Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Sorry til Huntiii, ANTARES og Emil som jeg nettopp drepte på Norway 8 serveren :p

1 kule hver var dere deffinitivt verdt, da dere to første hadde nvg, rangefinder, telt, M4 HOLO mm.

Emil, du må gjemme teltene dine bedre enn det der. Er det du som har satt opp alle de teltene spredd rundt omkring Elektro? Og hva nølte du etter når jeg sprang på deg ved teltet som du sto å titta inni?

 

Har dette på fraps btw, men 36 GB vet jeg ikke om jeg får lasta opp. Klippet er kun 22 min langt.

 

Noen tips folkens?

Endret av Nielsen85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DE 936 er en veteran server som en venn av meg leier. Her er vi endel norske folk som spiller med friendly mentalitet :) Jeg har lagt til (norway) etter navnet mitt, og skal høre med de andre om de gidder det og. Ved login står det info om egen TS server som er til den serveren. Det finnes også et forum. alle er velkomne!

 

Dersom dere ikke vet hva veteran er, så er det at man ikke ser nametags og avstand ved å scrolle med musehjulet. (mulig det er andre små forandringer og, men ikke såvidt jeg vet.) Slik spillet er ment å bli spillt ;)

 

Vet du hvorfor det kommer opp så få servere om dagen? Pleide å være en ca 20 norske men de siste gangene jeg har sjekket har det ligget på mellom 3 og 6 stk, er det noe med at serverne må oppdateres til siste versjon av spillet eller noe for å funke?

 

PS. I hardcore mode så mister man også de hvite "dottene" på siden av skjermen som indikerer hvor de nærmeste zombieza er. Mulig de viser hvor andre spillere er også men det har jeg ikke sjekket.

Lenke til kommentar

URAL'en vi fant i går kveld, er borte. Jeg og en kompis kjører ATV langt utenfor kartet for å lete etter slottet på 6 hjul. Plutselig hører vi en med CCO SD på full auto som peprer oss til døde iløpet av et par sekunder. Hørtes ut som han sto maks 5 meter unna oss. Helt åpen slette og vi så ingen.

 

Server #8 blir dermed ikke å se igjen på en stund siden det er så lett å jukse i DayZ.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

DE 936 er en veteran server som en venn av meg leier. Her er vi endel norske folk som spiller med friendly mentalitet :) Jeg har lagt til (norway) etter navnet mitt, og skal høre med de andre om de gidder det og. Ved login står det info om egen TS server som er til den serveren. Det finnes også et forum. alle er velkomne!

 

Dersom dere ikke vet hva veteran er, så er det at man ikke ser nametags og avstand ved å scrolle med musehjulet. (mulig det er andre små forandringer og, men ikke såvidt jeg vet.) Slik spillet er ment å bli spillt ;)

 

Vet du hvorfor det kommer opp så få servere om dagen? Pleide å være en ca 20 norske men de siste gangene jeg har sjekket har det ligget på mellom 3 og 6 stk, er det noe med at serverne må oppdateres til siste versjon av spillet eller noe for å funke?

 

PS. I hardcore mode så mister man også de hvite "dottene" på siden av skjermen som indikerer hvor de nærmeste zombieza er. Mulig de viser hvor andre spillere er også men det har jeg ikke sjekket.

 

De dottene du prater om har jeg aldri spillt med, men ok. En annen ting er at man ikke ser sin egen posisjon på kartet. Så veteran er vanskeligere, men mer spennende og riktig for den type spill mener nå jeg.

 

Hvorfor det er så få servere vet jeg ikke, men har vært noe problemer med gamespy om ikke jeg tar feil, slik at six launcher sliter litt. prøv ingame multiplayer lista. der finner du muligens serverene. ellers får du komme til DE 936. :)

 

URAL'en vi fant i går kveld, er borte. Jeg og en kompis kjører ATV langt utenfor kartet for å lete etter slottet på 6 hjul. Plutselig hører vi en med CCO SD på full auto som peprer oss til døde iløpet av et par sekunder. Hørtes ut som han sto maks 5 meter unna oss. Helt åpen slette og vi så ingen.

 

Server #8 blir dermed ikke å se igjen på en stund siden det er så lett å jukse i DayZ.

 

virker som om det er mange umodne admins ute å går (som ofte jukser selv). Admin på D936 er 26 år og norsk. har lest mye dritt om norway serverne, så jeg holder meg langt unna....

Lenke til kommentar

@ishpen : Er jeg som er admin for server #8 ...

 

Oki, trudde det var kun admins som juksa jeg ;) Visste ikke at andre kunne jukse.

 

Har kun lest negativt om norway serverne desverre. spillt der for et park uker siden vet ikke hvilke nummer men. etter det jeg leste, så slutta jeg å spille der.

 

Er selvfølgelig ikke BARE på norway serverne det er juks.

 

Hvordan får folk juksa egentlig? trudde det var noen form for anti cheat jeg? hater at andre ødelegger spillet for de som vil spille på ærlig vis.

 

Men man får vel uansett kicka de som jukser? er kanskje vanskelig å oppdage? Har ingen erfaring som admin, og begrenset med dayz, så ikke veit jeg.

 

Ikke svar på hvordan man jukser :p

Endret av ishpen
Lenke til kommentar

Å jukse i DayZ er vist alt for enkelt, har hørt hvordan det gjøres og min tanke var at noe måtte gjøres fra developers fort som fanden. Har selv aldri vært fristet til å spawne inn ting i spillet, da det ødelegger all mening med spillet for min del, halve gleden er jo å lete for så å finne :)

Lenke til kommentar

@ishpen : Er jeg som er admin for server #8 ...

 

Oki, trudde det var kun admins som juksa jeg ;) Visste ikke at andre kunne jukse.

 

Har kun lest negativt om norway serverne desverre. spillt der for et park uker siden vet ikke hvilke nummer men. etter det jeg leste, så slutta jeg å spille der.

 

Er selvfølgelig ikke BARE på norway serverne det er juks.

 

Hvordan får folk juksa egentlig? trudde det var noen form for anti cheat jeg? hater at andre ødelegger spillet for de som vil spille på ærlig vis.

 

Men man får vel uansett kicka de som jukser? er kanskje vanskelig å oppdage? Har ingen erfaring som admin, og begrenset med dayz, så ikke veit jeg.

 

Ikke svar på hvordan man jukser :p

 

Alle som vil kan jukse. Ikke bare admins. Er altfor lett i DayZ, kontra hvor vanskelig det er å oppdage cheaters. Er nesten en fulltids-jobb å holde oppe en server også. Lese gjennom logs på flere hundre MB's, legge inn nye versjoner som kommer annenhver dag. Derfor kommer jeg ikke til å la #8 være oppe lenger.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...