Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

For dere som ikke har lastet ned og installert IOS 7.0.5 enda, så ville jeg ventet. Har hatt to telefoner nå som går i svart, og får de ikke på igjen. Softreset fungerer ikke. Virker som ett kjent problem.

Her gikk oppgraderingen helt uten problemer.

Lenke til kommentar

Min 5S er 100% stabil (sa ikke den var ustabil). Men i tilfeller hvor den mister dekning som i kjellere osv. så hender det at den må restartes for å få tilbake dekningen (blir stående med "ingen tjeneste"). Dette mener jeg også har skjedd i tilfeller hvor telefonen har vært i flymodus.

 

Samt andre muligens noe obskure eksempler som ikke direkte er "ustabilitet" men som tyder på at OS'et ikke oppfører seg helt som det skal. Jeg har også opplevd en sjelden gang at applikasjoner (husker ikke hvilke) spontanavslutter slik det nevnes at Safari gjør.

 

 

Når det gjelder 7.0.5 så skjønner jeg ikke hvorfor dere installerer, eller at vi skal installere denne oppdateringen når det eneste som står i patchinfo teksten er "gjelder noen 5s og 5c solgt i kina". Eller er det bare Apple som ikke liker å skrive hva de faktisk fikser i patchene sine? Hvorfor blir vi tilbudt en slik patch?

 

Ser ingen grunn til at jeg skal bli tilbudt denne patchen med mindre de visste at min apple-id har registrert en telefon som ble kjøpt i Kina. Det gjelder jo tydeligvis ikke alle telefoner ift. nettverkstrøbbel i kina men kun enkelte enheter solgt i Kina. Strange stuff...

 

Apple today released iOS 7.0.5 for the iPhone with a minor maintenance update to correct network provisioning in China for some iPhone 5s and 5c models sold in China, Europe, and Asia Pacific. Customers receiving iOS 7.0.5 outside of China will likely see no benefit from the update as it is designed to correct network provisioning within the country.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hovedgrunnen til å installere 7.0.5 er å slippe 1-tallet på ikonet for innstillinger..... Regnet ikke med å merke noen forskjell.

 

Når du nevner feilen med "Ingen tjeneste": Jeg har det samme på min 5S av og til (kan ta 1-2 uker mellom hver gang), og restart er det eneste jeg har funnet ut som hjelper. Usikker på om det er feil på telefon eller SIM-kort som gjør dette. Har ikke hatt dette siden jeg installerte 7.0.5, men det er jo ikke så lenge siden....

Lenke til kommentar

Sliter med min iPhone 5, det er hovudsaklig to problem.

 

1. Heile nedre delen av telefonen er blitt ein "home"-knapp. Dvs om eg trykker på området rundt sjølve home-knappen registrerar telefonen det som eit trykk på home-knappen.

 

2. Lading. Telefonen ladar kun når kontakten er inni ein veg og i ein spesiell vinkel.

 

Telefonen er utanfor garanti. Er det nokon som har ein formeining om dette er noko som vil dekkast av reklamasjon?

Lenke til kommentar

Føles helt like etter min personlige mening.

 

Høres bra ut. Jeg har søkt og lest en del på nettet, men da på engelskspråklige fora, så jeg tenkte jeg ville høre litt her hjemme. Noen synes antennefølsomheten er verre, andre lik og noen synes den er bedre (telefoni). Når det gjelder telefoni, kommer det jo litt an på operatør. Men det jeg har lest er foreløpig fra USA og Australia.

 

Et par har skrevet at wi-fi-antennen tar inn flere nettverk enn iPhone 5. Det tror jeg ikke helt på. Det jeg selv har erfart er at mine iPhone-telefoner (4/4s og 5) har fanget inn færre nettverk enn androidtelefoner.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min 5s siden den ble tilgjengelig i norge, uten noe beskyttelse og den har kun en liten og veldig svak ripe. Syns kun om du holder den opp mot et direkte lys. Så vil ikke si den får riper lett. Skal sies at jeg aldri har noe annet i samme lomme som tlf. Men vil heller ikke si at jeg har behandlet den penere enn andre mobiler jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Har ikke fått skaffa meg en skjembeskytter eller deksel ennå å lurer på om skjermen eller baksiden får lett riper? Tør ikke å ha den i lomma om den får riper lett.

 

Dekslet er i aluminium, men med pen bruk holder det seg sikkert fint. Men skulle den få en tur i gulvet eller bakken, vil det være stor fare for merker i den. Hvor lett riper vises, vil være avhengig av fargen. Tipper riper vises minst på sølv-utgaven, siden det er nærmest aluminium. Jo mørkere den er (gull og grå), jo bedre vises riper.

 

Har en svart iPhone 5, og den flasset litt av i kantene, selv om jeg brukte deksel. Det var et mykt plastdeksel. Gikk over til silikondeksel, og det er safere, men det er jo samtidig mykere og vanskeligere å få ned i ei trang lomme. Til gjengjeld er det veldig lett å få av og på.

 

Apples skinndeksler for iPhone 5/5s er veldig stilige. Har et svart jeg bruker nå for tiden.

 

Mottar forresten en sølv iPhone 5s denne uka. Gleder meg til å ta den i bruk :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Neida, sidene flasser ikke om du tar vare på telefonen din. Min iPhone 5 var 11 mnd gammel da jeg solgte den og den så ut som ny fortsatt. Riper eller flassing av på sidene kommer av uforsiktig behandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...