Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4G er ikke "bare".

 

I Norge er vi i den merkelige situasjonen at staten ikke har gitt konsesjon til å sette opp de frekvensene som resten av verden bruker til dette datanettverket, ergo blir det nesten et sjangsespill. Apple har virkelig blitt rammet av denne "vi er isolert fra verden" politikken i Norge og man vet ikke helt hvordan dette rammer resten av 4G produktene ennå. Tiden vil vise hva som faktisk skjer men nettverkseiere har gitt signaler om at den politiske prosessen går fremover og at de nærmest venter med utstyret klart for å få dette i boks så snart man har fått klarsignal.

 

Det er ikke alltid så greit når politikken bremser den teknologiske utviklingen. Men for alle som har forsøkt å få en litt eldre bil godkjent hos statens vegvesen så kjenner man til byråkratiet og de håpløse reglene som gjelder i mange situasjoner i akkurat Norge

 

Jeg priser meg lykkelig over at det ikke er statlige aktører som har ansvar for bredbåndsutviklingen i mitt hjemområde, da kunne jeg ikke sett frem til 400/400 fiber neste år og neppe de nærmeste 10 år.

 

EDIT:

Ellers har vi såvidt 3G dekning innimellom i gode stunder der jeg bor så når jeg skulle være heldig og ramle innenfor 4G så befinner jeg meg ofte innenfor bedre WiFi nettverk (200Mbps +)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

nå begynner jeg å tvile at S3 er en bra mobil.

 

iphone er innmari mye bedre på de fleste områder. Android er et mentalt tilbakestående barn føles det som!

 

det er så tungvint og rotete. internett app suger svett eselballe, ofte når jeg trykker en artikkel i en nettavis går jeg til en helt annen artikkel. ikke kan det spilles video, må enten gå via youtube eller nedlaste.

 

Android er et møkka program

 

Du er mest sansynlig et troll, men uansett så er ikke Android et program (det er et operativsystem) og at nettleseren ikke kan spille av video er ren løgn.

 

Både Vimeo og Youtube spilles rett i leseren på min S3 både i stock nettleser og Chrome så hva du gjør feil her vet ikke jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

4G er ikke "bare".

 

I Norge er vi i den merkelige situasjonen at staten ikke har gitt konsesjon til å sette opp de frekvensene som resten av verden bruker til dette datanettverket, ergo blir det nesten et sjangsespill. Apple har virkelig blitt rammet av denne "vi er isolert fra verden" politikken i Norge og man vet ikke helt hvordan dette rammer resten av 4G produktene ennå. Tiden vil vise hva som faktisk skjer men nettverkseiere har gitt signaler om at den politiske prosessen går fremover og at de nærmest venter med utstyret klart for å få dette i boks så snart man har fått klarsignal.

 

Det er ikke alltid så greit når politikken bremser den teknologiske utviklingen. Men for alle som har forsøkt å få en litt eldre bil godkjent hos statens vegvesen så kjenner man til byråkratiet og de håpløse reglene som gjelder i mange situasjoner i akkurat Norge

 

Jeg priser meg lykkelig over at det ikke er statlige aktører som har ansvar for bredbåndsutviklingen i mitt hjemområde, da kunne jeg ikke sett frem til 400/400 fiber neste år og neppe de nærmeste 10 år.

 

EDIT:

Ellers har vi såvidt 3G dekning innimellom i gode stunder der jeg bor så når jeg skulle være heldig og ramle innenfor 4G så befinner jeg meg ofte innenfor bedre WiFi nettverk (200Mbps +)

 

Men vil det si at S3 har støtte for 4g, eller har 4g innebygget ?

Lenke til kommentar

Ja!

 

Alle dyre smarttelefoner som gjelder nå har innebygget 4G utstyr og støtte for de fleste/alle 4G frekvenser og nettverk (det er flere frekvensområder). Det som er cluet er om du får de "riktige frekvensene" og dekningen i områdene du beveger deg. Så S3 i likhet med andre skal ha god støtte for dette, ja.

 

Utfordringen for at utstyret skal fungere ligger heller hos operatørene, nettverkseierne, dekningsområdene og frekvenskonsesjonene. Eks. har ikke alle operatører løst switching mellom tale og data som må til da 4G er et rent datanett.

 

EDIT:

For å svare enkelt på spørsmålet selv om det ikke kan oppleves så enkelt om du står der uten 4G dekning i en uviss tid fremover. Uansett hvilken toppmodell du kjøper i dag er du sikker på at produsenten har gjort sitt ift. 4G :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I alle dager, da må jeg virkelig beklage om S3 faktisk ikke støtter 4G, men 4G er jo en av de store tingene alle har snakket om også med S3? Det var da merkverdig, må sjekkes om det ikke bare er en PR jippo ift. at de har nettverket også på plass.

 

Edit:

Det var jo en fryktelig gammel artikkel så jeg ville tatt ordbruken med en stor klype salt og forholdt meg til spesifikasjons detaljene på S3. :hmm:

 

Edit2:

Hmm dette kommer litt som et sjokk for meg, men spesifikasjonsliste på prisjakt.no sier "Nei".

http://www.prisjakt....t.php?e=1172708

 

Er det bare jeg som trodde S3 skulle ha 4G eller er prisjakt.no feil? I så fall beklager jeg at jeg tok for gitt at et såpass moderne produkt (par måneder gammelt) hadde 4G.

Det er jo litt av kjennemerket til Samsung å alltid være i front teknologisk sett :(.

 

Da får rett og slett noen som har bedre greie på hva Samsung driver med svare på dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

SIII støtter ikke 4G i Europa, hvor den har Samsungs Exynos prosessor.

I USA (og noen asiatiske land) benytter de qualcomms snapdragon-prosessor, som har støtte for 4G.

Forøvrig er det kun mulig med datatrafikk på 4G-nettet i Norge en så lenge.

Flott oppklaring av S3 og 4G.

 

Ellers generelt 4G:

Two 4G candidate systems are commercially deployed: the Mobile WiMAX standard (at first in South Korea in 2006), and the first-release Long Term Evolution (LTE) standard (in Scandinavia since 2009). It has however been debated if these first-release versions should be considered as 4G or not, as the technical definition below.
In the U.S. Sprint Nextel has deployed Mobile WiMAX networks since 2008, and MetroPCS was the first operator to offer LTE service in 2010. USB wireless modems have been available since the start, while WiMAX smartphones have been available since 2010, and LTE smartphones since 2011. Equipment made for different continents are not always compatible, because of different frequency bands. Mobile WiMAX are currently (April 2012) not available for the European market.

In Australia, Telstra launched Fixthe country's first 4G network (LTE) in 2011 claiming "2–40Mbps" speeds and announced an "aggressive" expansion of that network in 2012.[1][2]

In New Zealand the first 4G network will be introduced in December 2013.[3]

 

Og det som vi kanskje ikke er helt enige på?

As opposed to earlier generations, a 4G system does not support traditional circuit-switched telephony service, but all-Internet Protocol (IP) based communication such as IP telephony.

IP-telefoni annser jeg også som ren datatrafikk, slik at man ikke forvirrer forbrukerne på dette området ytterligere. 4G er uoversiktlig nok som det er.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/4G

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...