active block som alternativ.

 

nærkamp

-tsw når du svinger et våpen skader du ditt markerte mål

-aoc svinger du ditt våpen skader du det våpnet treffer

 

distanse

-tsw du angriper en markert motstander og han tar skade(hit scan)

-aoc du skyter en prosjektil og ditt mål tar skade hvis han ikke er bak dekke, eller du går inn i 1.person og skyter prosjektiler som skader det de treffer.

 

ressurser

-tsw du bruker svake angrep for å bygge opp ressurser til sterke angrip

-aoc du bruker hva enn angrip du ønsker sålenge du ikke har brukt opp alle dine ressurser

 

Jeg kan følge opp med mer hvis du trenger men for nå håper jeg du forstår utifra disse eksempler hvordan det blir feil å si tsw har bedre kamp.

 

Hvis du egentlig mente å si at tsw har kamp som er enklere eller det er enklere å sette seg inn i, da skal jeg la deg si det hvis du da også godtar at wow har bedre kamp enn tsw basert på akkurat det samme argumentet.

 

Ser du sier du har spilt tera også, hvis du fortsatt ønsker å argumentere for kamp i tsw ta gjerne å sammenligne med tera hvis du ikke har spilt nok AoC til å forstå hvordan kamp der fungerer.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Hadde TSW kopiert kampsystemet til Guild Wars 2 hadde det blitt orden på ting. Det er dessuten uhørt å ha såkalt "active combat" og "active dodge" og samtidig ha "holy trinity" med tanks og healere. De aller fleste som har noe å utsette på spillet nevner nemlig combat som lite morro, grindy, og slitsomt.

Lenke til kommentar
spillte siden forgje fredag , gjort alle oppdragene og puzzlene og må seie dette var veldig kort for eit MMO spill =/pvp er bare grusomt , spesielt med servere i US og pingså sitter igjen med dungeon, gjort opp til nightmare men lurer på om gidder og gjøre nightmare. spillet har lite og tilby forbi story og gåter dessvere og du får ikkje heile storyen før seinere patcher
Du skal få et tips ingen ga meg når jeg startet med mmorpg sjangeren alle disse årene siden, nyt spillet og ikke ha det så travelt! Ta pauser, stikk hode ut av huset litt etc etc.Jeg har holdt på siden pre-order kundene slapp til og holder til enda i starten, sjekker alt og gjør det i et tempo som er helt perfekt og ikke minst sunt.Nå er jo det løpet kjørt for deg i TSW :p en får jo bare håpe andre tar lærdom.

 

for ein bombe eg fekk dette som svar.... alle tenker dei som er med slutten nå er "no lifere", dette burde noen som spillt ein del mmo kjønne er bullshit.

 

 

Jeg vil seie eg tok meg tid når eg har all loren jeg kan finne og leite etter har gjort alle qustene fra kingsmouth til transylvania.

 

puzzlene questene og som noen tok meg ein time på verste til 2 min på letteste (grusomt mange "puzle" som bare er rekefølge er ikkje seriøs puzzle etter min meining)

 

har 2 deck og lagd mitt eget, gjort alle normal/elite og gjort 2 nightmare gorupper, kjøpt alle klær fordi er ikkje noe annet og bruke penger på ,full inventory for bank og inventory og penger er ubruklig for meg nå..

sitter fårsat med played på 5 dager + noen timer.

 

jeg har ein normal jobb fra 8-4 mand-fre,så får masse pause. Derreter middag som er ein time til og fra kl 6 -11 eller 12 om kvelden legger eg meg,

helger sover eg lenge og reiser på butiken og handler og lager taco om kvelden med venner og ser film....vent! poenget er det er akkurat det eg gjør! eg tar meg tid til spillet og setter det til side for andre aktiviteter.

 

Blei bare veldig overasket at eg alleredet er med endgame etter 1 1/2 veke er greit men på andre veke så sitter jeg med "hva nå?" er pågrunn av normalt ville eg dillet med proffasion, farming av mats og raide osv men dette spillet har ikkje dei elementene

 

poenget er, nei eg har koset meg med spillet og spillt fullt ut og samtidig hatt eit normalt liv. spillet er rett og slett veldig lite og ønsket det var mer.

 

dit tips er det som eg nevnte, er forsjellen på mmo-veteran eller gamer og ein "causual" spiller, derfor eg anbefaler dette spillet til veldig causual spillere siden begriper ikkje kor treige folk er når bruker 2 uker i kingsmouth , sidan da spiller man nok 1 time om dagen ville eg nok fårsat vert i egypt :p

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

for ein bombe eg fekk dette som svar.... alle tenker dei som er med slutten nå er "no lifere", dette burde noen som spillt ein del mmo kjønne er bullshit

 

jeg vil seie eg tok meg tid når eg har all loren jeg kan finne og leite etter har gjort alle qustene fra kingsmouth til transylvania og puzzlene questene og som noen tok meg ein time på verste til 2 min på letteste (grusomt mange "puzle" som bare er rekefølge er ikkje seriøs puzzle etter min meining )

 

har 2 deck og lagd mitt eget, gjort alle normal/elite og gjort 2 nightmare gorupper, kjøpt alle lær og full inventory for bank og inventory og penger er ubruklig..

sitter fårsat med played på 5 dager + noen timer.

 

jeg har ein normal jobb fra 8-4 så får masse pause og derreter middag som ein time til og fra kl 6 -11 eller 12 om kvelden legger eg meg, helger sover eg lenge og reiser på butiken og handler og lager taco om kvelden med venner og ser film....vent! poenget er det er akkurat det eg gjør! eg tar meg tid til spillet!

