Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åhåhå, jeg så nå i kveld at jeg hadde god nok råd og kjøpte da "Arma 2: Combined Operations", samt Arma 2: Private Military Company fra Gamersgate.com . :)

 

Tar dessverre et par timer å laste dette ned. Kommer vel i gang da, en gang i morgen.

 

Trenger kun Combined Operations for å spille DayZ, men det visste du sikkert? ;)

Lenke til kommentar

Åhåhå, jeg så nå i kveld at jeg hadde god nok råd og kjøpte da "Arma 2: Combined Operations", samt Arma 2: Private Military Company fra Gamersgate.com . :)

 

Tar dessverre et par timer å laste dette ned. Kommer vel i gang da, en gang i morgen.

 

Trenger kun Combined Operations for å spille DayZ, men det visste du sikkert? ;)

 

Er uansett verdt pengene. ;)

 

En ny DLC til ArmA 2 er forresten rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Satans masochist spill.

 

Skulle gå ned en trapp, men svingte av rett før bunnen av trappen, slik at jeg hoppet ned 0.5 meter.. Endte i at jeg knakk beina, svimte av, og mistet noen liter blod! Selvfølgelig hadde jeg ikke morphine injector(de finner man faen meg aldri), så da er jeg stuck kravlende for gud vet hvor lenge.

 

Dette er jo fan meg rimelig idiotisk. Greit at det skal være realistisk, men come on, skulle tro fyren var 125 år gammel med porøse skrøpelige bein. Og hvem heler et brukkent bein med morfin?! Har bandasjer og trebjelker i sekken, men det kan man ikke bruke nei. Skikkelig teit. Og at det er så lav drop rate er jo rett og slett gamebreaking, man blir jo nødt til å ta suicide hver gang man får et broken bone sånn som det er nå. Ja jeg vet man finner det i de 2 sykehusene, men jeg orker vel ikke løpe dit hver gang jeg starter ett nytt liv, snakk om repeterende da.

 

Forresten en annen gang knakk jeg beina ved å skride over et gjerde.. :nei2:

Lenke til kommentar

Spillet/modden er i alfa, og ting som å knekke bein randomly som du nevner, er en bug som jeg er sikker på at utviklerene jobber med, eller ihvertfall er klar over.

Og morfin er ganske simpelt å skaffe. De fleste spillere er smarte nok til å stikke innom et sykehust i det de respawner og stacke opp med medical suplies. Er som regel 2-4 medical boxes i hvert sykehus eller medic tents, og hver av de inneholder x5 med morfin. Og som nevnt så er morfin noe de fleste spillere skaffer seg tidelig, så du kan ofte loote det fra døde spillere også. Morfin kan også spawne randomly andre steder. Har funnet det på steder som brannstasjoner, bensinstasjoner og småskur i landsbyer.

Morfin er ikke akkurat sjeldent.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Satans masochist spill.

 

Skulle gå ned en trapp, men svingte av rett før bunnen av trappen, slik at jeg hoppet ned 0.5 meter.. Endte i at jeg knakk beina, svimte av, og mistet noen liter blod! Selvfølgelig hadde jeg ikke morphine injector(de finner man faen meg aldri), så da er jeg stuck kravlende for gud vet hvor lenge.

 

Dette er jo fan meg rimelig idiotisk. Greit at det skal være realistisk, men come on, skulle tro fyren var 125 år gammel med porøse skrøpelige bein. Og hvem heler et brukkent bein med morfin?! Har bandasjer og trebjelker i sekken, men det kan man ikke bruke nei. Skikkelig teit. Og at det er så lav drop rate er jo rett og slett gamebreaking, man blir jo nødt til å ta suicide hver gang man får et broken bone sånn som det er nå. Ja jeg vet man finner det i de 2 sykehusene, men jeg orker vel ikke løpe dit hver gang jeg starter ett nytt liv, snakk om repeterende da.

 

Forresten en annen gang knakk jeg beina ved å skride over et gjerde.. :nei2:

 

Det er en alpha, en modifikasjon som i utgangspunktet er laget av én person. Det er for tidlig å ikke møte på masse bugs.

Lenke til kommentar

Har hatt beste DayZ-sessionen noen gang! Fant en random buss, begynte å reparere den, så ble jeg invitert inn i en "gjeng" av Amerikanere. Vi hadde HELI, flere ATV'er, biler og båter. Masse telt og masse stuff :D

 

Men så kom en hacker imens vi var i solnichniy og refuelet Hueyen vår, så ble vi teleportert til NW AIRFIELD og ble massemyrdet. Veldig surt da det var første gang med ghillie suit, M249 osv.

 

Hackere ødelegger DayZ..

Lenke til kommentar

Altså, nå har jo våpen florert i en stund og hver gang en spiller blir myrdet så blir den spilleren lootet og dette går videre til person til neste person osv osv..

 

Vil det si at omtrent alle spillere som er litt nordover omtrent har fett utstyr uansett? Veldig mange hvertfall. Kanskje større sjans for å finne noe fett der, enn å loote NW Airfield alene osv.

Lenke til kommentar

Hvilken Beta oppdateringsversjon burde installeres? Leser et sted at man burde nok installere nest siste beta fil og ikke siste, da denne sies å sjelden være installert på servere.

 

Høres dette greit ut? Regner med at hvis det går lang tid mellom siste oppdatering, da vil siste versjon antagelig være det beste valget.

 

Eller hva skal man gjøre her, for en som er i gang med å installere alt omkring Arma 2 og som forsøker komme i gang med DayZ?

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Har sett et og anna Heli nå, er de lagt til i spillet igjen?

 

Hadde en bra runde igår, gikk til NW airfield og fant en M240, så videre inn for å raide en camp langt ute i skogen som vi trodde var forlatt, men dengang ei. 4 ammobelter til M240, M4A1 Holo (med fomp), masse M107 ammo og mye medical supplies. Etter å ha forsynt oss grovt, tok vi beina fatt.

ca 1,5km fra ene campen, så vi en ATV og en traktor i skogen. SCORE! :D

Nå er vi fullt kitta igjen, klar for action.

 

Also - Birgirpall:

Lenke til kommentar

Spiller du på DK7 DayZ Norge server'n? Vi har ventrilo dere gjerne må bruke.

 

ip: ventrilo.dayz-norge.net

port: 3850

 

Ser at Six Launcher har litt problemer med å vise alle servere om dagen, så om dere ikke får opp vår er det bare å søke opp "norge" i multiplayer menyen til Arma2 Operation Arrowhead. Serveren kjører UTC-6, så det er lyst til langt utpå natten.

 

Besøk gjerne forumet vårt også :)

 

Nice, har savnet en norsk server hvor det ikke er bekk-mørkt hver gang jeg har mulighet til å spille :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...