Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekorden min er 37 dager, men etter en update spawnet jeg på stranden med ingenting og startet på day 1 igjen. Men nå ligger jeg på day 10, så EGENTLIG har jeg 47 dager, siden jeg ikke har dødd mellom der. :p

 

37 dager er rimelig lenge ja. Hvor holdt du til?

Lenke til kommentar

Artig spill. Men irriterer meg grenseløst at zombiene kan løpe så kjapt, og attpåtil RASKERE enn menneskene. I tillegg kan de svømme, wtf?

 

Hadde kommet et stykke første dagen, fått meg pumpehagle og litt ekstra utstyr. Tok ut en zombie, på den neste bomma jeg bare så vidt, og da kom han i 100 mot meg og jeg rakk ikke fyre av skudd nummer to før jeg var død. Akkurat det ødelegger rimelig mye for min del.

 

Har vært på ferie en stund nå, så tenkte å gi det en ny sjanse senere i uka/til helgen.

 

 

Spiller dere sammen her eller?

Lenke til kommentar

Hvis du løper, kan ikke zombien slå deg (bortsett fra når du løper på den). Du kan på en måte løpe i fra zombier. Løper du lenge nok, og innimellom trær etc. så faller de av etterhvert.

 

Zombiene kan bare svømme et par meter, deretter trekker den seg tilbake. (Dog har sett to zombier svømme fra den store øya og til fastlandet). Zombier hater brygger. De tørr ikke å gå på de.

 

 

Edit: Mener å ha hørt at det skulle bli justert noe på zombiene. Skal bli mange flere zombier, men i bytte skal de ikke kunne løpe. Samt ammo blir vanskeligere å finne.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Fungerer thermal scope/sight på dagtid? Og hvis så, i hvilken grad er det mulig å benytte slikt utstyr på dagen? Hva ville være realistisk?
Termisk sikte fungerer på temperaturforskjell, og har derfor ikke noe å si om du bruker det på natterstid eller dagtid (sett bort i fra solstek og kalde kvelder, men det er jeg usikker på er simulert inn i spillet).
Lenke til kommentar

Fungerer thermal scope/sight på dagtid? Og hvis så, i hvilken grad er det mulig å benytte slikt utstyr på dagen? Hva ville være realistisk?

 

Har et på L85'en min og det fungerer utmerket på dagtid. Kan se alt som er levende opp til kanskje 1500m. Om det er realistisk vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Artig når folk stjeler fra camps og lagrer teltene etterpå. Satire

Hvilken betydning vil dette ha for de som satte opp teltet og den som loota det? :hmm:

 

En ganske stor betydning spesielt hvis de lagret teltet med masse bra utstyr inni, hver gang server restarter så bruker de den sist lagrede utgaven av teltet for å spawne nytt telt med innhold... Så det er en veldig enkel måte å sørge for at man alltid har det beste gearet tilgjengelig. Sett opp ett telt, legg alt du har som du vil ha ved server restart inn i teltet, save teltet for deretter å ta det på deg igjen. Om du dør før neste restart så er alt du trenger å gjøre å gå til teltet, vente på restart og geare fullt opp igjen.

 

Håper en fremtidig patch gjør det slik at bare man ser hva som er i ett telt/kjøretøy så lagres det når man går ut fra den automatiskt. Det ville fiksa den exploiten rimelig kjapt.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

De løper ikke raskere en deg. Hvis du springer rett fra de, tar de deg ikke.

 

Gjorde nå det på meg. Jeg løp som bare faen og hadde et godt forsprang i det had oppdaget meg. Kikka bak meg og da var han i hælene på meg.

 

En anna zomboe "lurte" jeg. Den var rett i hælene mine, men i det jeg løp gjennom en bush gikk jeg prone rett etter. Ikke et sekund etter engang kommer zombien gjennom og har da mistet meg av syne :p

 

 

Men er det slik at om jeg skyter et varselskudd på måfå midt i en by, er det flere zombier som vil komme etter meg? Usikker på hvordan dette fungerer. Spesielt hvordan zombier spawner.

Lenke til kommentar

De løper ikke raskere en deg. Hvis du springer rett fra de, tar de deg ikke.

 

Gjorde nå det på meg. Jeg løp som bare faen og hadde et godt forsprang i det had oppdaget meg. Kikka bak meg og da var han i hælene på meg.

 

En anna zomboe "lurte" jeg. Den var rett i hælene mine, men i det jeg løp gjennom en bush gikk jeg prone rett etter. Ikke et sekund etter engang kommer zombien gjennom og har da mistet meg av syne :p

 

 

Men er det slik at om jeg skyter et varselskudd på måfå midt i en by, er det flere zombier som vil komme etter meg? Usikker på hvordan dette fungerer. Spesielt hvordan zombier spawner.

 

Du kan jo ha vært syk, hatt lite blod eller noe. Vet ikke?

 

Og ja. Hvis du skyter midt i en by med et våpen uten lyddemper vil du garantert få en god del zombier etter deg.

Endret av kmatis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...