Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli lei av at telefonen sluker strøm fortere enn en sulten maursluker. Ikke noe problem å tømme batteriet på 2-3 timer, og selv med normalt bruk / kunn høre på musikk, tømmer jeg det på under 5 timer. Har skrudd av det som er unødvendig, som stedstjenester, push, lavere lysstyrke osv.. Er ikke i NÆRHETEN av å holde i 10 timer som det blir opplyst om.

Hadde det ikke vært for batteritiden hadde iPhone 5s fått topp scoore fra meg vertfall, knall tlf:-)

post-278258-34607_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Batteridrop i kuldegrader er noe jeg også har opplevd, typisk når jeg er ned mot 20-25%. Dette var på iPhone 5, har ikke opplevd dette med iPhone 5S. Det var uansett ikke noe stort problem å få den byttet på garanti / reklamasjon men det er jo litt avhengig av at problematikken kan gjenskapes så det kan væren en fordel om man kan forsøke å få dokumentert problem i form av en videosnutt eller noe lignende så er det lettere å få den byttet. Det er nok ikke noe gjengående problem, for etter at jeg fikk min byttet så var det aldri noe problem med den nye og kjæresten sin iPhone 5 hadde aldri det problemet og som sagt så har vi ikke opplevd noen problemer med verken min eller hennes iPhone 5S.

 

Men at batteriet skal fyke på et par timer er jo helt åpenbart ikke riktig, selv om du ser på en Full-HD video over 4G med full lyd så skal du jo normalt kunne oppnå mange timer med batteri. Så her lukter det utslitt / defekt batteri lang vei. Jeg ville tatt en full-reset av telefon (koble til iTunes, holde inn strøm + hjemknapp til den starter på nytt. Da slipper du strømknappen men fortsetter å holde inne hjemknappen helt til iTunes forteller at telefonen din er i gjenoppretningsmodus) og sett om det kan være noe kluss med programvaren. Hjelper ikke dette så hadde jeg tatt den til nærmeste forhandler så har du normalt ny telefon innen kort tid, eventuelt tatt kontakt direkte med Apple om du har kjøpt uten abonnement så sender vel de ny per post med en returlapp for din telefon eller noe lignende. Bare pass på å ta en iCloud backup før du starter om du ikke ønsker å sette opp telefon fra scratch.

 

Man har jo en del applikasjoner som er typiske batteri slukere, blant annet Skype, Viber, Facebook og andre lignende applikasjoner som gjerne ligger å kjører i bakgrunnen for å kunne oppdatere deg fortløpende men informasjon og gjerne benytter seg av GPS for stedsinformasjon er sjeldent guds gave til batterilevetiden. Det å skru ned lysstyrken på skjermen kan jo også hjelpe en del. Men det virker jo som du allerede har tatt dine forhåndsregler og du skal jo uansett ha langt bedre batteri enn det du opplever om du selv har åttehundreogførti batterislukende applikasjoner kjørende 24 / 7.

 

 

EDIT:

 

Kan alltids forsøke å resette batteriet også. Dette gjør man ved å lade telefonen helt ut, altså sett på noe strømslukende og la telefonen lade seg helt ut. Med iPhone så har man jo en batterireserve så den skrur seg jo normalt av men har fremdeles 3-5% strøm igjen på batteriet så den skal kunne skru seg på og fremdeles huske hva du kjørte osv.. på telefonen så la den gjerne ligge en stund også etter den er ladet ut for å tømme den helt. Deretter lader du den helt opp, ikke avbryt ladningen underveis og deretter lader du helt ut igjen. Da skal normalt batterikalibreringen være på topp igjen. Er jo også vært å merke seg at en telefon bruker mer strøm i kulde enn den gjør i varme, og at dårlig dekning også byr på høyere strømforbruk.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det mulig å laste ned store filer til iPhone UTEN å være tilkoblet til Wifi?

Får hele tiden beskjed om å koble meg til Wifi siden filen er for stor.

Har ubegrenset datatrafikk på abonementet mitt,så jeg vil gjerne bruke mobilt nettverk.

 

Har iPhone 5S

Sjekk i innstillingene

Har sjekket innstillingene og finner ingenting som tilsier at telefonen ikke skal laste store filer fra mobilt nettverk. Flere med samme problem evt løsninger?

Lenke til kommentar

 

 

Er det mulig å laste ned store filer til iPhone UTEN å være tilkoblet til Wifi?

Får hele tiden beskjed om å koble meg til Wifi siden filen er for stor.

Har ubegrenset datatrafikk på abonementet mitt,så jeg vil gjerne bruke mobilt nettverk.

 

Har iPhone 5S

Sjekk i innstillingene
Har sjekket innstillingene og finner ingenting som tilsier at telefonen ikke skal laste store filer fra mobilt nettverk. Flere med samme problem evt løsninger?

 

kjapt søk indikerer at dette er en innebygd sperre satt av apple. jailbreak og 3G unrestrictor virker til å løse det.

 

Lykke til iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...