Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg åt en ku i natt, men måtte først sjonglere med inventar listene for å forsøke få plass til alt kjøttet. Jeg la noen få ting igjen sammen med den døde kua og så gikk jeg bort til skogen for å skaffe ved. Jeg satte opp bål og ordna med noen kjøttbiter jeg hadde tatt med meg, men da jeg kom tilbakefor til der kua lå så var alt borte.

 

Regner med at haugen med ting forsvant med kua som de-spawna da kanskje? Ganske sikker på at jeg fant tilbake fordi jeg bruke waypoint funksjonen sammen med kartet, ned til 10m's nøyaktighet.

 

Kan det tenkes at ting som legges i en haug på bakken forsvinner når man går 200m bort fra det og at det kun er likene av spillere som blir liggende igjen?

Lenke til kommentar

Wow just wow. For en måte å dø på. In other news. RV4 - Arma 3 engine vistnok bekrefta for dayz standalone. Dette betyr ragdolls, bilfysikk, svømming under vann, sannsynligvis customisering av utstyr på fyren og våpenet, ikke clunky bevegning, zombier som ikke glitcher også videre. Blir nok fett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg liker dette spillet, til tross for at jeg nesten ikke har fått prøvd og fortsatt sliter litt med kontrollene (spesielt inventory, hvordan i helvete bruker man f. eks. road flares???). Det eneste som trekker ned er at jeg fortsatt har til gode å støte på vennligsinnede spillere, verken jeg eller broren min har noen gang blitt drept av zombier...

 

Jeg antar spillet er mye morsommere å spille sammen med andre? Hadde vært kult å spille med noen vante folk.

Lenke til kommentar

Wow just wow. For en måte å dø på. In other news. RV4 - Arma 3 engine vistnok bekrefta for dayz standalone. Dette betyr ragdolls, bilfysikk, svømming under vann, sannsynligvis customisering av utstyr på fyren og våpenet, ikke clunky bevegning, zombier som ikke glitcher også videre. Blir nok fett!

 

Nice. Har du link?

Lenke til kommentar

Fant en MP5SD6 (lyddempet) med to magasin a 30 skudd i Stary Sobor og fikk da hva jeg ønsket meg i går kveld. Godt at det lå to daue spillere der også som hadde kompasset jeg også ønsket meg samt andre ting. Fant DMR rifle på dem men hadde ikke plass.

 

Hrm, lurer på om det er bedre å finne en sånn lyddempet M9 pistol slik at maskinpistolen kan byttes ut med et annet våpen. Trodde først at MP5 tok 8 slots men den opptar hele 10 slots visstnok.

 

Åja, hadde moro å gå rundt i Ghillie suit i går. Fungerer visst best i nærkamp hvor de fleste må tråkke gjennom småbusker og når man ligger under grantrær av hva jeg har skjønt.

 

Fikk prøvd en blå glowstick som jeg først kastet på bakken og så plukket opp, men ble skuffet over at den kun lyste opp bakken rundt der jeg stod og slettes ikke noe av veien framover.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Jeg har beta versjon 95417 foreløpig og la merke til følgende da jeg skulle ta på meg Ghilie suit.

 

Jeg slapp først ned en liten ting på bakken for å se om den ble liggende der etter å ha sluppet den, så tok jeg av backpack'en og la den i samme haug som tingen jeg kastet ned på bakken. Når jeg tok på meg ghillie suit, så ble jeg litt forundret i noen sekunder, for backpacken syntes å spawna på nytt i inventaret. Den nye backpack'en var tom og hadde jo da ingen ting i den. Jeg tok så på den gamle backpack'en som jeg hadde lagt ned på bakken i forkant.

Lenke til kommentar

I følge Arma OA har eg versjon 952 etter eller annet, På dayZ kan eg spille på 95389. Skjønner ikke dette, kommer ikke innpå 95777 som mange av de norske serverne versjonene er. Hvordan gjør man dette.

 

Edit: lastet ned den nyeste versjonen til Arma OA i går men den har tydeligvis ikke blitt oppdatert

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

I følge Arma OA har eg versjon 952 etter eller annet, På dayZ kan eg spille på 95389. Skjønner ikke dette, kommer ikke innpå 95777 som mange av de norske serverne versjonene er. Hvordan gjør man dette.

 

Edit: lastet ned den nyeste versjonen til Arma OA i går men den har tydeligvis ikke blitt oppdatert

Du trenger den nyeste beta patchen fra http://www.arma2.com/beta-patch.php

Lenke til kommentar

Jeg har beta versjon 95417 foreløpig og la merke til følgende da jeg skulle ta på meg Ghilie suit.

 

Jeg slapp først ned en liten ting på bakken for å se om den ble liggende der etter å ha sluppet den, så tok jeg av backpack'en og la den i samme haug som tingen jeg kastet ned på bakken. Når jeg tok på meg ghillie suit, så ble jeg litt forundret i noen sekunder, for backpacken syntes å spawna på nytt i inventaret. Den nye backpack'en var tom og hadde jo da ingen ting i den. Jeg tok så på den gamle backpack'en som jeg hadde lagt ned på bakken i forkant.

 

Det er bare sånn det fungerer! samme gjelder annen bekledning. Jeg får alltid en kompis til å være i nærheten om han trenger en sekk. Dersom jeg finner en ghilliesuit å ta på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...