Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som har Skype på SIII. Får dere til den "Notification light"? Når jeg får melding, så blinker ikke telefonen. (Har jeg den på vibrasjon, gjør den det.)

Eventuelt noen som har en løsning på hvordan jeg får telefonen til å blinke med LED om jeg har fått ny melding? Har hørt om LightFlow, men den skal visstnok være veldig buggete.
Lenke til kommentar

Ser at Tasker (nødvendigvis) må styre lokasjon ved bruk av GPS. Ser for meg at dette er batterikrevende. Da vil vel et godt alternativ være NFC for 'lokasjonsbestemte' jobber, så jeg må prøve dette også. Kan blir utfordrende å styre sentrale funksjoner med to ulike apps - spesielt hvis begge styrer samme funkjson ut fra vilkår...

 

Noen spesielle NFC brikker/leverandører som er gode/ billige/ value for money...?

Spesielle ting å være oppmerksom på? Er det f.eks NFC brikken som er aktiv? I så fall blir vel slike ting som rekkevidde viktig...

Tasker kan bruke GPS til lokasjonsstyring, men den kan også bruke mobilantenner (triangulering) og WiFi hotspots til å bestemme lokalisering. Det er bare å huke vekk GPS i location-valget, så vil den bruke triangulering i stedet. Det vil ikke bruke ekstra batteri etter som antennen er aktiv så lenge du har mobilsignaler uansett. :)

Selv bruker jeg akkurat det til å skru av lyd på meldinger og email når jeg er på jobb, samt skru på lyder igjen når jeg går fra jobb. Og det fungerer eksemplarisk.

 

Da slipper du også å måtte checke inn med NFC-brikker. :)

 

Smart. Og da kan man vel bruke Tasker til å aktivere GPS mot spesifikke applikasjoner der den trengs antar jeg

Jepp, men pga sikkerhetsinnstillinger tror jeg du trenger en rooted device for å kunne styre GPS-innstillinger. (derfor apper må henvise deg til GPS-settings i stedet for å skru på GPS selv når det detekteres at GPS er slått av)

 

Har du rootet telefonen laster du ned Secure Settings fra Google Play, som gir en del tilleggsfunksjonalitet til Tasker.

 

Profile = on app launch

Task = Addon -> Secure Settings -> GPS -> On

Legg til en exit-task som skrur av GPS, så er du golden. :)

Lenke til kommentar

Tasker gutta, Har dere sett denne ? https://play.google....rsmartphonefull

Ikke sett akkurat den, men har sett en del små-appliklasjoner som er lignende dem. De er veldig flotte til akkurat de småtingene som det dekker. :)

Der Tasker skinner er på de områdene du vil ha et spesifikt behov dekket som det ikke er noen ferdig applikasjon til.

F.eks. når jeg setter meg inn i bilen min og telefonen kobler seg til akkurat den bluetooth-enheten, skrur den av pattern-lock så jeg slipper å tukle med det mens jeg kjører. Samt at den fyrer opp spotify når den kobles til AUX-en.

 

Jeg har også en safety-feature som trigger hvis det tastes feil pattern lock 2 ganger. Da tar Tasker et bilde med front-kamera, legger det med i en mail, og sender til jobbmailen min. :)

 

Har man en idé til noe du vil telefonen din skal gjøre automatisk, kan Tasker få jobben gjort. Har man ikke større krav enn "skru av lyden i møte" finns det mange ferdigapplikasjoner som er perfekte til akkurat det. :)

Og siden mitt redigerte innlegg ble begravet,prøver jeg igjen

Deksler med innebygd powerbank, noen som har prøvd disse ?

f.eks: http://www.ebay.com/...984.m1423.l2649

Har sett på de, men kom egentlig frem til at den ekstra batteritiden ikke er verdt å drasse med seg den ekstra tykkelsen og lengden det er på et sånnt deksel..

Min SIII varer i gode to døgn, og det har aldri skjedd meg hittil at jeg ikke har vært i nærheten av en lader på to døgn. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har hatt sim-kortproblemer? Sim-kortet mitt er blitt aktivert men funker ikke i min s3. Må jeg sende inn til reparasjon?