 

blei bare veldig overasket at eg aleredet er med endgame etter 1 1/2 veke uten stress med masse chill i dungeon med venner og teamspeak. dette har aldri kjedd i andre mmo som jeg har spillt før så derfor det er overaskende. du har jo utstyr QL5 etter par timer som så og seie du er halveis i spillet

 

poenget er, nei eg har koset meg med spillet og spillt fullt ut og samtidig hatt eit normalt liv. spillet er rett og slett veldig lite uansett kor mye folk forsvarer dette spillet som skulle vært ein hellig by

5 dager played på en og en halv uke? Du spilte ikke i helgene (Du mener vel lørdag da?). Da er vi oppe i 7 av 12 dager. Regner med du har sovet noen timer. Hvis du har sovet 6 timer om natten så er det 3 dager til. Da er det to dager igjen å jobbe. Forutsatt du har en vanlig jobb blir det 2,33 dager. Har du da ikke brukt det meste av tiden du er våken på å spille TSW?

 

Å forresten. QL5 etter 2 timer? :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Mye rare kommentarer og sutring her. Dette er et knall MMO jeg føler får mye mer pes enn det burde. Funcom har gjort en fantastisk jobb så langt. Jeg syns allerede dette er det beste MMO'et jeg har prøvd uten tvil. Jeg har det siste halve året (minst) slitt med at jeg aldri blir fenget av spill (gjelder både MP og SP spill), men her er jeg helt betatt. De har levert en god opplevelse til de grader, og det vil bare bli bedre fremover.

 

En sneak peek på hva man har i vente kan lese her:

http://forums.thesec...ead.php?t=42532

Endret av Wartorn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er lego MMO det neste store fra funcom eller er det kun ett sideprosjekt mens de jobber på no anna stort no? Er vel ikke TSW patching og content for alle penga kan jeg tenke meg så noe må de vel holde på med?

TSW er hovedfokuset til Funcom. Lego-MMOet er det et annet og mindre utviklerteam i Funcom som jobber med.

Lenke til kommentar

Kva var det som ikkje funka med det relativt standard WASD+mus-oppsettet?

 

Måtte sjølv endre nokre binds for å få brukt mouse buttons og Q/E til fornuftige ting - når ein berre har 7 hotbar slots burde alle vere enkle å nå - men det er ikkje verre enn eg må gjere i andre PC-spel òg, for å faktisk få noko ut av at eg har ein mus med fleire enn 2-3 knappar.

Tja, når jeg prøver en beta spiller jeg normalt bare med standard kontrolloppsett.

 

Det var en kombinasjon av at kamera fungerte rimelig dårlig, dvs holde inne venstre museknapp i lengre perioder, eller at i 3. person så kunne jeg velge targets som karakteren ikke så (det fornuftige ville vært at hvis jeg spiller i 3. person så orienterer karakteren seg selv mot det jeg velger å gjøre noe mot, dvs velger jeg monster A og shotgun, tar karakteren og snur seg og skyter selv).

 

Hverken 1. person eller 3. person føltes bra for meg. Det føltes faktisk rimelig dårlig.

 

Jeg spilte som sagt ikke lenge, men ett 1. person spill bør rett og slett fungere som ett bra FPS, og ett 3. person spill bør klare å få en god kombinasjon av kamera og interaktivitet som fungerer lettere (mass effect 3, gears of war, the witcher, mange andre eksempler). De løser etter mitt syn begge deler rimelig dårlig.

 

Men er kanskje smak og behag, uansett: jeg gidder ikke stresse med det, jeg gidder bare ikke ett frustrerende kontrollsystem, og det er slik det føltes for meg.

Endret av aebriol
Lenke til kommentar

Kva var det som ikkje funka med det relativt standard WASD+mus-oppsettet?

 

Måtte sjølv endre nokre binds for å få brukt mouse buttons og Q/E til fornuftige ting - når ein berre har 7 hotbar slots burde alle vere enkle å nå - men det er ikkje verre enn eg må gjere i andre PC-spel òg, for å faktisk få noko ut av at eg har ein mus med fleire enn 2-3 knappar.

Tja, når jeg prøver en beta spiller jeg normalt bare med standard kontrolloppsett.

 

Det var en kombinasjon av at kamera fungerte rimelig dårlig, dvs holde inne venstre museknapp i lengre perioder, eller at i 3. person så kunne jeg velge targets som karakteren ikke så (det fornuftige ville vært at hvis jeg spiller i 3. person så orienterer karakteren seg selv mot det jeg velger å gjøre noe mot, dvs velger jeg monster A og shotgun, tar karakteren og snur seg og skyter selv).

 

Hverken 1. person eller 3. person føltes bra for meg. Det føltes faktisk rimelig dårlig.

 

Jeg spilte som sagt ikke lenge, men ett 1. person spill bør rett og slett fungere som ett bra FPS, og ett 3. person spill bør klare å få en god kombinasjon av kamera og interaktivitet som fungerer lettere (mass effect 3, gears of war, the witcher, mange andre eksempler). De løser etter mitt syn begge deler rimelig dårlig.

 

Men er kanskje smak og behag, uansett: jeg gidder ikke stresse med det, jeg gidder bare ikke ett frustrerende kontrollsystem, og det er slik det føltes for meg.

 

Virker som om det du er ute etter er noe halvautomatisk som spiller seg selv, da er nok ikke TSW noe for deg. Max Payne 3 kanskje? Mer Cutscene enn spill men du slipper hverfall gjøre noe selv. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...