Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

De løper ikke raskere en deg. Hvis du springer rett fra de, tar de deg ikke.

 

Gjorde nå det på meg. Jeg løp som bare faen og hadde et godt forsprang i det had oppdaget meg. Kikka bak meg og da var han i hælene på meg.

 

En anna zomboe "lurte" jeg. Den var rett i hælene mine, men i det jeg løp gjennom en bush gikk jeg prone rett etter. Ikke et sekund etter engang kommer zombien gjennom og har da mistet meg av syne :p

 

 

Men er det slik at om jeg skyter et varselskudd på måfå midt i en by, er det flere zombier som vil komme etter meg? Usikker på hvordan dette fungerer. Spesielt hvordan zombier spawner.

 

De løper raskere enn deg, men når de slår deg så må de stoppe opp noe som gjør at du ikke bør bekymre deg for å ta skade mens du løper fra dem.

 

Skyter du så vil zombiene komme for å sjekke, og avhengig av våpen du bruker så kan du få mye besøk. Skjøt en zombie med AS50 i leilighetsbygga i Berenzino, kort tid etter hadde jeg skutt 40stk med as'en og måtte scavenge etter nye våpen for å holde horden med zombier borte. gikk fra 150 zombie kills til 350 i løpet av kort tid da. Døde til slutt da jeg gikk tom for skudd og det fortsatt kom løpende til bygget uten at jeg hadde mulighet til å komme meg ut.

Endret av Squeekie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De løper raskere enn deg, men når de slår deg så må de stoppe opp noe som gjør at du ikke bør bekymre deg for å ta skade mens du løper fra dem.

 

Skyter du så vil zombiene komme for å sjekke, og avhengig av våpen du bruker så kan du få mye besøk. Skjøt en zombie med AS50 i leilighetsbygga i Berenzino, kort tid etter hadde jeg skutt 40stk med as'en og måtte scavenge etter nye våpen for å holde horden med zombier borte. gikk gra 150 zombie kills til 350 i løpet av kort tid da. Døde til slutt da jeg gikk tom for skudd og det fortsatt kom løpende til bygget uten at jeg hadde mulighet til å komme meg ut.

 

Ja, merka kjapt at de måtte stoppe for å slå, så det er jo greit sånn sett da. Men synes likevel det er for dumt at de skal være sprintere i verdenstoppen.

 

Det du skrev på slutten der er jo litt kult da, må vurdere hvilke våpen man skal bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du skrev på slutten der er jo litt kult da, må vurdere hvilke våpen man skal bruke.

 

Det er veldig viktig å vurdere våpenet man bruker, AS50, M107, Enfield aka dinnerbell er vel noe av de verste å bruke da de tiltrekker zombier som om det skulle være "2 for 1" salg på Ullared. Selv med pistol kan man tiltrekke mye zombier så må man skyte bør man ha en fluktmulighet og komme seg vekk slik at man ikke får alle zombiene inn i huset. Hvert skudd du tar da tiltrekker bare flere. Dog ganske komisk å se på da. :D

 

Har du derimot lyd dempede våpen kan du nesten skyte som du vil uten å tiltrekke de store massene.

Lenke til kommentar

Det du skrev på slutten der er jo litt kult da, må vurdere hvilke våpen man skal bruke.

 

Det er veldig viktig å vurdere våpenet man bruker, AS50, M107, Enfield aka dinnerbell er vel noe av de verste å bruke da de tiltrekker zombier som om det skulle være "2 for 1" salg på Ullared. Selv med pistol kan man tiltrekke mye zombier så må man skyte bør man ha en fluktmulighet og komme seg vekk slik at man ikke får alle zombiene inn i huset. Hvert skudd du tar da tiltrekker bare flere. Dog ganske komisk å se på da. :D

 

Har du derimot lyd dempede våpen kan du nesten skyte som du vil uten å tiltrekke de store massene.

 

Funker silencer på akkurat samme måte (lydmessig) som crossbow? Med crossbow kan man jo skyte ned zombier på rekke og rad om de så står ved siden av hverandre innendørs uten at noen reagerer på noen ting :)

 

Bare synd at crossbow ammo tar så jævla mye plass :p

Lenke til kommentar

Det du skrev på slutten der er jo litt kult da, må vurdere hvilke våpen man skal bruke.

