Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Problemet med NFC er vel at du må ha en sticker for å slå av, og en annen for å slå på igjen. Da er det mere elegant med klokka - eller etter kalenderen for møter som ofte er på ulike steder

 

Ikke at det har så mye å si, men du kan programmere brikken til å være "switch". Dvs du bruker samme brikke til å slå av og på.

 

Så bra. Da kan NFC være nyttig for mitt behov. Men det trengs vel en app for å adminis

 

trere. Vil man kunne atyre 'alle' applikasjoner på tlf med NFC gjennom en slik applikasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt en app som heter "NFC Task Launcher" som er veldig fin til å programmere brikkene med. Med den kan du:

 

Legge til en "action":

- Slå av og på innstillinger (wifi etc.)

- Endre lydprofil

- Slå av/på varsel LEDen

- Facebook check-in

- Tweet (prekonfigurert melding)

- Sende SMS (prekonfigurert)

- Ringe (prekonfigurert nr, krever ekstra app for å automatisk ringe, ellers dukker bare nummeret opp i dialeren)

- Åpne hvilken som helst applikasjon som er installert.

- Starte navigasjon til prekonfigurert destinasjon

- Slå av/på alarm

 

Samtlige av disse tingene kan man også lage som switcher av/på innstillinger f.eks. Eller åpne og lukke samme app.

 

Du kan også legge inn uri (automatisk åpne mailklient med prekonfigurert mottager), url (åpne nettside) og du kan også bare legge inn en tekstbeskjed i tagen som vises på skjerm når man holder over brikken.

 

Kan godt hende det finnes apps som er enda mer avanserte enn dette også.

 

Edit: Du kan også åpne "activitites" innen en bestemt app, slik at jeg kan f.eks starte facebook appen rett i kameraet for å ta og dele et bilde.

 

Edit2: Det lønner seg å ha root slik at du kan ha NFC alltid aktivt, selv om telefonen er låst. Da blir den praktiske nytten plutselig mye større siden du slipper å unlocke telefonen for å få brukt tagene. For default så er NFC kun aktivt når telefonen er både våken og ulåst.

 

Har faktisk ikke brukt disse tagene enda selv om jeg har en haug liggende. Tror hvertfall jeg skal montere en i bilen som starter navigasjon med jobbadressen min siden jeg ofte kjører til ukjente steder og aldri husker veien tilbake :p

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelp...Har en S3 jeg er veldig fornøyd med, MEN,

er veldig lei at den skal oppdatere seg hele tiden. Kan noen fortelle meg hvordan jeg slår av dette?

Har oppdatert noen ganger, men syntes den kommer hyppig tilbake og er lei av å utsette det 3timer hele tiden.

 

Er det forresten noen apper dere slår av/sletter når tlf er ny som er unødige?

Lenke til kommentar

Hjelp...Har en S3 jeg er veldig fornøyd med, MEN,

er veldig lei at den skal oppdatere seg hele tiden. Kan noen fortelle meg hvordan jeg slår av dette?

Har oppdatert noen ganger, men syntes den kommer hyppig tilbake og er lei av å utsette det 3timer hele tiden.

 

Er det forresten noen apper dere slår av/sletter når tlf er ny som er unødige?

Er det ikke bare å oppdatere da? Da får du siste versjon, også går det noen mnd til neste oppdatering?

Eller så kan du legge inn en fw via odin som ikke matcher CSC-en din, da får du ikke oppdateringer mer...

Lenke til kommentar

Hjelp...Har en S3 jeg er veldig fornøyd med, MEN,

er veldig lei at den skal oppdatere seg hele tiden. Kan noen fortelle meg hvordan jeg slår av dette?

Har oppdatert noen ganger, men syntes den kommer hyppig tilbake og er lei av å utsette det 3timer hele tiden.

 

Er det forresten noen apper dere slår av/sletter når tlf er ny som er unødige?

Er det ikke bare å oppdatere da? Da får du siste versjon, også går det noen mnd til neste oppdatering?

Eller så kan du legge inn en fw via odin som ikke matcher CSC-en din, da får du ikke oppdateringer mer...