 

Så litt på google, og der var det mange Amerikanere som hadde sim-error. Det skulle fixes med en update.

 

EDIT: Jeg sender tilbake varen da det mest sannsynlig er produksjonsfeil. Håper jeg er den eneste.

Endret av KingCharming
Lenke til kommentar

Bestile fra chess nå, og etter at jeg hadde kjøpt kom denne meldingen opp: "NB! Dersom du overfører ditt nummer fra en annen operatør vil prosessen ta noen dager lenger enn vanlig grunnet systemoppdatering. SIM-kort og telefon sendes 14/15. november

Du vil motta et velkomstbrev hvor det står når du blir aktiv Chess-kunde."

 

Kan vel umulig måtte vente helt til november?!?!

 

Under står dette: "Forventet leveringstid7-14 dager"

 

Hvilken relevanse har dette til Samsung Galaxy s3?

 

Lol hmm, var en samsung galaxy s3 jeg bestilte da :p Men ser poenget.

 

Avbryt kjøpet og gå i nærmeste netcom butikk. De har chess:)

Lenke til kommentar

Jeg har også en safety-feature som trigger hvis det tastes feil pattern lock 2 ganger. Da tar Tasker et bilde med front-kamera, legger det med i en mail, og sender til jobbmailen min. :)

 

Fulgte du noen guide på den, som du kan linke til? Hadde Tasker på S2, husker jeg slet noe vanvittig for å få til ting, men guidene som lå rundt var fine :)

Lenke til kommentar

Jeg har også en safety-feature som trigger hvis det tastes feil pattern lock 2 ganger. Da tar Tasker et bilde med front-kamera, legger det med i en mail, og sender til jobbmailen min. :)

 

Fulgte du noen guide på den, som du kan linke til? Hadde Tasker på S2, husker jeg slet noe vanvittig for å få til ting, men guidene som lå rundt var fine :)

Her er en fin og kort guide som jeg tror fikser biffen :)

http://androidforums.com/tasker/615570-profile-front-camera-photo-email-image-device-intruder.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ett problem med telefonen min. Når jeg hører musikk på mobilen stopper den å setter seg på pause av seg selv. Dette skjer i alle musikk programmene(kies cast, wimp og musikk spilleren som kom med) jeg setter på en sang, putter mobilen i lommen og etter ca 10-120 sek setter den seg i pause.

Noen som har vært borti problemet? tror ikke det skylles jeg kommer borti kontrollen. Tror heller ikke det er at jeg snur mobilen for muting.

Lenke til kommentar

Ukas "Jetfighter's DIY" hehe

 

I går hadde jeg noen minutter til overs etter en treningsøkt. Da begynte jeg å lage en USB OTG adapter, da dette ikke er å få kjøpt i Norge. Grunnen til at jeg ikke bestilte er at jeg ikke er gammel nok til å bestille ting på internett(og mine foreldre vil heller ikke at jeg skal gjøre det).

 

Hele adapteren ser veldig jalla ut, men den funker som bare det.

 

Her har jeg koblet til HP/logitech mus+tastatur. Begge to funker samtidig

 

P1060772.JPG

 

Minnepinne

 

P1060779.JPG

 

USB hub med 2 minnepinner, kamera(jeg brukte kameraet til å ta bildet under, så kabelen ligger da løs) og mus+tastatur. Alt fungerer helt supert uten noe problemer.

 

P1060780.JPG

 

USB sticken til mus+tastaturet har jeg teipet over da den lyser irriterende mye når man trykker på en knapp

 

P1060782.JPG

 

Her kan dere se USBdriveA+B+C som er kamera og minnepinner og musepekeren på skjermen. :dremel::)

 

Screenshot_2012-09-19-14-07-36.png

 

Det eneste som jeg har merket ikke har fungert er en ekstern harddisk. Telefonen sier at den har feil filsystem.

 

Mvh Jetfighter

Endret av Jetfighter
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...