 

Det er veldig viktig å vurdere våpenet man bruker, AS50, M107, Enfield aka dinnerbell er vel noe av de verste å bruke da de tiltrekker zombier som om det skulle være "2 for 1" salg på Ullared. Selv med pistol kan man tiltrekke mye zombier så må man skyte bør man ha en fluktmulighet og komme seg vekk slik at man ikke får alle zombiene inn i huset. Hvert skudd du tar da tiltrekker bare flere. Dog ganske komisk å se på da. :D

 

Har du derimot lyd dempede våpen kan du nesten skyte som du vil uten å tiltrekke de store massene.

 

Funker silencer på akkurat samme måte (lydmessig) som crossbow? Med crossbow kan man jo skyte ned zombier på rekke og rad om de så står ved siden av hverandre innendørs uten at noen reagerer på noen ting :)

 

Bare synd at crossbow ammo tar så jævla mye plass :p

 

Med silencer og natt så har jeg sneket meg rundt med mine NVG og M4A1 Silenced og knerta zombier i øst og vest uten at de har hørt meg. Selv zombier som går rett ved siden av hverandre har ikke reagert når kameraten demses detter i bakken med ett kulehøl i panna.

Lenke til kommentar

Men

Hvordan kan man identifisere en annen spiller på en såkalt Veteran server? Hvordan fungerer det hvis nametags er fjernet på en slik server?

 

Det funger ikke om tags er deaktivert på serveren.

 

Hva da? Er og blir alle på en slik veteran server for alltid anonyme?

Lenke til kommentar

Hvordan kan man identifisere en annen spiller på en såkalt Veteran server? Hvordan fungerer det hvis nametags er fjernet på en slik server?

 

Det funger ikke om tags er deaktivert på serveren.

 

Man kan bruke voicechat og spørre hvem det er, men er det en bandit/murderer så risikierer du vel ei kule til svar. Måten jeg gjør det på når jeg spiller med de som er på ventrilo er å bruke ventrilo og at vi sier ifra hvor vi beveger oss. Har hatt ett par ganger hvor folk har glemt å si hvor de gikk og fått ei kule etter seg fordi man trodde det var fiendtlig.

Lenke til kommentar

Men

Hvordan kan man identifisere en annen spiller på en såkalt Veteran server? Hvordan fungerer det hvis nametags er fjernet på en slik server?

 

Det funger ikke om tags er deaktivert på serveren.

 

Hva da? Er og blir alle på en slik veteran server for alltid anonyme?

 

Trenger ikke å være på en veteran server for at nametags er deaktivert, men med mindre du spør i direct chat, så blir de nok anonyme.

Lenke til kommentar
Rekorden min er 37 dager, men etter en update spawnet jeg på stranden med ingenting og startet på day 1 igjen. Men nå ligger jeg på day 10, så EGENTLIG har jeg 47 dager, siden jeg ikke har dødd mellom der. :p
37 dager er rimelig lenge ja. Hvor holdt du til?

Holder til mest i nord. NWairstrip, vybor, stary sobor osv. Har ikke vært i elektro eller cherno på sikkert en måned nå, så er nokk derfor jeg har overlevd så lenge. :p

 

Det å riste fra seg zombier er jo det enkleste i spillet. Jeg hadde over 10 zombier etter meg, løp gjennom noen små busker og trær, og alle stoppet. ^^

Lenke til kommentar

Jeg skal nå forsøke komme i gang med DayZ og har alt klart, men lurer nå bare på hvor viktig nick/spillernavn er og om jeg må være spesielt obs på noe før jeg starter.

 

Så langt har jeg forstått at mitt nick på en server bestemmes i Arma 2 menyen, hvor en tydeligvis har et start nick som ikke kan endres eller slettes (navn fra Windows installasjonen tydeligvis), og så muligheten for å lage nye nick.

Lenke til kommentar

Jeg ser at ping verdiene i Six Launcher er ubrukelige nå, etter å ha hatt klienten oppe en gang. Første gang så ble serverne lista opp med ping verdier som forventet.

 

Betyr dette at jeg kan glemme å sortere servere etter ping nå? Eller vil dette ordne seg seinere igjen tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...