 

Takk for svar jorkus,

Problemet er at den vil oppdatere seg en gang i uka og jeg kan aldri

tro jeg har behov for det. Det tar jo litt tid og, skru seg av og på....vente..

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at jeg manuelt må slå av sync på natta, og at jeg selv må huske å slå over på lydløst under møter etc.

 

Skulle ha vært en app som gjorde dette for meg

- lyd/lydløs skulle vært switchet etter avtaleboka/kalenderen og/eller klokka

- sync av/på etter klokka...

 

Jeg hadde jo applikasjoner for dette både på Palm Treo og på Nokia.

Finnes det ikke en slik app for Android?

Sjekk ut en app som heter "Tasker"

 

Da har jeg kjøpt Tasker - takk for tipset.

 

Veldig avansert så jeg trenger nok å lese meg opp litt. Blir spennende å se hva denne kan få til ;)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en app som heter "NFC Task Launcher" som er veldig fin til å programmere brikkene med. Med den kan du:

 

Legge til en "action":

- Slå av og på innstillinger (wifi etc.)

- Endre lydprofil

- Slå av/på varsel LEDen

- Facebook check-in

- Tweet (prekonfigurert melding)

- Sende SMS (prekonfigurert)

- Ringe (prekonfigurert nr, krever ekstra app for å automatisk ringe, ellers dukker bare nummeret opp i dialeren)

- Åpne hvilken som helst applikasjon som er installert.

- Starte navigasjon til prekonfigurert destinasjon

- Slå av/på alarm

 

Samtlige av disse tingene kan man også lage som switcher av/på innstillinger f.eks. Eller åpne og lukke samme app.

 

Du kan også legge inn uri (automatisk åpne mailklient med prekonfigurert mottager), url (åpne nettside) og du kan også bare legge inn en tekstbeskjed i tagen som vises på skjerm når man holder over brikken.

 

Kan godt hende det finnes apps som er enda mer avanserte enn dette også.

 

Edit: Du kan også åpne "activitites" innen en bestemt app, slik at jeg kan f.eks starte facebook appen rett i kameraet for å ta og dele et bilde.

 

Edit2: Det lønner seg å ha root slik at du kan ha NFC alltid aktivt, selv om telefonen er låst. Da blir den praktiske nytten plutselig mye større siden du slipper å unlocke telefonen for å få brukt tagene. For default så er NFC kun aktivt når telefonen er både våken og ulåst.

 

Har faktisk ikke brukt disse tagene enda selv om jeg har en haug liggende. Tror hvertfall jeg skal montere en i bilen som starter navigasjon med jobbadressen min siden jeg ofte kjører til ukjente steder og aldri husker veien tilbake :p

 

Ser at Tasker (nødvendigvis) må styre lokasjon ved bruk av GPS. Ser for meg at dette er batterikrevende. Da vil vel et godt alternativ være NFC for 'lokasjonsbestemte' jobber, så jeg må prøve dette også. Kan blir utfordrende å styre sentrale funksjoner med to ulike apps - spesielt hvis begge styrer samme funkjson ut fra vilkår...

 

Noen spesielle NFC brikker/leverandører som er gode/ billige/ value for money...?

Spesielle ting å være oppmerksom på? Er det f.eks NFC brikken som er aktiv? I så fall blir vel slike ting som rekkevidde viktig...

Lenke til kommentar

Firmaet jeg jobber i selger slike så jeg fikk bare noen fra lageret som er som klistremerker. De har hvit overflate så jeg kan skrive på med tusj hva de forskjellige gjør om jeg vil det.

 

NFC brikker er passive, de får strøm fra telefonen din når du holder den over. Rekkevidden er stort sett bare noen få centimeter.

Lenke til kommentar

 

 

Ser at Tasker (nødvendigvis) må styre lokasjon ved bruk av GPS. Ser for meg at dette er batterikrevende. Da vil vel et godt alternativ være NFC for 'lokasjonsbestemte' jobber, så jeg må prøve dette også. Kan blir utfordrende å styre sentrale funksjoner med to ulike apps - spesielt hvis begge styrer samme funkjson ut fra vilkår...

