Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

MTK:

Har du noe konkret å vise til? Det du sier er jo bare tøv :). Har mistet 4 og 4S utallige ganger med skjermen ned i løpet av et par år, aldri knust eller sprukket. Helt greit at man ønsker å bedrive "dissing" av andre produkter, men fakta er kjekt å holde seg til selv om det er vanskelig for mange.

 

Vel finnes vel egentlig ikke noe fakta her, men utifra filmer(youtube f.eks), hvor folk tester S3 og iphone 4/4s ved å droppe telefonen fra diverse høyder o.l så er det S3 som i de fleste tilfeller kommer best ut. Dog tar man et søk på S3 vs iphone 5 når det kommer til drop tester så er det 5ern som kommer best ut i de fleste tilfeller, hvertfall av det jeg har sett. Ellers finnes det jo alltid folk på hver "side" som både er mer uheldig, og heldigere enn andre, da det er en del tilfeldigheter inni bilde.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med iPhone 5, om telefonen lander på ryggen, er at aluminiumet vil få hakk og riper. Jeg vil nok tro den er en mer solid telefon, men den kommer ikke til å se bra ut etter et par ganger i asfalten. På S III kan man bytte bakdeksel og baksiden vil dermed fremstå som ny. Som sagt gjelder dette kun baksiden; hvor vidt skjermen knuses er et annet tema.

Lenke til kommentar

iP5 har en ramme som tar mye av støtene, forrige versjon hadde jo glass helt ut både over og under, og tålte derfor betydelig mindre. Problemet med S3 er nok at den er så rund i kanten. Lander den på en av kantene, så vil kreftene fordeles inn i glasset, og da sprekker det.

 

Evnen til å ta opp støt er IKKE styrken til denne telefonen. Det fornuftige valget er å bruke en relativt stiv bumper. Selv bruker jeg en Ballistix-case på min, så slipper jeg å bekymre meg for reparasjonskostnad og mulig tap av data på verksted.

Endret av zoomsalabim
Lenke til kommentar

 

 

Hehe, skrev det idag morgen da jeg var dårlig i humør og lettet irritert over android som kan være relativt kronglete. Hvis det er innmari så bra som dere skal det til, da ønsker jeg å høre deres innspill om hvordan oppsett på mobilen skal være. Inntil nå synes jeg at det kan være tungtvint.

 

Takk for tipset med Chrome, det ble mye lettere da jeg lastet ned chrome. OS'et sitt internett er helt forferdelig dårlig.

 

OS'et sin nettleser er fantastisk, men Samsung har ødelagt den, som mye annet :'(

 

*Savner Galaxy Nexus'en min...

 

Edit: Virker som du har fått installert noe som "serverer" deg reklame. Fysj.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Hva tror dere om dette?

http://www.itavisen....droid-universet

 

Hvis jeg tolket det riktig, så tror jeg det blir veldig bra for ryktet til Android.

 

Jeg tror mye av folks negativitet er fordi de enten har sett eller prøvd Android mobiler med svak HW, som det sleges i bøtter og spann av. Opplevelsen er heller ustabil og dårlig for å si det mildt. IMO bommet microsoft litt med kravene til WP7 (for lave), mens i WP8 ser det ut som de er beefet opp for å sikre en god opplevelse. Siden Android har såpass stort volum av billige modeller bør de kanskje lage to sett med krav, et android "lite" og en vanlig for supertelefonene.

 

Det som kanskje blir aller best, er hvis produsentene blir tvunget til å legge skallet sitt som en egen del av innstillingene, og ikke som en integrert del av operativsystemet. Som en i kommentarene tolket det må skallet legges på en måte som en egen app som kan skrus av og på (litt på samme måte som en launcher vil jeg tro). Blir litt spekulativt med det her, men det jeg tror Google vil frem til, er at operativsystemet kan oppdateres uavhengig av produsentene og alle kan få den samme oppgraderingen lik (som iOS), så får det være opp til hver enkelt produsent å oppdatere skallet i ettertid, eller ha det klart på forhånd. Hvis produsenten selv slipper å oppgradere OSet blir det jo mye mindre arbeidsmengde på de og det blir kanskje letter å få oppgradert skallet slik at det kan lanseres likt med oppdateringen?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt Desire HD, Galaxy Nexus og nå S3, så er det ingen tvil om at Android ICS er mer enn godt nok, og ikke krever HTC Sense eller Samsung TouchWiz.

 

Om ikke annet, er det gode nyheter at vi får flere Nexus-enheter (med clean Android) å velge i.

 

Liker f.eks ikke S Planner på S3, selv om den er "ok" på Galaxy Tab 10.1.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Hva tror dere om dette?

http://www.itavisen....droid-universet

 

Spørst om det fører til noe annet enn at det blir mer attraktivt å lage WP8 versjoner av high-end-telefonene.

 

Kan ikke se for meg at det neste året gir killer-funksjoner som gjør at jeg skal kjøpe ny telefon før enda en generasjon er kommet i 2014. Det er klart, en 1080p skjerm hadde fristet, men tror heller det må mye bedre batteritid til før jeg bytter "før tiden". Og da er det jo en mulighet for at jeg bare kan kjøpe ett nytt batteri til S3...

 

Det er ikke mange mobiltelefoner som har gitt meg så få problemer som S3.

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt Desire HD, Galaxy Nexus og nå S3, så er det ingen tvil om at Android ICS er mer enn godt nok, og ikke krever HTC Sense eller Samsung TouchWiz.

 

Om ikke annet, er det gode nyheter at vi får flere Nexus-enheter (med clean Android) å velge i.

 

Liker f.eks ikke S Planner på S3, selv om den er "ok" på Galaxy Tab 10.1.

 

Hva er det du ikke liker i S Planner som er annerledes i kalenderen i Googles Android? (...er det ikke vanilla den heter når den er uten skall fra produsentene....)

Lenke til kommentar

Hehe, skrev det idag morgen da jeg var dårlig i humør og lettet irritert over android som kan være relativt kronglete. Hvis det er innmari så bra som dere skal det til, da ønsker jeg å høre deres innspill om hvordan oppsett på mobilen skal være. Inntil nå synes jeg at det kan være tungtvint.

 

Takk for tipset med Chrome, det ble mye lettere da jeg lastet ned chrome. OS'et sitt internett er helt forferdelig dårlig.

 

OS'et sin nettleser er fantastisk, men Samsung har ødelagt den, som mye annet :'(

 

*Savner Galaxy Nexus'en min...

 

Edit: Virker som du har fått installert noe som "serverer" deg reklame. Fysj.

Når det gjelder browsere så merker jeg ofte at Chrome ikke takler f.eks Java og Flash, mens stock browser viser dette. Er det slik det skal være, eller noe rart her?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...