 

Noen spesielle NFC brikker/leverandører som er gode/ billige/ value for money...?

Spesielle ting å være oppmerksom på? Er det f.eks NFC brikken som er aktiv? I så fall blir vel slike ting som rekkevidde viktig...

Tasker kan bruke GPS til lokasjonsstyring, men den kan også bruke mobilantenner (triangulering) og WiFi hotspots til å bestemme lokalisering. Det er bare å huke vekk GPS i location-valget, så vil den bruke triangulering i stedet. Det vil ikke bruke ekstra batteri etter som antennen er aktiv så lenge du har mobilsignaler uansett. :)

Selv bruker jeg akkurat det til å skru av lyd på meldinger og email når jeg er på jobb, samt skru på lyder igjen når jeg går fra jobb. Og det fungerer eksemplarisk.

 

Da slipper du også å måtte checke inn med NFC-brikker. :)

Lenke til kommentar

Ser at Tasker (nødvendigvis) må styre lokasjon ved bruk av GPS. Ser for meg at dette er batterikrevende. Da vil vel et godt alternativ være NFC for 'lokasjonsbestemte' jobber, så jeg må prøve dette også. Kan blir utfordrende å styre sentrale funksjoner med to ulike apps - spesielt hvis begge styrer samme funkjson ut fra vilkår...

 

Noen spesielle NFC brikker/leverandører som er gode/ billige/ value for money...?

Spesielle ting å være oppmerksom på? Er det f.eks NFC brikken som er aktiv? I så fall blir vel slike ting som rekkevidde viktig...

Tasker kan bruke GPS til lokasjonsstyring, men den kan også bruke mobilantenner (triangulering) og WiFi hotspots til å bestemme lokalisering. Det er bare å huke vekk GPS i location-valget, så vil den bruke triangulering i stedet. Det vil ikke bruke ekstra batteri etter som antennen er aktiv så lenge du har mobilsignaler uansett. :)

Selv bruker jeg akkurat det til å skru av lyd på meldinger og email når jeg er på jobb, samt skru på lyder igjen når jeg går fra jobb. Og det fungerer eksemplarisk.

 

Da slipper du også å måtte checke inn med NFC-brikker. :)

 

Smart. Og da kan man vel bruke Tasker til å aktivere GPS mot spesifikke applikasjoner der den trengs antar jeg

Lenke til kommentar

Etter å ha flashet tilbake original OS og kernel har jeg hatt et par problemer med telefonen. Den har blant annet begynt å skru seg av og på hele tiden. I tillegg bruker den veldig lang tid på helt grunnleggende ting som å skru på lyset på skjermen når man tar den vekk fra øret under en samtale. Det er flere problemer enn dette, men gidder ikke nevne alle.

 

Er det noen her som har opplevd noe lignende og/eller har noen måte jeg kan løse dette på? Er utrolig irriterende å ha en såpass god telefon som ikke fungerer ordentlig.

Lenke til kommentar

Inni granskauen til intrikat Tasker skulle være... Såvidt jeg klarer å følge med i svingene når jeg forsøker å legge inn noe. Og er fortsatt ikke sikker på om jeg har fått det til.

 

Sett på videoene på nettsiden til programmereren?

 

 

På reisefot atm så nei ikke enda. men var mitt neste stopp når jeg kommer meg til ro.

hvordan går det for deg da?

 

 

 

 

 

 

 

 

NYTT EMNE/ "POST"

 

Satt og så på ebay etter tilbehør og kom over deksler med innebygd power....noen som har vært borti disse og kan de anbefales?

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Inni granskauen til intrikat Tasker skulle være... Såvidt jeg klarer å følge med i svingene når jeg forsøker å legge inn noe. Og er fortsatt ikke sikker på om jeg har fått det til.

 

Sett på videoene på nettsiden til programmereren?

 

Tasker har absolutt en brukerterskel. Prøver å finne ut hvordan man kan toggle sync av/på, men sliter med logikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...